1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613776 inlägg · 6214 ämnen
« · 1605448 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: C-vitamin brustabletter och California White på tetra sätter piff på varje nyår.

Andersson: Bra idé! Vi borde ha nomineringar för årets insatser!
Wade - Årets sargollon...?
Någon fler..?

mikenomad: Jaaaa Blizzard!!!
Jag hälsade på honom då och då. Ja då det var besökstid.
Men jag tror han mest såg mig som en kul....prick....

DJ Hemp: Aja, shit happends...de där två var som ostkrokar och dålig andedräkt när det begav sig, den självklara combon. Fast blizzard har ju smygit runt här även på senare tid men under annat nick.

Den där prickräknargrejen hade knappast varit samma imponerande Rainmangrej idag förresten med dagens publiksiffror...

DJ Hemp:

Som MED så mycket annat...

Innebandy av lokal karaktär i TV4 Sport. Granlo leder i bibelbältet!!!1

mikenomad:

Där ser man. Jag valde mellan Bliz och iconen och givetvis, som så mycket annat, blev det fel. Synd att den förre försvann förresten, men bra att den senare finns kvar på forumet. : )

Skyller på att jag tog ett par stänkare på stan, där jag satte in lönen på kontot samt inhandlade vaskningsmaterial till i morgon. De billiga sorterna var slut, så jag fick slanta upp ordentligt och köpa äkta Champagne. Fan, vad det ska kosta hela tiden... : (

DJ Hemp: Det var iconen som fylldillade häromåret och blev alldeles till sig i byxorna över en repris som han trodde var live. Hysteriskt roligt och något som aldrig skall glömmas bort. Blizzards klassiker är när han räknade prickar på ticnet för att se hur många biljetter som sålts. Avd. "Jag har inget liv". :)

El Maco:

Jajamensan, jag gjorde en "Blizzard". Kollade på en match som jag hade glömt redan var färdigspelad. Men vadå, det mesta borde väl vara tillåtet så här i icke-tid (den mellan jul och när allting kommer igång igen). : )

Nu får man se Psych vs HiV i alla fall!

DJ Hemp: sitter du och tittar på en repris or what?

Jävla äckliga HiV. Tål dem inte. Örebro borde ha fixat en trepoängare, men fan heller! Sevärd match dock...

Timrå Icon:

så tycker jag vi skiter i räddningsprocent o sånt där och utser Mika Norja till Allsvenskans bästa målvakt   , iaf by far  den värdefullaste

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2014-01-03
DJ Hemp: Nejdå. Men det är bra att Percy Nilegård får fler destinationer med blå linjen.

El Maco:

Du menar att Nacka Blå är en så gammal nyhet att den förtjänar att ironiseras? Det må så vara, men det har liksom saknats ett lämpligt sammanhang att omnämna saken i detta forum. Fram tills nu.

DJ Hemp: Röd linje till Danderyd? Du skämtar!?

NSA76 minns jag förresten. Tyckte att det var ett rätt grymt namn som de borde ha behållit. Team Boro däremot, vilken avskyvärd skapelse. Kanon att den försvann illa kvickt!

Dunc:

Nu har jag förvisso inte röjt din identitet, men jag kan ju alltid tänka att nu kliver även Dunc ombord. : )

Vad beträffar klassiska lag är det la ändå lite skillnad på Hammarby och Göta vs Atlas Copco, då man knappt hade hört talas om det dieseldoftande gänget som senare blev Nacka och Sickla. Kul att de ska bygga ut blå linjen till Nacka förresten!

Redigerad kommentar

El Maco: Det var ett manligt namn! Atlas Diesel! Ungefär som de där ryska lagen som heter Traktor i efternamn. Diesel Traktor vore fasen det optimala

El Maco: Både du och Dunc har rätt. Wikipedia är oftast den bästa sökmotorn då den information som ges väldigt ofta är mycket detaljerad. Ingen skillnad här heller. Jag citerar:

"Sickla IF är en idrottsförening i Nacka i Stockholm. Klubben bedriver bordtennis, bowling, fotboll, handboll, volleyboll och innebandy, samt har en handikappsektion med simning. Även boccia, skidsport och tennis bedrivs.

