1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607927 inlägg · 6214 ämnen
« · 1718631 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Så j-a uselt :-(

Avslut på Brynisveen nu tack

WESTERN levererar :-)

Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 1-0

Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 0-0

Sv: Apropå nånting...
Knylan: det är lite sorgligt att Jimmy inte tillåts fortsätta expert-kommentera! Han kan kanske vara lite färgad ibland men hans kunnande och känsla för statistik är precis vad en expert ska bidra med i en tv sändning.

Hoppas att c-more reviderar sitt beslut eller ser till att Jimmy berikas med den kunskap dom anser att han saknar.

Kongo: annars vet inte Expressens läsare att de har några.

Kongo: Vi får väl hoppas att Leffe kört den här informationen inför matchen i kväll. Förvirring !?#?

Hälge: Sanny väljer naturligtvis den vinkel han vill, men varför promotar man som Timrå-supporter sina lokala rivalsupportrar?

El Maco: Ja gissar helt enkelt på 5500 då! Och ett jäkla tryck på läktarna, som i fornstora SHL-dagar.

tjobba: Jag gjorde en snabb genomklickning på tik.ebiljett.nu och 5-6 sittplatssektioner är i princip helt fulla. Ingen fullödig prickräkning men kortsidessitt på östra och "bortasittplats" närmast bobbarnas ståplatssektion har mycket osålt. Bedömer att det är 600-700 lediga sitt? Med balkongen fortsatt stängt och okänt säljläge på ståplats som man inte ser så lär det vara kanske 4500 biljetter sålda? Så vi hoppas på 1000 sålda i dörren då. Över 5000 på matchen lär det bli i alla fall.

Haha, vilken oerhört förminskande artikel. Ett trist beslut som kommer i ett märkligt skede av säsongen. Dock behövligt på sikt med tanke på hur det sett ut på vissa arenor där sändningarna skötts väldigt amatörmässigt sett till kommenterandet.

Men det är imponerande uselt att i en artikel på STs webbsida inte ens nämna att intervjupersonen bloggat på samma webbsida under flertalet år och bidragit med trafik som aldrig hittat dit annars. Tonen i artikeln är ungefär som när man ska skildra ett barn som råkat ut för en orättvisa. Det relevanta är väl att få höra Cmores ställning i frågan snarare än att försöka föra fram en hållning från Jimmys sida att han känner sig orättvist behandlad, vilket han på inget sätt ens gör.

Hälge: Någon som har koll på aktuellt biljettläget? Törs man hoppas på 5 500 i kväll?

El Maco: Jag kan inte riktigt komma fram till om det är den där genuiniteten jag vill åt, eller den mer "proffsiga" approachen vi har i vår styrelse och på det sätt klubben åtminstone strävar efter att utstråla. I samband med arenakrisen så var det nog minst sagt en fördel att ha den sammansättning vi hade, men att det hade varit bättre att hållit TAIFs linje när det kommer till de problem vi brottas med i nuläget, så som brist på publik och stämning på matcherna samt sportslig dekis. Nu påtalade ju du att det inte var så mycket stämning att tala om nere i Nelson, men det är ju svårt ändå att inte attraheras lite av den där Åshöjdsmentaliteten. Problemet är kanske att Åshöjdsmentaliteten inte fixar att betala fem miljoner i hallhyra på sikt. Eller så gör den det. Min fördom om företag och sponsring är att de är villiga att sponsra vad fan som helst bara det är i ett positivt sammanhang och att de får känna att de bidrar till framgång.

Det bästa vore nog en blandning. Kanske är det något sånt man börjar se tendenserna till nu hos oss. En sån som Niklas Dernebo är ju gammal supporterklubbsledamot, exempelvis. Föreningen skulle verkligen behöva starka karaktärer, Nollan kommer saknas mycket av den anledningen. Laget är även det relativt anonymt i dagsläget, tror jag. Kidsen behöver idoler.

Jämförelsen TAIF och TIK haltar nog. Men i takt med att vi hela tiden krymper organisationen så börjar vi nog närma oss varandra allt mer. Nyckeln är nog att folk lär sig förtränga att detta var en elitserieförening för bara några år sedan, spelplanen är annorlunda nu. Hur man ska få folk att glömma det vettefan, kanske är det bara sportslig framgång som hjälper. Eller så behöver man städa ut allt som påminner om de där goda åren. Nostalgi kan man lätt få för mycket av.

