1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606636 inlägg · 6214 ämnen
« · 758481 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inför Frölunda-Timrå IK
Abron:
För varje ytterligare vinst i en segersvit så går man bara närmare den första förlusten..

Det värsta med den gamla sanningen är att ju fler segrar man har på rad, desto kaxigare blir man... och den första förlusten svider desto mer....

Uppriktigt sagt så tror jag inte på seger i morgon. En pinne är klart godkänt.
Frölunda... stärkta av sin första seger. Lite nytändning med byte av keeper... En keeper som kommer att vara HELTAGGAD!
Jag hoppas dock att jag har fel.
Vad som talar till vår fördel är det stabila försvarsspelet.
Håller det samma klass mot sillstryparna som mot Brünäs så skall nog våra forwards kunna pytsa några strutar i morgon.. Då kan det bli riktigt kul.
Men som sagt.. Frölunda borta är aldrig en "bit kaka".

Robban:
Egentligen ja, men NOP inte som statusen ser ut idag. Men visst LHC kan bli svåra, men tror nog att det blir än dj,,, på lördag.

Robban: Det var en optimistisk pessimism!

Det är väl egentligen nu som första förlusten ska komma. Jag menar, då har de en match att samla ihop sig (LHC hemma på torsdag) för att sedan utklassa DIF när de har som bäst stöd borta på lördag.

arf:
Precis, håller med, men jag tycker nog att VF hade lite svårt redan förra året, speciellt efter nyår.
Kan känna att Salo har gjort sitt, vilket är lite anmärkningsvärt att man inte skaffat en backup tidigare.....

Förlust för VF i morgon kan få ljuset i tunneln att dana.....

Abron: Det enda som talar emot just nu är att förtrollningen någon gång måste brytas.

Ska bli intressant att se hur det går i första matchen mot ett tippat topplag. Matchen gäller ju otroligt mycket för VF, efter förra vinsten har de ju möjlighet att starta en positiv trend efter den prestigeskalp TIK skulle bli.

Å andra sidan skulle stryk för dem innebära att förra vinsten blir en engångsföreteelse.

Inför Frölunda-Timrå IK
Habba !
Varför inte starta den tråden, sitter på X2000 med sydlig kurs och funderar över nästa match.
Vad talar för att det inte blir 3 point´s ? Möjligen nyheten om en ny burväktare, som jag då inte har pejl på. Kanske kan VF`försvar få lite trygghet med en ny goli, men jag tvivlar.

Looking forward to 3 new points tomorrow.......

Sv: GO TIMRÅ GO
Tycho:
Svoboda fick aldrig chansen att bli varm i kläderna...
Han hade fyra, ura rödvita i knät hela tiden....

Jag tycker att Svoboda aldrig riktigt fick chansen att bekänna färg i TIK.. Han fick inte förmånen att spela med riktigt bar defensivspelare som Backlund gör i år.

Kapten Lindow: mm mycket möjligt.

actionleif: Visst är han duktig, men att spela med en ny målis utan att han ordentligt tränat med laget ser inte jag som positivt iaf. Tog Svoboda ett par matcher innan han vart varm i kläderna... Ja ljummen iaf. =)

Verkar som att Frölunda har en ny keeper imorgon ...

timraw: och en härlig känga til timrå klacken:)

"Hemmapubliken. Över 5 000 hockeyälskare som skriker som galningar. Få lag har ett bättre stöd."

htikare: Någon som imponerat på mig är Johan Andersson. Undrar om Linköping ångrar sig?

250kg kärlek: Ja många har överraskat rejält o tom. den extraspelare som kom in sist i truppen..pga. Wennerbergs skada alltså Peter Nylander har varit långt mycket bättre än man kunnat ana ingen utfyllnad utan mycket kapabel o perfekt tillsammans med Regin o Sundh!

timraw: Expressens artikel som du länkar till är laddad, jävligt laddad. Man spänner musklerna, tuggar fradga, blir röd om kinderna och håller med.

Årets Timrå IK liknar inget annat vi hittils sett (om vi som sagt bortser från konfliktåret i Nordamerika). Laget består av en förstafemma som är en av de bästa i elitserien, ett antal ungdomar som både vill och kan leverera samt ett antal spelare som visar hjärta oavsett tidigare klubbar.

