Andersson: Skulle inte förvåna om han fick en sign-on bonus dessutom... Det är fullt möjligt att i sina bästa stunder är kanske Jalle en helt OK defensiv back i SHL men det känns rätt uppenbart att han fuskat liiite med sommarträningen. Jalle, Falk och Printz är i bästa fall 6e back i andra SHL lag. I Timrå förväntas de vara 1a, 2a och 3a - EPIC FAIL
Sputnik: Jaha då var vi tillbaka på Drugge igen då... Fast så jävla dåliga backar som vi hade i senaste matchen så känns det som att vi har ju inget att förlora på att ge Drugge lite istid i 2-3 matcher. Ja menar hur jävla dålig måste man vara om man är SÄMRE än Jalle SpritFet, Menlös Molle, Ohardegård, ja jag kan räkna upp i stort sett alla som var på isen i onsdags utom möjligen Kapten Hampe.
John Cena: Läste ditt svar och det speglar väl ungefär vad jag också kunde känna. Men sen läste jag det igen och blev då lite konfunderad över:
"Han berättar att självförtroendet påverkas mycket av att sitta på sidan.
– Det är klart att självförtroendet har fått sig en törn. Det är inte katastrofdåligt nu, men det är inte skitbra heller. Så är det. Och det är klart att det blir svårare att spela utan självförtroende. För min del är det nog 80 procent av mitt spel."
Känns lite som att Druggels tar tillfället i akt att försvara sina prestationer på träning med att han inte lyfter istid på match, något som iallafall inte Freddan köper och han kommer sonika heller ej få spela tills han visar sig på träning. Något som Freddan uppenbarligen inte tycker han gjort. Sedan kan man väl spekulera i hurvida framgångsrikt detta är, men det är i sig inget konstigt. Lite "kryp innan du går" stuk.
MEN om Drugge verkligen har gått runt och funderat över varför han inte får spela fram tills igår så är det ju total katastrof.
Det känns lite moment 22 över det hela, Drugge säger sig behöva istid för att utvecklas - Freddan ger istid till de som utvecklas.
John Cena: Det finns fler än Jalle, Mjukis Molinder var inne på alla 4 målen förra matchen tex och är riktigt intetsägande som back. Falk har varit allt annat än bra när han var hel. Nej tycker som du att dom misshandlar Drugges psyke. Jimmy Hamrin var ju inne på det i ett Timråpoddenasvnitt för ett tag sen med.
TIK-Lund: Läste den också alldeles nyss. Tycker detta svar från Drugge var ganska oroväckande: "Man går runt och grubblar mycket på varför man inte får spela och vad man ska göra bättre". Känns som ett stort misslyckande av coachen ifall en spelare inte förstår varför han blir bänkad. Det märks ganska tydligt på svaren att han blivit väldigt negativt påverkad av situationen. Stannar bara för att han verkligen vill få spela på SHL-nivå om jag tolkar rätt. Freddan sa att dom hade ett bra snack "idag" och att Drugge vet vad som Freddan förväntar sig. Det låter som något snack dom borde ha haft för flera veckor/månader sen. Oavsett om Drugge platsar eller inte så känner jag mig upprörd över hur dåligt coacherna hanterat honom.
Freddan tycker Drugge måste bli bättre på "defensiven och fötterna". Är väl rimlig kritik på en back. Konstigt att det gäller för Drugge men Jalasvaara har ett frikort...
I väntan på nedsläpp försöker en få lite energi.. Tittar på lite gamla avsnitt på vhsen " Har du hört den förut " med Ewert Ljusberg och Margareta Kjellberg. Ligger dubbelvikt utav skratt. Imorgon VINN vi i Scandinavium.. Lite " De lyckliga kompisarna " " Hockeyfrilla " passar bra ikväll. Nä det blir tufft imorgon, men vi överraskar och vinn. Nu laddar vi vidare..rid inatt...!! Brattis eller Svedda?? Ja..Vi får se.
OlliJanne: det finns inga pengar mannen. Bara hoppas Freddan ror det här skeppet upp på torra land. Så kan vi e.v nästa säsong börja titta på lite klasspelare.
Tikkare: ska jag vara ärlig vet jag inte om jag har några bra namn att föreslå men byta tränare kan ju ge en liten syrgas turbo för det mentala i en grupp. Nån som vet vad Kenta Johansson har för sig???
Tikkare: Lägg ner dunder fiasko lanseringen av Timrå Aktien. Lägsta accepterade volym är på 6-miljoner för att genomföra emissionen. Just nu ca; 1,5 milj. Självklart omöjligt. Fiasko var namnet på denna. Jag tror att de flesta investerare skulle ligga kvar med sin tilltänkta investering om de används till nödvändiga förstärkningar för att överleva i SHL.
Igår var jag arg. Inte på laget utan på allt möjligt. Det var femdomarsytem igår, den siste domaren hette J. Lundqvist. Han fick domdera och styra och ställa efter varje avblåsning. Säger Joel att det är spark så är det spark, punkt. Säger Joel att han får slå på Svedberg efter att denne blockerat pucken så får han det, punkt. Säger Joel att man får försöka riva ut sina egna framtänder med naglarna för att få till en 2+2 så blir det inte det, utan game, bara för att det ska bli lite extra julmysigt. Säger Joel att det inte är för många spelare på isen så är det inte det, Joel sköter räkningen, inte domarna.
Har inte varit så här upprörd sen jag stannade kvar och skällde ut D. Wessner i Karlskoga efter matchens slut för några år sedan.
Om Berglund fick 6 matcher för en huvudtackling på en utespelare som jagar puck ner mot kortsargen så utgår jag från att Tim kommer få 106 matcher efter att ha hoppat in ett knä i tinningen på en målvakt.
Tim Söderlund var inblandad i en tilltrasslad, svårtydd situation under segermatchen mot Timrå. Undrar om Expressen använt samma formulering om det varit åt andra hålet?? Tveksamt!
Icetea: Ja men vi kan faan inte bara skylla på att det snålats i lönebudgeten. Jag börjar fan undra om Freddan och Tellan har kvar magin från ifjol? Tittar man på vissa sekvenser i försvarsspelet t ex, så känner jag inte igen grundspelet som de förlitade sig på förra säsongen. Kan Leksand förlora 9 raka i HA pga det mentala så är det inte så konstigt om vi förlorar matcher i SHL när det mentala inte är påkopplat. Sedan trodde i o f s jag att vi skulle vara helt avsågade vid den här tiden. Det är vi inte, vi har fortfarande häng på att undvika kval. Värva in en 1a center till Wedda och Laxen samt byt ut Freddan kanske? Eller är det för tidigt att dra lustgasen redan nu?
EXPLORERSMÅLAND: Hur än det går så är vi garanterad det alla HA lag kämpar för att nå .........kval till SHL........så tänker jag när det är som mest deppigt. Hur det sen går i ett kval det är en annan fråga ?? Men än är det inte kört för trots allt så är vi Timrå och vi ger aldrig upp. Heja Timrå och i returen tar vi Frölunda
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.