1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612831 inlägg · 6214 ämnen
« · 1625728 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...

SuperMupster:

Det ligger något i det. Själv har jag för övrigt också Viasat. Slutstriden mellan Man City och Liverpool i våras gick inte att klaga på. Jag trodde ett tag att "Pool" hade seriesegern som i en liten ask, men tänk att Steven Gerrard av alla snubblade på bollen på Anfield och så vände alltihop - Liverpool får fortsätta att vänta på sin första Premier League-triumf...

DJ Hemp: 3 tv-sändningar i inledningen. Måste vara fler äm hela förra sessen :)

Menmen tur jag inte betalar för viaplay enbart för timrå. Det sparkas ju boll på de brittiska öarna med :)

Jättebra idé av Webmaster detta med Den dolda staden Sundsvall! För minnen har man ju så att det räcker och blir över...

Friman SR:

Alldeles för magert! Tycker vi ja. Vi visas trots allt i 3 av 18 matcher. 1/6 alltså - vilket ratio! : )

Sv: Försäsongen 2014
Men nu tror jag... 200 spänn för en ståplats på SCA-cupen i Gärde!

Slut, tydlig skillnad på lagen (minst sagt). Lantz var bra, men då ska man tänka på att Östersund inte direkt var någon utmaning för honom. Pettersson såg bra ut, men det gjorde han iof också förra försäsongen också fast han såg mer rejäl ut som att han blivit lite större rent fysiskt.

SMÅLAND: fortfarande 3-0 till Timrå, PP för Östersund just nu dock.

Vad står de i matchen??

Jockz: 3-0 Emil B. Verkar ju gå enligt beräkningarna det här. ÖIK ska ju inte ha en suck trots att det är tidigt på säsongen. Hoppas det rullar på. Att få igång målskyttet på försäsongen är förstås viktigt, detta för alla spelare.

Jockz: 0-3! Det ser stabilt ut för att vara i augusti...

2-0 EmilP

Hahl Bundy:

Jaji, den Amen tackar man för! Angående kvällens TV-sport faller mitt val på Helsingborg vs Elfsborg i Cmore, även om jag knappt kunde bry mig mindre...

DJ Hemp: Hörrödu! Amen på den.:)

dr-nix:

Håller med om att det är dyrt med hundra balobas för en träningsmatch. Dessutom mot halvmediokert motstånd. Fast elitserielagen har väl ingen behållning av att möta oss i nuläget och de mer intressanta allsvenska lagen i söder föredrar väl geografiskt attraktivare motståndare. Jag har nog ännu inte till fullo tagit in att vi inte tillhör den där skaran på 10-12 elitlag som alla vill möta. Timrå klingar nog alldeles för vackert i mina öron för att man ska fatta att vi bara var Sveriges 20:e bästa lag förra säsongen...

Matcherna i Östersund streamas, 99 spänn styck var inte direkt billigt men lär nog inte hindra mig iaf. 

Bra att Pettersson får chansen som center. Sedan tycker jag det är intressant att han nämner John Westin. Känns som ingen förväntar sig något från honom och då kommer tränaren och säger att han stuckit ut när han får frågan om någon överraskat på honom.

Andreas Borgman uttagen i juniorlandslaget.

Försäsongen 2014
"Timrå har under en lång tid varit en SHL-förening och dragen sitter kvar, både organisationsmässigt men också med träningsupplägg."

Rip Kirby: Nu är man ju mer på hemsidan än härinne numera... men för alldel.

Sommarens sista Allsång på Skansen. Jenny Wilson är hur cool som helst. Kanonlåt!

Jag kan tycka att det skulle vara trevligt med ett spelschema lättilljängligt här på sajten. Då slipper man gå omvägen via hemsidan varje gång man glömmer bort när nästa match spelas.. :)

Det finns ju redan ett för föregående säsong menar jag, så det verkar ju finnas en vilja till den typen av service.

Redigerad kommentar

dr-nix:

Jag lyssnade inte så noga och var inte säker på om det var Nolander eller Forsberg. Någon slags gubbtjyv bara... ; )

DJ Hemp: Danke, här är direktlänken btw. 

Edit: fast det var Forsberg och Hallin inte Nolander, eller syftade du på en annan intervju?

Redigerad kommentar

SR-intervjuer med Nolander och Hallin.

Edit: Man får scrolla nedåt.

