1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12

1710482 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Man får förutsätta att styrelsen nu agerar för detta är inte längre acceptabelt. Med detta fuskbygge har man ljugit supportrar o sponsorer rätt upp i ansiktet. Topp 5? Jo tjena! Det finns inte många spelare eller ledare som är kompetenta för den nivån. Framför allt inte på ledarsidan.
Var det detta som Nollan slet för?

Hur blir det med juniorverksamheten om laget åker ur? Ajöss till super elit, hockeygymnasium.
Vilka unga spelare ska vi satsa på då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Scharnhorst: Du är fullständigt blåst, oavsett vad du har för agenda. För nöjes skull, vad vill du se för åtgärd och varför?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
dr dängroth: Naturligtvis existerar det andra lösningar, som att kapitulera. Begreppet ansvar innefattar även att kunna svälja stoltheten och tjurskalligheten istället för att försöka upprätthålla något som bevisligen inte fungerar.

Men onekligen har vi olika åsikter i frågan om föreningen vara eller ickevara och längre i den debatten kommer vi sannolikt inte :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Fredagskväll och en sätter här och glöggar i skogen. Ringde Patric Larsson igår och gratulerade honom till segern igår.
Jag fattar ingenting. 17-0 i skott i tredje perren till TIK. Å ingen utdelning :-(
Vi har ingen sniper i laget.
Och Molle är trasig. Hästarna imorgon och det blir tufft.Jag hoppas på ett under för vi får INTE halka efter mera nu..
Jag vill inte bli jumbo.
Hoppas vänningen kommer strax?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
De veckor jag är hemma från jobbet i Norge, så brukar jag alltid passa på att gå på match, dock inte bara för att stödja, tycker faktiskt det är ganska kul oxå, trots mindre bra resultat. Nu brukar ju denna period på året inte heller vara den bästa för oss. Tycker laget gör det hyfsat bra, men man saknar en som kan hålla i och styra upp det hela. Nu lär knappast ngn sådan dyka upp heller. Bara att dra på blåställen och jobba hårdare !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Ken Åslund: De skribenter som fortfarande håller till här är väl inte medgångare? Själv har jag gått på massvis med matcher sen laget trillade ur, nu går jag enbart för Timrå iks skull, inte för att det är roligt att kolla på matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Woody: Helt sant, mao finns många medgångare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Woody: En förlust?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
JanneH:
Det här är ett märkligt gäng. En förlust och det börjar genast talas om att lägga ner och börja om från noll. Det märkliga är att om nu laget skulle gå och vinna fyra matcher och därmed hamna topp sex, så skulle samma flock genast börja tala om att hissa tröjor i taket och SM-guld 2017. Litium, någon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
söder över: Bra där, om vi tappar vår humor vad har vi då? Ett framgångsrikt hockeylag att hålla på? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ just dää...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: nej! Jag hade inte en tanke på dina inlägg... Sorry.

Jag ville bara bidra med en positivare ton eftersom jag satt och läste ikapp mig från matchen och framåt...

Ang Lander så löser jag det med att be honom spela för räntan på sin ordinarie lön i oilers.

Jag brukar spy galla över läget själv så jag ville helt enkelt bara bryta mönstret...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
söder över: Japp och sedan sätter vi Zäta jr på några special steroider så han blir 20 år över en natt och kan joina Timrå IK medan pappa dominerar i NHL. Japp! Så gör vi! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Scharnhorst: troll. Ser du stjärnan i det blå....allt du önskar kan du få..... NOT.

Det finns ju ingen annan rimlig lösning än att reda ut den situation som uppkommit. Ansvar är första ledordet, Långsiktighet är det andra ledordet.

250 kg skriver klokt och kunnigt och har flerårig erfarenhet av att driva företag. Respekt.

Man kan i det mörkaste mörka alltid glädjas åt minnen och mobilisera erforderlig kraft att förhålla sig till dagens övningar. Framtiden är vad vi gör den till med början idag.

