1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606529 inlägg · 6214 ämnen
« · 757347 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Huge: Al Jazira sänder väl allt med FBK de har ju Bin Ledin i laget...

qwertas: Publikfriande..? Det är framförhållningen i Canal+/PPV:s planering är för lååååååång, de borde se till hur tabellen ser ut i nuläget och inte hur bra lagen var i slutet av förra säsongen när de planerar...Krasst, TIK och MoDo var för kassa förra säsongen tyvärr...

Sen inbillar jag mig att en hockeysändning är billigare att producera än en dito i fotboll. I Allsvenskan sänds alla matcher men inte i Elitserien... Varför?

- För många matcher i Elitserien contra Allsvenskan?
- För mycket Norrland i Elitserien contra Allsvenskan så det blir för långt för ofta att dra runt produktionen?

Och med min teori så kommer det alltså bli mycket ÄLSKADE TIMRÅ IK i Canal+/PPV nästa säsong, men det är så dags då..........:-(

FORZA TIK.......alltid, alltid.......

Sv: GO TIMRÅ GO
ernie eagle: Det är sä skönt att du finns, en riktig karl.

I morgon är det alltså två matcher i omgång 3, en match i omgång 8 samt en match i omgång 15 (!). Listigt spelschema.

Passa på och njut så länge det varar. Ingmar Bergmans demoner lurar där ute i höstmörkret och snart är verkligheten ikapp oss luttrade tikare.
Jag ser svart.

Kattiz: Okej, men jag ser det inte riktigt på det sättet. Men smaken är som stjärten så att säga. Det är bra att vi har olika uppfattningar. Det skapar debatt ;)
Nu går det ju som vi alla känner till inte att utläsa huruvida betygen är stark eller svag. Siffror och åter dessa siffror. 2 är numret för Sanny i gårdagens match. Han var godkänd alltså. Warg en 1:a. Trots tekningarna :)

Huge: *Skratt* Vilka problem en del har :-)).

jampa: "Sitter pa ett hotell i jordanien 36 grader och langtar tills man kommer hem och fa se sveriges basta hockelag..."

Fan, visar dom inte Brynäs på Al Jazira?

Sv: Hovetresan!
6 tomma platser och 8 obetalda platser nu.. det börjar ordna till sig

qwertas: Nej det handlar om att sälja abbonemang och ppv.Jag har själv haft abbonemang på canalplus sen 97 jag har numera sagt upp mitt abbonemang.Jag kan gå ner på puben och titta istället 5min gångväg billigare nej knappast men rätt skoj att sitta o surra med gubbarna.fastän dom flesta håller på fröl.Antagligen går jag ner till puben på tisdag vandrar genom centr.kungsbacka iklädd timrås matchtröja.Skulle vara jävligt kul om vi fortfarande leder serien då.Kim larssen har ett väldigt brett leende men det vete faan om jag inte ler bredare isåfall.Men det lär väl brynäs förstöra.

Per HApps: Sitter pa ett hotell i jordanien 36 grader och langtar tills man kommer hem och fa se sveriges basta hockelag...

Mappe: Har tidigare år mailat till CANAL+ om att de skall sända fler Modo matcher. Då har svaret varit att man från CANAL+ sida gärna ser fler matcher med "topplagen".

Nu har man ändrat sig till att man vill sända de mest publikfriande.

Skitsnack säger jag, man sänder från de städer där man behöver minst resande.

Hoppas att man kan sända fler matcher med norrlandslagen senare i år, man brukar ju faktiskt ibland lägga om tablåerna.

Skarin: Så lite målchanser som vi släpper till under en match har jag svårt att se att någon back ska ha en mycket svag tvåa. Trots att det kanske slarvades med pucken en eller två gånger så kändes det väldigt tryggt igår.

Sv: Kent Manderville
Tänk om pricken över i:et kunde komma
till oss igen..
Tänk om han kunde komma i oktober när artistskatten
inte behöver betalas..
Tänk om..

Ambroo: hehe den bejublade kommentaren till turboubbe(Ebba)
citatet; JAG FICK INTE GÅ PÅ LJUSTADALENS SKOLA FÖR JAG VAR PUNKARE.