Klubben bildades 1938 som Atlas Diesels IF, och blev senare Atlas Copco IF. En majoritet av medlemmarna var i många år anställda på Atlas Copco, men de sista åren då namnet användes fanns ingen koppling till företaget förutom just namnet. I februari 2008 ändrades namnet till Sickla IF. Endast skidsektionen valde att inte byta utan bröt sig ut och lever vidare under namnet Atlas Copco IF Skidor.

Klubben gjorde flera säsonger i Sveriges högsta division i ishockey under 1940-talet och 1950-talet.

Inför säsongen 1976/1977 slogs ishockeysektionerna i Nacka SK, Skuru IK och Atlas Copco IF samman till NSA-76, som 1980 bytte namn till Nacka HK.

Hemmaplan är Sicklavallen."

I mina egna rullor noterar jag två säsonger i gamla högsta serien (division 1 norra, då som Atlas Diesels IF). 1952/53 då man slutade på en fjärde plats och säsongen efter då man kom sist i samma division. Därefter har man inte rosat marknaden precis. Nacka har spelat så högt som i kvalserien till Elitserien vid ett tillfälle, 1975/76 med en sista plats, helt utan poäng och i Allsvenskan, 1987/88 på en åttonde plats. Då var Nacka bättre än oss men iom att vi via seger i fortsättningsserien framför charmiga lag som Piteå, Bergnäset och CRIF fick spela playoff ändå gjorde en bättre säsong totalt sett. Nacka har även spelat några playoff.

I början på -90-talet (1992/93) åkte man ur division 1 (HA om vi ska översätta till dagens serieuppdelning, trots att det egentligen inte är nåt som är sig likt idag (för de riktigt gröna eller den som vill fördjupa sig i ämnet rekommenderas Wikipedia))

Redigerad kommentar

Dunc: Atlas Diesel hettereväl?

Dunc: Team Boro med Roffe Ridderwall o co, där har du ett riktigt klassikerlag som det gick åt helvete med.

DJ Hemp: Bussen stannar där vid Trafikgatan. Då kanske vi ses?

DJ Hemp: Då är ju också Atlas Copcos lag också klassiskt. Speciellt när Hogge Nurmela va med.

stoff: : )

Redigerad kommentar

DJ Hemp: håller med dig fullständigt.

sargad:

Om du hellre ser SSK än t ex Örebro eller Växjö i SHL, så säger jag emot direkt. Bättre spridning och ett sunt inflöde i utbyte mot sunkiga SSK, det är vad jag tycker. Allt som går emot Södertälje är av godo.

sargad:

Även t ex Hammarby IF och IK Göta är minst lika klassiska i så fall. Och var finns de i dag? Nej, SSK tillhör då de klassiska lag som kan undvaras. Jag tycker att fotbollsscenen i Södertälje är mer intressant i så fall. Ja, Pelle Hallin har lyckats hyfsat bra i TIK och blivit en ikon. Men i övrigt? Lite trött nu...

DJ Hemp: Tycker SSK är ett klassiskt lag som inte bör lira lägre än i andra serien. Finns många fler lag i SHL o AS som jag hellre undvar. Sedan har f.d. SSK-produkter generellt lyckats bar i Timrå.

SSK spelar ofta i kvalserien. Inte sällan med negativt utfall. Lika bra det. Skitlag, skitstad, fula brudar och äcklig mat...

El Maco:

dom får ju spela kvalserie i år också då 

Laken: Tabelltekniskt är det väl bra, Troja har en match mer spelad än Södertälje och är längre efter som segrare än vad Södertälje skulle varit. Jag har gott hopp mot löven hemma på fredag och en trea då och vi kan få lite luft nedåt men vacuum uppåt.

