1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606455 inlägg · 6214 ämnen
« · 1921120 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
John Cena: Suck. Jag håller ff inte med, ST:s sport öht är pinsam. Tycker jag.

Olli Nomadinen : Vilken sågning av ST. Kan du peka på dom artiklar som pekar på skuldbeläggande? Jag läser inte alla artiklar men tycker inte jag sett någon text där dom är emot timrå ik. Senaste jag minns var när Jennifer Engström sågade Printz innan säsongen. Men det var en sågning av värvningen och inte laget. Annars tycker jag deras artiklar skrivs från Timrå IKs sida.

Sen det här om att "Skulle aldrig falla dem in att lyfta ett finger för positiv PR till TIK". Det är journalisternas och tidningens jobb att ge oss nyheter. Inte sälja produkter. Ersätter du TIK med ett annat företag så tror jag att du inser hur konstigt det låter.

Att kalla STs hockeysatsning för patetisk tycker jag är lite väl hårt. Visst kan dom göra bättre och skriv gärna vad du vill se förbättring på. Men det är en resursfråga. Dom skriver om allt i Sundsvall, inte bara timrå ik. Det är väl också upp till timrå att erbjuda ST några nyheter att skriva om? Som jag ser det så är ST ute hos timrå ik och kör intervjuer nästan varje dag. Vill timrå förbättra PR så borde dom sträcka sig ut till ST och prata.

ST ingår väl numera i någon ny mediakoncern? I alla tider har svensk media haft som grundläggande tanke att förmedla nyheter och sammälsinformation efter en affärsmodell där kunder som velat betala varit en viktig faktor. Både för annonsutrymme och även att betala för produkten.

Dock har staten även kunnat gå in med stöd till mediaföretagen för att man insett att detta organ kunnat få ut olika budskap i samhället. Ibland har där även funnits olika politiska värderingar i spelet. Allt format efter tiden och olika tidsepoker.

Att media skulle göra PR för Timrå IK finns inte på kartan. Här får klubben köpa annonsbilagor eller lobba in nyheter efter egen nivå på slipad medie och kommunikationskunskap.

Skyll aldrig på media. Det är meningslöst.

I dag spretar dessutom media värre än någonsin.

Papperstidningen och TV-tablåer mm. försvinner. Snart lika aktuella som en runsten som förvaras under tak på lokala hembygdsgården.

Dagens informationsflöde är obegripligt för mig som föddes några år innan Strimma lämnade den här planeten.

Men där är nyckeln. Och att få folk till ishockeymatcher är något helt annat nu än för 20 år sedan. En utmaning värt ett eget inlägg här på HS.

Själv har jag hittat en app som heter Hockey Puls.
Sjukt mycket ishockey till en billig peng. Hit tror jag ST med fler levererar sina hockeyrelaterade nyheter. Slipper alltså läsa om dåligt asfalterade vägar i Lucksta och om laxens sjukdomar i Bergeforsen. Bara hockey!

Minutrapportering från Timrås och andra lags träningar hittas regelbundet. Otroligt säger jag!

Kan rekommenderas!

Annars är dessa jävla hockeyuppehåll rent av bedrövliga.

Städade vinden och hittade ett par kängor efter någon bortgången farbror i ett hörn.

Storlek 44. Dom såg lagom slitna och fräna ut. Kanske skulle återanvändas nu när typ jag och ”marlboromannen” är inne igen.

Stack ner handen och hittade bland annat en hopknölad tidningssida från Sundsvalls Tidning årgång 1976. Formatet på sidan var hiskeligt stort! Men där fanns plötsligt en skrynklig artikel om två timråspelare som tydligen kämpade om att vinna den interna skytteligan den säsongen. Minns ni Åke ”tåget” Söderberg och Håkan Pettersson?

Sundsvalls Tidning levererar!

Olli Nomadinen : Tyck så du, sanningen är att ST är den bästa källan till nyheter om Timrå IK som finns just nu. Hockeynews och liknande har det största, men småsakerna, både positiva och negativa skriver ST i första hand.

Det kanske har ändrats på de år du inte prenumererat?

Olli Nomadinen : Håller med, vi känns som den där lilla sköldpaddsungen som springer nedför sanden på Galapagos.
Chansen att vi ska ta oss ut i det stora havet och komma tillbaka känns minimal.
Men det är ju precis det Nubben varit tydlig med.
Sedan är det ju så infernaliskt tråkigt att uppleva det.
Forza TIK!

Sv: Apropå nånting...
Jonte Hedström ska spela för Åsele IK

Olli Nomadinen : Ähh! Krösamaja! ?

Öndulat: Jaha. Jag håller inte med utan tycker du är långt ifrån sanningen.