Får man äntligen slå av halsen på champagneuslingen ikväll eller får man läxa till det med Explorer och Thom Collins?
Eller blir gravöl?
Klarar inte en sjätte raka!!
Gör du?

Knylan: ...och för att ge artikeln due respect - tack för länktipset.

I Nelson ropar inte klacken "avgå styrelsen" gissar jag.

Knylan: Modano

Tvåtallar: mm eller Leffe Strömberg håller på Timrå...?? :)

Rip Kirby: Glöm inte att Strumpan är Timråit Jag förväntar mig en ramsa.....Strumpan hjärta klappar för Timrå challa la lalla la la.. Eller nåt

Söderöver: Herr Puck, om jag får be!

Talang och träning hör ihop. En sån som Brett Hull bombade extratrissor när tid och möjlighet fanns.

Självklart ska man även alltid trycka till under de olika övningarna. Alibiskott gynnar varken spelare eller målvakt. När vi nu pratar hockey så är vi också långt efter i det hänseendet om man tittar på transatlanterna. Vad är det liksom för vits med att mysskjuta i plocken exempelvis?

Att utdela straff tror jag dock inte på. Däremot skulle man absolut "tvingas" göra om samma moment men med full skärpa om för mycket slöhet infinner sig - såväl i tempo som i skott. Jag personligen gick alltid för fullt och älskade att smälla dit den i alla lägen. På träning, under match, när man lirade landhockey, osv...

Gällande det sista så är det väldigt individuellt. Vet att en sån som Crippe knappt hade hunnit torka innan han lämnade ladan. Måste ha nån form av rekord i att kliva av isen-hoppa ur grejerna-blöta håret lite-klä på sig-vinka hej då-öppna dörrn hemma.

Som avslutning skulle också jag gärna vilja veta hur man jobbar med att förbättra effektiviteten/produktionen. Vore jag Håkan Loob eller nån liknade skulle jag jobba på konsultbasis som avslutscoach/rådgivare.

Knylan: Nehepp, det blev någon pluslåsning. Jaja. Jag klipper och klistrar:

Dr Johan & Mr Blomster
Han är den vrålande klackledaren som fixar gratisutvisningar från ståplats.
Han är den kolugne ordföranden som litar på att andra gör sitt jobb.
Johan Blomster har många sidor men i hans hjärta finns bara plats för två färger: grönt och vitt.
A A Öka text-
storleken
TINGSRYD 3 timmar sedan, uppdaterad 3 timmar sedan
Hardcoresupporter och klubbordförande i en och samma person. Johan Blomster varken ser ut eller pratar som en slipsförsedd hövding. Istället leder han hejaklacken med hjälp av arenans största röstresurser. "Jag tror utan tvekan att den stökiga miljön även från sitt- och övrig ståplats påverkar domarna. Det är något jag alltid uppmuntrat" säger Johan Blomster.
Hardcoresupporter och klubbordförande i en och samma person. Johan Blomster varken ser ut eller pratar som en slipsförsedd hövding. Istället leder han hejaklacken med hjälp av arenans största röstresurser. "Jag tror utan tvekan att den stökiga miljön även från sitt- och övrig ståplats påverkar domarna. Det är något jag alltid uppmuntrat" säger Johan Blomster.
FOTO: FILIP SJÖFORS

FAKTA
Även expertkommentator

Namn: Johan Blomster.
Ålder: 36.
Yrke: Projektledare och marknadsförare på Willo i Räppe.
Aktuell som: Ordförande i Tingsryds AIF.
Bakgrund i föreningen: Började som supporter i Gröna Brigaden där han sedermera blev ordförande. Blev vice ordförande i klubbstyrelsen 2013. När Mikael Håkansson avgick som ordförande hösten 2014 tog Blomster över. Vid senaste årsmötet omvaldes han. Under Tingsryds matcher leder han antingen klacken eller sitter som expertkommentator i klubbens tv-sändningar.
Medelålders eller gammal. Entreprenör med ett eller flera framgångsföretag att pyssla med till vardags. Slipsförsedd. Medietränad. Diplomatisk.

