1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577905 inlägg · 6216 ämnen

IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29

1867138 · » Till forumet



Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
sargad: Visst kan det gå så, men knappast troligt. Troja har potential att knipa en 7-8 plats, men om de gör det har de enligt deras hemsida nått sitt mål efter återkomsten till HA och vara nöjda med det.
Jag gillar bra och fartfylld hockey vilket både Troja och TIK står för och är imponerad av Troja som efter 3 års frånvaro från HA är tillbaks och hedrar dem för deras lagmoral, men halva truppen kommer från div 1, resten har flerårig HA-rutin och 2-3 st SHL-vana.
Men når man plats 7-8 blir det nog havretorsk för denna ystra pålle.
Tror fortfarande att TIK vinner serien också.
Kommentera


Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
DJ Hemp: Du tar upp att slå lag på undre halvan, I så fall får jag be alla TIK-fans och spelare att tillsammans se till att slå Vita Hästen ordentligt. Dels för att jag gärna vill se TIK i SHL-kval och dels för att jag tycker att Vita Hästen spelar tråkig hockey även om den är effektiv ibland (speciellt travar de på i PP)
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
sargad: Tror väl ändå inte att de snubblar sig till slutspelsserien, men vem vet :)
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
tjobba: Finns väl fortfarande risk/chans att träffa på denna luriga trojanska häst senare i vår?
Och nu en formstark göbbhäst att tampas med på deras egen stallbacke.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Woody: Dagens rim som också går bra som ramsa.... 😀
Tyskar hit, Tyskar dit!
Vi har Gallo Ungersk dynamit!! 💪
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Sputnik: Du har en poäng! Leksand förlorade tre raka för bara någon vecka sen och börjar i rena chocken göra panikvärvningar. Vi vet ju var det beteendet har slutat förr. Då tycker jag personligen att Timrås strategi är betydligt sundare.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Puckat: Ok jag håller med att vi kanske är lite väl kräsna/negativa. Troja lämnar vi bakom oss och ser fram emot Rosa Ponnyn nu närmast men mest av allt ser jag fram emot/fruktar fredagens möte mot Rosa Pantern. Vinst där och vi visar verkligen att vi är ett lag som kan utmana fram mot våren. Förlust och då tar vi fram stora motorsågen här inne på forumet... jag kommer personligen hjälpa Modano starta upp den i s f
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Sputnik:
Nu är det lite fel att jämföra Malmö med Leksand då leksand är topplag, men när Malmö hade en tysk så var inte han någon gamebreaker precis. Sen är väl Muller rätt bra, men ert nuvarande lag är det defenitivt ingen fel på i jämförelse.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Datsyuk: Vilka är dessa tyskar som alla räds?? Varför tar inte nått SHL lag nån av dessa om de är så bra? Varför tar dom sig inte ens till slutspel? Varför platsar de inte i OS nu när de inte ens har NHL spelare att konkurera med? Nej jag skriker inte av panik än. Låt Leksand värva upp sina pengar. Fast i och för sig, de kanske har lite gatusten kvar att sälja av. 😉
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
kulltorp: Ja, lite väl hög neggonivå kan tyckas. Vi har trots allt tagit 12/15 de senaste 15, och igår var vi inte så långt ifrån 2 eller 3 poäng mot ett av seriens hemmastarkaste lag. Svårt att få nu-kvalar-vi-till-ettan!!!1-frossa av det.

Men, frustrationen är påtaglig och förståelig. Att Timrå leder serien är fantastiskt, men det känns svårbegripligt när man bevittnar många av matcherna. Vi blir utorganiserade/-manövrerade offensivt av ett flertag lag, och är märkligt lätta att checka sönder. Det brukar ordna sig ändå, tack vare sjukt stabilt målvaktsspel, jobbigt försvar och individuella skills. Som sagts förut: det är nog jävligt jobbigt att möta Timrå.

