1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607162 inlägg · 6213 ämnen
« · 731154 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Har lite på...
-Gurra-: Jag vet inte, men jag förstår mig inte riktigt på dig. Men det är klart. Vi har alla olika tankesätt här i världen. Inget fel med det egentligen.

En sådan som Hedström berör. Det kommer han alltid att göra.

Per HApps: Jo men du måst tänka på att gurra måste gnälla på alla som upprepar sig. Sen måste han grina när någon frågar varför han gnäller hela tiden.

-Gurra-:
Att du ens orkar bry dig om dom som bryr sig. Jontetråden med alla sina inlägg bevisar bara att han berör människor.

-Gurra-:
Som jag ser det har du två alternativ:
1. Fortsätt gnälla på alla som skriver om Jonte, och acceptera faktumet att många andra kommer att uppfatta dig som gnällig.
2. Bry dig inte. (Misstänker att det är lite för tråkigt för dig, för då får du ju inte skriva inlägg hela tiden.)

-Gurra-: Om jag inte minns fel så var du en av de få som riktade missnöje mot att det skrevs om Jonte redan i början av "Silly Season"?

-Gurra-: "Så håller vi oss till Silly-tråden hädanefter.
Frella @ Sundsvall Idag kl. 13:04"

-Gurra-:
Japp, du har fel som vanligt............Vi vanliga ska hålla käften och bara finnas till serrú.

bearkiller79: "Känns som om hela den här Jonte grejen är sjukt infekterad p.g.a alla dom här "säkra källorna" som har figurerat här på HS.."
Varför tror du jag har lessnat!? Jo för att samma sak upprepas hela tiden.
De "säkra källorna" är så många att det snart inte spelar någon roll hur mycket man scrollar så dyker det upp en ny tråd med samma innehåll.

Frella: Så du tycker alltså att det är ok att det startas upp fler och fler olika trådar som handlar om samma sak ?? Om jag inte minns helt fel så brukar det oftast vara någon utav moderatorerna som då skriver ett inlägg om att detta inte är välkommet på HS. I samma ögonblick sätter raderingen igång.

Tycker också att det är väldigt konstigt att så fort det är någon annan än just er moderatorer som reagerar på att det tjatas på om samma ämne i olika trådar så ska man sluta "gnälla". Att vara moderator innefattar väl inte att klaga när någon "vanlig" snackare uppfattar tjatiga upprepningar.

Eller har jag fel som vanligt.

(Jag är beredd, tar tid från.... nu)

Sv: Löneligan i elitserien
Talangscouten: Problemet vid ett uteblivet lönetak i framtiden kommer att återspegla sig när det gäller den marknadsmässiga lönen. Vad jag menar är att om "topplagen" fortsätter att betala höga löner för vattenbärare så kommer "bottenlagen" att få allt svårare att hävda sig och få spelare av klass då de ekonomiska klyftorna blir allt större...

Pätr: ...och nu när han går tillbaks till Skellefteå - tror du att han halverar sin lön ? -Knappast !
Vilket borde vara rimligt med tanke på, som du säger, hans meriter, och att han knappast rosade marknaden förra säsongen i Knätofsarnas IF.

Pätr:

Det har du rätt i, men det är "masken" som är sinnesjuk som ger sådana löner.

Kevin O Shea: Tycker att du har rätt angående lönetaket. Måste bara få göra en instickare angånde vissa spelares löner: Jag har hört att Jimmie Ericsson tjänade 150 000 i månaden förra säsongen i Leksand. Med tanke på att han saknade större meriter tycker jag att den ersättningen är sinnesjuk.

Helg Ernest: Lönetaket skulle naturligtvis inte gälla den individuella lönen, utan den totala lönekostnaden för hela laget.
Har man ett par spelare med skyhöga löner, så måste man kompensera detta med att fylla på med spelare som ligger en bra bit iunder genomsnittet.

Jag tror att det är det enda sättet att få stopp på lönekarusellen - där vissa lag kan betala ett par hundratusen till ett 10-tal spelare.

Talangscouten: Då anställer dom bara hans fru och barn också. Till samma månadslön.