Där har ni en ungefärlig schablonbild av en ordförande i någon av hockeyns elitföreningar.

Johan Blomster är ett undantag. Han är ung, han bär aldrig slips, han är svarvare i grunden och skulle, åtminstone stundtals, ha svårt att vara fredsförhandlare eller arbeta på ambassad.

Ändå känns rollen som ordförande naturlig för honom.

– Det är lite märkligt, men för mer än tio år sedan sa jag att någon gång ska jag bli ordförande i Tingsryds AIF. Det har inte handlat om en medveten strategi men tanken har ändå funnits där. Jag blev först ordförande i Gröna Brigaden och blev lite rösten i det som då var kritiskt. Jag sa det många tyckte och tänkte och jag var den som vågade säga det ingen annan vågade. Då tänkte jag att jag i alla fall kunde vara med i klubbstyrelsen.

Johan Blomster ingick i den styrelse som tog över i den ekonomiska krisens 2013 när Tingsryd trillade ur hockeyallsvenskan. När sedan Mikael Håkansson hoppade av uppdraget som ordförande i september 2014 tog Blomster över klubban och omvaldes i våras.

• • •

Han vet inte riktigt när det började. Han vet däremot varför det började. Och var. För Johan Blomster började det på Dackehallens sittplatsläktare tillsammans med pappa Inge någonstans under mitten av 90-talet. Där satt han, på en obekväm plaststol, och följde Tingsryds AIF i med- och motgång. Samtidigt växte nyfikenheten kring vad som utspelades på andra sidan. Där stod folk upp och skrek högljutt. Det lockade Johan. Mer och mer för varje match som gick. När nyfikenheten blev för stor tog han steget över och ställde sig i utkanten av den jättelika ståplatsläktaren.

Han kände ingen. Stod där bara själv och sökte sig alltmer in mot mitten, där de mest hängivna människorna stod och skrek i supportergruppen Gröna Brigadens namn. Snart hade Johan Blomster letat sig ända in i den innersta kretsen – och där har han blivit kvar.

– Jag hade ingen kompis i Gröna Brigaden eller så och minns inte ens vem jag började umgås med när när jag kom med i gruppen. I Brigaden är alla accepterade, det spelar ingen roll om du kommer från Tingsryd, Ronneby eller Chile eller vilken politisk läggning du har. Den lockande atmosfären och den unika gemenskapen attraherade mig mer än det som hände på isen. Så är det fortfarande, säger Johan Blomster.

Att Johans första bortaresa med Brigaden gick till Ängelholms ishall med dess passionerade Röglefans som mäktig ljudkuliss la ribban högt direkt. Att trivas i grupp och samtidigt göra allt i sin makt för att lyfta det lag, vars sympatier förenar gruppen, har som klyschan säger blivit ett sätt att leva för Johan Blomster de senaste 20 åren.

Han beskriver relationen till Tingsryds AIF som vilket äktenskap som helst. Något som ibland består av rosa moln och ibland är försett med ren depression men framför allt någonting som är värt att försvara och som skulle svida och göra oerhört ont om det upphörde.

På frågan om vad han känner för klubben plockar Johan Blomster fram två hånfulla citat som riktats mot honom från andra lags supportrar.

– En AIK-supporter skrev på Twitter: "I Taif har ni inget jippo, inget evenemang, bara hockey." Det var ett hån men det stämde bra, för precis så är det. En Växjösupporter skrev en gång på ett forum: "Du har ingenting annat än din patetiska lojalitet till klubben och inte sporten". Det citatet har jag använt som underskrift på alla mina foruminlägg sedan dess. Det sitter perfekt, för precis så är det.

• • •

År ut och år in har Johan stått parkerad i klackens mitt. Vrålande. Till synes tokig. Ve den domare som inte vågat döma till Tingsryds fördel. Ve de linjemän som dömt regelrätta men knappa offsider mot Tingsryd. Och det lätträknade antal domare som kommit på den enligt Gröna Brigaden usla idén att utdöma fler utvisningar till Taif än till motståndarna har inte upplevt sitt livs trevligaste kväll i Nelson Garden Arena.