När man bevittnar trojamötena, samt matcherna mot Bofors, Pantern m fl är det svårt att se Timrå som en seriös utmanare senare i vår. Om man blir så pass lätt utmanövrerade av dessa lag är det läbbigt att tänka på vad ett - betydligt homogenare/tyngre - SHL-motstånd kan göra. Risken är att det blir tvärnit direkt. Att vi spelar bra mot Leksand t ex betyder kanske inte så mycket. Vi kickade Moras stjärt i fjol också, och betydelsen av det var väl inte jättestor. Å andra sidan - vi orsakade nog en del frustration hos morafansen också (hur faen ska det gå i kvalet när vi blir utspelade av Timrå?). Så man ska kanske inte stirra sig blind på hur det går mot - på pappret - sämre motståndare.

Låt oss se vad kommande tre matcher ger. Störtdykning och 0 poäng, klart jobbigt läge. Då blir det nog sjukt svårt att behålla topp-2. Men: så här långt har Timrå haft a) korta poängsvackor, och b) varje gång studsat tillbaka med poängstreaks. Jag vill därför inte negga något i förskott. Även om det skulle bli tvärstopp mot hest och panter.

Det k a n gå.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Puckat: Japp, och då är inte ens aktiv i forumet..
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Fan vad negativa alla är
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
JobbaPuck: Får Leksand in dessa 2 herrar från DEL så måste Timrå agera, annars är det bara "ge upp" eller kriga på och hoppas på Leksand floppar. #HataLeksand
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Woody: Leksand får in fina förstärkningar. Grym bonntur mot Löven senast. Mådå i ett derby på bortaplan där vi har allt att förlora - nej tack.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
JobbaPuck: Det gick ganska bra mot Modo, Löven och Leksand sist det begav sig: 9/9 poäng om jag inte har fel. :)
Kommentera


Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Mats Lundh:

Jaji, forca forca forca Timrå! 🙂
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Så länge vi tar poäng och spelar dåligt är det väll helt OK....!!!
Är ju inte nu vi ska spela topp ishockey ...!!
Räcker gott för mig/oss att ligga topp två....eller hur....!!!
TimraIK4Ever.....FORCA TIMRÅ....!!!
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Den största reflektionen ikväll!
Vi vann ju iallafall klackkampen!
Hördes hela matchen på Cmore!
Hatten av till fansen på plats 👍
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Olle:

Vi får diskutera detta face2face. Tycker bara att när du häver ur dig det ena efter det andra om andra så bör du tåla lite tillbaka även. Men det verkar vara för mycket begärt. Släpp det här nu, för det leder ingenvart.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
hockey4ever:
Det var någon annan som kallade Troja för bottenlag. Därför gjorde jag den poängmässiga jämförelsen med lag runtomkring Troja i tabellen.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
lungan: Han fanns med i båset ombytt och redo hela tredje. Stod och peppade. Mycket märkligt att han fick kliva åt sidan.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Jag såg matchen men missade sista 10 av andra.

När jag slutade kolla spelade Gallo men sedan när jag såg tredje igen kan jag inte minnas att jag såg Gallo överhuvudtaget i tredje någon mer än jag som reagerade på samma sak, eller vet varför han inte lirade i tredje, blev han skadad i slutet av andra?
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
tjobba: Halelulja på den! Tycker känslan är, efter dom här två matcherna, att vi har lika svårt mot Troja som mot pantern. Dom äter sig in i matcherna. Leksand kan pressa en halv match och det känns aldrig nära men Troja kan vissla av 3-4 raketer från ingenstans, rakt upp i krysset bakom seriens bästa målvakt.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
JobbaPuck:

Lite väl mycket svartmålning av dig kan jag tycka. Klart att även vi torskar ibland och det är väl bättre att så sker mot lagen på undre tabellhalvan i så fall.

Ett onödigt angrepp på en annan skribent där tidigare, men jag antar att du känner en viss frustration över att vi inte vann den här gången.