Fanzin: Jag har redan mailat dem och detta var det svar jag fick:

"Hej Mats,

Vi har mottagit din e-post.

Tack för din åsikt!

Vi försöker hela tiden att tillgodose den stora massans önskningar.

Just att det blivit koncentration på vissa lag beror på att vi bedömt dem som de mest publikfriande.

Men vi tar notis av din åsikt och kommer att ha det i åtanke inför framtida matcher.

Hoppas du är nöjd över kanalerna i övrigt!

Med Vänliga Hälsningar

Daniel Ek

CANAL+ Kundtjänst

Det bästa av två världar"

Fortsätt bara att maila dem kära bröder och systrar så kan de fan inte negligera oss längre!!

Fanzin: Imorrn sänder dem ingen match på varken Plus eller Säsongskortet,det trots att "topplaget" Frölunda spelar.Men jag håller med dej att dem borde gå in o sända den heta seriefinalen.

Canal plus suger ankstjärt.

De närmsta matcherna på Plus/SK

3 okt ti 19:00 Frölunda Indians - Timrå IK
5 okt to 19:00 IF Malmö Redhawks - Frölunda Indians
5 okt to 19:00 HV 71 - Djurgårdens IF
5 okt to 19:00 Skellefteå AIK - Färjestads BK
7 okt lö 15:00 Färjestads BK - HV 71

Per HApps:
CP var ordet sa bull..

Jaja har i alla fall dragit i väg ett mail...uppmanar alla exilbröder och exilsystrar att göra detsamma.

wap.hockeysnack.com
Som Brynäsare kan jag bara säga "forza Tunadal"

Per HApps: Brynäs har förstått grejen! Timrå IK - Västernorrlands stolthet.
Heder år dem!

Timrå-Brynäs borde vara en given toppmatch att sända. Vakna Canal Plus!!

Simmalugnt:
Bra förslag, här kommer i alla fall mailadressen till CP

Allmänna frågor: [email protected] Tel. 020-24 00 24

Nu är det fanimej dags för alla oss exiltikare att gå ihop och mailbomba Canal Plus och fråga varför de envisas med att bara visa jumbolag som Frölunda....Brukar inte de skryta med det BÄSTA från Elitserien?

Per HApps: Får vi dispens av SHL att spela den då? De kan bli nervösa av titeln..

ståpäls: Finns det en till version? Är det den med Ebba Halvbeige? Den som de spelade in i en gaffeltruck??

Per HApps: Hoppas den är i klass med deras version av "Vart ska vi sova inatt" för då kan det bli en riktig hit...

Ambroo:
Nää, Brynäsdjävlas är den nya med Mabötes

Ambroo: Eller kanske t.o.m. Brynäsdjävlarna?

Per HApps: Inte Brynäsdjävlar då?;-)

mattias - 74: Han lär i vilket fall gå i första rundan i draften.

Ambroo:
Om sedan Hachebo värmer med Brynäsdjävlas blir humöret på topp :)

Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Inför matchen imorgon säger Kenta bl a detta;

"- Vi kommer till spel med samma trupp som senast."

Innebär det att Sundh klarar sig från avstängning?

Ambroo:

Hmm..du kanske har rätt. Fast jag tror att i powerplay så skulle dom komplettera varandra bra..

Ambroo:

Saknat inläggen om Svedberg. =) Lagkapten i Vm i April kanske ??

Dalan: Det är inte första gången dessa två fyllon skämmer ut sig, förra säsongen var de båda också på en match och skämde ut sig...

Sune:
Den enda Svedberg skall ha vid sin sida är Lillkenta, i båset.

Sune: Jo det är ju verkligen en spelande back som ska ha mycket puck och sköta uppspelen...

Ambroo:

Kanske Sanny borde ha Svedberg vid sin sida?

Sune: Haha, ja, om han var berusad på livet, skulle jag också vilja testa :) Kunde fan knappt gå eller stå karln..

Dalan: Han gjorde sig iaf bra på mediakuben;-)

Skarin: Helt rätt. Warg måste höja sig och det inte bara ett snäpp... Han agerar helt utan självförtoende och skärpan i både avslut och passningar måste upp, upp, upp. Jag saknar även bettet och förmågan att hålla puck och hans sätt att styra i pp som han gjorde så bra ifjol.

