Timråit H-sand: är samma pris på den sektionen som på dom andra så förstår att folk väljer att boka i mitten för samma pris, över 5 kommer det att bli det är jag säker på.
hockeyärnice: Ja ser ju bättre ut än inför mötet mot Växjö i alla fall 👍! Men Växjö är inget direkt publiklag trots SM vinsten. Saknar kulturen. Så det måste bara bli mer nu än mot Växjö. Vore gott med en siffra upp mot 5000! När jag kollade för nån timme sen förvånades jag över att sektion G höger var så tom. Bara ca 20 st av ca 230 platser var upptagna. Konstigt tycker jag för där brukar det väl ändå vara hyfsat bokat. Men med lön nu in på kontot så får man hoppas att det verkligen köps biljetter! Mot tre nya poäng oavsett med eller utan Olofsson ✌!
Olli Nomadinen : Vi kan nog sluta hoppas. Saxat från AB ”– Nej, vi har pratat med Vancouver och de är fast beslutna om att han ska var kvar i deras organisation hela säsongen, vilket vi givetvis accepterar, säger sportchefen Kent Norberg till Sportbladet. ”
Matsg: Om du köper Timrå aktier så får du säkert souvenirer på köpet och blir delägare! Det viktiga är att förstå att den kommande aktieförsäljningen är mycket viktigare än souvenirförsäljningen!
jokklas: Om näringslivet inte stöttar oss tillräckligt så får vi hitta andra vägar; Var det inte någon privatperson som lånade Giffarna 5 miljoner? Aktieförsäljningen kan dra in en hel del pengar tror jag och att den lyckas är jätteviktigt för att vi ska kunna etablera oss i SHL till att börja med samt satsningen på juniorerna och ett damlag.. Vår emission av aktier är satt till ett belopp mellan 6-16 miljoner. Tingsryd drog in 7 miljoner och AIK ca 11. Vilken summa tror du vi kan få in? När det gäller marknadsföringen av aktieförsäljningen så tror att om vi kunde få hjälp av en person som många ser upp till dvs en kändis så skulle det få fart på det hela. Mun till mun metoden och sociala medier är ju också något som alltid fungerar och som är gratis..Sedan är frågan om vi ska lägga in en uppdatering av hur mycket pengar som kommit in på Timrås hemsida precis som Tingsryd gjorde?
fredriko74: Jag har ju sedan jag flyttade söderut 1968 tillbringat åren i Östergötland och nu i Halland. Köpte för några år sedan både öl -och snapsglas i butiken i Timrå ishall. Dessa kommer ofta till användning, speciellt matchdagar. Njut av det som finns däri!!!
Sputnik: Förstod det. Menade mest bara att vi inte kan kräva att han ska vilja göra samma sak som förra saken, vilja komma hit för fortsatt utveckling. Men tar han sig inte upp till NHL denna säsong tror jag absolut chansen finns att man diskuterar utlåning till SHL.
Jensen_12: haha ja precis. Dom kanske kör gamla ADSL nätet, så tar väl en vecka för bild att ladda upp. Skämt åsido, hoppas dom har utvecklat shoppen lite en del. Det gamla kändes lite -90 tal
Sputnik: Om vi bortser från hurvida han är skör eller vad som hände på dagens träning så undrar jag ju om han är helt skadefri? Han har ju matchats jävligt sparsamt i de tre inledande matcherna. I segern mot Lökers så var han ju i princip nästan bara inne i PP:t. Eller är det helt enkelt så att Freddan inte tycker han hänger med i tempot?
{297}: Håller med och det finns väl en anledning till att han ännu inte är någon SHL-stjärna. För spelmässigt borde han ju ha potentialen till det men det faller väl på fysiken. Dvs att hans kropp inte riktigt fixar nivån hans talang och kunnande gör.
Olli Nomadinen : Kanske inbillar mig men känns inte som att Palmberg går fullt in i närkamperna heller när han väl är ombytt för match. Det är lite ”make or break” för honom denna säsong. Nästan bokstavligt talat.
tjobba: Mitt inlägg kanske blev lite feltolkat, har absolut inget krav på att Dahlen nånsin skall spela för oss något mer. Tanken var mest utifrån att han sagt att det inte var sista gången vi sett han i Timråtröjan. Skulle jag fått välja någon säsong jag nånsin kunnat se Dahlen i Timrå så är det denna då han kunnat vara tungan på vågen att vi blir kvar i SHL. Så mest en dröm och inget annat. 🙂👍
... Och helt plötsligt var vi lite kort om forwards. Olofsson körde inte hela träningen idag och Palmberg fick kliva av efter en smäll. Såg inge vidare ut
Matsg: En jämförelse med Skellefteå blir alltid haltande utifrån deras speciella stöd (ekonomiskt) från näringslivet. Däremot blir det en gilla på grundbudskapet att köpa aktier i föreningen! :-)
Jensen_12: Ja, man bör väl haka på övriga lag i SHL då det gäller utbud i shopen, inte tröjor och kepsar som fanns för 5 år sedan. Bättre än så bör man kunna leverera
fredriko74: Ja det är jättetråkigt. Men jag har gett upp och kan inte tolka det på annat vis eftersom den här kritiken funnits i decennier utan att nåt nämvärt har hänt.