Årets värvning lär inte bli lätt att utse. Backlund, Pärssinen, Hedström, o.s.v. o.s.v. Jag har redan glömt bort fjolårets debacle.

lite om Timrå. kul läsning

Kalle har en mjukdelsskada i armen.. (Skall man tolka det som en sträckning/bristning)
Kanske vi har Moe som 7:e back då på tisdag?

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Röda Tallen: För det första. Mina spelarbetyg baserar sig endast på de matcher som jag har sett live eller via tv.
Ok, jag höjer Jonte till 3,5 men jag tycker faktiskt inte att han har varit så bra i själva spelet även om han har gjort en del (tursamma) mål.
Backlund var bra men glänste inte mot Mora exempelvis, dessutom har backarna hjälp honom på ett utomordentligt sätt. Så hans 4 får stå kvar.

Janken: På den här nivån så tror jag att stressen motståndarna sätter en under är av största betydelse för passningskvalitén. Men inte hela anledningen såklart

Uddan: Frågar du mig så tycker jag att vissa här inne verkar vara rätt snett ute, frågan är om inte ett miljöombyte skulle hjälpa?

JimmyH:
Säkert en del av förklaringen, men jag tyckte att passningarna var distinktare och hade en klar mottagare i lördags. Det kan inte bara bero på brynäs. TIK slog "flipp-passningar" rakt upp som hittade sin mottagare, flera gånger. Distinkta, hårda pass, slickade i isen, diagonalt rätt genom mittzon rakt på bladet.
Framför allt Första kedkjan men även de andra.
Jag kan inte se att hela förklaringen ligger i att Brynäs lämnar större ytor. Jag tror att det också är självförtroende och förtroende för lagkamraterna som spelar in.

Uddan:
Äh! Svebba har klarat sig bra så här långt, klart godkänt...
I lördags hamnade han på fel sida en enda gång, vad jag kunde se..Ensam på utsidan en Brynäsa...
Då redde han upp det själv. Pressade brynäsan upp i banan och jobbade av honom pucken. Vann den inte... Men avvstyrde ett friläge.
Kalle K har väl skött sig tycker jag.
Däremot kan jag tycka att Styf har varit jättenära att sjabbla till det i egen zon ett antal gånger.
Han spelar med hiskeligt små marginaler ibland. Där blir jag nervös!!!!
Men rent generellt har jag svårt att gnälla på försvarsspelet.
Så här långt har det sett skitbra ut. Mycket beroende på flera duktiga tvåvägsspelare.
Andersson, Robban, Jonte, Hahl...Duktiga på defensiven.

htikare: Okey, trodde att en liten kille som han borde vara rätt rapp på rören, men så var det icke alltså? Hoppas man får se honom i Timrå nån gång i vinter & gärna under nästa säsong också! =) Anledningen till att ja frågar lite om honom är att jag går samma linje & år som hans flickvän

andyo: Ja det är han utan tvekan har sett honom göra många rykare från blå..
Tyvärr är hans svaghet hittils (dock är han ju bara 19 ) samma som en viss
J.S back i tik att han är lite långsam i skridskoåkningen..men han har bra spelsinne o ser oftast till att ligga rätt i defensiven o vända bakåt i tid för att inte bli överrumplad.
Men kan han få fart på rören med hård träning de närmaste åren så har han en bra potential..kan kanske bli ES om detta kan förbättras på sikt!

Om jag har räknat rätt så har vi spelat 0-0 i 5.32 minuter mot tom kasse. En liten bragd i sig.

htikare: Jasså är Nyberg en jävel på att skjuta? (frågar då jag inte har en aning om vad för typ av back han är)

Uddan: På tal om Sundsvall som vann mot nyköping idag så flyter det bra för A. larsson som gjorde 1+2 idag han vore nog en hyfsad permanent ersättare för Regin om han drar iväg till NHL nästa säsong ..hans spelegenskaper passar perfekt i tik..den fart som vi har i år o vill fortsätta att ha.

Magnus Nyberg vår j20 back hade en assist i PP också tyder på förtroende då han också har ett riktigt bra skott..