När det gäller Sanny så tycker jag kritiken är en aning orättvis. Visst gick han bort sig vid målet, men i övrigt var han klart godkänd...utan puck. Det som dock känns oroväckande är att han allt som oftast transporterar puck och försöker spela överkonstruktivt. Han ska definitivt inte sköta uppspelsfasen utan där måste en spelande back ta vid. Säga vad man vill om parhästen Kalle K, men han är inte rätt man för det uppdraget. Näe jag skulle vilja se Kokko med Sanny och det gamla radarparet Styf/Koskinen.

En annan som måste hitta sig själv igen är Hallin...

Dalan:

Han kanske bara var berusad av livet? :P

Sune: Idioten som stod framför trumman, tror inte nån missade honom.. finns inget som är mer pinsamt än fulla gubbar :)

Dalan:

Vilken fyllskalle?

Janken: Du kan inte förvänta dig att en grabb av Oscars Sundhs kaliber skall vara sååå kall och utstuderat beräknande och bara åka därifrån med en stygg kommentar i retur eller ett tandskyddsflin efter en vargavinter i Kanada.

Kulturkrocken är ett faktum. Vänta tills det gått en 20-25 matcher och Oscar fått neutralisera sig tillbaka till svensk hockey igen.

Nu är det för mycket blodsmak i munnen på karln. I Kanada slår man ihjäl varandra. I Sveriges kramas vi bara och får förlängt matchstraff.

Manlighet har STATUS i Kanada. I Sverige kör vi jämställdhet och då blir ju allting så himla fel. I Sverige skall man vara metrosexuell för att vara riktigt het och våga vaxa benen, raka sig under armarna och gå omkring i sandaletter och sarong. Dricka vin och förstå alla kvinnornas helvetiska kval inför det motsatt könet.

Fråga David Beckham. Han vet hur den moderna mannen skall vara. Tacka Vicktoria "Posh Spice" Adams...fö´låt Beckham....för det!!!

Han skulle kunna starta en skola för trendsättare.

Så när Oscar kommit underfund om att det är allvar i Kanada och bara lek i Sverige så kommer de mentala spärrarna fällas ut.

Snart tillhör den coola kategorin som bara flinar upp med sin tandglugg och gnägger som en häst.

Jisses vad spak de skall bli alla dumma bönder som försöker sig på att få Sundh ur balans.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

actionleif: Exakt. och det ska vara riktigt träffar, inte en klapp på kinden som det mest handlade om igår.

Var nära det blev värre fight på läktaren... 10 minuter till med fyllskallen och han hade seglat ner för läktaren, synd att folk stod framför karln, annars hade det blivit en känga i nacken :)

Kattiz: Ha ha. Nej nej. Han tekade bra, det är sant. Men i övrigt var han näst intill oduglig igår. Ring och fråga honom vad han sjäv tycker om sin insats. Det skulle nästan vara lite roligt, he he ;)

Du svarade inte på Ernest inlägg om Sanny ser jag ;) I det fallet kan jag köpa en 2:a. En mkt svag sådan.

Sv: Intro
Janken: Där har vi det ja försökte skriva men du gjorde det bättre! =) Den dagen vi får en sån atmosfär i hallen vid matcher förlorar Timrå aldrig hemma! =)

Red-line:
Skit samma vad det är för musik.. bara det är taktfast, suggestivt och klappvänligt.
Röda/vita strålkastare... Gärna flimrande laser a´la Raveparty i hela hallen.. Spelarbilder!
Avveckla tomteblossen och in med eldkastare. Blixtar o dunder.. Det enda fräna med tomteblossen är röken som lägger sig i hallen...
Men rök utan ljuseffekter är som grogg utan sprit..

BOMBER! GRANATER... RÖTT O VITT Skall det vara.. Det är ju THE BIG RED MACHINE som skall äntra isen... Inte Jultomten!
Herregud! En entre till tomtebloss kan man lika gärna låta ackompanjeras av Midnatt råder...

andyo: ... och bort med tårt-ljusen, sa hon tjurigt! :-)

« · 757347 · »