Olli Nomadinen : Tycker det där är väldigt långt ifrån sanningen, man märker att personerna bakom artiklarna om Timrå IK faktiskt bryr sig om klubben. Då det går bra jublar ST, och då det går dåligt sörjer dom. Precis som vi. Dessutom har dom skrivit en hel del positivt om saker folk här inne gnällt som fan på (Laxen, Printz, lagets trupp etc)

Nisse på Mon: Misslyckandet med aktien är bara en av tillkortakommanden i Timrås försök att vara en SHL-klubb. Men såklart den har stor betydelse i försöket att etablera sig i SHL. Nu får den som det verkar däremot motsatt effekt.

Olli Nomadinen : pengarna för aktierna skulle ju inte gå till nyförvärv ändå. Så SHL sejouren hänger knappast på det.

Matsg: Är det något jag aldrig ångrat dock så är det att jag för flera år sedan sa upp prenumerationen på ST. De är bara intresserade av att belysa minsta lilla antydan till oegentlighet i Timrå IK, då andas hyenorna där morgonluft och de frossar i skuldbeläggandet. Skulle aldrig falla dem in att lyfta ett finger för positiv PR till TIK. Deras hockeysatsning är patetisk.

Matsg: Jag tror däremot att det är feltolkat att det skulle brista i engagemang hos inblandade. Jag tror de som jobbar i och nära föreningen är otroligt engagerade. Det är resurserna som saknas, precis som i KHK. Vi är en för liten förening för att mäkta med en SHL-utmaning så här nära inpå en "nästankonkurs".

Matsg: Det blir allt tydligare att det här avancemanget var mkt långt ifrån vad klubben här och nu behövde och än mer, vad klubben klarade av. Vi är på inga plan redo för SHL och så här i efterhand framstår Nubben i våras som ett gigantiskt pokerfejs även om han faktiskt mellan raderna hela tiden påtalade ovanstående. Aktien lär sluta som ett stort misslyckande, vår enda chans är att befintlig trupp står för ett sportsligt mirakel.

Matsg: Det luktar fiasko lång väg om detta, vad sysslar styrelsen och klubbledningen med?

Olli Nomadinen : Jag tycker att det saknas engagemang från klubbens sida. Man vill att det ska bli en folkaktie men det finns inga uppdateringar alls på hemsidan som skulle kunna spridas vidare till sociala medier som Facebook och Twitter! Det är precis det som behövs för att öka engagemanget och intresset för aktien Hur går försäljningen mot företagen? Ingen vet! Första artikeln i Sundsvalls tidning efter 3 veckor från starten annars knäpptyst! Jämför med AIKs aktieförsäljning där det fanns ett mycket större engagemang med uppdateringar på hemsidan redan innan försäljningen började och därefter med regelbundna mellanrum. Man publicerade också på hemsidan videosnuttar där nyblivna delägare förklade varför man stöttade föreningen - för att sprida budskapet till flera och för att öka intressset! AIK drog in drygt 9 miljoner kr. Aktieförsäljningen är mycket viktig för Timrå IK annars riskerar vi att bli ett nytt Karlskrona ...

Sputnik: kunde inte sagt det bättre. Håller med till fullo 👍

KulltorpsOlli: Någon som vet hur det går för Hållander/Olofsson? Inge vidare resultat för juniorkronorna i alla fall, 1-5 mot Tjecken o 0-4 mot Finnen.

Smokey: Fattas bara det..

Hur är läget med Wedin?
Han spelade i två perioder mot ryssarna i går men försvann tydligen från båset i tredje. Lyssnade på Tjalle på radion som antydde att han täckt ett skott med sidan av kroppen och kanske fått en skada.
Någon som vet mer?

Tikkare: Håller med, såna sidor kan man inte lita på. Onhockey.tv funkar fint dock, jävligt jobbig att använda pga all reklam och popups men då man väl fått igång matchen brukar det rulla på rätt bra. (Dom visar även SHL-matcher rätt ofta)

Blev en ganska underhållande avslutning på en till en början trist match, där Vancouver skänkte bort segern i slutet. Elias var jävligt nära dock att göra ett magiskt avgörande i OT om han inte hade blivit kapad.

Mickra: såna där jävla sidor har jag svårt för. Det står gratis bla bla bla..sen ska man likt förbannat skriva ner sitt kontonummer ..

BlackBay: Nedan finns en länk till en sida jag alltid användar när jag ska kolla in nån NHL-match. Länken till själva streamen dyker upp närmare matchstart.

Rip Kirby: Apropå Elias.....
19.00 ska är det Elias Petterssons vs Rasmus Dallin på teven.
Finns det nåt ställe som man kan se den matchen på stream? (har inte Viasat tyvärr)

OlliJanne: Jag? Det jag undrade angående (den i efterhand helt uppenbara) skojvideon på Youtube var vad som egentligen menades. Ja, för ett ögonblick (eller två..) tog jag den faktiskt på allvar :)

Timråit H-sand: Haha råkade anmäla mitt förra inlägg. Aja kontentan var, bra att drugge blir kvar men dags att Freddan visar lite fingertoppskänsla och spelar in Drugge där han har sina styrkor. Som i Offensiva situationer med PP. Såg ju en del matcher med han i Västervik då jag bara bor nån mil ifrån. Hans styrkor sitter absolut i det offensiva där han var väldigt bra på att få igenom skott genom täck. Låt han styra lite på blå och va finurlig. ge han chansen att misslyckas lika mycket som man ger många andra spelare chansen som absolut inte har i ett PP o göra..