God tur
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Hela föreningen i sitt nuvarande tillstånd kan i det närmaste betraktas som ett depraverat lik med sporadiska dödsryckningar. Ur mentalt perspektiv skulle det kännas avsevärt angenämare och mer fridfullt med en nystart än att som i den befintliga situationen tvingas se föreningen balansera på helvetes avgrund med den barskrapade spargrisen på näsan och utopiskt ställa förhoppningarna till att ett utslagsgivande mirakel ska inträffa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Nu tror jag nog inte att söder jävlas med dig, snarare ett försök till att lätta upp stämningen. Tror nog de flesta begriper att Timrå ik inte har någon möjlighet att värva sig ur det här därav all frustration. Det är svårt att se en utstakad väg till toppen av tabellen liksom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
söder över: antar att dina inlägg riktas mot mig, en optimist utan dess like. Men vet du vad, jag kan förstå din frustration!
Men med ett antal bolag i bagaget, med ett stort ansvar över bolagens ekonomi har jag förstått att det inte går att "bara" gasa utan det krävs ett uns av förståelse för ekonomi också.

Men visst, fortsätt du och gör dig lustig över andras vädjan om eftertänksamhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Wedin målade ikväll!

;)

Gött mos! Kör på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
jå1: nu gör vi så här! Jonte Dahlén tar ett samtal med sin pappa...

Under tiden tar Filip Lander. Kontakt med sin bigbro sedan löser dom ihop så att Edmonton lånar ut Anton 2 månader åt oss för nu har det gått grus i produktionen för honom i NHL.

Han kan vakna till hemma i Timrå!

Hans sätt att leda på isen och alltid driva sig själv på toppen av sin förmåga vill jag se i Timrå IK!


Japp! Så gör vi!

Nu väntar jag besked om när Anton kan fotas med trunken på midlanda!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Nu är jag fullt medveten att vi inte kan köpa oss fri från detta mörker, just därför man inte ser en lösning. Vi får hoppas på talanger som Dahlén och Pettersson, de behöver växa ut till riktiga matchvinnare och inte lämna klubben så fort de blommat ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
jå1: Vi har nästan varit där, upplevt det. Kommer du ihåg matcher som mot CRIF? När Janne Söderström kom in som ordförande och lånade ut egna pengar? Dit är det långt men det kan gå fort om supportrar skriker efter nyförvärv som kan funka och rädda laget men som också kan ödelägga hela föreningen. Svår balansgång...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Mer skit än det här innebär ett ovisst kval åt fel håll. Överlever Timrå en vardag som innefattar derby mot Kovland?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
sargad: Där har du problemet. Ett lag som spelat i högsta divisionen i dussinet år, en publik som blivit bortskämda med det har helt enkelt svårt att ta till sig av det faktum att förening, laget, omgivningen är i en fas där allt är annorlunda. Man vill inte se sanningen, man tror att saker förhåller sig på annat sätt. Man vägrar inse.
Men nu är det så. De som älskar denna förening kan inte annat göra än att sluta upp på matcher, lura någon vilsen själ att köpa en korv, kanske lura på dem en 50/50 lott. Det är där föreningen befinner sig. Detta är en anrik förening som har väldigt många supportrar runt om i landet. Det går att vända detta. Men min övertygelse är att man måste ner i skiten och vända innan det sker igen. Har jag tur får jag uppleva håkki på högsta nivå igen innan jag blir jordgubbe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Scharnhorst: Jajamen. Skulle det, i det läge föreningen befinner sig nu, vara en bra lösning? Som jag har blivit informerad finns inga lik i lasten längre, kommunen äger arenan. Vad skulle bli bättre med en konkurs och en nystart? Skulle fler sponsorer, supportrar söka sig till föreningen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Eller så biter man i det sura äpplet och låter avliva föreningen, det vill säga försätter den i konkurs och startar upp i ny regi i en lägre division.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Jag har ingen lösning och tveksamt om det finns någon enkel lösning... Är mest besviken över att det går så tungt och att behöva se sanningen i vitögat, vi är helt enkelt inte bättre än så här. Och jag vet, det här inlägget leder ingenstans 😟
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
jå1: Det beror på vad du menar med "mer skit"? Jag tror inte vi sett slutet på detta ännu. Nedrustningen av denna förening pågick så mycket längre än någon anar. Föreningen hade aldrig varit i närheten av detta om blödningen stoppats i tid. Nu blev det inte så, nu ser vi facit. Bara gilla läget. Ingen kan skruva tillbaka tiden, ingen kan få detta ogjort.
Vad gäller supportrar, publiksnitt, intresse, så ja: jag har varit med om detta. I en hall som idag skulle betecknas som rivningsobjekt. I en miljö som inte är i närheten av det vi besöker idag. Med publiksiffror på dryga hundratalet. Men det gick det också. Med människor som brann för föreningen, människor som t o m gick in med egna medel för saker man trodde på. Sakteliga byggdes en förening på dekis upp, till en stormakt inom hockeyn under första hälften av 2000- talet.