Redigerad kommentar

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Kongo: 15 720:- var tydligen för bra för att vara sant, för den försvann typ dagen efter. Summan har rasat till 34 810:-

Tror detta får fart när säsongen drar igång och om dom är smarta nog att sända detta på jumbon. 

Håller med om att det är jävligt eftersatt med TV-sändningar från HA jämfört med SE i fotboll. Sedan visas ju var och varannan GIF-match också, medan det är betydligt längre mellan de TV-sända TIK-matcherna. I mitt fall kommer jag dessutom snart att ha närmare 100 mil till e.on Arena och då känns det rätt så kört med att vara på plats. Man får väl passa på nu i höst innan man flyttar, för därefter vet i fan om man någonsin får chansen igen...

dr-nix: Förra säsongen visades ju ytterst få av Timrås matcher på Viasat. Typ fem på hela säsongen. Några få visades på S24, och resten på Allsvenskan.se, fär man fick köpa dem styckesvis.
Jag räknade ut att det kostade runt 600-700 spänn i månaden för att se alla Timrås matcher. Riktigt uselt att inget paket fanns att köpa.
Hoppas på bättring den här säsongen. 

El_loco:lär vara samma bolag som förra säsongen, dvs. Viasat. Det gick dock förra säongen att köpa matcherna på hockeyallsvenskan.se förra säongen. Det lär finnas något liknande den här säsongen.

Vilken kanal kommer allsvenskan att gå på i år? TV4 premium är grymt för Giffarna. En annan som bor i Norge kan fortfarande se alla matcher för ynka 99 spänn i månaden. Skulle vara grymt med en liknande lösning för Timrås matcher.

Knylan: Förstår utomståendes syn på laget, det  ser inte värst imponerande ut. De mer insatta som har bättre koll kommer ha större respekt för laget. Vad gäller poängproduktionen tror jag att Hult kan dra med sig en förstakedja och skrapa ihop en del poäng. Bakom honom så tror jag det blir relativt jämt. 

Det ska bli spännande hur pass bra Forsberg gör ifrån sig på tränarsidan och hurvidare de yngre i truppen klarar av att ta nästa steg.  Spelare som Ludvig Nilsson, Anton Wedin och Emil Pettersson behöver bidragande spelare den här säsongen. Hult kommer inte klara av att göra jobbet på egen hand.

Knylan: Tydligen en Emil K Lagnelius

dr-nix: Vem har skrivit artikeln? Har inte Plus.

Klassisk Timrå-logga förresten, med den där effekten. Sportbladet har kört med den där varianten ibland sedan tidigt 2000-tal. Det var någon skuggeffekt i Photoshop som var "cool". De måste nästan köra den ironiskt numera.

I övrigt inga nyheter. Ser man krasst på det hela så förstår jag att man som utomstående ser på laget på precis det där sättet. Jag väljer att väga in aspekter som att vi började gå bra efter jul, ett halvt lag med juniorer som numera är seniorer och som därför på ett mycket bättre sätt vet vad ligan kräver. Backsidan är mycket bra. Forwardssidan är på förhand väldigt beroende av att Hult får det stämma direkt och att några av förstaårsseniorerna MÅSTE ta stora steg i sin utveckling. För stora steg, de ska klara av att vara tongivande. Då kan detta bli riktigt bra.

Idag på träning så lirade man i alla fall med Persson - Hult - Wedin som förstalina. Det är nog sannolikt att det blir något sånt, Wedin eller Ludvig Nilsson som vänsterforward. Sen Persson - Jansson som något form av tongivande backpar, Jansson kommer väl sannolikt behöva en snabb och rejäl partner som kan städa när han kliver framåt i banan. Idag fokuserade man mycket på uppspelsövningar och att hela tiden på snabbast möjliga sätt ta sig in i offensiv zon och att komma till avslut. Enligt logikens alla regler så bör detta bli ett lag som är ännu snabbare än förra årets. Frågan är bara hur man ska kunna mäkta med att producera bättre. Det vore ju kul om någon i laget kunde ta sig in på top 50 i poängligan kommande säsong, så att säga...

dr-nix:

Nästan lite provocerande vår rankning där. Å andra sidan är det inte i Aftonbladet som serien avgörs...

Kanske inte helt oväntat men AB rankar vårt lag i botten. Här är deras betyg av laget. 