Preem i Haga. Nära radiohuset. Välbekanta gamla jaktmarker för en annan. Har dock aldrig sett ”Nubben” någon annanstans än i vår trevliga arena. Har han rakat bort sitt resterande hår då eller? Det skulle jag ha gjort i samma situation.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
The great one: ja men herregud, man lägger upp för smash så att det kan bli lite diskussion huruvida Enock var kass eller en stjärna, huruvida Dahlén är en frälsare eller stjälpare och alla fattar utom du som börjar slänga dig med ”clown”, ”pajas” osv. Du är ju en vuxen karl, skippa högstadiehärskarteknikerna och kom in i matchen. Bokstavligt- och bildligt talat.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
JobbaPuck: Vem jag är?? Bara en som gillar bra hockey och som tippar att TIK kommer att vinna serien. Så mycket talang finns det i laget, tycker jag.
Att Haukeland blir borta en tid kanske kan kännas jobbigt. Men det finns ingen anledning att se för mycket in i det svarta för det.
Troja körde med sin andrekeeper i kväll. Då kan väl TIK fixa det också.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Olle:

Ja, vi har väldigt olika syn på matchbild och inställning på spelarna från match till match. Har inget med dig som person att göra( bara att du tror det säger ju en del) Sedan säger du ju emot dig själv här, när du skriver som du gör för att få till diskussion. Då får du ju räkna med visst mothugg.

Vi säger så, puss 😙
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
tjobba: Har du glömt bort Meca Hockey Race.. ;)
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Raggaren Putte: ingen katastrofmatch på något sätt. Troja var ungefär så obehagliga som befarades på förhud.
Tycker att det är synd att man inte får in den där lite desperata frenesin förrns strax före kvitteringen. Nu behöll man den in i slutet, och det var inte så långt ifrån att det faktiskt blev tre pinnar.

Men svårslagna är man. Troja var gör ju faktiskt två fantastiskt bra matcher, och Timrå två klart sämre. Trots det slutar poängfördelningen 3-3. Och som påpekats: att plocka en pinne borta mot trojanerna ska inte ses som ett misslyckande.

Nu har vi några intressanta matcher framför oss. Först snelhesten (klara 3-poängsvibbar), sen Pantern (ryyys) och Almtuna (svårt). Två av topp2-utmanarna. Klart läge att stå upp och visa vad man går för mao.

Hursom, hatten av för Troja! Jävligt fin, snabb hockey. Måste man beundra som en konnässör av rödvit frejdighet.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
BlackBay: Jag vill inte kalla Troja för "bottenlag" rent spelmässigt. Tycker de spelar mer som ett lag i mitten av tabellen. För övrigt tycker jag det är nedsättande att kalla lag i nedre delen av tabellen för bottenlag. I alla fall i denna upplaga av HA. Tror aldrig det varit så jämnt när sista fjärdedelen av serien inletts.

Visst, Troja kanske tvingas försöka kvala sig kvar men kan lika väl gå till fortsättningsserie på plats 8. De har bara 4 p dit.

TIK tror jag stenhårt på att de går till SHL-kval.

Det var en helt okej match, tycker jag. Och det är huvudsaken: Att få kolla på hockey där lagen inte snålspelar.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Det blir ingen final. Snart tappar vi målvakten och en hel kedja (Gallo, Hållander och Olofsson) som bidrar med såväl poäng som energi. Vi hade behövt ett rejält försprång. Nu när Leksand spetsat till det rejält så kommer vi att bli inblandade i kampen om andra platsen. I de tre sista omgångarna möter vi Löven, Mådå och Leksand som grädde på laxen, och då har jag inte glömt den här veckan med pånyttfödda hästar på onsdag och djävulskpantrar på fredag.

Det är våra poängspelare (läs: Dahlén och Lavoie) som får ta på sig de här två poängförlusterna. Det är nu när de skulle ha varit som bäst som de istället har brunat ner sig fullständigt. De förstör mer än vad de bidrar. Spelet i päpä ser ut som skit där de bara söker varandra och deras pisstraffar ska vi inte ens tala om.

Såg Nubben nyss på Preem i Haga. Han har inget hår kvar.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Raggaren Putte: Det enda positiva utöver poängen i kväll är att vi slipper möta Troja mer den här säsongen :)
Kommentera


Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Raggaren Putte: Är göbbhäst hemma eller i Himmeln?
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
The great one: ”lobotomerade toffelkloner”, det tycker jag var en ganska målande beskrivning av lagets inställning (sen att jag tar lite extra för effekt, det är ju bara för att få till lite diskussion här på hockeysnack, som närmast liknar ett dödsbo jämfört med 4-5 år tillbaka). Du är mer intresserad av att kommentera mig som person och vore det inte för det faktum att jag vet hur viktigt ”likes” är för dig så hade jag bett dig ta det i en chatt istället men då skulle ju ingen annan se så det tar ju udden av det hela för dig.