Timrå IK måste nog börja om. Hur långt ner i seriesystemet man hamnar låter jag vara osagt. Förhoppningsvis vänder det fortare än man anar. Men det som nu sker är nog - i en kommun med 20000 invånare - oundvikligt. Trots ett större upptagningsområde än Timrå är länet alldeles för litet för att locka publik till en hockeyallsvensk match när ett lag i botten av serien möter ett annat rätt ointressant lag. Så är det idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
sargad: Men hur gör vi? Sparka tränaren? Köper in nya spelare? Skickar sportchefen till varmare länder? Timrå IK genomgår just i detta nu ett stålbad. Usel ekonomi, halvdan ledarstab (eller i alla fall en mycket liten sådan). Hur gör vi? Har Du någon konstruktiv lösning? Det viktiga nu, och har varit sedan 4 år tillbaka, är att behålla föreningen i liv. Då kan man inte sväva ut, köpa spelare man inte har ekonomi till. Vad är den enkla lösningen på problemet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Vetefan om Timrå ik överlever mer skit än det här. Hur skall supportrarna hitta tillbaka till ladan när vi fortsätter harva i botten? Och hur ska vi lyckas klättra utan publiken? Under 2000 själar på matcherna, må vara kattpiss för ekonomin, kommer vi få se ett ännu svagare lag nästa säsong? Krävs ett mirakel känns det som.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
jå1: Exaktomento, vi är ett lag andra lag avfärdar även när dom spelar dåligt. Det är ett högst obra tecken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
jå1: Så är det. Det här laget består av ett gäng spelare, utvecklingsbara, som inte riktigt är "där" i sin karriär. Många gånger krävs det inte så mycket för att klättra över tröskeln, problemet verkar vara att vi inte riktigt har en spelare som kan övertyga dessa "på-tröskeln-spelare". Jag specialstuderade vår maestro på isen i afton och följde vår premiärspelande junior Elias. Det fanns spelare som klappade Elias på skydden efter varje byte, varje insats, medan vår hänförare verkade ha mer fokus på sin egna insats. Jag säger inte att det var så men känslan fanns där.
Tror inte ett dugg på ett tränarbyte. Jag tycker laget spelar på toppen av sin förmåga. MEN: vi saknar spelare som L E D E R laget till vinster. Och där verkar vi inte vara ännu. Kanske har vi inte sett botten av denna misär. Vi måste kanske ännu längre ner i skiten för att återigen växa till ett lag som börjar klättringen, får med sig supportrar, har vind i seglen?!
Jag vet inte...

Däremot vet jag att antalet livlinor är slut. Nu måste föreningen lära sig att stå på egna ben. Det går inte att köpa sig framgång. Mödosamt men nödvändigt. Jag inser att jag måste sluta tro på SHL inför varje säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
250kg k?rlek: Det är väl det som är problemet? Sist vi mötte Taif så var vi bättre med, tom deras spelare sa att Timrå var de bästa laget dom mött so far. Men vi förlorar även fast vi är bättre spelmässigt, och det händer väldigt ofta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Hur menar du Per Happs? Ikväll fanns det energi så det räcker och blir över. Ikväll såg det faktiskt bra ut. Men avsaknaden av några spelare som har "det" saknas. Det kommer föreningen förmodligen att få leva med ytterligare några år. Ett för sent uppvaknande från elitseriens glansdagar förstörde 6-8-10 år som vi nu ser. Föreningen lever på nåder, har svårt att finansiera spelare som kräver en lite högre lön än gemene man. Och visst, det kanske är Nubbens fel, men spelare med skills som dessutom är billig är svårscoutad och få.

Ikväll mötte vi serieledarna och i min värld körde vi över dem totalt. Deras seger var orättvis, jag kan inte ens påstå att det var vår oförmåga som bäddade för deras seger. Fortsätter vi så här är jag inte orolig men det kommer inte bli några enkla segrar - oavsett motstånd.