Timrå

MÅLVAKTER  ++

Mika Norja

Johan Lantz – NY!

Adam Ohre – NY!

Kommentar: Mika Norja är bra, men skulle få avlastning. Matchades hårt i fjol och kroknade på slutet. Adam Ohre och Johan Lantz är lovande, men inte mogna än.

BACKAR  ++

Robin Persson

Didrik Strömberg

Jens Westin

Andreas Borgman

Tommy Stenqvist

Mattias Nilsson – NY!

Jimmie Jansson – NY!

Kommentar: Stort ansvar på Robin Persson som var nyckelspelare i fjol. Lilleputten Mattias Nilsson kan få sitt genombrott.

FORWARDS  ++

Per Hallin

Johan Persson

André Hult

Emil Pettersson

Daniel Öhrn

Emil Berglund

Jeremy Boyce-Rotevall

Andreas Molinder

Ludvig Nilsson

Oscar Johansson

Anton Wedin

Rickard Sundlöf – NY!

John Westin – NY!

Kommentar: Brandskattades på spelare efter degraderingen. Men räkna aldrig bort Timrå. Lagkaptenen Per Hallin fortsätter att bära laget på sina axlar.

TRÄNARE  ++

Kommentar: Två som har en del att bevisa. Roger Forsberg degraderades till J20 i HV71, när huvudtränaren Ulf Dahlén fick sparken. Jens Öhman imponerade inte i Löven.

SUMMA: 8 +

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Herminator:

Jaji, totalt sett var det väl ganska rättvist med kryss, men när man leder med 2-0 fram till den 80:e minuten är det inte utan att man åker hem med en bitter eftersmak... : (

DJ Hemp: Fördjävligt var det, situationen var ju överspelad när domaren väl hittade straffen. Men så går det når trycket från 25174 ligger på.. Surt som faan, 3 poäng hade inte skadat.

jå1:

Men det blev jävel till sist. Tveksamt dömd straff. Smått bitter hemresa...

Moverare: För låg BFB-faktor för oss kanske....?

En liten fundering så här alldeles innan SCA-Cupen.

Naturligtvis är jag glad, men också förvånad, över Sundsvalls värningar, inte minst med tanke på at både Magnus Åkerlund och Mats Hansson har en historia i Timrå. Rimligen skulle ingen av dem göra bort sig i Allsvenskan, fanns det inget intresse för dem i norra grannkommunen?

DJ Hemp: Ser ju ljust ut för ditt kära GIF så här långt! :)

Då sitter man i en supporterbuss igen. Fast i Patronernas. På väg mot Bajen vs GIF. Har tippat 3-0 till HIF. Men man får ju se Stockholm i alla fall. Samt uppleva Årets Publikmatch i Sverige. Närmare 30 000 på läktarna...

Läget i laget.

Timrå Icon:

Fyra år till och med. Det var fan! Ja, på Gotland frodas gemytet. Det är inte som i gnällbältet inte...

Det där med att folk tycker synd om en gillar jag inte riktigt. Som att man skulle vara någon slags tragisk clown. Nej, vi kommer fan igen och i en obestämd framtid är det vi som firar triumfer likt dagens SAIK. Vi vet som sagt bara inte exakt när...

Vi är i alla fall inte sämre än Sundsvall. Inte än inte...

Hahl Bundy: Undra om det är vår välhängdhet de känner igen oss på...?

Hahl Bundy: Ja nu tycker de mest synd om oss.
Men all publicitet är bra publicitet:-)

Timrå Icon: Känna igen dig... inte svårt om man säg så!

Timrå Icon: Glömmer aldrig när man var i Malaysia o bar Timrå T-shirts... specialbeställda av Smokey o andra med Manderville citat på ryggen o även "Red Machine" på ryggen. Svenskar överallt gjorde tumme upp o skrek "Bra gjort! Vi håller på er!"

Det var tider det. Nu får man glädjas åt att nån kommer ihåg oss... once upon a time.

DJ Hemp: Ja det är skönt folk här!
Inte heller träffat någon otrevlig människa här på fyra år.
Ett år träffade vi Zäta på färjan över.
Rent magiskt!

sargad: Vad fasen är du oxå här??
Jag satt och åt middag på La Fontana och sippade rosé på en terrass sedan.
Du känner lätt igen mig om vi säger så.....

« · 1625728 · »