1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606651 inlägg · 6214 ämnen
« · 1920851 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
...så offrade jag mig på att sen nattens match mellan Boston och Vancouver.
Vancouver imponerade mycket med sitt aggresiva anfallsspel. De kan bli farliga i år och känns bättre än på länge. Bra fart, rolig hockey. Tyvärr så hade Elias en dålig dag på jobbet. Måste ha varit hans sämsta match hittills. Tappade en hel del puckar, ramlade lätt och tänkte istället för att gå på instinkt. En ass blev det iallafall.
Forza Timrå-Elias!

Sv: Silly Season 2018/2019
Heisenberg: Chansen är stor att kunna peta B. B. Ohlssons plats så.

{4606}: Fan vad folk är dryga idag. Inte vet jag, jag är inte sportchef. Men har man fingertoppskänsla och gillar att gambla kan man nog hitta någon med större potential i alla fall.

Nisse på Mon: 6 miljoner avsätts i en fallskärm ifall man åker ur SHL som Karlskrona gjorde ifjol. Licenskraven på eget kapital ökar varje säsong; Timrå, Linköping,Mora och Rögle låg på gränsen för 2018/2019 (4 miljoner i eget kapital). Utgifterna för spelarlöner ökar stadigt. Publiksiffrorna kan gå ned liksom säsongskortsförsäljningen. Man kan inte bara lita på SHL pengarna men visst hjälper dom till att bygga upp en starkare organisation. Om aktieförsäljningen kan dra in 7 miljoner kr till Timrå så betyder det ,mycket för föreningen inte minst nu när lag som AIK (drog in 9 miljoner kr), MODO (privat kampanj MODO till SHL som dragit in över 2 miljoner kr) och Leksand vill upp

Heisenberg: Tror du det finns mycket på marknaden eller?

{8399}: Marginellt i sammanhanget

FH - avdammad:Kostnader blir det de första 90 dagarna en spelare är skadad.

FH - avdammad: Då ställer jag mig hellre i skaran dysterburk så man inte blir lika besviken när/om det skiter sig totalt 😊

Smokey: Ja att få låna hem Dalle (om så bara för några matcher) denna säsong tror jag skulle vara enormt viktigt. Han tillför så mkt mer än bara det hockeymässiga ute på isen. Känns som han får med sig grabbarna på tåget på ett helt annat sätt än nån i nuvarande trupp kan.

Så fortsätter vi, likt förra säsongen, att vinna derbyn!

Heisenberg: Jag tolkar ”chansvärvningar” som totalt okända spelare från AHL eller liknande som vi inte har koll på. I det här faller ligger chansningen i att han genomgått en operation. Men om han blir långtidsskadad och sjukskriven så innebär han ingen kostnad för oss. Betydligt mindre chansning tycker jag och till skillnad mot många dysterburkar härinne så är jag positiv.

KniveN: öööh no shit. Det tar tar ändå inte bort faktumet att det är en chansvärvning. Vilket han alltid är så noga med att påpeka att vi inte kommer syssla med, men nu gör vi det.

Heisenberg: Sett klippet? Han skämtade.

Såå..Nu gillar nubben helt plötsligt att gambla? Brukar annars låta på det viset att vi absolut inte ska chansvärva någon och att det måste bli helt rätt, annars avstår vi hellre från att värva?

Konfunderad över de dubbla budskapen..

Nisse på Mon: Att satsa på socialt engagemang är den rätta vägen att skapa en hållbar idrottsförening. Titta tex det stora uppslag giffarna fått i dagens ST. Tror detta underlättar framtida sponsring tex.

Jonathan Dahlén harvar vidare i Utica Comets medans Vancouver Canucks ser ut att ha halva lagets ordinarie stjärnor på skadelistan. Någon som har koll på vilken plan Canucks igentligen har för Dahlén?
Det vore väl också ”dream on mumma” att låta Timrå vara playground för vad dom nu håller på att jobba fram med den pöjken...

Matsg: det är ju känt sen länge att Sundsvall hockey och Timrå var i onåd med varandra sen Inge Hammarströms tid. Ett ständigt bråkande och tjafs om gamla saker. ST var väl supporters til Sundsvall hockey helt säkert och vill nog inte Timrås bästa.
Men Timrå kunde gjort mycket mer för att marknadsföra sin aktie. Den har ju känts ljummen bara under den tid den funnits. Ingen hype alls. Och det behövs en hype då Timrå/Sundsvall folket är skeptiska och försiktiga av naturen. Vi pratar om gamla sossefästen och det vet ju alla att förändringar i dom leden ska man akta sig för.

Sputnik: om Nubben å Freddan är beredd att ge Laxen en chans så är jag det också men att tro att han skulle komma upp i den klass han höll under AIK och LHC åren är nog att hoppas på för mycket

DJ Abbot: jämfört med 45 per år och att pengarna knappast går till värvningar...