Utan att ens linda in svaret i något som kan likna bomull erkänner Johan Blomster att han och de andra i Gröna Brigaden inte är goda att tas med på hemmaplan. Samtidigt erkänner han att allt är ett spel för domargalleriet. Den som tror att rösten med hallens högsta decibeltal är full av ilska tar fel. Gruvligt fel. Den Jekyll och Hyde-person ögat ser i Johan Blomster är egentligen bara en supporterstrateg.

– Jag är kontrollerad. Jag vet att när jag brusar upp gör jag det genomtänkt och inte på grund av ett adrenalinpåslag eller något sånt. Jag brusar upp när det behövs, när jag behöver skälla ut någon på läktarna på grund av något jag tycker är fel och att de behöver vakna upp gör jag det genomtänkt, inte för att jag är arg. Jag kan stå och skrika på domaren fem minuter efter paussignalen men sedan släpper jag det. Det finns ingen anledning att stå där och vara irriterad, det hjälper ingen.

Mot bakgrund av det du precis sagt. Hur många utvisningar för Tingsryds motståndare per match skulle du vilja tillskriva Gröna Brigaden?

– Ganska många, inte bara utvisningar utan även andra situationer som går vår väg. Jag har sett linjemän stå och blåsa offsider och icingar där de senare i matchen stått och tvekat och låtit passera. Jag tror utan tvekan att den stökiga miljön även från sitt- och övrig ståplats påverkar domarna. Det är något jag alltid uppmuntrat. Man ska aldrig gå till personangrepp och hot, men det ska vara en hård hockeymiljö att spela i NGA. Det ska inte vara puttinuttigt och gulligt, som motståndare ska du tycka att det är tråkigt att komma hit.

Är det därför motståndarnas omklädningsrum fortfarande är lika dassiga?

– Nej, det beror snarare på att den ekonomiska situationen i klubben alltid varit risig. Skulle vi sedan renovera omklädningsrummen är det klart att vi inte skulle installera någon jacuzzi i bortalagets rum. Det ska inte vara några bekvämligheter, däremot ska hemmalaget ha det bra. Det finns en anledning till myterna om att vissa lag som kommit hit mötts av öppna fönster och vatten på golvet. Sådant har vi även själva råkat ut för. I fjol när vi kvalade mot Huddinge fanns det exempelvis inget varmvatten i duschen. Det är lite fula trix överallt.

• • •

Det nya Taifstyret har precis som de föregående kämpat med de egna bankkontona som värsta motståndare. Skulder har betalats av, men nya har tornat upp sig. Arbetsron har aldrig infunnit sig. Det har varit ett ekonomiskt tufft 2015 men nu, när klubben fått beviljad borgen från kommun såväl som sponsorer för fem miljoner kronor hoppas Blomster på bättre tider.

Annat är det med det sportsliga. Det är säkert både en och annan Taifare som varje morgon undrar om de drömt och sedan måste kontrollera genom att ta en titt på den allsvenska hockeytabellen.

Johan, om Aladdin ringer och vill ha tillbaka sin lampa, ger du den till honom då?

– Nej, den behåller jag. Fast det kanske inte finns några önskningar kvar i den nu i och för sig (högljutt långt skratt).

Men allvarligt talat, vad händer? Trots att laget är jättebra saknar jag själv förklaringar till den monumentala sportsliga succén. Har du en förklaring?

– Nej, jag har egentligen inte heller någon förklaring. Inte mer än att vi har många yngre killar från orten som tagit stora steg sedan förra säsongen. Sedan tror jag att många underskattar vår slogan stolthet, hjärta, tradition. Jag tror stoltheten att tillhöra ett lag är viktigt. En kanadensare som kommer hit är inte stolt över att spela i Tingsryd, Växjö eller var han kan tänkas spela. Men den som kommer in i en grupp där folk känner en stolthet över att tillhöra gruppen, vilket är fallet i ett lag där 13 spelare gått igenom klubbens eget hockeygymnasium...där kan även en kanadensare hitta en stolthet över att tillhöra något.