Kevin O Shea: Jo, men lönetaket annpassas med all säkerhet efter de som redan ligger för högt. Vad tror du händer om dom skulle sätta ett lönetak á 200000Kr/mån. FBK,VF och HV skulle tappa de spelare som tjänar mer till Sveitch
eller där dom betalar bättre. De som tjänar 300000 idag skulle tappa
1,2 mille. Men visst är det bra om dom kan enas om ett tak.
Men det lär ju inte beröra oss precis, möjligen Jonte då.

Kevin O Shea:

Inget lönetak i Elitserien!

Klubbarna måste själva få bestämma vad/vilka dom vill lägga sina pengar på. Vill man betala en vattenbärare 50000 i månaden, ge honom det. Även fast han inte är värd hälften.

Det jag menar är att är klubben så himla dum så får dom skylla sig själva. Lägg lönen på toppspelarna i stället. Det vore ju fel om ex Brendan Shanahan vill avsluta med en säsong i Europa o Timrå, men inte kan göra detta pga av ett lönetak. För att Timrå inte får ge honom mera än en viss summa pengar beroende på detta lönetak.

Sedan vill jag inte heller att det ska bli någon kvot på utländska spelare, men det är en annan fråga...

bearkiller79: Dock så känns det som att det är stor skillnad på just relationen till klubben om du jämför mellan Hedström och Zäta, sett till antalet säsonger dom representerat klubbarna.

Stenkarn: ...och knappt hälften av klubbarna säger sej vilja ha ett lönetak, likt NHL - utan att den frågan ställdes.
Detta ser jag som positivt, och hoppas att det är något som kommer att diskuteras i Hockeyligan.
För någonstans måste vi få stopp på dom eskalerande lönerna, och ett lönetak är kanske det enda botemedlet, för att klubbarna ej skall betala ut topstarlöner åt de s.k. "vattenbärarna".
Fast slopandet av transferfönstren inför denna säsong kanske är ett steg i rätt riktning, då alla lag inte behöver slåss om samma spelare samma vecka för att ge honom ett kontrakt.

Löneligan i elitserien
Eftersom ingen (tror jag) uppmärksammade följande artikel i AB häromdagen tipsar jag om den nu. Enligt denna rundringning ligger Timrå på en delad femteplats i löneligan, tillsammans med modo. Intressant.

Hoppas bara att de under kommande säsong levererar på ungefär samma nivå spelmässigt. :-)

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Om man läser lite mellan raderna i intervjun med Nubben, så tycker jag det ser ut som om Nubben har indikationer på att Jonte väljer Timrå när/om det löser sej med Anaheim.

Hade han inte det, så skulle han ju inte heller vänta bå besked från Anahiem, utan istället lägga allt krut på att hitta ett annat alternativ till Jonte.

Det ser allt mer lovande ut...

från FoxSports:

"News: The Anaheim Ducks expect forward Jonathan Hedstrom to remain in Sweden for the upcoming season
Impact: Hedstrom left the team suddenly, during the playoffs, to return to his native Sweden. It is assumed personal reasons will continue to keep him there. The Ducks have a lot of young talent in their system to replace Hedstrom, so he really won't be missed. (Wed. Jul 14, 2006) "

Inget nytt på tapeten men ändå.

Talangscouten: låter fint det

Så håller vi oss till Silly-tråden hädanefter.

BlackBay: Vad är vitsen med att länka till samma sida tre gånger? Jobbigt att scrolla antar jag...

Här är artikeln i Dagbladet..... den som väntar blir vis

bearkiller79 med fler:

Ska det vara så svårt att förstå att Hedström är klar? Det enda som kan sätta en käpp i hjulet är Anaheim. Vilket det stod i dagens tidning(Dagbladet) att det var på väg att lösa sig. Oroa er inte.

Pärssinen - Hahl - Hedström

Ambroo: helt rätt, man ska lita på sina känslor...men man får akta sej här inne om man yttrar sej om Hedström, vissa tar väldigt illa upp om man nämner hans namn, men det ör ju iofs förståeligt oxå efter allt prat här som har varit med att han har varit klar o.s.v.

sånt tär på en när man dag från dag slängs mellan hopp och förtvivlan om denne Jonte Hedström, allvarligt har det varit sånt här ståhej nångång om en hockeyspelare ??

