1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606402 inlägg · 6213 ämnen
« · 738756 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
JimmyH: Några konkreta exempel?

ernie eagle: Ingenting är bara svart eller vitt.

Det finns andra ståndpunkter än att hylla alla nyförvärv eller att kräva hans huvud på ett fat.

JimmyH: Jag har inte uttalat mig om Sundh eller Svensson. Bara läst mig till att de skall vara bra. Men har ingen egen uppfattning om det i dagsläget.

Men att jag sväljer allt med Nubben tillbakavisar jag. Däremot har jag ett stort förtroende för honom och med all rätt. Resultaten får väl tala för sig själv tycker jag.

I början när han tillträdde som sportchef skrev jag faktiskt en krönika där jag var beredd att se hans huvud på fat. Då var jag skeptisk. Men i takt med åren har känslan för Nubben som både person och sportchef växt sig betydligt starkare.

Åh självklart måste jag väl tro att de spelare Nubben rekryterar är de rätta. Jag kan ju inleda säsongen med att kräva ett misstroendevotum mot karln innan vi sett några resultat.

Jag är docjk precis som alltid rak och ärlig och finns det minsta tveksamheter från min sida angående Nubbens arbete lovar jag dels personligen och författa en tråd härinne.

Jag är inte rädd för att föra fram en obekväm ståndpunkt.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Förslag på femmor
ståpäls: Hm... det var väl Kloten han hade klart med innan det sprack med skolan. Men nu ska han tydligen köra solo ett år så då är ju inte det något hinder längre.

RavenLord: Okej. Det låter ju bra. Det är ju dom egenskaperna han förmodligen är värvad för. Värvningen av honom har ju blivit sågad ganska hårt bland övriga hockeyfans. Inte många som förstår att han är värvad som roll/breddspelare och för just de egenskaperna du nämnde. Många tror att han skall vara en poängspruta.

Om han besitter de egenskaper du tog upp är det ett fullt godkänt nyförvär och han kommer säkerligen lyckas fylla platsen efter Wennerberg.

Har varit in på kansliet idag och köpt upp mig på ett årskort.

Enligt rapport har omkring 2300 årskort sålts vilket kan jämföras med samma tidpunkt som föregående år.

Vidare skulle arbetet med att få jumbotronen på plats påbörjas nästa vecka.

Kerstin_k: När han spela i BIF var det många som klaga på han,jag tillhörde dock en av de som tyckte han gjorde ett bra jobb då han gav allt och slet och snurra i sarghörnorna medan det var många andra som gled och hängde läpp.
Så det är en rejäl slitvarg ni fått som rätt använd kan vara till stor nytta för laget.

Kerstin_k: Då kan han väl lappa ihop det rivna kontraktet med Lugano då?

RavenLord: Han är välkommen hos oss. Visst är det tråkigt att Wennerberg gick sönder, mycket talade för att han skulle klara av att ta ytterligare några kliv i år. Men Nylander känns som en helt okej ersättning för Wennerberg. I alla fall om han tar med sig blåstället till varje match och gör sitt jobb.

LingaN: Jag antar att det är Manderville du snackar om Lingan. Skulle inte han spela i Europa själv, medan familjen stannade i Kanada?

Peter Nylander till TIK vad anser man om det bland er supporters då undrar en Brynäsare som sett han en del ?? (kanske står massa här om det redan men orkar inte plöja genom allt)

Talangscouten: Jag tror inte det går att muta hit han med hjälp av pengar, om han kommer hit i höst så skulle det ha varit ifall familjen hittade en engelskalärare och på familjens vilkor.

Talangscouten: Kan bara säga att det var ruggigt syn att Wennerberg gick sönder nu. Han hade blivit kalasbra till den här säsongen. Alla värden pekade åt det hållet. Det var därför som jag tidigt sa att han skulle platsa i någon av de 2 första femmorna. Trodde benhårt på en kedja med Jonte, Wargen o Wennerberg.
När det gick som det gick så måste jag tycka att "Lakens" formationer passar bättre för stunden. Men kryar Wennerberg på sig och får tid att träna upp sig igen så blir han ett lyft för laget.