Att vi kunde tagit med oss alla tre poängen efter denna match tycker jag bara är ett rimligt antagande om vi hade fått samma utfall som dom senaste 3-4 matcherna, dvs. maximal utdelning trots att vi varit utspelade under långa stunder. Nu ligger vi under med 4 min kvar och får med oss en poäng, med dom förutsättningarna är det väl helt ok.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
The great one: Har svårt att känna mig särskilt besviken. Vi gör en klart bättre match ikväll än i fredags, men får en poäng mindre. Dessutom ger vi aldrig upp utan lyckas ändå trycka in en kvittering vilket aldrig hade hänt om vi vikit ner oss. Som helhet var väl 3-3 ett rättvist utfall på de två matcherna.

Troja har nu dessutom 14 raka utan att ha torskat under fulltid hemma, så det var en riktigt svår bortamatch. Fortsätter de så här så kan de mycket väl vara topp 8 när serien är över. Nu ladda om och försöka rykta hästarna. En match som jag på förhand har större poängförhoppningar på än idag.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
lungan: statistiken säger att vi är förhållandevis effektiva på att göra mål (6:e plats med 9,43%) men jag tycker känslan är att vi bränner för många lägen. Vi hamnar aldrig i det där läget där ”det blev en sån där match”, där vi drog ifrån tidigt och höll undan hela vägen. Motståndarna är alltid inom räckhåll målmässigt och då får vi en massa slitmål i röven också. Nu har vi ju, som någon påpekade, tagit en massa poäng på senaste tiden och det ska man tydligen lägga som en våt filt över all sorts analys men tycker ändå det kan finnas utrymme för viss eftertanke. Om ”rätt” lag vann i några omgångar och vi haft nån felstuds mot oss så hade vi tagit betydligt färre poäng dom senaste omgångarna och därmed längre ner i tabellen. Men jaja, ”vi ligger ju faktiskt tvåa i serien” och hela den där mentaliteten.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
roger_sundsvall: svårt mot bottenlag???
Modo 9/9p
Tingsryd 9/9
Vita hästen 8/9
Västervik 6/9
Förutom dessa är det TVÅ bottenlag vi har svårt för
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Olle:

Är väl du som höjer nivån på inläggen från dagisnivån med ”lobotomerade toffelkloner” förstår jag. 😁

Om du läser så har jag kommenterat matchen även, men jag tycker vi gör en helt ok bortamatch i en match med högt tempo. Vi hade bra snurr i slutet och kunde tagit med oss alla 3 poäng. Vi fortsätter vara svårslagna och får ta 3 poäng i nästa match istället.

Absolut finns det saker vi kan förbättra men i det stora hela klart godkänd insats👍🏻
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Diddeli: En poäng borta 3 hemma räcker långt
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
IF Troja/Ljungby - Timrå IK 3-2
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
roger_sundsvall: Det är nog ingen som har det lätt mot Troja borta
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
lungan: Alltid surt att förlora. Vi gjorde inte vår bästa match, men ska jag vara helt ärlig förtjänade vi inte två poäng i kväll. Egentligen gjorde vi det inte i fredags heller. Hatten av för Troja som gör en mycket bra match. Tyvärr.
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Pest o pormask
Åter igen...svårt mot bottenlag
varför? ?????
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
Nä, mentalträning kommer vara en viktig förberedelse inför matcherna nu sista omgångarna.

Fokus måste ligga på nästa byte och inte vad som finns längre fram!
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
The great one: skriv nåt om matchen istället, vad är det för mening med din dagisnivå när inläggen mest troligt bara blir raderade ändå?
Kommentera

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2018-01-29
sargad: det är ju fantastiskt att vi tagit massor av poäng på sista tiden men det var länge sedan vi förde en match på riktigt. Vi gjorde det inte mot Modo, absolut inte mot löven, inte mot Troja x2 heller. Men det är en styrka att spela halvdant och vinna matcher, helt klart. Vore bara trevligt med en solid 4-0-seger igen.
Kommentera

1867138 · »