1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606210 inlägg · 6213 ämnen
« · 744827 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kedjeformationsspekulationerna känns lite tombola-aktiga, måste jag säga. Sett ur spela-samman-laget-perspektiv har den här försäsongen varit ett enda stort skämt. Har det inte varit skador har det varit landslagsuppdrag.
Summan är i a f att en ynkans träningsmatch återstår, och hittills har inte en enda trolig femma spelat tillsammans - i varje fall inte någon av de tilltänkta poänglinorna.

Lite oroande är det allt. Känns som att det mesta kommer vara omgärdat av frågetecken när det närmar sig seriepremiär.

Sv: SCA-cupen 2006

Johan Asplund stod för matchens, och kanske cupens, räddning då han i mitten av perioden slajdade, rullade runt och räddade med båda benen utsträckta rakt upp i luften.

Det jag jätte gärna viljat sett, synd bara att man inte var där. 

Jag tänkte göra en "Laken" och lägga in mitt tips på uppställning.

Anton Strålman - Sanny Lindström
Robert Carlsson - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Pär Styf - Kalle Koskinen
Jonathan Hedström - Fredrik Warg - Magnus Nilsson

Kimmo Lotvonen - Petri Kokko
Björn Svensson - Johan Andersson - Oscar Sundh

Erik Moe - Johan Svedberg
Per Hallin - Peter Regin - Peter Nylander

ståpäls: I Fredrik Söderbergs artikel så håller jag med han i alla punkter! Det känns nästan som han läst mina tankar. Jävligt bra artikel och samtidigt verkar han ha varit och tjuvläst här på HS och läst lite matchkrönikor av Jimmy på tikare.se.

htikare: Absolut, och när det väl kommer till kritan handlar det ju ändå om vilka spelare som har formen och förmågan att spela med varandra. Det har ju gått bra med Svensson, Andersson och Nilsson. Men icke att förglömma vilket tryck Nilsson och Hedström lyckades åstakomma förra gången det begav sig.

I grund och botten tror jag att det bästa vore att splittra "superkedjan" och fördela den offensiva kraft som finns i den till två kedjor i alla fall. Nyttja den i powerplay och som ett sista, offensiva vapen i slutet på matcher (precis som han säger i dagbladet). Vilka som spelar var och med vem kvittar egentligen. Vi har material att skapa två producerande femmor.

Kerstin_k: Tycker också att jonte med Warg i en andrakedja känns som bättre fördelning av styrkan speciellt om Jonte nu börjar komma igång bättre framöver.
Han kommer inte riktigt rätt in i spelet ..timingmässigt än.. men det lär komma!
Tycker dock inte personligen som dagbladsförslaget att man skall köra Nilsson med Jonte o Warg utan låta Mange fortsätta tills. med Svenssson o Andersson o hellre köra Robban med dom..men det är ju tycke o smak..

ståpäls: Mycket möjligt. Men tycker nog att han har en poäng i sitt resonemang angående "superkedjans" vara eller icke vara. Hans alternativ ser onekligen spännande ut.

Domaren Thomas Andersson ska ha en genomgång av domardirektiven med TIK-spelarna på onsdag.

Jag skulle gärna ha varit med och lyssnat...

Får en känsla av att Söderberg har bra koll på tikare.se och HS.

Metal Guru: Men snälla släpp detta nu och skriv något spännande i stället.
Kanske få lite fart på ert eget forum?

ernie eagle:
så du är egentligen irriterad över att du själv inte kollat upp tävlingsbestämmelserna?

Sv: Hovetresan!
Redhat: Det står på tikare.se (nyheter) att man har fram till hemmamatchen 19/9 Tik-modo på sig att betala annars blir man avanmäld..

Hovetresan!
När var sista betalningsdagen för Hovetresan?

Helg Ernest: De som vill.

Man kan inte säga annat än att man längtar till premiären tror detta år kommer bjuda på något extra har den känningen i alla fall.

-Gurra-: Stackars älgar!!!

-Gurra-: Lycka till i skogarna.

Nu ska jag sova... ska jaga älg om 4 timmar.

-Gurra-: Egentligen ingenting mer än principen.

ernie_eagle: Varför överhuvudtaget slösa sin energi på att irritera sig över poängsystemet i träningsmatcherna ?.
Okej, det är kul att vinna.. och att se vad laget går för under försäsongen då inget speciellt står på spel. Men tänk efter... Vad spelar det för roll egentligen vilken plats vi kommer på i SCA cupen ??.

Laken: Vem bryr sig ?

ernie eagle: De flesta av försäsongscuperna brukar inte tillämpa OT och straffar. Damma poängsystem tillämpades i fjol i SCA-cupen.

Huge: Åh nej jag kan mer väl gratulera Brynäs IF till en väl genomförd turnering.

Jag kanske inte hade reflekterat över det om Timrå vunnit med nuvarande tävlingsbestämmelser men om du eller någon annan brynäsare hade tagit upp frågan hade jag varit villig att diskutera igenom saken.

ernie eagle: Och ifall Timrå nu hade vunnit cupen med nuvarande system, så hade du förstås också tyckt att de nya reglerna var fåniga, eller hur?
Tycker gott att du även utan omsvep bara är sur för att ni inte vann cupen.

That´s respect!