Kommer han inte till Timrå så kommer det ju att känns grymt tungt men samtidigt om han går till SAIK så kommer man ju inte att klandra honom för det inte, värre då att vara SAIK:are och se bygdens hockeyson nr 1 gå till en ES konkurrent, huaaa va tungt...

tänk er själv att se Zäta i FBK eller nåt, usschh vill inte ens tänka tanken...

Men som sagt Ambroo, jag tror oxå på Jonte i TIk och hoppas att det är klart så fort som möjligt så denna eviga diskussion äntligen får ett slut, med en härligt Timrå seger !!

#71 Welcome back !!

bearkiller79: "falo: jag bara hoppas men man ska ju lite på sina känslor, eller hur ??
bearkiller79 @ Sundsvall Igår kl. 19:26";-)

Jag står för allt jag sagt/skrivit tidigare och jag finner ingen anledning till att tvivla på Jontes vara eller icke vara i TIK och jag behöver heller inte förklara mig i onödan.

Ambroo: okej !?...du har ju hela tiden hävdat att han kommer till Timrå, att han är klar o.s.v

då får vi alltså se oxå dårå om du har belägg för dina tidigare uppgifter vilket jag självklart hoppas annars får du allt komma med lite förklaringar...

-Gurra-: Vad jag vet är det bara du som verkar vara ruskigt anti till dessa hedström-inlägg. Övriga verkar vara rätt intresserade av att fortsätta diskutera Hedström på ett hypotetiskt plan. Att läsa inläggen väljer man ju själv, och vill du inte läsa om Hedström så behöver du ju inte, allra minst att skriva(gnälla) på de som trots allt vill diskutera Hedström.

-Gurra-: citat från dej : "De som skriver detta (du inräknad) hoppas på att det han/hon skriver skall slå in och sen också bli den förste som skriver "HA HA, vem hade rätt då!!"

skillnaden mellan mej och de som säger att dom vet o.s.v är att jag hade/har en känsla bara eller mer som en förhoppning/önsketänkande bla bla whatever...

är det en anledning för dej att hoppa på mej och fråga hur fan jag orkar hålla på ??...jag menar ingen skulle väl bli gladare än oss TIK:are om Hedström skulle bli klar för oss nån gång, jag tror Nubben lyckas få Jontes namnunderteckning faktiskt, om inte är det bara att gå vidare för oss supportrar och Nubben och försöka hitta nån annan kille/ar

Känns som om hela den här Jonte grejen är sjukt infekterad p.g.a alla dom här "säkra källorna" som har figurerat här på HS..

många som har hävdat att han varit klar för TIK/SAIK : det skall bli roligt att höra lite bortförklaringar av er om han väljer det motsatta, varför ens gå ut med såna uppgifter om man inte har belägg för sånt ?

Timrå IK Rockar med eller utan Jonte...(men vi hoppas och hoppas på dej)

bearkiller79: På fredag så känns det som att det är klart.

-Gurra-: Inget illa menat, men hur är det ställt med självkänslan? Man kan ju börja undra eftersom du tar allt så überpersonligt...

bearkiller79: Men, *SUCK* !!!!
Är det något fel i att läsa HELA inlägget innan man svarar.

Jag skrev:
"Alla skriver att han/hon har "känningar" om Hedström hela tiden och det börjar bli riktigt tjatigt."

Hade jag bara menat att det var du som visste allt så hade jag skrivet det.
Kolla upp dina fakta !!!.

Dream Team: En enkel källanvisning och citation gör att hela problemet med upphovsrätten löser sig. Däremot så vet jag inte värdet att bara klistra in en hel artikel. Annars är det en stor hjälp att kunna klistra in delar av en text för att bemöta eller kommentera densamma...

Men vad vet jag som enkel Brynäsare ;)

73Sjöbba: Jag vet inte om jag gör dig besviken när jag säger att det hela är enklare än du verkar tro. Gör jag det så kanske jag glädjer någon, trots allt.

