1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608578 inlägg · 6214 ämnen
« · 1709857 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Kan inte för helvete leva på det som var bra för 10-15 år sedan jävla bytänk du har VAKNA

Modano: Säg inte så om Nubben. Han gör så gott han kan med begränsade medel. Kom ihåg att det var han som förde oss fram till vår storhetstid i början på 00-talet.

Modano: tjabba modano , det var ett tag sen.
Jädrasr vicka dåliga passningar vi har.

erathoo: puck under kontroll, dålig passning och det resulterar i utvisning. Vi måste klara detta bp

Webmaster: Hallin....3 mot 1 o skott på benet...hhallååå

Knylan: Ska det finnas en chans så måste pucktappen försvinna. Sen måste vi ta oss förbi mittzon med fart. Upp till bevis nu!

Haha bygger man lag som nubben med små rädda jävla skit spelare så får man varken publik o mål i pp. Dahlen Elias P undantaget. Frölunda agera i tid annars har de vart i allsvenskan också om dåren har fortsatt där.

Vi har ju en fenomenal förmåga att släppa in enkla mål iaf. Lindhagen stöter sen är det visserligen ett bra avslut också. Detta sker i ett powerplay där vi är ett könshår från att göra mål gång efter gång.

Mjaaa, det kanske kan gå detta ändå. Vi tappade efter deras 0-1 men vi har haft flera kvalificerade chanser. Om vi bara ser till att inte släppa in mer än MAX ett mål till så har vi nog en chans till tre poäng.

fredriko74: Snacka om usel period, det händer ju absolut ingenting när Timrå har pucken.

Detta powerplay spel. Man blir mörkrädd.

Timrå IK - Tingsryds AIF 0-1

Klart obra start

Och Timrå fortsätter att bjuda på mål..

erathoo: Härligt! Det höjer upplevelsen något :)

Bigthelin: fast nu sparkade det igång

erathoo: Väldigt dåligt med ljud ja...

Dåligt m ljud på cmore.se....? Eller?

OlliJanne: Jag har inte sett honom något alls i höst bortsett träningsmatchen mot Frisk Asker och jag vet inte hur pass mycket han hunnit lägga på sig, men han har en oerhörd potential. Sett till talang som offensiv center och spelare så är det nog på en nivå vi inte sett sedan #20:s dagar. Detta kombinerat med Dahlén som i sin tur har goda förutsättningar till att bli en målskytt av hög rang gör ju att det är lätt att sväva iväg lite. Men Dahlén har ju klarat omställningen till seniorspel rätt bra alltså, kanske kan det lossna för honom rejält nu om Elias flyttas upp.

OlliJanne: Dags att plocka ner Taif på jorden, 5-2 till Tik ikväll! Tiken, Brynis, Marklund och Dahlén ggr 2 gör målen!

Knylan: Vi kan ju alltid hoppas på Elias! Jag har ju efterfrågat honom hela säsongen så det blir en intressant debut.
Sedan ska det bli intressant att se om inte Tikkinen kan lyfta PP med lite mer matcher i kroppen.

Förresten, detta ska bli enormt intressant, en kedja med Pettersson - Johnsson - Dahlén. Både Dahlén och Pettersson tillhör toppen av sina årskullar och hittade varandra fruktansvärt bra förra året i J20.

Det vore nästan för cheesy om han kliver in idag, Elias, på sin 17-årsdag, och gör succé. I mångt och mycket så är det just avsaknaden av en extra dimension som gör att vårt PP resulterar i så få mål. Vill vi på något sätt få in den dimensionen så är nog detta, att lyfta upp Pettersson, det enda alternativet.