– Vi hade julfest på Korrö nyligen och efteråt åkte vi tillbaka till ishallen där vi ägnade oss åt lite "eftersläckning" i restaurangen med musik och trevligheter. Dagen efter ska vi städa, och den förste som dyker upp klockan nio och hugger tag i en skurhink och börjar röja upp är Eric Castonguay. Då har du hjärta för det du håller på med.

Om det otänkbara blir tänkbart framåt våren och Tingsryd går upp i SHL. Vad händer då?

– Ja...då får vi fundera på det. Det krävs ingen lyx och faciliteter för att få spela i SHL men det krävs två saker: pengar och en hall med 5000 åskådare varav 3500 av dem ska kunna sitta. Om vi skulle riva ut hela NGA skulle vi kunna få in 5000 – stående. Att få 3500 att sitta blir svårt och vore totalt meningslöst för oss eftersom merparten av vår publik fortfarande vill stå. Att bygga en ny hall för 100 miljoner kronor kommer aldrig att lösa sig och i så fall får man renovera upp NGA på alla tänkbara sätt. Men som den ser ut i dag behövs det nog på tio års sikt byggas en ny arena i vilket fall som helst.

TAGGAR:
Tingsryd Sport
TEXT
DANIEL ENESTUBBE
[email protected]

Detta är alltså ordföranden i den klubb som fram tills idag tagit 25 poäng fler än vad vi mäktat med. Vem är/blir vår Johan Blomster?

Knylan och JobbaPuck: jag är inne på det du beskriver herr/fru Jobba!
Målsinne kan man absolut jobba fram! Under träningar med övriga laget behöver man fokusera på detaljerna! När avslut ingår i övningen skall avsluten vara top-notch med! Om så ej är fallet skall straff utdömas i form av tid på motionscykel eller eller något annat som gör nytta men kanske är lite tråkigt.

En sådan policy skulle göra skillnad med den mentala biten på lång sikt och även ge mer nytta till träningen. Felträffar, tillrättaläggning, dåliga backhands och magskott kan alla förbättras med repitioner om och om igen! Bestraffningen kan ge övningen mer mening på kort sikt så att man genomför övningen med skallen på rätt ställe.

Laget jobbar med produktionen säger tränarna så frågan är bara hur?

Sedan myser jag över det du skriver om att stanna kvar och kämpa vidare. Jag vet ju inte då jag aldrig varit på en träning och sett med egna ögon men jag vet att man uppskattade Martin Sonnenberg för sin förmåga att göra mål. Han gjorde tydligen ofta så som du beskriver. Han kunde stanna och öva detaljer som att ta avslut om o om igen...
Han bad tydligen gärna en lagkamrat att vara med också så han fick öva styrningar.

Det är sådant som gör skillnad. Att man gör det på "fritid" bevisar för en själv och laget och omvärlden för den delen att man verkligen vill bemästra konstformen att ta bra avslut och klara av att styra puckar. Det gör även chansen till resultat större då det tack vare frivilligheten innebär att man tagit ett medvetet beslut att öva något. Att sedan genomföra övningen med ett aktivare medvetande gör chansen större att lyckas förbättra egenskapen man slipar på.

Att sitta i omkl rummet och skratta bygger en bra stämning i laget men det gör det även när man vinner matcher ihop! Matcher vinner man lättast om man har många spelare som tar bra avslut.

Jag vet inte hur det ser ut när elit lag tränat klart för dagen hur är inställningen inför uppgiften? Är det motsvarande en "normal" arbetsplats där man hänger in arbetskläderna och går hem eller?

"– Vi kommer ha flagg-tifo som vi har beställt in och sedan kommer vi fokusera helt och hållet på at få i gång vårt lag till 100 procent, så de får en energikick som räcker för tredje raka derbyvinsten och en rejäl knuff uppåt i serien också, säger Conny Berglund."

Så inga hatramsor i morrn kväll alltså?

Knylan: Jag är ingen riktig expert i det hänseendet, men som gammal innebandysniper så kan jag väl dela med mig om mitt tänk.