Talangscouten: Han kommer inte tillbaka... Visst skulle det gynna oss, han är en kanonbra hockeyspelare, men Kent Manderville har gjort sitt i Timrå.

Sv: Leksand - Timrå IK 2006-08-18
htikare: Du skrev ju faktiskt ca 10 år! Give or take a few!

htikare: ursäkta det var bara 7 år sedan P.N vann SM-guld..

mikenomad: När Du nämner dåligt omen så kommer jag att tänka på ett gott omen också ..att vi just fått hit en spelare som tidigare varit svensk mästare! o kanske det skulle kunna bli en repris för honom i år ca 10 år senare!

Laken: Här kommer facit!

1:a

Pärssinen Hahl Hedstrröm

Styf Koskinen

kommentar: Ska man ta guld måste man ha en första femma som producerar. Denna femma inger respekt. Elitseriens bästa?

--------------------------------------------------------------------------------------

2:a

Nilsson Warg Carlsson

Strålman Lindström

kommentar:

En perfekt välkomponerad formation. Som också kan producera. Med ett mycket starkt backpar.

--------------------------------------------------------------------------------------

3:e

Nylander Regin Hallin

Kokko Lotvonen

Kommentar:

Även denna kedja känns stark, i o med Nylanders intåg. Tror att han kan överaska. En mera teknisk spelare än Wennerberg. (fast helst skulle man vilja haft sheriffen här) Även här ett starkt backpar.

4:e

Sund Andersson Svensson

Moe Svedberg

Kommentar:

En kedja för framtiden. Ska in o köra avlasta dom andra formationerna. Gå in för att hålla tätt. Dock ett svagare backpar här.

Avslutningsvis så kan jag konstatera att detta lag räcker för topp tre, men vill vi ha guldet måste vi få se Manderville i den rödvota munderingen igen!

Sälj ut jumbotronen, köp Kent.

mikenomad: Han har sytt i handen! Men ingen större fara me honom va ja vet nu!

Frella: Ja det lär väl kännas jobbigare för Kenta att bänka Nylander som man precis skrivit kontrakt med än att bänka tex. österholm.
Men jag hoppas o tror ändå att Kenta kommer att låta den sportsliga insatsen bestämma vem som spelar.

Förutom i fjol har jag bara sett Österholm mot Modo 8/10 .men jag måste säga att hans frejdighet o snabbhet överraskade mig mycket positivt han verkar kvicktänkt på banan också. Dessutom är han ju bara fyra månader yngre än Sundh född feb. 87 så varför skulle han inte kunna slå igenom också ...väger lite lätt kroppsligt men ändå..

Basen: mm Han är en levande legend!

mikenomad: Hade han inte ngt fel på hjärtat ifjol i lif. Men den biten skulle väl vara ur världen nu?

htikare: Österholm bör ha mycket goda chanser att slå sig in på tolv forwards i årets trupp. Nu har jag inte sett honom i år, men tror ändå han har stora möjligheter till att hålla en spelare som Nylander på bänken t ex. Frågan är om Kenta kommer ge honom speltid om han visar sig hålla lika god kvalitet som Nylander eller om han hellre kör på rutinen.

htikare: Lotvonen missade väl större delen av förra sässen pga en magmuskelskada. Vad jag vet är han fri från den nu men visst, ett dåligt omen att han är en av de som finns på skadelistan. Även om det verkar vara en bagatell...

Sv: T-shirt
ernie eagle: Är hatet vackert, varmt och sensuellt?

Åja, några fler negativa saker finns det: Oliverna, "spotti", juvve (kan iofs räknas till skandalerna).

Basen:
Haha va komiskt, tänkte precis skriva samma sak.
genom mina kontakter från Leksand så är en skadefri Lotvonen lätt en av Elitseriens bästa backar utan tvekan, så, ja! de är lite oroligt att han är småskadad, hoppas verkligen att han är tillbaka till elitserien startar

Basen: Jo det är sant ett par olika skador men nu var det visst nåt finger el. hand som behövt sys lite. Vi får hoppas han är fit for fiht till seriestarten iallafall han är en intressant spelare som vi snart hoppas få se i matcher.