Metal Guru: Det är möjligt att Timrå IK kände till tävlingsbestämmelserna. Jag gjorde det inte. För det har inte varit samma tillämpning från år till år vad jag kan erinra mig.

Åh nej jag har inte läst igenom bestämmelserna till punkt och pricka. Det medger jag utan omsvep.

Tycker bara det är fånigt att man hittar på egna regler istället för att hålla sig till antingen systemet som är i ES eller så kör man det gamla 2-poängssystemet.

That´s it!

ernie eagle:
har ni läst tävlingsbestämmelserna för cupen då?
vad står det där?

om de nu har egna regler, och ni tycker de är märkliga, tog ni upp det med IFSH innan cupen började?

om inte, varför yla om det efteråt?

Metal Guru: Tror nog att det fler än jag bland Timråsupportrarna som tycker reglerna är märkliga.

ernie eagle:
Är det inte i detta fallet "ernie eagle's hat och misstänksamhet mot IFSH."?

Du har väl tagit upp med cuparrangörerna att de har fel i sitt tävlingsreglemente..? Och att Timrå borde tilldelas cupsegern postumt.
Det torde göra mer effekt än att tala rätt ut i cyberspace, som du gör nu.

Bästa målvakt: Joakim Lundström. Sjödda på backen, och lika klar bästa forward Alexander Larsson

Snyggt citat: "I övrigt kan jag bara säga att det finns substans bakom det jag säger utom möjligen i det här fallet då." Guess who!

Men jösses vilket liv det har blivit om poängsystemet i SCA-cupen! Jag antar att 3-poängsystemet var fastställt innan turneringen började, så sluta och lipa nu allihop. Det är patetiskt att folk är så enögda att dom inte kan acceptera en andraplats i cupen. Skaffa ett liv!

Fick Stefan Andersson från AIK Härnösand speltid idag mot Mora? Hur skötte han sig isf?

På min profil kan ni nu se mina spelarbetyg efter SCA-Cupen...

Albert Hall: Du om någon borde väl veta vad rivalitet innebär både bildligt och bokstavligt.

Ni hånade ju bodensarna i parti och minut. Så jag förstår inte varför hockey-sverige är så oförstående inför Timråsupportrarnas hat och misstänksamhet mot IFSH.

ernie eagle: Skit i Albert Lall, hade du förväntat dig någon högre nivå där uppe ifrån. Som friskan konstaterat bör 2-poäng systemet ha tillämpats vid denna kortturnering. Kanske läge att komma överens om detta innan start nästa år. Övriga sluta hacka på ernie, annars...

ernie eagle:

Ett gott råd ernie, ta inte allt så allvarligt. Annars kommer folk att driva dig till vansinne här på HS.

Albert Hall: Väldigt mogen kommentar må jag säga. Känns det bättre nu när du fått skrivit av dig dessa rader?

Vill bara tacka för en strålande insats i SCA-Cupen av JOHAN ANDERSSON och BJÖRN SVENSSON!!!

Metal Guru:

Äh, låtsas inte glömma sista delen i stycket du kopierade. "regeländringar kan också göras under pågående turnering/cup om dessa tävlingsbestämmelser missgynnar Timrå IK.

friskan:
är'e inte mer typ §5.2 som gäller;
"För speciella turneringar/cuper med nationella och internationella lag, som inte arrangeras av SIF kan särskilda tävlingsbestämmelser utfärdas av arrangören."

htikare: Tänka sig att östgötapacket nu fulllt blivit accepterad i klanen. Man måste göra nåt extra ordinärt utöver det vanliga för att bli en i gänget. Nu har han bevisat att han kan dricka yougurt och säkerligen öl med för den delen som en riktig karl och sedan kan göra soloraider på strimmamanér och finte upp motståndarförsvaret upp på läktaren för att köpa en korv med brö å räker på!

BAGARN ÄR FAN MIN NYA IDOL!

Bo Bly: Vad har jag missat? skaka galler?

Kolla 5:7 B

Frella: Jag håller med om att det var några petiga utvisningar.
Man jag tycker däremot att det gnälls för mycket på domarna - när vi istället borde gnälla på spelarna som är så jävla dumma att dom åker ut för det som domarna solklart skall döma för.
Dom måste lära sej reglerna! - och kommer naturligtvis att göra det, även om det kommer att ta tid...

ernie eagle:

Jag (och någon till) tror tame tusan att du har rätt.

Frella: Rådbjer är väl tillbaka efter att han skakat
galler i nåra månader.

Kevin O Shea: Om det nu bara var sånt som gav utvisning så, men när man åker ut för att ha lyft motståndarens klubba och tagit pucken känns det lite väl petigt kanske. Men har förhoppning om att domarna i ES är något mer spelintelligenta än de allsvenska.

Kevin O Shea: Roligt att höra att han har fått stort förtroende hos Kenta!
(även om nu många var borta)..Jag tror detsamma ..nyttig var ordet..han är ett fynd om han fortsätter så här!

Kevin O Shea: Dom kommer att lära sig... det har man gjort i NHL o när det börjar gälla poäng kommer nog utvisningarna att minska något men ändå fortfarande vara betydligt fler än tidigare.
Tik har ju i år många bra skridskoåkare så vi borde inte ha svårare än nåt annat lag att hinna med i svängarna!!

htikare: Johan Andersson bäst i Timrå idag - helvetes vad mycket speltid han fick - nyttig i BP är han också.

« · 744827 · »