Nisse på Mon: SCA var med men det sprack. Det var det som vår förre klubbdirre ville avsluta med. Tyvärr så var det nån i ledningen som sa stopp i sista stund.
Nisse på Mon: Vet inte hur intresset är nuförtiden. Men Leksand hade väl nån insamling längre tillbaks, där man kunde få en namnplakett uppsatt i hallen efter insättning av visst belopp. Kunde det va nåt?
Nisse på Mon: Var är SCA i denna historia? De har ju gott om pengar att strö omkring sig. Men tydligen inte att sponsra TIK? Om det handlar om under 1.000' förstår jag inte allt rabalder.
El Maco: Låter som småpengar i mina öron. 400.000 skulle jag kunna kasta in i morrn. Om det har tagit en hel säsong? att ta fram en arenasponsor, så låter allt under 5.000' ynkligt.
El Maco: Ett erbjudande som gått tidigare till ett annat företag var 80 000/månaden. Men det var som sagt ett annat företag och tidigare, frågan är väl om man har tvingats gå ner i pris och så fall hur mycket...
Puckat: Är väll inget fel på grönt eller?? Med gul text!!! Det skulle vart snyggt!! Sorry kunde bara INTE hålla mig! ;-) Lägg denna kommentar under dagens sämsta i skämtlådan.... :D
Synd att inte EON fortsatte, man kommer liksom att ha lite svårt att inte se eran hall som just EON arena bara och att det företaget bör väll vara rätt så stadd i kassan tänker jag mig!! Vi hade ett antal namnändringar där ett tag tills att det blev T3 som jag tror att den heter fortfarande men här säger vi ändå bara "ladan" när vi menar den!!
Visst Dahlen är riktigt lovande och har en fin framtid, självklart vill föreningar ha en sådan talang i laget. Men för er handlar det om att han måste producera rejält redan nästa säsong, för längre än så tror jag ni inte får nyttja honom ifall han fortsätter att utvecklas.
Det jag gjorde var att försöka se styrkan i lagen (eftersom det var det vi diskuterade) och där tror jag att Dahlen är jämförbar med Karlkvist i poängproduktion och betydelse för laget (och det är inte ett underbetyg till en -97:a om du tror det)
Jag kan vända på det och tycka att du har lite orimliga förväntningar på en -97:a som ska göra sin svåra andra säsong. Det är väldigt få i den åldern som klarar att vara en ledande spelare eftersom dom inte har hittat jämnheten i sitt spel.
Vi får se hur det ser ut när trupperna börjar fyllas på, lär bli en intressant säsong och jag håller med om att ni än så länge har värvat bra och bygger en intressant trupp.
Tvåtallar: Modos fans tror att dom ff kan få vilka dom vill... när dom vaknar upp handlar det i slutändan ändå om vilka som blev över och som dom öht kan få att spela för dom...
Rytter: Måste lägga mig i. Bedömningen spelare för spelare du gör på dom få värvade känns väl rättvis. Men tror optimismen här inne kommer nog mera av att Timrå känns mera homogent För vi har ett lag som spelat ihop i många år nu Och de känns som vi äntligen har en stomme att bygga runt (Om en del nu kontrakt lösa spelare väljer stanna) Att ett lag kan gå före spets borde väl ni har lärt er nu skulle jag tro.
Tik1966: Kommer bara Palme igång och trivs så är han garanterat en tillgång i vilket lag som helst men så är det oftast att man ska trivas med omgivning och spelsystem!! Han gjorde inte bort sig i norska GET-ligan direkt heller! Det tror jag att han skulle göra i TIK också men som jag läste i dagens tidning är han inte helt främmande för en flytt ner i seriesystemet bara för att få spela med sin bror som återfinns i Teg! Vilket jag kan anse som ett slöseri med en så pass bra spelare som han är och återser honom hellre i TIK tröja!
{7943}: Ja en högerfattad offensiv forward behöver vi ju! Jaja Palmebjörk gillar Jensa,som eventuellt hamnar i Ö-vik.. Äh spela för Timrå istället så fås garanterat mycket speltid i powerplay och trycka dit pucken bra ofta som Micke Lind,typ!
{7943}: Ja en högerfattad offensiv forward behöver vi ju! Jaja Palmebjörk gillar Jensa,som eventuellt hamnar i Ö-vik..Äh spela för Timrå istället så fås garanterat mycket speltid i powerplay och trycka dit pucken bra ofta som Micke Lind,typ!
Ja detta är min tolkning av trupperna som dom ser ut nu. Imponerande ifall du lyckas utläsa vilket av lagen som kommer vara starkast när trupperna är klara och säsongen spelad.
Jag tror att bägge lagen kommer att få intressanta lag och ligga ganska högt upp i tabellen.
Tycker du jämförelsen mellan spelarna var så felaktig så du kallar det högmod får det står för dig. Men det kanske är bättre att förklara vart du tycker jag har fel istället.
Rytter: Jag skulle precis skriva att ett verklighetsfrånvänt uttalande från en Modosupporter inte är representativt för hela gruppen, men uppenbarligen finns det två. Högmodo går före fall.
Nu ska du nog inte tolka det som att alla modoiter inte tycker att någon spelare från er eller AIK platsar i vår trupp.
Just nu skulle ju alla era spelare platsa eftersom vi har massor med tomma hål att fylla ;-)
Tolka inte detta som en diss nu, men personligen tycker jag inte att det finns någon spelare i er trupp där jag känner "fan att Timrå har honom och inte vi", tror att vi kan hitta spelare som är minst lika bra för vår trupp.
Visst Dahlen är ett intressant namn, men han ska nu upp och bevisa att han klarar att leda ett lag och en förstakedja den jobbiga andra säsongen. Ska vi jämföra så tycker jag han och Karlkvist tar ut varandra i lagbygget.
Pettersson är också intressant, men är han helt redo för en hel säsong i senior hockeyn, kommer han klara att hålla en hög nivå hela året?. Utvecklas han snabbt så kan ni få en bra utveckling på honom.
Lööke är lovande men inte gjort något jätteavtryck när han var i allsvenskan förra året, här tror jag vi har egna juniorer som kan prestera lika bra som Lööke t.ex Wahlgren eller Jakobsson
Persson är stabil, borde gå jämnt upp med t.ex Björklund hos oss.
Nilsson är en bra värvning, men får vi t.ex behålla Öberg om han kan spela vidare så är jag nöjd med det bytet.
Av era försvarare så är det ingen jag skulle vilja byta ut mot Hedman eller Leman i dagsläget.
Jag klarar iaf inte att ranka lagen så här tidigt, utan jag väntar nog tills att trupperna är 80-90% klara innan jag ger mig på att tippa styrkeförhållanden för nästa säsong.
Tik1966: Tror att Palme skulle passa bra in i Timrå faktiskt bara han får det att lossna likt han fick det i Norge. Det som talar mot honom är att han inte gick att känna igen efter sin skada han fick för två säsonger sedan! Sedan bör det tilläggas att han tyvärr inte passade in i det spelsätt som både Waltin och TJ hade!!
Men han var lysande när Jensa Öhman var tränare hos oss!!
{3678}: Modo får säkert ihop ett starkt lag så någon lekstuga skall man kanske inte räkna med på förhand. Däremot är det minst lika naivt att tro att ingen i AIK eller Timrå skulle platsa där naturligtvis.
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.