Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Jättebra idé av Webmaster detta med Den dolda staden Sundsvall! För minnen har man ju så att det räcker och blir över...
Friman SR:
Alldeles för magert! Tycker vi ja. Vi visas trots allt i 3 av 18 matcher. 1/6 alltså - vilket ratio! : )
Slut, tydlig skillnad på lagen (minst sagt). Lantz var bra, men då ska man tänka på att Östersund inte direkt var någon utmaning för honom. Pettersson såg bra ut, men det gjorde han iof också förra försäsongen också fast han såg mer rejäl ut som att han blivit lite större rent fysiskt.
dr-nix:
Håller med om att det är dyrt med hundra balobas för en träningsmatch. Dessutom mot halvmediokert motstånd. Fast elitserielagen har väl ingen behållning av att möta oss i nuläget och de mer intressanta allsvenska lagen i söder föredrar väl geografiskt attraktivare motståndare. Jag har nog ännu inte till fullo tagit in att vi inte tillhör den där skaran på 10-12 elitlag som alla vill möta. Timrå klingar nog alldeles för vackert i mina öron för att man ska fatta att vi bara var Sveriges 20:e bästa lag förra säsongen...
Matcherna i Östersund streamas, 99 spänn styck var inte direkt billigt men lär nog inte hindra mig iaf.
Jag kan tycka att det skulle vara trevligt med ett spelschema lättilljängligt här på sajten. Då slipper man gå omvägen via hemsidan varje gång man glömmer bort när nästa match spelas.. :)
Det finns ju redan ett för föregående säsong menar jag, så det verkar ju finnas en vilja till den typen av service.
Redigerad kommentar
dr-nix:
Jag lyssnade inte så noga och var inte säker på om det var Nolander eller Forsberg. Någon slags gubbtjyv bara... ; )
DJ Hemp: Danke, här är direktlänken btw.
Edit: fast det var Forsberg och Hallin inte Nolander, eller syftade du på en annan intervju?
Redigerad kommentar
SR-intervjuer med Nolander och Hallin.
Edit: Man får scrolla nedåt.
Redigerad kommentar
dr-nix: Förra säsongen visades ju ytterst få av Timrås matcher på Viasat. Typ fem på hela säsongen. Några få visades på S24, och resten på Allsvenskan.se, fär man fick köpa dem styckesvis.
Jag räknade ut att det kostade runt 600-700 spänn i månaden för att se alla Timrås matcher. Riktigt uselt att inget paket fanns att köpa.
Hoppas på bättring den här säsongen.
Knylan: Förstår utomståendes syn på laget, det ser inte värst imponerande ut. De mer insatta som har bättre koll kommer ha större respekt för laget. Vad gäller poängproduktionen tror jag att Hult kan dra med sig en förstakedja och skrapa ihop en del poäng. Bakom honom så tror jag det blir relativt jämt.
Det ska bli spännande hur pass bra Forsberg gör ifrån sig på tränarsidan och hurvidare de yngre i truppen klarar av att ta nästa steg. Spelare som Ludvig Nilsson, Anton Wedin och Emil Pettersson behöver bidragande spelare den här säsongen. Hult kommer inte klara av att göra jobbet på egen hand.
dr-nix: Vem har skrivit artikeln? Har inte Plus.
Klassisk Timrå-logga förresten, med den där effekten. Sportbladet har kört med den där varianten ibland sedan tidigt 2000-tal. Det var någon skuggeffekt i Photoshop som var "cool". De måste nästan köra den ironiskt numera.
I övrigt inga nyheter. Ser man krasst på det hela så förstår jag att man som utomstående ser på laget på precis det där sättet. Jag väljer att väga in aspekter som att vi började gå bra efter jul, ett halvt lag med juniorer som numera är seniorer och som därför på ett mycket bättre sätt vet vad ligan kräver. Backsidan är mycket bra. Forwardssidan är på förhand väldigt beroende av att Hult får det stämma direkt och att några av förstaårsseniorerna MÅSTE ta stora steg i sin utveckling. För stora steg, de ska klara av att vara tongivande. Då kan detta bli riktigt bra.
Idag på träning så lirade man i alla fall med Persson - Hult - Wedin som förstalina. Det är nog sannolikt att det blir något sånt, Wedin eller Ludvig Nilsson som vänsterforward. Sen Persson - Jansson som något form av tongivande backpar, Jansson kommer väl sannolikt behöva en snabb och rejäl partner som kan städa när han kliver framåt i banan. Idag fokuserade man mycket på uppspelsövningar och att hela tiden på snabbast möjliga sätt ta sig in i offensiv zon och att komma till avslut. Enligt logikens alla regler så bör detta bli ett lag som är ännu snabbare än förra årets. Frågan är bara hur man ska kunna mäkta med att producera bättre. Det vore ju kul om någon i laget kunde ta sig in på top 50 i poängligan kommande säsong, så att säga...
dr-nix:
Nästan lite provocerande vår rankning där. Å andra sidan är det inte i Aftonbladet som serien avgörs...
Kanske inte helt oväntat men AB rankar vårt lag i botten. Här är deras betyg av laget.
MÅLVAKTER ++
Mika Norja
Johan Lantz – NY!
Adam Ohre – NY!
Kommentar: Mika Norja är bra, men skulle få avlastning. Matchades hårt i fjol och kroknade på slutet. Adam Ohre och Johan Lantz är lovande, men inte mogna än.
BACKAR ++
Robin Persson
Didrik Strömberg
Jens Westin
Andreas Borgman
Tommy Stenqvist
Mattias Nilsson – NY!
Jimmie Jansson – NY!
Kommentar: Stort ansvar på Robin Persson som var nyckelspelare i fjol. Lilleputten Mattias Nilsson kan få sitt genombrott.
FORWARDS ++
Per Hallin
Johan Persson
André Hult
Emil Pettersson
Daniel Öhrn
Emil Berglund
Jeremy Boyce-Rotevall
Andreas Molinder
Ludvig Nilsson
Oscar Johansson
Anton Wedin
Rickard Sundlöf – NY!
John Westin – NY!
Kommentar: Brandskattades på spelare efter degraderingen. Men räkna aldrig bort Timrå. Lagkaptenen Per Hallin fortsätter att bära laget på sina axlar.
TRÄNARE ++
Kommentar: Två som har en del att bevisa. Roger Forsberg degraderades till J20 i HV71, när huvudtränaren Ulf Dahlén fick sparken. Jens Öhman imponerade inte i Löven.
SUMMA: 8 +
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Herminator:
Jaji, totalt sett var det väl ganska rättvist med kryss, men när man leder med 2-0 fram till den 80:e minuten är det inte utan att man åker hem med en bitter eftersmak... : (
jå1:
Men det blev jävel till sist. Tveksamt dömd straff. Smått bitter hemresa...
En liten fundering så här alldeles innan SCA-Cupen.
Naturligtvis är jag glad, men också förvånad, över Sundsvalls värningar, inte minst med tanke på at både Magnus Åkerlund och Mats Hansson har en historia i Timrå. Rimligen skulle ingen av dem göra bort sig i Allsvenskan, fanns det inget intresse för dem i norra grannkommunen?
SuperMupster:
Det ligger något i det. Själv har jag för övrigt också Viasat. Slutstriden mellan Man City och Liverpool i våras gick inte att klaga på. Jag trodde ett tag att "Pool" hade seriesegern som i en liten ask, men tänk att Steven Gerrard av alla snubblade på bollen på Anfield och så vände alltihop - Liverpool får fortsätta att vänta på sin första Premier League-triumf...