1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606367 inlägg · 6213 ämnen
« · 738972 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18

Mitt i Leksands pressen så kontrade Björn Svensson in 2-0 till Timrå

Frella: Jo exakt, men nu har det blivit alldeles fel. Hockey är en kamp sport man måste få tackla och hacka lite lätt även kunna hålla fast lite lätt. Snart blir det väll som när fruntimmerna spelar hockey inge tacklingar :).

htikare: Bättre tempo nu i början på andra...... sen har mattias - 74 en fråga till timråiter ´´när ska Per Styf lära sig att spela ishockey?´´ ni kan ju svara han via pm lr mejl :)

Får ny info om ca 5 min

Cyklob: Ja varje litet slag eller tendens till hakning, om man så bara lyfter klubban för motståndaren skulel väl ge utvisning. Innebandy-regler fast man får tacklas att vänta.

Db_04: Vi får uppenbarligen vänja oss vid en extremare bedömningsnivå..alla matcher verkar rapportera detta att det nästan är PP hela tiden.
Ser att i HV matchen har 3 av de 4 målen gjorts i PP också men kanske nivån jämnar till sig lite när serien börjar så det blir lite spel 5 mot 5 också!

Db_04: Det kommer se ut så där säkerligen i år med alla nya hårdare regel bedömmningar. För mig att det vart 32, 2 minuters utvisningar mellan Mora-Modo på Åland med. Och då var det en mycket snäll match.

Men dom ska tydligen blivit ännu hårdare i bedömmningarna av hakningar och fasthållningar osv. Tyckte förra säsongen var hård jag men nu ska det tydligen bli ännu hårdare.

Kevin O Shea: tydligen en ganska bra match om det inte vore för Patrik Sjöberg (kan ligger i namnet) som blåser för allt 9 tvåminutare hitills men borde vart 2 enligt mattias - 74 (tror de va Leksand som hade 5 tvåor och Timrå 4a)

Sv: Oskars surströmming
ståpäls:
Ja verkligen, nu är det bara att handla då.

Ambroo: Och helt plötsligt så var också HockeyLigan uppdaterad...

Kevin O Shea: ...och samme Db rapporterar här också, vackert!

htikare: 1-0 Sanny Lindström / enligt Leksands HS

Ambroo: Du är en sann profet....

htikare: 1-0 Sanny Lindström ...Timrå spelmässigt lite bättre än Leksand.... kommer lämna lite rapporter från alisandali och mattias - 74 i Leksands boken.

htikare: Tja, med tanke på att det helt plötsligt står 3-1 där i slutet på andra så var mina misstankar inte så värst felande;-)

Dream Team: Who ut the puck into the net??

timraw: Wennerberg och troligtvis Nylander

Kevin O Shea: Jag börjar också fundera varför Hockeyligan ninte uppdaterat 1-o i vår mach ännu..är kanske jönköpnig-tälje intressantare???

timraw: Jag...

är det någon fler än Hedström, Lotvonen och Sundh som missar matchen?

Dream Team: Målskytt? Hur kasst hehe??

Dream Team: Dig kan man lita på

htikare: Å heldött på Leksands HS - endera finns det inget intresse, eller så är alla Leksingar på matchen (vilket jag tvivlar starkt på)

wap.hockeysnack.com
1-0 till oss efter 1:a. Kass hockey enligt rapporterna.

Ambroo: Tror att ernie håller i frågesport i bergeforsparken ikväll ..

Ambroo: 1-1 kom upp 19.31 HV-Tälje så där hänger dom med iallafall så jag köper än så länge mållöst för oss..men vi får se hur det artar sig..

htikare: Hmm, det känns som att man ska ta den servicen med en nypa salt...

Kevin O Shea: Hoceyligan uppdaterar iallafall när det blir mål osv..o än verkar inget hänt medan HV tagit ledningen i sin match mot Södertälje efter 9 min o det kom upp..så då antar jag det fortfarande är mållöst i vår match..

Ambroo: Är det ingen som har någon direktkontakt med Knätofslag och kan ge lite info om vad som händer?

Kerstin_k: Men gud så bra att ernie är inloggad då...

Ambroo: Ingen aning faktiskt. Skall kanske vara på Leksands sida här eller på svenskafans. Men jag är inte säker. Det var ju en leksing här inne, Mattis - 74 eller vad han nu heter, som erbjöd sig att ha telefonkontakt med ernie eagel så att han i sin tur skulle kunna håll oss andra updaterade. Hur det gick med det vet jag inte, hoppas dock att någon vänlig själ upplyser oss om hur det går.

Sv: T-shirt
Förhandsbokning av t-shirt kan inte längre göras.

De få ex som inte är bokade kommer att säljas på plats på SCA cupen och om det blir något ex över så kommer dem säljas på hemmamatch.

Kerstin_k: Kan man följa matchen nånstans där de har hyfsad uppdatering?

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Saxar frågor och svar ur en frågestund med "hockeyoraklet" Tomas Ros på AB;

Jojo säger: "Ranka elitseriens fem bästa målvakter denna säsong samt ge mig den bästa andra målvakten."

Tomas Ros säger: "Johan Backlund, Scott Langkow, Daniel Henriksson, Daniel Larsson, Tommy Salo. Bästa andra målvakten: Kristan i Brynäs om han nu blir andremålvakt."