Nisse på Mon: att 6 miljoner skulle vara av marginell betydelse för Timrå IK!? Ett uttalande som provocerar.

Nu hejar vi fram Wedda i hans första landskamp!

Matsg: aktieförsäljningen torde vara av marginell betydelse för TIK's etablering i SHL. Kring 45 miljoner per år från SHL och ca. 6 miljoner för aktierna. Dessutom ska tydligen merparten av dessa 6 gå till damlag och sociala program.

Jag har hört rykten om att SHL-Jensen hårdtränar inför en comeback! Någon av er som vet om Nubben varit i kontakt med honom?

Olli Nomadinen : Jag håller med dig Timrå skulle enkelt kunna lägga upp den informationen inklusive uppdateringen om hur det går på sin hemsida Det verkar som dom har outsourcat det till Pepins!.När det gäller media så undrar jag vad Sundsvalls Tidning håller på med. Jag hittar endast 3 artiklar om Timrås aktieförsäljning under ST; TIK bevakning. Dessa skrevs den 10 och 11/9 samt den 5/10! Efter att försäljningen kom igång den 18/10 har vi inte sett en enda artikel från ST som själva säger att dom gör en STORSATSNING PÅ TIMRÅ IK (" vår största hockeysatsning någonsin") Jag tycker personligen att det är ett stort j vla skämt! Förutom allmän information om aktieförsäljningen inklusive tidspann, deadline mm så kunde dem väl skriva en artikel om Fredrik Modin som valde att bli delägare. Man skulle också kunna skriva om andra personer/företag varför dem blev delägare.Man kan också skriva en artikel om juniorsatsningen och förhoppningen om att bilda ett damlag mm. Vad väntar dom på? Vill dom hjälpa till med marknadsföringen eller inte?

{4601}: Nubben gillar ju att gäääämbla sa han ju, går den chansningen hem blir det fetare jackpot än Laxen. Spets som inte bör kosta 2 biljoner med tanke på historiken?

KulltorpsOlli: Där håller jag med till fullo. Nu måste det vara slutlallat. Alla utifrån ser ju o påpekar ju att Boyce, Jalle och Berglund inte har i ett PP o göra. Nej kör in spelare med offensiven som styrka, låt dom misslyckas i början o ge dom fortsatt förtroende att lära sig spela tillsammans

OlliJanne: Haha det konstiga är att att man börjar få lite feeling att Salmonsson inte är så dumt nyförvärv trots allt. Nubben är magisk på att snacka. Man liksom sväljer allt att säger. Tanken med Salmonsson är ju att få en speedig forward med tyngd som kan se till att vinna sargdueller i offensiv zon och behålla tryck i offensiv zon. Kanske inte så dum tanke trots allt. 🤔

Visar sig Salmonsson vara ett fynd på sitt sätt så får jag pudla rejält då jag sågat han innan jag ens sett han in action. Men man kan ju tycka att man borde gjort ett tryout o se han i matchsituation så att säga...

Nisse1: Precis. Men som vanligt är det väl allmänhetens ansvar och inte tvärtom. För inte kan det väl vara säljarens ansvar att marknadsföra och leverera en attraktiv produkt? Det måste väl ändå vara köparens och åskådarens roll att först söka upp produkten, sedan köpa den oavsett attraktionskraften. För att stötta och vara snäll liksom. Lite måste man väl ändå kunna begära av kunden 🙄

OlliJanne: ...läser man så är det tydligt...att han kan användas i PP, BP, med den och med den...alltså kan han rullas runt i alla situationer och på alla platser och med alla i laget. Allt som vanligt mao.

Olli Nomadinen : Om övrig försäljning är på samma nivå som Aktieförsäljningen kan man förstå att pengarna inte räcker till för tillräckligt bra nyförvärv. Man måste ha rätt man på rätt plats.

luffaren: Precis det Timrå har saknat. En hårt arbetande forward.

Matsg: Jag tycker att Timrå skulle vara mycket tydligare i annonsering och i media kring tidsspannet, vilken deadline som finns. Att det börjar brinna i knutarna s a s. Kan tänka mig att det finns ett antal som går runt och funderar på aktieinköp men inte har uppfattat att tiden löper ut snart och därför inte fått fingrarna ur riktigt.

Stannar i Timrå

Nisse1: kan nästintill garantera att Timrå har en såkallad ”out” i hans kontrakt, om det visar sig att inte håller. Dvs att om han går sönder, kan Timrå bryta kontraktet.

John Cena: Aktieförsäljningen som nu pågår har som ett mål att Timrå ska kunna etablera sig i SHL Om den drar in 7 miljoner kr så borde Nubben kunna göre en spetsvärvning!