Jag fattar inte hur Södertälje kan ha klappat ihop så totalt efter att ha spelat kvalserien förra året. Det är många matcher kvar men SSK verkar fast beslutna att få spela derby mot Åker eller Nyköping i en kvalserie neråt om några månader. De är för bra för att åka ur allsvenskan (tycker inte att något lag i serien är utpräglade soplag som till exempel Bobcats eller Borås var på slutet för några säsonger sen) men de verkar helt panikslagna/demoraliserade. Skrämmande perspektiv även för oss. Å andra sidan var de kanske lite för bra för papperslaget även ifjol? de var bottenlag innan Hagelin och company förstärkte från NHL och förde upp laget. Resten av truppen spelade kvar på NHL-nivå ända in i kvalserien där de bombade. De har ju redan sparkat tränaren en gång också.

Troja-Södertälje 5-2, bra eller dåligt?

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dream Team:

Jaji, vi mötte ju de asen i slutspelet tre år i rad, så det är inte helt enkelt. Men första gången var det i semin och då var det bara HV som stod mellan oss och finalen. Där hade vi 2-1 i matcher, närmare än så kom vi inte någon annan säsong. Därför minns jag Challe, tätt följd av Kenta som "egentligen" var ännu närmare men hade missflyt, som den tränare som tog oss allra längst...

DJ Hemp: Jahaja, krävdes det tidsuppfattning också. Attans. Det var 2008/09 jag avsåg, rättning mittåt eller nåt annat militäriskt ord blir bra..

Dream Team:

Nu tänker du nog på säsongen efter, 2008/2009. Då hade vi 3-2 i matcher, 2-0 i sjätte matchen och allt verkade frid och fröjd. Men så slog vi av på takten, HV gick ikapp och det blev sd. Då trädde stackars Bambi in på isen och så torskade vi. Sedan föll vi även på bortaplan i sjunde och avgörande och tappade därmed 3-1 i matcher. Sedan dess är HV för alltid ett hatlag.

Kul att du hade bättre saker för dig... : )

Smokey:

Det krävs ingen avancerad drömtydning för mina drömmar. I det här fallet handlade det om att jag var på en "glöggfest" (kan vi kalla det) och snackade om svunna tiders språkresor. Man har ju några i bagaget. : )

Min enda farhåga vad gäller Camp Curres är att man har missflyt med tajmingen och befinner sig annorstädes vid tillfället. Har sett att vi har ett par möten i Sthlm och att jag troligen drar till Malmö när det nu var.

Men i värsta fall får ni det säkert roligt ändå (fast jag vill ju vara med om det roliga!).

DJ Hemp: 2-1 i matcher och ledning 1-0 vill jag minnas, innan bambi på hal is fällde oss. Jag var lycklig som ett barn nästan oavsett resultat då jag i samma sekunder befann mig på BB med nyfödd son :)

Bragd-Birger:

Vad Challe anbelangar ger jag fullständigt fan i att vissa menar att spelet blev "tråkigt". Det tyckte ju många med SvFF och Lagerbäck också. Inte trist nog utan att resultaten vägde upp, anser jag. Vi spöade bland annat MoDo som skit i kvarten 2008, det var en oerhört skön revansch som betydde en del. Sedan hade vi även 2-1 i matcher mot HV i semin, det kunde ha gått!

DJ Hemp: Hmmm... Franska poliser? Fundera aldrig på drömtydning är mitt råd;)
Köttbullar, Curres och "seriös" provning som utlovas blir givetvis av innan isen smält. Men det kan ta några veckor innan inbjudningarna trillar ner. Det är mycket nu.

Laken:

Jag är lite sugen faktiskt. Visst stannar Hockeybussen på Trafikgatan nära Radiohuset? Fast man missar ju På spåret, fan! Men... Man kan ju se programmet i SVT Play! Skönt att vi inte lever kvar i 70-talet. : )

El Maco: Jag gillade också Challe, på många sätt. Dock tycker jag att hockeyutvecklingen under hans tid lämnade en del i övrigt att önska. Linkan-Perra var hursom en betydligt värre kombo, där håller jag med till fullo.