Uddan:

Timrå - Leksand
2006-08-18 19:00 - 22:00

Träningsmatch

Tagit från hockeymagasinet.com.

Sv: Oskars surströmming
Leroy: Ordningen återställd.

Kerstin_k: ja du ja vet inte..De va därför ja fråga!?

Uddan: 19.00, eller hur?

Match start?

Är de nån som ska ner?

mattias - 74:

hoppsan fel tråd. Skal ligag i Leksand - Timrå tråden =)

ernie eagle:

ring till mig du magnus skall du få löpande rapporter !!

Johan J:
Sant, Jumbotron nästa vecka, sedan startar operation flytta köket samt en pub bakom ståplats under september månad

Chippen: Där ser du! Ljusglimtar finns!(Asplund)

Fet-Ecke: Tja, det värsta är väl att jag ska stå ut med han i två år..:-( Sedan verkar alla var så himla nöjda med honom...ICKE säger jag...:-)
Måste säga att ni har en sopa..Johan Asplund..:-P

Chippen: Ja,ja skit i det och gå vidare! Sopor finns i alla lag! Ja, kanske inte Timrå då!! ;)

ernie eagle: Ja alltså vi kan ta Johan Backlund som exempel.

Han gjorde sin bästa säsong någonsin förra säsongen i Leksand är på grund av uteslutningsmetoden nu en blivande landslagsmålvakt.

Han kommer till Timrå IK för att Timrå IK vill bygga på att ha en stark trygg förstamålvakt i rätt ålder som dessutom helst ska vara svensk.

Nu kan man få väldigt skilda förväntningar på en sådan här värvning.

1. Han fortsätter utvecklas och med sin höga räddningsprocent i ett kasst Leksand visar att han är bättre än sitt gemena rykte. Han kliver fram och blir en ny målvaktshjälte och tar en plats i Tre Kronors VM-lag och är en av elitseriens bästa målvakter.

2. Han får en dålig start och trots att han håller en hyfsad procent så varvar han bra insatser med horribla. Han släpper in mål i fel lägen i matcher och blir aldrig den vinnarmålvakt vi behöver.

3. Han är en människa och ingen vet hur nästa dag ska utspela sig. Med hans meriter så känns han som en hyfsad målvakt som dock aldrig lyckats bära ett lag som lyckats med något speciellt. Utan mest burit fram lag som ändå i slutändan misslyckats. Det är helt omöjligt att veta exakt vad anledningarna till det har varit.

Timrå IK har aldrig haft ett suveränt försvarsspel då man som oftast varit väldigt offensivt inriktat i spelsätt, tror inte ens vi haft en som kommit upp i typ 92% någon gång. Vilket gör att förutsättningarna inte nödvändigtvis behöver vara bättre än i Leksand som vars största problem ändå får anses vara att de saknade allt vad tygnd heter framåt och det fick försvaret lida av då de ofta ställdes inför svåra situationer. Backarna var väl inte direkt av världsklass heller så det blev som det blev.

Vad jag försöker komma till är att det alltid är ovisst vad som kommer att hända inför en säsong och att man får vara öppen till de flesta scenarion men hoppas på det bästa. Förutsätter man det bästa men det blir bara bra eller hyfsat så är det ändå lätt att fastna i de höga förhoppningar man hade så blir det lätt att man drar för stora växlar av det som skedde och utan att egentligen ha analyserat hela situationen så dömer man lätt ut en värvning eller en spelare.

Sanny Lindström och Kenta Johansson är exempel på personer i laget som ofta blev dömda som inkapabla till deras uppgifter förra säsongen utan att hela bilden var analyserad utan endast dömd efter ens egna höga förväntningar på vad som skulle ske och hur det skulle se ut.

Fet-Ecke: Tänkte mest skadeglädja för att jag dissat Sopan, och numera står med honom i mitt eget lag...:-(

Chippen: Varför skall vi vara skadeglada när vi bara kan vara glada åt det vi har värvat?? Finns ingen anledning att spotta eller pissa på andra!

Oki, ni må vara skadeglada som fan just nu, men jag gråter inombords. Vägrar acceptera att PeO har värvat en sopa. Kommer allltid att vidhålla att Kristoffersson är en sopa, oavsett om jag ahr honom i mitt lag eller inte.

Tycker det är en så onödig värvning, så vi har en ung och lovande spelare i Thomas Larsson, som även tar plats i J20-landslaget. Tycker det är så fel att värva en spelare till 4:e kedjan på hans bekostnad. Tänker de att han ska utvecklas mera och ta nästa steg genom att spela i J20-laget eller i Clemensnäs?

Kort och gott...fy fan vilken usel värvning detta var.

JimmyH: Sedan har jag faktiskt sett Peter Nylander live och av det jag sett så har han (att säga imponera är väl att ta i) gjort det bra.

Man får ju ta det för vad det är. Nylander är ingen Messiah, men det är inte Jonte heller.

Däremot skrev jag ju tidigare att "Lill-Nyllet" behöver en bra omgivning för att öht producera och det starka kollektivet skall förhoppningsvis hjälpa honom att "lyfta".

« · 738972 · »