Det du inte ska göra, och som du alldeles riktigt påpekar, med hänvisning till HS regelverk, är att klistra in exempelvis hela artiklar från hemsidor, nätbaserade tidningar, o.s.v. Allt för att behålla gästboken i så läsvänligt skick som möjligt. Hade jag, som i fallet litet tidigare i morse, klistrat in hela artikeln om Jonte från Dagbladet, då hade det helt klart rört sig om en överträdelse i stil med vad du påpekar. Varför jag gjorde ett par citat från nyss nämnda artikel var såklart för att göra det hela mer intressant att läsa. Ja, risken/chansen att någon faktiskt läser länken ökar också, vill jag mena. För håll med om att det känns roligare att läsa ett inlägg med lite mer djup än när det t.ex står: "Jonte äntligen på g till Timrå, läs inlägget nedan!"

Observera att detta gäller för alla som postar inlägg, inte bara för oss som modererar gästböckerna. Ja, så slipper vi något missförstående på den punkten.

Dream Team: hmm, det här ska bli intressant:

Du ska inte: Klistra in artiklar från andra hemsidor. Gör då en länk istället.

Innebär detta att du kommer att radera dig själv då?

Ännu intressantare:
Överträdelse av dessa regler medför att inlägget tas bort. Fortsätter anvädaren att bryta mot våra reglerna så får denne en varning. Om inte det räcker så fråntas denne sina skrivrättigheter och blir avstängd.

Dream Team: Trevligt att det inte handlade om pengarna. Det torde ju innebära att möjligheten att han spelar i Sverige kommande säsong ökar. Och det är ju bra för oss fans, oavsett vilket lag han spelar i. För han är och förblir en skön spelare oavsett färg på tröjan.

Funderade lite på om det är värt att vänta på Hedström? Om han väljer SAIK står Nubben där med skägget i brevlådan och är tvungen att värva en eller två spelare, frågan är om spelarna som är tillgängliga håller lika hög klass som Hedström. Känns verkligen som en chansning om inte Nubben redan är på det klara med Hedström att det är TIK som gälller. Men å andra sidan värvar ju inte SAIK något nu heller...

Följetången går vidare, in i ett nytt kapitel och mot nya stundanden slutsatser. Spännande att se vilken sväng som tas här näst. Kan det vara ett besked vi står inför? Jag fortsätter att hålla mina tummar och hoppas på 71 i Timrå till vintern. Och ja, jag tycker absolut att Jonte är värd att vänta på. Chansa på Nubben!

Sv: Dags att uppdatera tikare.se
Per HApps:

Hur det är med Ernest med den saken vet jag inte.
Jag fiskar inte så jag är inte bakom flötet.

Om du "mot förmodan" menar det andra "bakom flötet" så underlättar det i detta gäng om man har tappat en gaffel eller så..............det vet väl du?

Jag putsade Californen igår kväll och söker förtvivlat efter "tratten".
Kommer att stå vid Torsboda och vinka när du cyklar förbi.

Nu ser det ut som en lösning vad gäller Jontes kontrakt med Anaheim är nära. Enligt Hedströms agent så ska det tydligen kunna lösa sig, frågan är bara när. Pengar ska heller inte vara huvudskälet till den utdragna affären, som väl de flesta trott från början. Saxat från Dagbladet:

"– Nej, någon diskussion rörande några pengar har aldrig funnits. Anaheim tittar bara hur de ska kunna lösa det rent tekniskt eftersom det inte står nedskrivet i det nya avtalet, säger Strömberg.
• Tror du att det kommer att lösa sig?
– Ja, jag tror att det kommer att lösa sig med Anaheim, men jag vet inte när."

För oss som kommer ihåg förra sommaren undrar säkert om Nubben sitter lika lugn och väntar på Jonte. Enligt sportchefen tar man risken och väntar ut ett besked från honom.

"– Vi tittar så klart på andra alternativ samtidigt. Men det går ju inte att förhandla med dem förrän vi vet vad Jonte väljer.
• Har du någon aning om vart det lutar?
– Det är svårt att säga. Men jag vet att han trivdes väldigt bra i Sundsvall. Vi får hoppas att det räcker."