Sv: Mitt bästa TIK-minne
Per HApps:

Det blir det alla gånger, jag har tippat timrå i Final när laget var klart. Hiitills är det ju en bra bit kvar men det verkar som om ingenting kan stoppa er!

Jag tycker Svedberg ser så vilsen ut på plan..De kan ej vara lätt och komma ut matchotränad och spela. Kanske vore bra för honom om han klev över till S-vall och få matchträning...

Sv: Mitt bästa TIK-minne
Kongo:
Hoppas att det kan bli säsongen 2006-2007.

Laken: Kommentar till dina betyg.

Känns lite lågt med bara en 3a på Hedström ,och betyget Godkännt.
Har inte han varit bra? Bra som är betyggrad 4 enligt dig.
Med 4,5 på Pärssinen så borde Jonta ha minst 4.

Sen är frågan om inte Backlund bör ha 4,5 eller 5.
Jag menar, vad mer kan man begära?

Annars ser dina betyg bra ut.

gud: Nej, men det känns så onödigt att klaga i det oändliga på en och samma spelare med tanke på den fina start vi har fått! Därför tycker jag att det räcker nu. Det har redan gått fram vad kritikerna tycker.

Laken:

Bara för att du tycker att Svedberg har varit bra när han har fått chansen så kanske inte alla tycker som du?? Eller tycker du att det du tycker ska gälla alla??

Själv kan jag inte tycka i frågan..Har tyvärr inte sett en endaste match denna säsong men på Tisdag så får även jag chansen att tycka..

Psst..Jag är mycket mycket glad över den fina säsonginledningen..

SLUTA KLAGA PÅ SVEDBERG NU FÖR F-N!!! Jag tycker han har varit bra när han fått chansen denna säsong.

Glädjs över den fina säsongsinledningen istället...

Kerstin_k: Jupp, förutom att han är VÄLDIGT långsam, men som tur var så var Sanny inne å fick ta hand om det jobbet.

Mot Frölunda vill ja se Moe i laget OCH PÅ isen.

andyo: Ja, säga vad man vill om honom. Men i går gjorde han inte bort sig. Jag tyckte att han skötte sig bra, framför allt i boxplay.

Kevin O Shea: Och då kom Svedberg in och spelade faktiskt bättre än Koskinen.

actionleif: Han försvann efter utvisningen i mitten av andra akten.

htikare: Han klev av .. vet inte riktigt när men rätt så tidigt

Kerstin_k: Spelade Koskinen av hela machen eller gick han av efter skadan under/i matchen?

Laken: Ja i den kedjan finns flera duracellkaniner..Johan jobbar på som Robban o förutom det har han ett bra skott också!

...Och nu leder en finländsk sniper och en ung men etablerad center min betygssättning.

Janken: Passningsspelets kvalité har jag en stark teori av att det har att göra med vilket motstånd man möter.

Brynäs spelar numer på samma sätt som vi spelar vilket gjorde att det blev en betydligt vackare ishockey att titta på än när exempelvis Mora kommer på besök då det mest bara är ute efter att förstöra för oss i första hand.

En sak jag tycker såg avsevärt bättre ut i går var passningsspelet. Dom verkar hitta varandra bättre nu, samtliga kedjor.
Visst skickas det fortfarande iväg en och annan utan adress.. Men det gick förvånansvärt många, klockrent, rätt genom mittzon i går.
Ser lovande ut!

htikare: Visst var det ett grannt mål. Svinfint för att vara ärlig faktiskt. Se länk för en artikel om förstakedjor som aftonbladet publicerat.

"Jag säger Timrå.
Jag säger bara Timrås förstakedja."

Trevlig läsning i alla fall.

Och Koskinen skadad återigen. Hoppas att det inte blir en långtidsskada och att den sätter sig i hans spel. I fjol kom han ju aldrig riktigt tillbaka till sitt stabila deffensiva spel efter sin skada. Hoppas att det inte är något allvarligt.

RödVit: Tack! Tik-röd o vit..Pärssinens mål...verklig sann hockeydynamit..vilket flyt i dragningarna han har!

Sv: Klackampen
mike66: Till det normala menaru väl ;)

giggz:
Du får bara första pris på den länken..
Skitbra jobbat...

« · 758481 · »