Jåkkinen: Nej, inte alls. Vi är ju uppenbarligen väldigt lätta att bedöma för utomstående. Ungt lag, svag målvaktssida, svag offensiv. Men själva tror vi att vi ska sluta topp fem. Sen har vi då våra andra konkurrenter, de som i många fall tippades att komma efter oss i tabellen. Kvällens motståndare exempelvis, sen finns det tre lag till bland topp sju, Pantern, IKO och AIS, som ofta tippades bakom oss. Det går uppenbarligen att skörda ganska så stora framgångar i den här serien genom att bara bygga ganska så enkelt och ha lite flax med att målvaktsspelet fungerar från start. Svårbedömda lag, t.ex. TAIF med massa hockeyettanlirare och några Norgeimporter, men dessa lag har väl sett till vad de har, scoutat lite, och sen fyllt på med vad de saknar.

I vårt fall så tittar vi på vad vi har, analyserar vad som gick bra och mindre bra året innan, sen fyller vi endera på med det vi redan har mycket av eller så chansar vi på nyckelpositioner. Vi bygger en trupp som enligt oss själva (eller enbart Nubben i stort sett) ska klara av att fixa en topp fem-placering, INGEN annan såg denna potential. Efter 20 omgångar ligger vi näst sist, 15 poäng efter Tingsryd. Vi ligger för sjunde säsongen i rad i botten av PP-statistiken och har sämst skotteffektivitet av alla.

Det är som att vi varje år lever i vår egen värld och tror att det är någon högre makt som avgör om ett lag blir vinnande eller inte, istället för att skapa oss de bästa förutsättningarna för att kunna spela det spel vi vill spela. Kanske göra det lite enkelt, lyfta in en rightare bara för att det saknas i övrigt. Såna grejer.

EXPLORERSMÅLAND: Hans bror är ju ett riktigt rövhål. Därför tror jag på vinst

Knylan: Fast är det så konstigt att vi slåss där nere där vi blivit tippad? Vi har förtvivlat svårt att göra mål, vi bjuder motståndarna på mål via slarv och ibland dåligt målvaktsspel.. Finns potentialen i detta laget att bevisa experterna fel? Man blir som sagt fundersam efter år av bottenkänning.

EXPLORERSMÅLAND: Det är otroligt detta ändå, att vi år efter år inte klarar av att prestera mer än vad omgivningen tror att vi ska göra. Bottentippade inför säsongen, bottenplacerade snart halvvägs in i serien. Oförmögna att ta de där poängen som VERKLIGEN behövs. Vi har ju legat där bak och nosat nu och bara haft några poäng upp över playoff-strecket flera gånger men fortfarande inte varit över det strecket en enda gång hittills vad jag jag kan minnas. Och en minumålskillnad som börjar bli svårare och svårare att ta igen, om målskyttet ska fortsätta att inte mäkta med i snitt två mål per match.

TIngsryd däremot. Herrejävlar. Jag vet inte vad det tyder mest på, att serien är usel eller att TAIF gjort ett oerhört bra jobb, men märkligt är det ju. Det går uppenbarligen att skrapa ihop ganska så bra trupper genom att gå igenom Hockeyettan och det den serien har att erbjuda. Jag skulle i alla fall vara väldigt nöjd bara vi tar poäng ikväll.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-11-10
EXPLORERSMÅLAND: har inte sagt att Tikkinen gjorde en assist! sa att han slog en "skottpassning" till Marklund i slottet. Vilket inte är poäng men fortfarande ett svar till din kommentar på att han inte ser bra ut. Ge han tid så kommer poängen!

Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Då var det dags att möta TAIF igen!
Där vännen och tillika sportchefen och fd domarkollegan och Oliver Ekman-Larsson pappa Patric Larsson huserar och jag hoppas givetvis på vinst ikväll :-)

Söderöver: Kortfattat svar (då sängen väntar :) ) ang. Boyce blir väl att han väl nästan enbart bör ses som en tillgång rent defensivt. Var han inte främst en defensiv kugge också i JVM-truppen? Sen kan det absolut bli nåt strömål här och där men att sätta honom i PP och hoppas på succé tror jag blir något orättvist mot Boyce själv.

Rip Kirby: ja det är väl en fullgod sammanfattning om honom.

Boyce då?