Edit: så kom i lägget tillbaks... 😅😅

Olli Nomadinen : ja jag tror Rip Kirby trollar lite med oss.

Sputnik: Ja det blev Jäger från Rögle som Västervik värvar!

Sputnik: Ja vem vet...
Har ju knappt spelat nåt hittills. I alla fall väldigt lite. Tycker han borde fått lite mer chanser, framförallt i PP!
Vore om inte annat bra för Drugge själv o Allsvenskan kanske är mer passande för han då han får lite mer tid på sig o kan utnyttja sina skills bättre.

Perreman: Västervik skall presentera nyhet idag och folk påstår sig dett Oskar Drugge i Västervik idag? Kan ju bara vara spekulationer men..

Något helt annat: Jag tänkte släpa mig upp till matchen mot Rögle och försöker boka in två biljetter. Dock verkar jag inte kunna välja sittplatser alls. Är det något jag missar, eller går det helt enkelt inte att göra det på hemsidan?

Rip Kirby: Det är ju på skämt såklart. Typ att Elias är så jävla bra att motståndarna riskerar skadas när han lurar dem. Avstängd pga för avancerade finter...

{297}: Måste ju vara nåt sånt...

Rip Kirby: april april

Raggaren Putte: Är det någon som fattar vad som ligger till grund för avstängningen?
Elias Pettersson lurar skjortan av en spelare i motståndarlaget, som av egen kraft ramlar på isen, och för det ska Elias straffas?

Raggaren Putte: jag tror att Jonte snart får sin chans. Som du säger, det går bättre och bättre för Jonte. En rolig anfalls kombination vore Elias och Jonte. Helt säker att dom två skulle ge varann trygghet och fantasi i spelet.

Smokey: Jonte Dahlen satte en straff inatt för sitt Utica.

Sv: Silly Season 2018/2019
TimraStockholm: Ta bort loggan för hvete karl!!!! Jag kan inte vara inne på hockeysnack när du är här med den....

Smokey: Får intrycket från Vancouver-forum att han snarare är på väg åt andra hållet, dvs upp. Matcherna på slutet verkar han ha anpassat sig bättre till spelet och varit bäst/bland de bästa. Dessutom med vad det verkar en iskall Goldobin gällande att sätta Elias framspelningar och Boeser halvskadad så skulle det inte förvåna om Jonte åtminstone får en chans att visa upp sig ganska snart.

Unnar honom verkligen det, även om det så klart inte gynnar oss. Min dröm ligger snarare i att vi lyckas hanka oss kvar ett par säsonger och sedan att det blir NHL-lockout 2020-2021 och vi med Elias, Jonte och Lander i laget cruisar hem SM-guldet. Drömma får man!

Treklövern1912: Jag tror att Nubben har rätt, ett fynd. Men jag är ju en obotlig optimist!

{8515}: Han var hygglig i Brynäs när det nu var. Lite av en favorit för många.

Treklövern1912: vi ger han en chans, håller kroppen kan han bli en publikfavorit!

{8515}: Han VAR bra ;-)

{8515}: Laxen! Den var bra,
Ska kalla Salmonson för laxen hädanefter.

josha840: Både tror och hoppas att Laxen kan bli en riktig hit, motiverad kommer han absolut vara iaf. Däremot
kan det bli följdskador om man vill för mycket, som vår käre brynäsvän påpekar!

Jag känner lite så här när det gäller Salomonsson:

Kan han komma upp i fart och hjälpa till lite med att vara ett alternativ i uppspelen och kanske få fast pucken lite mer i anfallszon så har vi vunnit ganska mycket. Effektiviteten har vi väl (halvspekulation) inte haft några problem med? Så när som på HV71 borta. Nått mål i första perioden hade inte varit orättvist.

Jag minns tiderna från förr när det var lite typiskt Timrå att vinna skotten men förlora matchen. Man kunde bo i anfallszon utan att göra mål, åka på ett kontringsmål i baken och förlora matchen. Riktigt där har vi inte varit i år upplever jag. I ett sånt läget hade en Pavel Rosa eller en Brendl varit behövd. Nu hade jag gärna tagit en Brendl i form också naturligtvis, men jag känner att det är mitt i banan och tyngden i anfallszonen vi har problem med framåt. Kan Salomonsson ge oss lite mer där så kan det fall väl ut. Givet att ljumsken håller naturligtvis.

FH - avdammad: Troligare kanske att han får känningar av hård träning och matcher och drabbas av problem med ljumskar eller dyligt och går in och ut ur laget.

« · 1921120 · »