Det gäller att verkligen ÄLSKA att göra mål - vilket, konstigt nog, inte alls alla gör. Nöta avslut efter träning är nåt jag ser som en självklarhet, men det är nåt vi är väldigt dåliga på i det här landet och det gälller generellt för all typ av bollsport.Jag sköt säkert hundra extrabollar varje gång på keepern för att träna upp muskelminnet. Fördelade dem ungefär 50/50 på liggande boll och direktnyp. Det handlar inte främst om hårdheten i skottet utan att per automatik veta vart man sätter den från olika lägen och vinklar. Sen är det viktigt att lära sig hur målvakterna agerar och rör sig i olika situationer.

En annan del jag praktiserade var att peppra det klassiska planket "Pekka". Där man hade fem hål att hänga in den i, gärna då utan att fästa blicken på objektet. Inom hockeyn tycker jag att alla lag borde ha nån form av skottramp att kunna nyttja utanför isen och med den typen av plank attt skotta på.

Jag gjorde i min prime 84 pinnar, varav 61 mål, på 22 matcher i dåvarande division 2, nuvarande ettan, och det kvalficerar mig väl åtminstone till nåt form av svar, även om det kanske inte var precis just det du sökte.

Söderöver: Det vore, angående effektiviteten, intressant att få ta del av någon teori utformad av någon med stor kompetens på området. Nu är jag inte så insatt i detta med corsi men jag gissar att vi även i det hänseendet trotsar naturlagarna? Eller? Jag skulle hur som helst vilja veta hur man jobbar för att komma till bukt med detta. Om man nu gör det. Att för sjunde året i rad hänvisa till att det kommer lösa sig tids nog håller uppenbarligen inte.

Jag fortsätter att hävda att det handlar om ett för ungt lag med för oerfarna och/eller för dåliga ledande offensiva spelare. Spelare som saknar känsla och rutin för vad de behöver göra för att producera jämnt på den här nivån. Om vi kunde skramla ihop några korvören och få Gunno att kliva in under resterande säsong så tror jag att det skulle betyda en hel del. För det handlar givetvis inte om oförmåga att skjuta hos spelarna. Säkert i någon mån, men inte hos de som är tänkta att stå för vår huvudsakliga produktion. Dahlén skulle kunnat stå på 20 mål nu om han spelat med en center med en fäbless för att släppa pucken i rätt lägen. Elias kommer att bli en sån center men det måste få ta sin tid.

Har vi en joker i Johan Johnsson kanske? Eller har han för ont?

Vem åker till isstadion och filmar när laget tränar avslut? Bara mittmedia eller? Jag vill se övandet inte snackandet...

Kul också för Leif Strumpan Strömberg att få ett tränarjobb igen. Låt oss fråga Strömberg själv om det är något klassiskt lag han skulle vilja lyfta fram. Något om ett särskilt snyggt klubbmärke vars traditioner förpliktar? Och som hade två spelare som var hans favoriter när han var barn. The answer might surprise you! www.viasatsport.se/videoklipp/hockey/listan-klubbarna-hittar-pa-djur-och-annat-skit/

Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Timrå IK är nöjda med biljettförsäljningen. Än är derbyt hett.

Sv: Silly Season 2016/2017
Knylan: ja eller värva deras 2e keeper

Heisenberg: JP spelar inte i morgon mot Boobs.

Vet någon hur statusen är för Johan Persson? Klev väl av senast mot AIK?

El Maco:
6p av Oo Aah Mikael Lind :)
Lind på spelhumör är bland det vassaste man sett i en Timråtröja..

Kommer inte ihåg matchen men misstänker att jag var nöjd efteråt. Räknat ut av elva spelare i bobbarna den gången spelat för oss någon gång i karriären före eller efter matchen. Tre av de som spelade med oss representerade någon gång dem.