Smokey:

Det drar mig till minnes när det under min militärtjänstgöring i Boden oväntat dök upp ett nytt plutonsbefäl till grannplutonen, nämligen en mustaschprydd yngling från Jönköping. Han ville visa sig på styva linan direkt och skrek: Giv akt, beväringsjävlar! Varpå han lutade sig så långt fram som det bara gick, för det var uppenbarligen en militär sport detta att i Giv akt-position luta sig så långt fram som det var möjligt utan att falla.

Inget roligt alls med det, men det hade en viss anknytning till HV-malajerna.

För övrigt drömde jag att jag var aspackad i Frankrike och ställde till en massa jävelskap, blev omhändertagen och slogs med auktoritetsperson. Men så vaknade jag av att jag slog knytnäven rakt in i sänggaveln. Det händer ganska ofta faktiskt. Jag tror det är bra att man visar lite temperament ibland.

Läste i någon tidning att HV71 låtsades vara militärer i mötet mot Örebro!?!
Inbjuder helt klart till en och annan slogan.

- Malajerna från Småland är väl den snällaste man kan hitta på...

Nu väntar klubben bara på hockeyns egna svar på "Mister Creosotet" (googla video med Monty Pyton) ska bli frisk och frälsa klubben. Go Kolan go!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Timrå IK - IF Björklöven 2014-01-03

Dags för oss supportrar att sprida budskapet om matchen! Locka med oss så många vänner och bekanta som det bara går.
Två raka segrar borde innebära att intresset ökar lite grann.

Redigerad kommentar

El Maco: Framgångsrik, ja. Men vi hade å andra sidan ett spelmaterial för slutspel. Och hockeyn laget spelade under hans ledning var fruktansvärt tråkig att titta på.

Bragd-Birger: Challe är en av de mest framgångsrika tränarna vi haft. Jag skulle ha sagt att det var ett misstag att släppa honom om det inte vore för att han varit en så härligt dyrbar katastrof för Modo och coachade ut DIF istället för oss för två år sedan. Men i Timrå visade han resultat. Perra var ett katastrofalt misstag när Linkan av någon anledning valde den fågelholken före vår befintliga tränare.

Smokey: Ja, där har vi en plusfaktor på den annars diskutabla coachvärvningen av Berglund sr. Svårt att inte gilla respektlösheten och drivet. Han växer så det knakar på alla sätt.

Bragd-Birger: Hörde från några grågubbar på läktaren i Karlskoga:
- Den där 22:an är jäkligt bra! Vem fan är det?

Går runt och myser efter den här ljuvliga omstarten. Überviktigt bottenmöte mot SSK: tre feta. Bortamatch mot serieledarna som sprutade in mål på oss sist: 1-0 och three more fatties.
Förbannat starkt, måste jag säga.

Och Hult börjar snäppa upp. Fortsätter han så här stryker vi ett streck över dom 20 första omgångarna. Han har alla möjligheter att hamna i hjältefacket när denna säsong så småningom ska summeras. Må han göra det.
Även Hundrapundarn tar sig, i a f målmässigt. Där är det fortfarande en god bit kvar att vandra, men låt oss hoppas. Får vi inga nyförvärv utifrån tar jag dom gärna inifrån.

Nu längtar jag till lövenmatchen. Tror att det kan bli en rolig match. Hoppas på en rejäl holmgång, en riktig urladdning på hemmaplan. Böejar vi bli sådär jobbiga och ingen-jävel-över-bron i hemmaborgen tror jag publiken börjar sippra in igen. Lite hopp och framtidstro är allt som behövs. Raka ryggar istf gamnackar.

Fyra raka bortasegrar. Det tillhör inte vanligheterna. Fortsätter gärna att följa detta med intresse, även om det aldrig lär bli samma kick som den resa vi gjorde från sämre än Sundsvall till SM-guldkandidat. Åren lär inte räcka till för ännu en sådan. Nej, nu lämnar vi fulglöggen till förmån för finare varianter...

« · 1605448 · »