Personligen är jag ganska nöjd ändå.

Något offensivt ess blir han nog inte de närmsta åren iaf. Jag har sänkt eller nästan tagit bort förväntningarna på det området. Han sätter några Strömål här och där. Thats it..

Hans defensiva spel är däremot 4stjärnit.
Bra på placering och offerviljan är det inget fel på i bp. Han forecheckar bra och rör sig bättre utan puck än tex Wedin.

Det faktum att han sumpar en hel del lägen är bekymmersamt med tanke på lagets läge i serien men samtidigt så vittnar det ändå om utvecklingspotential! Jag tror fortfarande på våran JVM guldmedaljör. Och jag kräver inte att han ska börja göra poäng imorgon. Inte så länge han leverera den defensiv han gör nu.

Söderöver: Wedin känns stabilare rent fysiskt jämfört med förra säsongen. Det är väl hans tredje säsong i A-laget nu? Första säsongen levde han mycket på hunger och vilja att prestera bra som ny i A-truppen. Säsong 2 ifjol blev ett litet (men fullt naturligt) steg tillbaka medan han nu ser ut att vara tillbaka på rätt spår igen.

OlliJanne: ja det kan man fan fråga sig? Går det slentrian i killarna? Faller man in i någon en dag på jobbet lunk?
Det är lätt att peka på ledarna och säga gör om gör rätt men samtidigt är det en stor del upp till de du nämner att verkligen driva på sig själva och utmana sina egna begränsningar under varje träning och match.

Jag kanske vill för mycket runt just Wedin men har han inte hittat tillbaka på rätt spår iår?

Får den kedjan förtroendet och Klarar av att leverera som mot Oskarshamn så bör han klara ca 10 poäng mer än ifjol och utöver det blivit mer farlig offensivt med puck. Han har visat upp lite fin teknik och han driver på mål ordentligt. Han kan vässa sitt spel utan puck och förbättra både styrka och pricksäkerhet i avsluten.

palleparling: Jag gapar inte. Det är du som gapar med dina stora versaler. Jag har svårt för namn och Tikkanen klingade lätt i mina öron,men jag hade fel. Nu låg jag 50 m ifrån rinken och han hade väl ingen bra kväll grabben.Ja dömer inte ut honom för det.

Måste säga det att det är en ruskigt jämn tabell denna sessen. Endast två pinnar upp till plats 8..
Jag undrar när Tingsryd ras kommer..
Likt Hästen förra sessen?
Kan vi få ner dom på jorden imorgon?

När du pratar assist så blandar du nog ihop
nr 57 o 27..
57 Wedin passa till båda Markans mål!

Och det instämde Rönnen och Fille om i domarrummet efter fighten.

Nu laddar vi om batterierna tills imorgon när tre poäng mot Tingsryd ska bärgas.

Tack och Hej leverpastej!

EXPLORERSMÅLAND: tyckte han slog en klockren "skottpassning" till Marklund mitt i slottet... men kan ha missat detta... typ. Sen heter han Tikkinen! inte Tikkanen. Sen kan du inte ställa alldeles för höga krav på honom när han gör sin första match och säkert bara gjort runt 4 träningar med laget. Lugna dig lite, DET ÄR INTE EN MIKKO LEHTONEN VI VÄRVAT UTAN DET ÄR EN UNG OFFENSIV BACK SOM RÅKAR HA SAMMA URSPRUNG! BARA FÖR ATT HAN ÄR FRÅN FINLAND BETYDER GARANTERAR DET INTE SUCCÉ! GE HAN NÅGRA MATCHER FÖRST INNAN NI GAPAR.

Söderöver: Ja det vore bra om vi kan få igång Sam Markund på allvar, då jag fått för mig att det är den av våra spelare som har mest hockey i sig.

Tyvärr är spelar det tydligen ingen roll om man har mycket hockey i sig för i Timrå IK visar man det sällan. Jag såg lite på VIK-BIK igår och Borgman har ju verkligen blommat ut t ex. Från att vara 5-6e back i bottenlaget TIK till att vara toppback i topplaget VIK är ju en rätt bra utveckling.

