1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606204 inlägg · 6213 ämnen
« · 746053 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Det finns bara en Kent Manderville
"– Det hade känts konstigt att spela för ett annat svenskt lag än Timrå och det kommer att kännas konstigt att spela i en annan tröja än Timrås, säger Manderville."

"Men självklart kommer han att sakna sitt liv i Timrå.
– Jag hade en fantastisk tid där. Jag kommer att sakna killarna i laget, tränarna Kenta Johansson och Mikael Andersson som är två riktigt bra tränare, men också stora personligheter, säger han och tillägger:
– Sedan har Timrå de bästa fansen."

Vilken HJÄLTE!!!

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Bra med Sundh! Även B.Svensson bör få förlängt. Han har visat en härlig vilja och inställning!

Men framför allt - FÖRLÄNG MED STRÅLMAN NU!!!

Sv: Elitserien
Fet-Ecke: Skellefteå och Mora får spela KS om jag skall våga mig på att förutspå sluttabellen. Just nu är dem de svagaste länkarna i ES sett till omsättningen på spelartrupperna och vad det åstadkommit på försäsongen.

MIF Redhedhawks kan bli en obehaglig överraskning för många lag. Kanske inte i det långa loppet men jag definitivt de kommer lugga de sk topplagen på en del poäng och sedan har en spännande mix utav spelare. Enda frågetecknet i dagsläget som jag ser det är väl målvaktssidan.

Tycker att Rastislav Stana är en alldeles för ojämn målvakt för att bära upp en ES-nykomling. Han blandar och ger rätt friskt och rejält. Varvar toppeninsatser med rejäla bottennapp. Sedan är väl frågan om Gustaf Wesslau verkligen tar chansen om han väl får den.

Nej Mifs akilleshäl är målvaktssidan och de kan vara den som till sist fäller dem.

Brynäs får man inte heller riktigt räkna ut ännu. De har inga direkta stjärnspelare om man bortser från Niklas Bäckström, men Leif Boork har fått biffarna sammansvetsade och det är kollektivet som står i Centrum.

Alla vet vad som hände under fjolåret. Boork har en stenhård disciplin och gud nåde den som avviker från gällande regler och överenskommelser.

Fyra bra producerande ytterforwardspar som är samspelta. Kniper en placering 5-8. Men samma sak är det här. Målvaktsposten ser vansklig ut.

Kristan och Sperrle har blandat och gett på försäsongen. Det är nog till att Kristan börjar att spika igen likt Karol Krizan om drömmen om slutspel skall hållas vid liv.

Återkommer med kommentarer om topplagen lite längre fram.

Sv: Intro
epa: Ehh.. IFSH använde en Nighwishlåt som intro inde SCA-cupen, så det skulle kanske kännas lite b all apa efter katterna...

Jag är lite svag för Hugo Alfven's "Festspel" :-)

htikare: Bådar ju gott att Oscar fick sitt kontrakt förlängt redan nu. Han har ju uppenbarligen bevisat sitt värde för tränarna och ledningen, härligt! Tror stenhårt på honom eller Svensson som kandidat till årets rookie i år. Fast skiten lär väl gå till Ryno som har en något större hype. Men kandidater kan de mycket väl bli.

Uddan:

Tik vill nog se vad finnarna går för. Dom lär ju kosta en hel del i månaden.

Ambroo: Anton Strålman också..( o Björn Svensson) skulle kännas fint med en förlängning där..

Ambroo: Förlängningar för Robban, Sanny och Pelle ska väl inte behöva dröja till nästa vår heller. Vissa spelare är svårare att föreställa sig i ett annat lag än andra. Att Crippe spelar i FBK har inte sjunkit in riktigt än.

Å andra sidan tar det mesta lång tid för mig. Jag har fortfarande inte kommit över den här förlusten...

Uddan: Jag känner att jag i egenskap av moderator måste gå in här nu och förklara att ungefär 80-90% av de svar du får av andra skribenter endast är skrivna i syfte att driva med dig.

Uddan: Nu har de ju redan två år och det är många faktorer som ska klaffa för att det ska bli tal om nån förlängning. De ska trivas, lära sig språket, komma in i spelet och inte minst producera osv... Det är svårt att erbjuda långtidskontrakt till utlänningar helt enkelt.

