1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606297 inlägg · 6214 ämnen
« · 1939861 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
TIK-Lund: välförtjänt, tycker han varit riktigt bra hela säsongen!

JonteD: Blombergs första!!!!

JonteD: yessss!!!!!!

Webmaster: Åsele pojken har börjat piggt iaf!!

Mora IK - Timrå IK 0-0

Olli Nomadinen : Rentav skandal att man inte spelar Vesterlund...😈!
Och Molinder...Kan inte annat än bli förlust...

Propagandus: Jag är rädd för det!

Propagandus: känns nervöst ikväll..

{8515}: garanterat insläppt mål där..

fantasilos: Har det någonsin hänt att Timrå spelat ett nyförvärv direkt? De ska ju alltid "landa" och vila nån match av nån outgrundlig anledning...

fantasilos: Molinder och Hardegård!!! Ojojoj!!!!

Bragd-Birger: Åkerlund gjorde en monstermatch i slutspelet mot dem dock som du säkert förväxlar det med :D

Nisse på Mon: justja! Så var det!

Sputnik:
Mjuke
Molinder kanske bör spela med Jalasvaara istället, men Hardegård då ? Drugge ? Falk ?

Bragd-Birger: Anders Lindbäck är det du tänker på.

Bragd-Birger: det var Lindbäck...

Sputnik: ja, en trea idag vore onekligen lite otippat.
Hardegård-Molinder, mmm...stängt var det här!

Hoppet står till att burväktaren gör en Åkerlund-borta-mot-HV (visst var det han?). Knappt tre femmor, typ 50-12 i skott, 0-1 och 3 poäng till Timrå. Mirakel händer ibland...

Svedberg nu är det dags att bevisa varför du trorligen tjänar mest i laget. En avgörande match för fortsättningen av säsongen. Vill inte se ett skott gå in från fri sikt ikväll o inget simmande på rygg som brukligt. Du får en sista chans att bevisa att du är en bra keeper. Visa att du är bättre än 3,22 insläppta mål per match. Skärpning.

Hälge: Ingen Törna heller. Kan bli en tung kväll detta...

fantasilos: det undrar vi nog alla. Harde kanske hotar med att annars blir de inga barnbarn för nubben.

Öndulat: Förstår inte varför Freddan envisas med att spela de två tillsammans

OlliJanne: öl på kylning, match borta, nästan helg, enormt viktig match och Timrå IK på ena sidan planen; det är som upplagt för ångest ikväll.

Inget snack om saken. Ikväll är det 60 effektiva minuter rakt ner i den djupaste ångestkällaren som världen någonsin skådat. Med överhängande risk för kvarstående ångest efter slutsignalen.

Jag hatälskar matcher som dessa. Det är som supporterskapet sätts på sin spets. Ytterligheter i mående som svävar fram och tillbaka; ena sekunden hopp, nästa ångest och förtvivlan. Nervositeten gör sig påmind redan på morgonen, smyger på så där lite i bakgrunden för att öka i omfattning och styrka ju närmare nedsläpp man kommer.

Giv. Oss. Frid. VINN!

Öndulat: Spelklar men ska inte spela tydligen

fantasilos: stod att han var redo för spel iaf. Vi antog väl för mycket..

Öndulat: Ja visst stod det att Filip skulle spela?

Edit: Näe såhär stod det.

Den 19-årige JVM-backen är spelklar för Timrå till torsdagens viktiga match mot Mora på bortaplan, men något spel blir det inte redan då för Härnösandssonen

Hälge: trodde Filip skulle spela idag.. Märkligt första backpar också. Sen Molinder med hardegård trotts katastroferna. Blir orolig jag

Viktig match och här är de som ska göra´t.

Sv: Silly Season 2018/2019
Woody Jokinen: Bara för att man är paranoid betyder det inte att de inte är ute efter dig...

{8671}: Jag visste att den skulle komma. Funderade faktiskt på att skriva den själv, men bestämde mig för att inte göra det av den enkla anledningen att det inte stämmer.

Jensen_12: definitivt ett försök att skjuta ifrån sig pressen men ingen i Moras lag har de meriter som Svedberg har. Har dock inte hört nån av medias experter påstå att vi har bättre lag på pappret. varken innan eller under säsongen. Kvällens match blir en rysare, hoppas verkligen Freddans boys är på tårna redan från nedsläpp.