OlliJanne: Men varför inte börja med ett korttids kontrakt för att se att Salomonssons höft verkligen håller. Vete faan hur Nubben tänker!

luffaren: Ja man får då verkligen hoppas om Timrå är kvar att det redan kan bli nästa säsong då för Lander att komma "hem"! Tyvärr känns det dock som det mycket väl kan bli ytterligare någon säsong där med tanke på att han som han säger fått blodad tand o trivs väldigt bra där. Och naturligtvis finns väl det ekonomiska med i bilden också. Men hem kommer han o bara att hoppas så snart som möjligt. Skulle betyda fruktansvärt mycket om han kom hem!!!🍻

Kul o lyssna på Hockeypuls där Adam Johansson pratar lite om PP för Timrå o tar ut några uppställningar. Och nån Jalasvaara som point där i PP förespråkar han inte. Han har förvisso ett tungt skott men säger " Det är ingen back som ska styra i ett PP!" Och håller helt med där!
Hoppas Freddan särskiljer på PP o boxplay nu!
Ingen Jalasvaara, Boyce, Lill-Challe i PP! I boxplay kan Boyce och Lill -Challe göra nytta.
Och blir Salmonsson klar nu som det verkar så kan han nog användas i boxplay. Var riktigt bra där vad jag kommer ihåg. Däremot har jag svårare att se han i PP som Freddan nämnde att det också kunde bli...
Hoppas på ett nytänt och riktigt hårt jobbande Timrå vi nu får se efter uppehållet!
Sen måste då målvaktssituationen o vissa positioner i PP o boxplay styras upp på ett bättre vis!
Vi får börja med att sänka Djyrgårn på tisdag💪💪💪✌!

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tingsryd genomförde en aktieförsäljning i våras där priset per aktie låg på 1923kr (samma som vårt pris 1928kr) Intressant att notera är att av de 544 delägarna var hela 90% privatpersoner dvs 490 stycken och 10% företag. Av 3000 personer som bor där köpte 1 av 6 aktier! Det blev alltså en riktig FOLKAKTIE precis som Lars Backlund, Timrås ordförande vill att TIK aktien ska bli. Den största enskilda summan var 800 000kr och bland företagen låg den högsta försäljningen på 500 000kr. Idag är det 3 veckor sedan vår aktieförsäljning startade och vi har nu 210 delägare. 2 veckor återstår av teckningstiden som kan förlängas.

Hoppas på nästa säsong

John Cena: ja bäst jag lägger ut en varning att länken i detta inlägg går till en pluslåst artikel. Man riktigt hör hur folk här inne startar upp motorsågarna när Freddan säger att han ska testa Laxen i en 1a kedja med Wedin samt även slänga in honom i PP.

John Cena: vad tror vi om denna herre? www.eliteprospects.com/player/10405/kyle-cumiskey Är sugen på spel i Sverige enligt mr madhawk. En chansning på en tryout skulle inte vara dumt ändå. Dock vet man ju aldrig om ekonomin tillåter som vanligt.

{8399}: Alla artiklar från st.nu kräver plus. Har väl varit så i minst ett år nu. Trodde det var allmänt känt här inne(?) Gefle dagblad kör exakt samma system (MittMedia) så har du plus där så kan du logga in med samma uppgifter på st.nu och läsa fritt.

Elias.P bäst i hela NHL.
Elias Pettersson poängfarligast i hela NHL.

Den med bäst poängsnitt per match i hela ligan alltså.

Och det är inga dåliga lirare han har i hasorna.

Världens bäste spelare Connor McDavid är fyra, Pittsburghs superstjärna Jevgeni Malkin är sjua och Stanley Cup-hjälten Jevgenij Kuznetsov är nia.
Vad ska man säga om denna Ånge pojk?
Ubermänchen?

www.expressen.se/sport/hockey/nhl/bast-av-alla-tack-vare-tva-finlandare/

John Cena: Låst artikel

John Cena: Han glömde nämna Drugge ju ;-)

Låter som att vi kan glömma spetsvärvningar. Intressant intervju med Nubben. Tror hårt på spelande backarna i laget, dvs Larsson, Kinnvall och Hardegård, och tänker inte värva någon sån back. Angående Salmonsson så säger Nubben (skämtsamt) att han gillar att gambla. Bekräftat att det är en chansvärvning. Vi får nog ställa in oss på att det är det som gäller denna säsong. Dom som inte redan gjort det alltså.

supp: risk att det blir inflation om allas favoritspelare tröjor ska hissas.

Timrå verkar inte ha någon målvakt. Ring Backe!

supp: ja alltså ska man gå efter kultstatus på en fd spelare då är Bullas tröja gjuten där uppe i taket. Det är typ Strimma och Zäta som omnämns mer men sedan kommer Bulla som klar trea i kultsnack sammanhang.

KulltorpsOlli: Smedberg kan knappast åka mindre skridskor nu än när han var aktiv. Bara att skjuta ifrån ordenligt från sargen vid byte och så glider han så länge det går 😊
Spelsinne som Zäta eller Foppa hade(har?) han i alla fall. På en helt egen nivå då.

Klart Bulla borde upp i taket. Hur många år var det mellan hans första och sista match i a-laget? Rekord i Timrå på det?

« · 1920851 · »