1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613701 inlägg · 6214 ämnen
« · 1608374 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2014-01-22
TRL: Yeeeees!!

SuperMupster: tack

TRL: hockeyallsvenskan play.

play.hockeyallsvenskan.se

Vart var det man kunde köpa matchen?

Sv: Apropå nånting...

Laken: Hoppas verkligen på en finländare.
Är det något jag saknar i dagens TIK så är det just finländare.

Andersson: Oväsentligt så länge han producerar poäng, vilket han gjort i KalPa.

Laken: Han väger ju mindre än vad jag gör

Tvåtallar: Du fick ett + för tanken på gammalt reklam-material! ;-)

Denna då?

Laken: Jag hoppas på den här spelaren.

Dessutom lär de finnas en del reklam matriel som går att plocka fram och sälja då.

dr-nix: Jag skulle vilja ha en powerplay-back! :-P

Laken: man är inte ute efter en back, man ersätter inte flyktande Bergman. Man anser ha täckning för honom i Moe och Borgman.

Däremot så är man ute efter en forward. Men det låter som att Nubben helst skulle vilja plocka in någon på lån.

– Thomas (Hundertpfund) kommer att vara borta under OS och vi tittar på vad vi kan göra, säger Norberg.

Om vi kunde locka någon av dessa till Timrå?

Redigerad kommentar

Uppställning, grabbar!

Timrå Icon: Dom få ggr jag dyker upp härinne så bidrar jag lite iallafall. :-)

Finns det någon i Kalpa som kan vara intressant för oss tro?

Saxat från Timrås facebooksida så det är väl även officiellt då trots att hemsidan ligger nere.

Timrå IK och Wade Bergman har kommit överens om att bryta kontraktet.
- Vi önskar honom lycka till i hans fortsatta ishockeykarriär, säger sportchefen Kent Norberg.

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Och naturligtvis var skvaller-Bundy före ser jag

Hahl Bundy: Och Crippe till Ässät...

Röda Tallen: Hehe skönt att du insåg tillslut vad du missat ;) i med och motgång! 

Tror det blir en svår match idag, när kom vi som klara favoriter till en match senast? Är orolig för hur grabbarna hanterar detta och hoppas dom kan hålla sig till grundspelet och inte bli för ivriga och underskatta motståndet.

Men det lär väl inte vara någon fara när Ante inprincip sa i intervju inför match att han tror det kommer gå till straffar.. Tips? 2-3 i SD.

Redigerad kommentar

Wade Bergman lämnar Timrå med omdelbar verkan. Klar för norska ligan. Ingen jag sörjer o vi sparar slantar.

Hahl Bundy:   Kanske Kimmo kan ortdna nåt ??

Äntligen match igen!

Ett sånt här hockysug har jag inte kännt på flera säsonger.
Inledningen av denna säsong kändes som ett stort mörker.
Jag följde lagets resultat men var i det närmaste totalt likgiltig till hur det gick.
Men sen så gick jag på säsongens första match, mot Löven.
Då insåg jag hur mycket jag saknat detta.
Ikväll blir det till att köpa säsongens första bortamatch för att stilla abstinensen.

Vore ju fördjävla kul om vi kunde knipa en playoffplats till Kvalserien.
Med den form som vi visar nu så borde det vara klart möjligt.
Vi börjar med 3 pinnar ikväll!

Fan vad underbart att suget är tillbaka! Nu har man något att se fram emot flera gånger i veckan igen!

Crippe till finska mästarna Ässät. Vem såg den komma?

DJ Hemp: Jag har jobbat som journalist i 20 år och har träffat på en enda kollega som varit full på arbetstid. Han fick sparken. Att säga journalistik och alkoholism hör ihop är resterna av en myt som möjligen var sann på 70-talet. Att påstå att det är så i dag är att överdriva grovt.
De flesta av de gamla rävarna som levde på det sättet gick i förtidspension och är numera alkade vrak som sitter och super i sin ensamhet.
Så ryck upp dig innan det är för sent.

DJ Hemp: Jag är slipsnisse och super likväl, otroligt inskränkt av dig med alla dina fördomar gentemot slipsnissar.

Här var det fest? Hursom, skulle smaka pippifågel med 3 pinnar ikväll!

Nu är jag mer eller mindre packad och tänker ta mig till jobbet. Vill med detta säga att man kan leva så här också. Man tar några stänkare och kommer lite småfull till en arbetsplats vid lunchtid. Vad har ni för problem med det?

Man måste inte alltid vara så jävla präktig alla gånger. Sitta och vara någon slags slipsnisse och pyssla med jävla siffror, vad fan är grejen med det egentligen? Jag hatar det där värdelösa livet som flera av er har. Hellre lever jag fan på marginalen och har lite jävel, föraktar er moderatäckel och fixar ihop det ändå. Reinfeldt kan la polera sin flint så länge...