Det är iallafall delvis positivt att det fattas några forwards till kvällens match
så får Österholm o Oscar istid o får chans att utvecklas..skador kommer ju alltid mer av under vintern o dom kommer säkert att få spela i vinter..hur mycket återstår att se.

Vad som oroar mig lite är skadan på Lotvonen.

Var inte han ganska skadebenägen ifjol?

Portello: Nej då, han har ju spelat med "Icebreakers"! ;)

Frella: Borde man inte spela matcher för att få isträning? Nästa match missar han väl pga matchovana ;)

Uddan: Mer laglojal spelare än Kung Kent får man leta efter.

Men jag tror att Malmö fyllt sin trupp redan.

Helg Ernest: Enl ST så missar Lotvonenpga skada och Jonte pga för lite isträning. Sundh ska testa på värmningen och se hur det känns.

Helg Ernest skrev:

Jonathan Hedström, Kimmo Lotvonen och Oscar Sundh står över.

Vi verkar vara skade benägna ?

ernie eagle: Vad betalade du för din resa till alplandet ifjol? Och vilken flygplats ska man ta sig till..?

Otroligt synd att Mandy inte spelar för oss i vinter, Känns som en jätteförlust, Bäste spelaren ifjol tillsammans med strålman.
Är den spelare man helst sett i laget från ifjolårstruppen.
Blir han så otroligt dyr på ett artistkontrakt?

Basen: Ja faktiskt..För dom har pengar..

Uddan: Du kanske räknat med att han kommer i en Mif-tröja.

wap.hockeysnack.com
Malmö har väl fullt framåt redan och söker backar. Men vem vet vad percy fått för sig. Kanske lagt in ytterligare pengar så malmö snart har en trupp för guld.

Basen: Hade inte räknat me att han kom till oss!

Ryktet säger att våran Kung av Alberta Kent Manderville är på väg till Malmö.

Låter inte bra.

kungsbacka: Kan juh hoppas att de finns om de behövs.

lungan: Ja det känns ju bra.Men finns det ekonomi till nhl spelare.Det undrar jag?

ernie eagle: Ok, då håller vi tummarna för det då.

lungan: Tycker också att det känns betryggande att vi har de två platserna över. Vem vet vad som behövs längre fram i serien? Som det är nu har vi ju möjligheten att plocka in Sloan * 2 en bit in i serien ;)

Nejdå, känns bra att vi har två lediga platser för transatlanter om behovet skulle uppstå lite senare.

ernie eagle: Nja alltså det handlade inte om P.Nylander.

Jag tänkte mer på att du ofta utgår ifrån bästa tänkbara framtida scenario bland de värvningar som tas in. Jag kan ofta se att det du skriver skulle kunna hända men man måste kunna se det hela åt andra hållet också, hockeyspelare är människor och alla människor är oförutsägbara.

lungan: Tar plats i NHL lagen efter campsen skulle vart med läger till det för att inte det ska bli några missförstånd!

Nu är truppen äntligen klar, känns som att vi har en spännande vinter att se fram emot, inga direkta Trix stjärnor men ett lag som kommer gå som en lagmaskin likt ett tåg lok!

Längtar så fruktansvärt mkt till att serien ska komma igång.

Spännande att se om Luleå kan få ihop ett lag verkar ha bra många duktiga spelare, Kerman, Bartecko, Sourvoy mfl, tror att Timrå Luleå och Modo kommer kriga i toppen av tabellen. Känns ändå som att timrå har bästa laget som ett sammansvetsat ånglok. alla kommer jobba för alla, inga egoister, detta är ju HUR Bra som helst!

Dock bör man oxå påpeka att vi inte har några transatlanter som vi kommer kunna tillgå senare under säsongen om det skulle sättas käppar i hjulen, tänk alla NHL proffs som inte tar plats i NHL lagen då har vi två platser öppna, Detta ser jag som grymt positivt.

Sv: T-shirt
bolla: Ärligt, du ÄR en gammal gnällgubbe... (C;

Kapten Lindow: Chippen gnisslade tänder rejält i eftermiddag, fast i SAIK;s bok. Han ville väl inte ge oss nöjet här. Kolla historiken (c;

Dream Team:

Det finns bara en kapten och det är Kapten Lindow! Ta och be honom om ursäkt nu!

« · 738756 · »