Puckat: Och pappan har tränat U16, så här kan det nog finnas lite hjärta:)

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Agera, Ring Nubbs ;-)

Sv: Apropå nånting...
Bekräftar lite det jag känt. Nästa säsong hoppas jag man har 4 naturliga centrar och testar Rensfeldt ute på en kant. Känslan säger mig att man kan få ut mer av han på den positionen, inte för att han varit dålig, men tror det finns ännu mer att hämta av han.

Citat från artikeln.
"Det är som du säger, självförtroende. Jag har försökt jobba hårt hela tiden och ta ansvar över hela planen. Jag har inte varit center innan. Det blir en lite annan roll. Jag har inte ändrat något. Får man in en puck brukar det studsa med"

Jensen_12: Ikväll går tåget från stationen. Vill vi åka med på resan är tre poäng ett krav, annars tror jag det blir till att ligga i fosterställning och tugga fradga framåt vårkanten.

TIK-Lund: Eller ett försök att lägga över pressen på oss?

Jensen_12: Kanske som ett exempel på tvärtomspråket?

Viktor Amnér påstår att folk tycker att vi har ett bättre lag på pappret än Mora. Har jag aldrig hört någon säga. Har ni?
Uppladdat:

500x0-screenshot20190124111957.jpg

OlliJanne: tror Svedberg kommer stå, tycker han gjort bättre ifrån sig på sistone. Kanske kan komma igång ordentligt nu då.

Gewe: vet att de är omoget som fan, men jävlar vilken skadeglädje jag kände då han böla efter match 7. Han var åt helvete för mopsig då KHK ledde med 3-1 i matcher.

{4606}:
Uppladdat:

500x0-img20181204230455_0.jpg

Woody Jokinen: Det FINNS ett sånt lag redan. ”If you cant spot the fish around the table, you’re the fish”. Klassiskt pokerordspråk.

sargad: Ja, nog är det märkligt att Mora och Örebro snor trepoängare mot precis ALLT motstånd just när vi börjar ta några poäng. Dessutom vinner lagen där ovanför var och varannan match också. Varför kan det inte finnas ett eller ett par riktiga strykgäng som ligger sopsist och alltid förlorar sol det brukar vara?

sargad: Det sägs ju att SHL är sämre än någonsin och förmodligen stämmer det. SHL i år har blivit lite mer som HA, topplagen är inte outstanding utan det är lite urvattnat där. Alla lag tar poäng av varandra i högre utsträckning.
Lite märkligt med tanke på att det här var säsongen är skillnaden mellan serierna skulle bli avgrundsdjup, när SHL-lahen plötsligt badade i pengar. Men det är kanske inte förrän nästa säsong el den därpå som det på riktigt får genomslag.

TimraStockholm: Det var ju oxå en jäkla timing att första året i SHL så tar bottenlagen rekordmycket poäng. I dag går rimligtvis tåget mot destination 12. Vore kul och imponerande om vi kan komma ombord, om så bara som fripassagerare i sista transportvagnen.
K ä m p a Timrå!@

Smokey: Ja och går det åt pipan blir det nerdragna persienner, marinella, soffläge och det sjunde inseglet på repeat fram till semestern.

{8671}: 50/50 mot AIK? Modo hade väl 70/30 mot Leksand när som åkte ut?
Lika bra att boka bord i svarta partytältet på ångestfestivalen i Timrå till våren. Kall pölsa och surt rödvin! Huvudsponsor Losec och Fonus.

Olli Nomadinen : Ja njut av livet och ta dagen dit den kommer!
Vi VINN imorgon i Jallas..
Fagemo och Linkan och Mathiasson och Hagos pytsar imorgon 👍🏼

Tikkare: Nej...inte ännu!!!
Imorgon piskar vi Mora!!
Men ikväll...piskar vi annat!!

Tikkare: 70/30 mot Oskarshamn och 50/50 mot AIK. Där har du oddsen. Varsågod.

Tikkare: Ja han är full i vanlig ordning.

« · 1939861 · »