-Gurra-: har jag nånsin sagt att jag har känningar om Hedström ?? det enda jag har sagt är att jag har på känn att det kan bli klart med Hedström den här veckan, det är bara en känsla jag har själv inombords, det har ingenting att göra med att jag vet eller nåt, att jag känner nån som känner Hedström o.s.v för det gör jag verkligen inte utan det är väl mer ett önsketänkande bara...en förhoppning. Det är ju ganska jobbigt att gå så här i väntans tider...

men i dagens Dagblad står det ju iaf att en lösning med Anaheim tydligen är väldigt nära så vilken dags som helst kan det ju va löst med dom, då återstår ju bara att hoppas hoppas och åter hoppas att han kommer till Timrå...

nog tror jag att han har klart för sej redan nu vart han ska spela, den dag det är klart med Ankorna så kommer förmodligen Hedström att offentligöra sitt val oxå, Timrå, SAIK eller Schweiz.

Helg Ernest: Såg jävligt glest ut vid Veckafjärden. Visst är det väl trist att golfentusiasterna sviker en sådan flott anläggning. Stackars Foppa ;)

I övrigt kan jag rekkomendera pizzan "Hockey" på Matcompaniet i Själevad.

De var en kulinarisk höjdare :)

Helg Ernest: Jag inspekterade den utvändigt i tidigare i veckan och det blir sannerligen ett sant nöje att åka upp till Örnsköldsvik och se Timrås matcher däruppe i fortsättningen.

Bojkottade ju Kempehallen ifjol. Men till vintern lovar jag åka upp igen.

Swedbank Arena - Here we comes!

ernie eagle: Det är säkert Bottniabanan som stoppat in mest.
Men den blir ganska snygg hallen, jag såg den för en månad sedan.
Ligger då bra till, gångavstånd från krogarna i stan, nere på kajen.

Poffa: Vilket innebär !
No return!
Happs! Dax att träna lite då mao. Är det därför du skruvar cyckel hela kvällarna, för att få ihop en lättcycklad till den trippen ?
Jag är på kontoret i morgon em, kom in på en kaffe kan vi diskutera upplägget. Helt klart ställer jag och Friskan upp.
Poffa skänker dig säkert gladerligen en MoDo tröja du skall cyckla i också.
Ambroo vill säkert låna din moppe och hänga med också.
Vi kan nog få ihop ett helt gäng, + du blir säkert mött av ett gäng påhejande Modoister också. Om du vill kan jag ringa Victoria Engholm från DB så kan hon göra ett repotage om det hela.
Förresten, jag kan maila Erika Strandell på AB, så kan hon också göra ett repotage.

Helg Ernest: Ruggig hall får de i Foppland i vartfall. Men sen skall de ju spelas ishockey oxå.

Man kan väl bara hoppas att Hank Zetterberg blir lagkapten av något slag i Detroit så att hans marknadsvärde stiger ytterligare inför framtida kontraktsförhandlingar så han blir lika tät som Foppa, för då kan ju konungen vända hem till Medelpad och så tas de första spadtagen till Sveriges finaste hockeytempel i Birsta med öppningsbart tak och med plats för 20.000 åskådare ;)

Helg Ernest:

MoDo Hockey Sv: Längre pauser
knaskamilla:
Jag kan säga så här.

Den dag det är invigning av en ev. ny arena nere i hamnen, så lovar jag att jag skall cykla upp dit från Sydkraft Arena.

Med en Modo-t-shirt på mig.
Per HApps    2004-01-22 13:29    Besvara Visa ämne

Det inlägget är en keeper, kan man säga.

Poffa: Vad är det för vad han gjort ?
Vi får göra en gemensam sak i det hela. Ni kan väll " Moppa" ner till bron så har vi en förbrödrande Pick nick där och tittar på den fantastiska utsikten

Det lär ju ta en dag, minst. ( c : kortaste vägen är 13,8 mil
Men frågan är om man får cyckla där det är mitträcke ?

5 veckor ? är det då det är invigning av hallen ?

Jag har semester då. Sista veckan

« · 731154 · »