Olli Nomadinen : okej, men tråkigt för fansen att köpa en keps som fanns för 5 år sedan och är totalt ospännande. Här är souvenirerna är bra intäkt, då försäljningen är stor bpde på hemsidan och fysisk butik (Ica maxi eller stora Coop) Märkligt tänk från de som ansvar över den typen av frågor.
fredriko74: gå en virkar/stickarkurs, köp rött och vitt garn. Sticka en valfri mössa/jacka av egen modell. (Lovar du kommer (sticka) ut bland övriga supporters.
fredriko74: Souvenirförsäljning är inget prioriterat område inom Timrå IK. Det har det aldrig varit. Jag utgår från att man från föreningen gjort en analys och kommit fram till att det kostar mer än det smakar. Att det inte är en källa till inkomst.
Tja, någon som har koll på hur uppdateringen är med souvenirer i år. Jag kikade på shopen och det var bedrövligt, lika som ifjol. Jag bor i Karlstad med hjärtat är rött och vitt då jag är rätt nyinflyttad. Iaf så finns här att köpa uppsjö med FBK souvenirer på ICA maxi och Coop stora. Vi pratar uppsjö. Håkan Loobs förtjänst innan han slutade. Hur har Timrå det?
Jensen_12: Det Dahlén gjorde för oss förra säsongen.... han är inte skyldig oss något mer. Man kan bara drömma om den dag man får se #54:an i Timråtröjan igen. Tror verkligen han vill ge det chansen den här säsongen och han kommer kriga på i AHL i hopp om att ta en plats i NHL. Ska nåt hända där så ska det vara Vancouver själva som anser att han får mer utveckling i SHL än NHL. Skulle en utlåning till SHL bli aktuell vet vi alla att han hamnar i Timrå. Men jag tycker det känns långsökt denna säsong.
Apropå vilka vi kan hoppas på till nästa säsong; har inte Erik Karlsson tvåårskontrakt i Finland? Oavsett tror jag också att han spelar i Timrå en vacker dag igen. Lander nästa säsong. Det är jag övertygad om, så länge vi håller oss kvar i SHL. Emil Pettersson kommer också att komma hem, där är jag inte lika säker på att det sker redan nästa säsong. Men vem vet. Tror även att Sebastian Erixon vänder hemåt en vacker dag...
Sputnik: Dahlen har ju faktiskt lovat att han skall spela i Timrå igen! Ärligt talat om man fick bestämma så hade det inte kunnat passa mer om han anlöt och håller oss kvar denna säsong, om det så är det enda vi får se av han mer. Då kan Nubben på riktigt bygga en trupp för SHL för nästa säsong, även om jag är grymt imponerad av starten denna säsong och spelet grabbarna visar upp. Men känslan säger att Lander kommer nästa säsong om vi är kvar, lägg då till Erik Karlsson som också ville tillbaks till Timrå igen nån gång och varför inte Emil Pettersson om inte KHL miljoner kommer locka. Då kommer vi ha skaplig centersida i allafall. 🙂👍
Sputnik: Skrev med Vancouverfans på Twitter. sa att det gjorde gott för Elias att spela en säsong i SHL och att de kan skicka Dahlen till oss så tar vi hand om han och gör han redo för NHL. Han jag skrev tyckte det var en bra ide och med tanke på att det är sånt överflöd av forwards i AHL laget Utica så skulle det va bättre med Timrå. Hoppas Vancouvers organisation håller med också. Lita på att Nubben slår en pling till dom i allafall. 😉
Puckat: Snälla det finns en plats för Dahlen här i Timrå! Jättebra utveckling i en stor roll i SHL!!!! Kolla på Elias Pettersson vilken boost han fick. Så Vancouver inget att förlora på det. 😉😋
Jämtlandsfil: vi ska nog inte dra allt för höga växlar på de första omgångarna. Det är trögstartat på sina håll, samtidigt som Timrå har maximal nykomlingsenergi. Tyckte t ex SAIK såg lite bekväma ut i första perioden, och var inte alls beredda att göra jobbet som Timrås fart och kampvilja krävde. Med det sagt: det känns ändå förbannat skönt att vi ser ut att kunna hävda oss när allt stämmer. Älskar att man spelar med fart och intensiv forechecking, och inte mesig backa-hem-hockey. Så länge man balanserar med ödmjukhet, så...
Har nu kollat matchen i repris. Måste säga att grabbarna imponerar, detta är en bra bit över vad jag förväntat mig. Eller är Shl bara ett luftslott :)
Av nyförvärven tycker jag att 49 Collberg är den som börjar profilera sig på rätt sätt, gillar honom. I övrigt Wedin mycket bra, Hampus Larsson likaså. OCH, ingen faller igenom.
Grabbarna sliter i match efter match, byte efter byte och vi supportrar inspirerar laget genom att under matcherna driva på dom. Vi känner stolthet och passion för det röd-vita laget! Nu har vi och alla andra som älskar Timrå IK en ny stor möjlighet att hjälpa våra hjältar framåt genom att köpa aktier i TIK och bli delägare! Tveka inte! Nu har vi chansen att etablera oss i SHL, starta ett damlag och fortsätta satsningen på våra juniorlag. Marschen mot SM-GULD gör vi tillsammans. Varför skulle inte Timrå IK kunna göra det som Skellefteå AIK har lyckats med? Investeringar behövs om vi ska kunna få uppleva samma härliga känslor som vi hade I Karlskrona i våras. SHL är en stentuff liga och våra största konkurrenter i HA: AIK,MoDo och Leksand rustar för fullt; Aik drog in ca 11 miljoner i sin försäljning av aktier nyligen; Vi vill inte vara sämre än dom utan vi satsar på 16 miljoner!. Köp 1 Timrå IK aktie eller 2, 5 10, 100 stycken, berätta för dina närmaste och be dom sprida budskapet!