Sune: Men lägg ner han skickar dom till Antjärn högst..Han finns inte kvar i TIK nästa år!

Uddan:

Ja...eller Svedberg!

Ambroo: Varför inte signa upp Pärssinen nåt år till..Även Riku.

JimmyH: Nu hoppas man att Svensson också får sitt förlängt. Tycker han har visat minst lika mycket. Annars är det här en bra signal som man sänder ut och som säkerligen sporrar de unga. Nu ser man att det finns en möjligheten till förlängning av kontraktet redan under säsongen och inte vid en oviss vårkant.

Taurus: Kan bli tungt för dom också.

Fet-Ecke:

Och, den största förlusten!!! Honken!

Fet-Ecke:

Tror Brynäs får det svår. Kan inte leva på Bäckis. Molin och gänget är på tillbakagång också.

Fet-Ecke:

Ja, kan inte säga emot dig. Men har de lite flyt och får ordning på truppen tror jag dom kan slippa.

Taurus:

Ha det så bra alla. Måste dra.

Taurus: Jag tror benhårt på KS för Malmö!

Fet-Ecke:

Ja,tror inte att MIF kommer till slutspel. Sedan tror jag Mora får sin dipp i år.
Mest osäker är jag på HV och LHC efter alla spelarförluster dom haft.

actionleif: Håller med! Tror även att Malmö hamnar långt ner!

actionleif:

ja, jag har det på känn jag också men tror att dom kommer att överaska många med trycket på hemmaplan. Just därför hamnade dom där :-)

Taurus: Ser väl inte så tokig ut .. om man får göra några justeringar, jag tror iaf att Skellefteå kommer längre ner ..

actionleif:

Ok, då fattar jag. Vad tycker du om tabellen då ;-)

ståpäls: Och mera Sundh...

actionleif:

Annars så kommer det en här, haha.........

Frölunda HC
Färjestad BK
Timrå IK
Linköping HC
Luleå HC
HV 71
Djurgården IF
Modo Hockey
Skellefteå AIK
Malmö IF
Brynäs IF
Mora IK

Taurus: Aha . om du klickar in dig på den krönikan så kan du läsa att det är JimmyH som tippar

actionleif:

Ok. Går du in på tikare.se så ligger Brynäs på en 8:e plats i en tabell. Det är den jag undrar över?

Taurus: Förstår inte riktigt vad du menar .. hehe .. vill du spela på hur elitserien kommer sluta eller vill du bara tippa en egen tabell ? :)

Vill du tippa en egen så kan du väl skriva den här

actionleif:

Ja det förstår jag :-) Men var??

Taurus: Man gissar vilken plats lagen kommer på.

actionleif:

Och hur gör man då??

Taurus: alla som vill ?

Elitserien
Vilka är det som tippar Elitserien??

Sv: Hovetresan!
Fet-Ecke: Aaaa ja naturligtvis....att jag inte tänkte på den du;))

Ann:Till Willysson efter några stadiga järn! ;)

actionleif: Tyckte det stod barnvagn...blev lite konfunderad vad vi skulle med den till.. :)

actionleif:

Finns det bastu då? :)

Frella: Känns tveksamt va :)

actionleif: Finns det storbild i bistrovagnen så man kan se Sverige-Spanien på vägen hem? =)

Nu har jag anmält mig och en kompis ska bli riktigt kul har varit på en resa sedan vi gick upp i eliten borta mot Brynäs -00(var med om några resor mellan åren 96-99).

73Sjöbba: 500 kr. Inträdet ingår!

actionleif: Vad var det resan kostade?

TIKbiff: tack för tipset

Bara hoppas att alla som röstat på att de skulle anmäla sig verkligen gör det nudå

actionleif:
Glöm inte att ändra i resebarometern där det står fullt...
så ingen tror det är kört.

actionleif: Bra initiativ! Hoppas det blir fullt tåg.

actionleif:
Så jäkla bra :-)
Och med Barvagn och allt,,,gissa om det lär vara fullt där då :-D

450 platser har vi tagit fram nu!

Alltså ca 170 platser som ännu inte är bokade .. följ länken

« · 746053 · »