Söderöver: hockeysnack borde anställa en moderator terapeut;)

Knylan: RIDDAREN: Vem är du?
DÖDEN: Jag är Döden.
RIDDAREN: Kommer du för att hämta mig?
DÖDEN: Jag har redan länge gått vid din sida.
RIDDAREN: Det vet jag.
DÖDEN: Är du beredd?
RIDDAREN: Min kropp är rädd, inte jag själv.
[DÖDEN: Nåja, det är ju ingenting att skämmas över.]
Riddaren har rest sig upp, han fryser. Döden öppnar sin kappa för att lägga den kring Riddarens axlar.
RIDDAREN: Vänta ett ögonblick.
DÖDEN: Så säger ni alla. Men jag lämnar inga uppskov.
RIDDAREN: Du spelar ju schack, inte sant?
En glimt av intresse tänds i Dödens ögon.
DÖDEN: Hur vet du det?
RIDDAREN: Åh, jag har ju sett det på målningar och hört det i visorna.
DÖDEN: Ja, jag är verkligen en ganska skicklig schackspelare.
RIDDAREN: Du kan ändå inte vara skickligare än jag.
Han letar i sin stora påse som han haft bredvid sig och tar fram ett litet schackspel, sätter försiktigt ner det och börjar ställa upp pjäserna.
DÖDEN: Varför vill du spela schack med mig?
RIDDAREN: Det är min sak.
DÖDEN: Det har du rätt i.
RIDDAREN: Villkoret är att jag får leva så länge jag står dig emot. Spelar jag dig matt, friar du mig. [Är vi överens?]
Riddaren räcker fram sina båda händer mot Döden, som ser på honom med ett plötsligt leende. Döden pekar. Riddaren öppnar handen. Där ligger en svart bonde.
RIDDAREN: Du fick svart!
DÖDEN: Det passar ju bäst så. Inte sant?

Crippe ligger alltså delad åtta i poängligan nu. 30 poäng har han gjort, tolv mer än vår bäste poängplockare Sam Marklund. Sju poäng efter Marcus Nilsson som leder hela kalaset. Under förutsättning att Sundsvall åker ur och hans tvåårskontrakt upphör att gälla så skulle jag förstå om övriga hockeysverige anser oss vara idioter om vi inte signar honom tills nästa säsong.

Jag betraktar det som givet. Vi kan inte enbart leta "guldklimpar" bland seriekollegornas tredjekedjor.

EXPLORERSMÅLAND: Jag sitter och tragglar gymnasie psykologi här hemma och kommer osökt fram till att jag vill att laget skall prova kognitiv terapi för att komma till rätta med denna måltorka. inte kbt utan bara kognitiv terapi.

ska man maila Nubben eller ska man strunta i det?

:)

äh jag vänta och ser vad bänkningarna innebär för laget på fredag...

Sv: AIK - Timrå IK 2016-01-05
Jåkkinen: Jo jag håller med om Wedin. Han har dock en benägenhet att se slö ut, något han visserligen slipat bort en del av i år. Produktionen står ju dock stilla, liksom hela lagets. Så det är ju sett till den aspekten helt i sin ordning. Det kunde dock lika väl kunnat vara Johan Persson eller Sam Marklund som bänkats också.

Berglund har jag nog helt gett upp. Han har tappat bort sin blodhundsnerv och sitt självförtroende vilket gör att han blir vansinnigt blek. Synd, för ska han göra karriär på något sätt så måste han bli arg igen.

Söderöver:

Jag hade tre tvapparater igång samtidigt igår. Finland va Russia,Timrå va AIK o Stoke vs Liverpool!
Jag kolla lite det jag hann med och vi spelar inte dåligt och det har vi inte gjort de senaste fem matcherna.
Men vi kan inte få in puckuslingen helt enkelt!
Jag blir tokig snart!
Jag bönar och ber till Allah varje dag att det ska släpp snart! Den förbenade onskan som vi just nu besitter!
Måltorkan måste snart vara över...annars står vi snart vi stupet och dinglar!

El Maco: Jag hjälpte minnet genom att googla lite kombinationer med Leif Strömberg, Timrå IK och Lill-Strimma.

Knylan: och JP sedan... ja han trillade direkt ner i timrå fällan och fick punka i bössan...

men liksom många andra spelare i truppen behöver avsluten slipas. i övrigt är JP en riktigt vass spelare! han dribblar och driver och han forecheckar ruskigt bra! han har någon äcklig förmåga att hinna ikapp vem fan han än önskar när det handlar om sträckan förlängd offensiv mållinje och hem mot offensiva blå...

Knylan: Jag sympatiserar hårt med ditt inlägg!

NÅGOT måste göras...

