Ambroo: Tack!! ja vi slapp se honom möta Tik iallafall..vet Du hur hög klass Blues håller? Han får kanske göra hästjobb där också..men populär kommer han att bli som få!
actionleif: Jag är sugen att åka, men hann inte anmäla mig på första omgången, sedan snackade jag med min döve kusin igår och även han var sugen att åka. Vi har många positiva minnen av fjolårets resa
eloff: På sätt o vis hoppas jag att det går bra för DIF... Fjollträsk förtjänar lite framgång i hockeysammanhang.. Det är bra för sporten om minst ett lag från Fjollträsk ligger i topp. Men mer än en femte- sjätteplats unnar jag dem inte.. Och respass senast i kvarten....
El Maco: Vad tror om DIF, kan de bli bland de 4 bästa i år? Verkar ha en bra blandning av unga lovande spelare och äldre rutinerade. Kanske Globen fylls i år.
Kapten Lindow: Då tycker jag att du är i fel forum.
Det är tydligen svårt att fatta att den andra mäniskan kanske blir ledsen, sårad och inte törs skriva sina synpunkter här, för rädslan att bli idiot förklarad av andra.
Helg Ernest: Äh tagga ner och visa lite spelkänsla nu! Sune har ju med en ängels tålamod FÖRSÖKT att föra en vettig diskusion. Att han sedan delar ut några verbala smockor (som hans motståndare har samlat ihop till) får man ha överenseende med! Inget tjafs nu den som är med i leken får leken tåla!
-Gurra-: Jo! Den har ju fyllt sin grundfunktion nu... Men vi funderar på att ta den till AIK- matchen. Åsså kommer den kanske till nytta om herr H gör några extraordinära insatser i vinter.. Typ hjältedåd.. Då tar vi fram den igen.
Har lagt ut en bild på vårat "tvåpins-TIFO" vi hade i Kattlådan... För er som inte vardär eller bara såg baksidan av det... Jag kan säga att det har varit klart sedan första isträningen.....
Robban: Tja varför inte? Har man statuerat ett exempel är det ju kutym att hålla sig till en rak linje anser jag. Dessvärre sker ju det alltför sällan för att det skall vara acceptabelt.
htikare: Även om man ser hyffsat bra från den nedersta etagen så är det ju även välkänt att Globen helt saknar akustik. Som klack måste man vara nära 200 personer för att det överhuvudtaget skall vara värt att skrika.
htikare: Björn Svensson tyckte till om E.On under Drakkampen och han tyckte att man gärna kunnat ha nån rad till med sittplatser .. som borta i staterna .. med grym närhet dårå
-Gurra-: Förstår det resonemanget! ..har bara varit o sett en s.k uppvisningsmatch där (nhl stjärnor..) o hamnade på nåt etage långt upp..på ett avstånd så spelarna antog myrstorlek..ingen höjdare..förutom att såna uppvisningsmatcher totalt saknar stämning så känndes som Du säger arenan inte lämplig för e-hockey..för stor i omfång.
Tacka vet ja vår brant lutande men bra förnärvaron-arena E.ON... även om den har sina små brister.
-Gurra-: Läser en kurs i utomhuspedagogik på mittuniversitetet nu. Och min närvaro krävs vid det läger som är inplanerat mellan den 19:e och 21:a i Skuleskogen. Skall se efter i morgon vilken uppgift man kan få göra om man "råkar" missa lägret. Men förmodligen går jag dit och är allmänt nerstämd. En premiär är en premiär. Har längtat hela sommaren till den 19:e och inte var det för att åka på läger jag längtade :/
htikare: Skulle inte vara helt fel om dom lade alla sina matcher på Hovet. Betydligt roligare att gå på hockeymatch där än i globen. Tycker definitivt inte att inte Globen är en bra hockeyarena. Konserter, A-landskamper och andra sportevenemang säger jag inget om. Men Elitseriehockeyn kan gärna hållas i Hovet i fortsättningen.
Globen kan i stället vara en nödlösning då det är andra matcher eller arrangemang på Hovet.
andyo: Fick reda på att jag kommer att missa premiären den 19:e i dag. Istället för att avnjuta högkvalitativ hockey ska jag plumsa runt i skuleskogen. Min tillvaro är ett helvete nu.