TIK-Lund: Skönt att man får rätt om Wedin alla dessa år. Efter alla mothugg. Tji fick alla belackare. Jag älskar att Timrå leder med två noll! Så här ska vi spela, resolut framför Svedberg och snabba kontringar. Bäst i första perioden är dock utvisningen på svikaren Gustafsson. Dör kan han gärna sitta och funderna på SM-guld.
bar mofftak: en enhandstöt som touchar luleåspelaren som innan dess tappat balansen och ställer sig på fel skridsko. Domaren står och skelar nere i hörnet och missbedömer situationen totalt.
Rip Kirby: Samma säkerhetsrisk som var klart bästa back förra match samt en av de få backar som inte var inne på ett baklängesmål. Drugge har klart bästa uppspelen av alla backar. Men Söderberg har ju imponerat. Not
Kommer nog vara en jävligt tung match, utan Hållander och Ohlsson har vi inte längre så bred trupp ändå. Sen kan det gå hur som helst för Kaijser och Jansson, hoppas dom överraskar.
OlliJanne: Ja för Dahlen's skull hade man väl hoppats på lite mer. Framförallt vad gäller målproduktionen. Ett mål på 9 matcher känns väl inte så övertygande direkt. I nattens match hade Canucks fyra forwards på skadelistan. Vet inte hur pass nära Dahlen kan ligga på att bli uppkallad men känns väl inte supernära för tillfället. Han måste ju kämpa på naturligtvis men skulle läget vara oförändrat om vi kommer in i januari vete sjutton om det inte kan börja sonderas lite... 😀!
Nisse på Mon: enligt ST har Dahlen följande facit: "Jonathan Dahlén har hittills gjort 9 matcher för Utica Comets, och då spelat in 4 poäng hittills (1+3)."
Sputnik: Undrar hur länge Emil Pettersson är sugen på att harva i AHL? Med tanke på hur mkt offensiv talang det finns i Nashvilles organisation tror jag han får det svårt att slå sig in där TROTS att han sprutar in poäng i AHL. Vore jag som honom skulle jag hoppas på en trejd och är inte det aktuellt så hoppas jag Nubben slänger ut en fiskekrok
Nubben verkar leta nyföevärv trots allt.. Får man önska så en någorlunda spelskicklig center(jag vet nästan helt omöjligt då nästan alla lag i SHL lär vara ute efter en sån). Främst av allt skulle man vilja ha en tvåvägsback som är hyffsat stabil i egen zon men också har bra lösningar, antingen förstapass eller kunna transportera ut pucken.
Smokey: Ja, faktiskt rentav skickligt att kunna skriva så många tusen tecken om Elias karriär utan att en enda gång nämna Timrå. Denne Robin Lindgren borde hålla kurser.
X-Län: Visst att OJ hade stora brister som coach men han hade ju i alla fall visioner om att klubben skulle släppa sin losermentalitet att vara nöjda med att vara en liten klubb och ta steg framåt. Även Kapanen andades framåtanda, han ... | Läs mer