Köpa nhl meriterad supersniper typ brendl minus 7år nää det går juh inte sedan linkan tog kreditkortet och försvan...

vem ska få det gjort lixom...

jag delar rogers tankar runt bryniz och wedin dom har en klart en nivå i sin repetoar som vi inte får njuta av längre.

jag skall erkänna att Marklund gott kunde ha bytt plats med Wedin ang bänkningen med fast jag vet i fan om inte Wedin gör mer nytta än honom även när han inte går för fullt... Marklunds närkamper och sargspel liknar det molinder visat upp tidigare i år hos oss...

Ang Molinder så tycker jag att han blivit bättre MEN här krävs ödmjukhet! han faller snabbt tillbaka i sitt ganska sopiga spel när han tex ska stå o kladda (läs styra) pp... Tempo är något som Molinder behöver tänka på i allt han gör på isen...

Kongo: haha, är det sant? Finns något kul att läsa om det? Ser på honom med nyvunnen respekt direkt.

Knylan: Ja jag förstår tanken jag med, dummare än så är jag inte. Hult var ju lite annorlunda ändå, han kunde gå ifrån att vara helt fantastisk från ena matchen till att glida runt på en skena nästa. Tycker ändå att Wedin försöker och gör mycket rätt ändå, frågan är ju om en petning gör hans avslut bättre? Berglund gjorde väl ändå en del pinnar ifjol? Han spelade rätt bra ifjol tycker jag. Han sprider mest puckar runt sig och förlorar närkamper denna säsong, han kan mycket mer! Nog om det där nu. Hoppas på vändning på fredag annars hoppa jag från rad 10 på sektion C med hövve före!

Jåkkinen: Jag kan köpa petningarna ändå. Det finns ju goda exempel, som Hult förra säsongen. När han kom tillbaka så gjorde vi en stark slutforcering av serien. Sen att folk vill bänka Berglund istället, det kan jag väl nånstans förstå. Men han kommer ju definitivt inte vara tungan på vågen som får vår offensiv att börja fungera igen.

Brynis har ju knappt producerat ett piss sedan hans streak i början av serien. Det håller inte heller, han ska vara vår försteback. Något måste ju ske. Roger har testat allt förutom då att bänka de spelare som ska vara vår offensiv, vilket han gjorde igår. Inte heller det gav omedelbart resultat, men det kanske kan göra när de väl är tillbaka. Det handlar ju om att försöka ruska om de som ska producera men inte gör det. Att bänka brunkare eller spelare längre ner i hierarkin tjänar ju inte mycket till.

Söderöver: Ja på nått vis behöver man nyttja det vapnet, finns potential att dänga in lite PP-mål där. Hoppas iaf petningen ger effekt och att han och övriga spöar boobs, det är dags nu!

El Maco: Lyckades han inte med SSK någon gång då? Eller Malmö, eller vad som helst? De är ju i tydligt behov av en injektion i vilket fall.

Injektioner behöver väl vi också. Eller vad fan, det har vi ju fått in. Det finns inga quick fixes för det här laget känns det som. Johan Persson har väl inte gjort en pinne sen Karlskoga hemma. Åtta matcher sedan. Utan att ha sett gårdagens match så verkar det ju målmässigt som att defensiven repat sig lite åtminstone, och det måste den göra för att vi ska ha någon chans framöver. Sju bortamatcher kvar och vi har fortfarande inte gjort mer än tre mål på bortaplan. Vi behöver bli snusktajta bakåt, igen.

Vinst mot Sundsvall på fredag och ett litet miniuppehåll igen på en vecka. Sen Mora borta, ett lag vi tagit alla sex poäng mot den här säsongen. Positivt att Hästz vände och vann mot Almtuna, och att det var efter förlängning. Vi måste, vår vana trogen, göra en väldigt bra avslutning på serien nu. 15 matcher kvar, vi har gjort det förr. Det vore förjävla roligt att få se det här obegripliga laget i mer än 52 omgångar för en gångs skull, och att det då sker i ett playoff. Vi måste göra vår bästa fjärdedel samtidigt som något/några lag högre upp i tabellen måste göra sin sämsta. Jag vet inte hur det ska gå till, men så måste det bli.

« · 1718631 · »