Bara fortsätta kötta. Vi har det vi har, bara gilla läget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Vilket KalleAnka-gäng Nubben ställt på isen. Om han tror på topp 5 kanske han gjort sitt som sportchef.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
sargad: Jag skulle nog säga att det knappast är spelarnas fel. Man ska inte tillskriva idrottsmän den intelligens som krävs för att de alldeles på egen hand ska kunna förstå hur de ska spela. Så smarta är de uppenbarligen inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
hubbenorlen: Endera är det tränarnas fel, endera sportchefs&lednings fel och ibland spelarnas fel. Det kanske är en mix av allt? Vi har helt enkelt lite sämre ledning, tränare och spelare än de flesta andra allsvenska lag och därför ligger vi lite efter alla(nåja) lag. Men nog fasiken svider det att Svall går mer eller mindre jämnt med oss med typ hälften av spelarna ratade f.d. timråspelare och hälften komplett okända.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Knylan: En tränares uppgift är ju inte att påverka rutinen, utan få ett tjugotal individer att dra åt samma håll och samarbeta. Självklart har tränarens idé och filosofi betydelse. Se bara på Island. Eller Karlskrona. Inte fan hade de lagen kvalificerat sig till EM respektive SHL med de trupperna och en dålig tränare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
palleparling: Jag har varit helt inne på ditt spår också, men jag vet inte längre. Jag vet inte vad ett tränarbyte ska ge. Vi har fan tre tränare i båset nu. Det GÅR inte att att som tränare påverka rutinen i det lag man coachar. Rutin är något man får av erfarenhet.

Nu handlar det bara om att försöka bli jämna och skrapa in lite poäng framöver för vi får till inget pris hamna i kvalspel neråt. Det får absolut inte hända. Det kommer inte detta lag att fixa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Knylan: Naivt och profillöst ledarskap. Var är spetskompetensen? Vart är det nya arenanamnet? Finns det nån intresserad sponsor över huvudtaget?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Vad gör Andreas Appelgren nu för tiden? Men det finns vill ingen möjlighet till tränarbyte såvida inte JensRoger säger upp sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
palleparling: helt rätt vi är tranarslösa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Crippe 2+1 hittills idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Knylan: ditt senaste inlägg ihop med din bild! Där är det harmoni! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
erathoo: Bara en tidsfråga innan Sundsvall passerar, tragiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Knylan: Japp, och Sundsvall som är ett skitlag har ändå 4 forwards före oss i poängligan. Vår bäste är en back. Säger en del om offensiva ledare i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
17-0 i skott i tredje perioden. 32-11 totalt. 1-3 i mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Ne! Här behövs ett tränarbyte! Sen till nästa säsong ser jag gärna att Nubben och Hallin avgår. Nubbens lagbygge är fruktansvärt!!! Visst, det finns inte mycket pengar att jobba med.. men inte f*n har Tingsryd eller Pantern bättre ekonomi än oss???? Nej! Det finns ingen som helst tanke bakom detta lag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Jobbigt som f-n just nu... Kämpa Timrå!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
hubbenorlen: Det är ju svårt det där också, har vi verkligen en trupp för topp åtta då? Det var flertalet av bedömarna som tippade oss i absoluta botten, de såg inte hur detta skulle gå, laget är alldeles för ungt och tappade hela topp fyra i förra årets interna poängliga. Utifrån det så tycker jag att vi har gjort det BRA t.o.m, vi har stundtals en stor kreativitet och kan sätta tryck. Det som gör oss till ett klassiskt bottengäng är ju denna förmåga att helt tappa bort oss, att vi är ineffektiva och att vi helt saknar offensiva ledare. Och framförallt: vi har ingen jämnhet, vi vet inte hur vi ska hantera olika faser i matcherna. Får vi en dipp så blir det som ikväll, det rasslar in två baklängesmål så fort de får lite momentum. Sen har vi en halvduglig målvakt. Dräller någon av våra orutinerade backar så är det snarare regel än undantag med mål i arslet. Vi blir sjukt hårt straffade. Just nu har alltså TAIF gjort tre mål på åtta skott.

Det kan mycket väl vara en tränarfråga. Men om man ska se det väldigt krasst och svart på vitt: hur fan kan man ställa ett lag på isen (tydligen bra nog för topp fem) med en förstecenter som var skadad nästan hela förra säsongen? Som aldrig någonsin varit i närheten av en så framskjuten position i ett lag på seniornivå tidigare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Kongo: Som det ser ut på plan nu så spelar det ingen roll vem som vaktar buren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Timrå IK har varit alldeles för naiva. Hur ska publiken lockas tillbaka? Genom att ha en bra och trovärdig produkt på isen. Det har dom inte i år heller. Jag upplever att ledarskapet är Svajigt och otryggt. Avsaknaden av kompetenta ledande spelare saknas ju totalt.
Kommentera

1710482 · »