El Maco:

Den här gången är det på allvar. Jag är en "alkis". Men det visste du väl redan? Jag skäms inte det minsta över det. Fixar ju jobbet likafullt. Journalist och kröka har ju alltid funkat. Nu ringde precis mitt nästa intervjuoffer. Från Malmö City. Blir bra det här. Kröka och jobba hör ihop, annars blir det inget kul. Fan heller!

DJ Hemp: Jag utgår från att du skojar om supandet före jobbet. Eller är det på allvar?

Carl Lejonkräk:

Ja, för fan, jag menade i att supa. Det är vi jävligt bra på. Men det är ju också en sport. Troja ska vi bara kunna knäcka. Annars är det riktigt jävel. Då skäms jag till och med...

DJ Hemp: Bästa var kanske att ta i, fast du kanske menade i någonting annat än hockey (-;

IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2014-01-22
Matchtråd för fan! Är ni på eller är ni fucking Uno Gordon??? Nu tar vi dem! Forza Timrå - vi är de bästa!!!1

Sv: Evangeline
mikenomad:

Men det låter ju kanon det! Hör gärna av dig i någorlunda tid när det är dags igen. Då är jag fan sugen på att hänga på. Som sagt, jag har fått tillbaka hockeysuget och detta trots våra motgångar. Personligen känns det även "så där" måste jag säga. Någon jävel var här och ringde på nu i morse också, men fan heller att man orkade gå och öppna då. Äh, nu tar man några stänkare och sedan går man och jobbar. Jag är fan kung jag...

Timrå Icon: Öppningsscenen i "En prins i New York"?

mikenomad: Jag förstod att du slant på tangenterna. Är inte logerna lite pittoreska för oss Timrå-supportrar förresten....? Jag tycker man borde göra några über-loger med kristallkronor och punschveranda mot isen och gärna en cigarrhörna med lite kulturell hockeylitteratur till pauserna. Bah...man får väl avvakta tills det finns en finare serie till oss än SHL och sånt drägg

Timrå Icon: Aber natürlich. Skrev jag buss? Man börjar tappa koncepten, behöver ju inte bevisa nåt mer bara för att man valt att beblanda sig med pöbeln (ja inte hempen då, han kan knappast räknas till den kategorin) på västra stå de senaste matcherna. Fast nästa match ska jag nog härja på stå igen och vaska en loge.

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Smokey: Hehehe! Tack men jag hakade bara på Nomadens flowride lixom :-)

mikenomad: Buss??? Men för böveln karl! Det är ju så man tappar monokeln! Vi hyr väl en limousin....??

Jag har precis för mig att Jimmy Hamrin fyller år idag. Äh jag chansar och säger grattis!

DJ Hemp: Håller med...får bli håkkibussen nästa gång så man slipper stå som nån torrlagd jävel i baren...:)

mikenomad:

Fan, Smokey har rätt. Dina inlägg är rena poesin. Det var ju kung att ses i går också även om matchen gick åt h-e. Fast det hade jag ärligt talat räknat med innerst inne. Hoppas att vi kan göra om det en dag! Och det är inte så att jag tigger om skjuts, snarare vore det kul om vi åker hockeybuss och tar några järn i baren i pauserna. : )

Hur som helst, det var en höjdare och en positiv upplevelse i går. Trots 2-5...

Redigerad kommentar

mikenomad: Jo, nog är det så att Timrå idkar svedjebruk.

JD: Va!! Finns där fler streck?

DJ Hemp: Vissa brinner och sprakar kort och intensivt likt tomtebloss, andra glöder som en sur vedklabbe, evighetslänge men utan flammande låga.

Sen finns det de som växer och suger åt sig av näringen där skogsbranden härjat och misär och död råder.

Dream Team:

Den där fjanten finns ingenting att tacka för. Han var en av de som tackade för sig när vi åkte ur. Oförlåtligt med sådana medgångarfasoner, anser jag. Stör mig på det där något djävulskt.

renen:

Jag såg matchen. Där hade ni ett satans flyt. Kunde lika gärna ha blivit en nolla, men göteborgarnas ineffektivitet straffade sig till slut. Grattis!

renen: Två lag redan rejält avhängda i januari och slopat sluspelsstreck? Stekhett.

Dream Team: Gjorde misstaget att gå tillbaka till trådstarten 2002 och läsa framåt. Hysteriskt...

renen: Känner mig rätt likgiltig inför det men grattis för fan, kul för er.

« · 1608374 · »