VARFÖR lyckas inte Timrå IK få talangerna att blomma ut i vår miljö bättre?

Hur många år har vi inte väntat på att det ska lossna för Wedin, Öhrn, Boyce m fl?
Ok de gör ett hyfsat jobb denna säsong men här snackar vi killar som tog för sig på ett bra sätt när de var 2-3 år yngre och spelade för SHL-laget Timrå IK. Mot den bakgrunden så trodde man ju att det här skulle bli poängkungar i HA-laget Timrå IK.

Å varför går inte Brändström in på 6-7 backar så bra som han var i sina inhopp förra säsongen? Näe istället värvar man en forward som man sätter ner på backen?

Nu blir det gnäll.

Nummer 4 förlorar den här matchen åt oss. Punkt och slut. Nu ska jag kolla när GW stönar på playen,

Och Tikkanen!!
Inte ett skott eller pass rätt!!
Hade ett perfekt läge i slottet i ensamt majestät. .men.över kassen!!
Skärpning TACK!

Vad säger man...
En behaglig 1-0 ledning som kändes som vi skulle kunna hålla till tredje...men vad händer? Två Timråspelare ligger och kramas längs ena sargen och vips vad det kvitterat i den 18 min...
Och inte nog med det kommer den där jävla indianen och vips så var det 1-2...men vi lyckades kvittera. Madsson gör en dubbelräddning som gör att vi får med oss en poäng...men så fruktansvärt passivt i Sudden!
Oskarshamns målvakt gjorde ett mycket darrigt intryck i mina ögon..
Synd vi inte kunde utnyttja det!
Nä vi gräver ner och gräver upp oss lagom till torsdag då Tingsryd gästar ladan.
Timrå IK i med o motgång och i vått och torrt Alltid!

En poäng är bätre än noll i alla fall! :-)

Undrar om Mattias Nilsson känner sig nöjd med den här kvällen...

Snacka om att hamna fel i vart o varannat läge! Uppryckning för fan! Han kan jävligt mycket bättre än så här! Uppryckning för fan annars vill jag gärna se vad Hardegård kan tillföra laget! En back ska fan inte jaga ryggar på det viset och slå så jävla riskabla pass från egen zon!

Han fick ta på sig två mål ikväll även om han hade god hjälp av Mattsson på deras 2-1 mål så var han allt annat än lyckad där...

På avgörandet hamnar han bakom sin gubbe trots att han har gott om tid på sig att ta sig in framför...

Inte bra...

Positivt är att vi tar en poäng ikväll
Marklunds två mål är ett annat glädje ämne...

Tikiz ser säker ut men behöver få fem omgångar på sig för att hitta sina lagkamrater bättre med passningarna!

Jag tycker att många spelare kan höja sitt spel så det kan bli bättre framöver!

Lindhagen var duktig på att teka va? Det är klart bra för vi har varit lite sisådär på den punkten iår...

Hur som helst så följer jag Timrå Ik i vått och torrt!

Webmaster: Förlust i sudden, crap :(

Hmm... Jag tycker att vi har några backar som inte riktigt når upp till sina nivåer med pucken...

Bra pp i synnerhet av de första fem som körde med Tikiz och bryniz dom hade bra rörelse där! Bra tränat under uppehållet!

Söderöver: det var ett mål i pp! Ett kvar sedan är Tikkinen effekten total!

erathoo: YES!!! 2-2!!!

{3678}: jobbigt värre. Visserligen är väl Oskarshamn bättre på sätt och vis, men vi behöver ju inte skänka bort matchen.....

Det där var inget bra av Mattias Nilsson?

IK Oskarshamn - Timrå IK 2-1

Nr 4 måste bort från Timrå IK !

EXPLORERSMÅLAND: nu är jag färdig spikad för ikväll och skall se sista pärren!

« · 1709857 · »