Kerstin_k: Är det inte bara pappersbruket som är hotat då? Östrand kommer ju vara kvar.. Tror det är dumt att lägga ner det med tanke på att de nyss kostat på en ny sodapanna :)
Kevin O Shea: Strålman har hand om filmerna. Och man måste ju gnälla om filmvalet säger Sanny. Han trappar upp träningen varje dag som går.Och spelar nog nästa vecka enligt han själv. Men helst skulle han vilja spela imorrn.
Jaha.....guldvittringen är stor...i år! 15 insläppta på 11 matcher...kanon..! 31 mål gjorda..! 29 points...4 tappade..kanon! 10 poängs ledning..kanon! Vad ska stoppa oss ifrån SM-GULD i vår? Bästa ESinledningen sedan 98/99..Kanon!
Andyo: Du såg rätt :) Om du läser Jimmys krönika så ser du. Vi hade gjort en flagga som det stod "Vi älskar Timrå" på. Vi lurade in oss på sittplats genom att säga att det var för modo, var löjligt enkelt, men nästa match kanske de har riktig säkerhet :)
På tal om tikare med GO...så ser jag att vår vän K. MANDERVILLE gjorde 1 mål o 1 assist idag för sin nya klubb i Finland Eespo blues ..Blue vann 4-2 mot pelicans.. alltid lika nyttig den gode Mandy! Han glömmer vi aldrig..
andyo: Skaplig hall förresten, förutom flashalsen när man skulle ut och att det var bara 2 korvkiosker utanför bägge klackarnas kortsida som hade kilometerlång kö
Vilken jävulsk skön vinst & fy fan va ja har ont i halsen efter den här matchen, skrek innan matchen, i pauserna och i princip nonstop i matchen. En smäll man får ta är att ha ont i öronen pga trumman men det får man fan i mig ta, är bara glad att Olle inte missade trumman å träffa mig istället :)
Var det ett TIK-tifo på sittplats till höger om klacken? Doska upp nån bild på det för fan! =)
Är redan sugen på nästa bortamatch nu & ska givetvis med till Gävle, är det någon som vet på ett ungefär när bussarna går från E.on Arena?
Kerstin_k: Jag var också där och kan bara bekräfta att dom 15 första minuterna var full jämförbara med dom ryska klapp-klapp-klapp-kedjorna på 70-talet. Helt underbart lir! Modo-spelarna var statister i det läget.
en kul grej: När man kommer hem och ska scrolla gästboken brukar det vara tre sidor mellan matchslut och klockan 22.00 Ikväll var matchslut och 22.00 på samma sida! Är segrar i hokkymatcher inte särskilt förvånande längre? Ska vi äntligen bli ett Färjestad? Loobotomi!
nectis: fast om jag slutar skoja för en gångs skull: Minns hur vi har lidit förut över tappade höstpoäng... I vår har vi inga tappade höstpoäng att gråta över!
orion: Sant det du säger, men en sak är ju också klar, Storlagen som har pengar som Frölunda t.ex kommer juh nog dra in ett par nyförvärv efter jul och sedan vara helt ostoppbara, det som är så tråkigt med svensk ishockey storlagen har ju så mycket mer att gå på. Menmen hoppas Timrå någon gång blir ett sånt lag.
det här blir garanterat en säsong då man önskar att flest poäng i grundserien borde ge SM-guld. för sen kommer väl nåt Stereoid-Färjestad eller nåt Mono-lag från Övik och snor hela pokalen... Jävligt trist dock att jag inte sett en enda minut hokky i år... eller alternativt: det är därför!
Kerstin_k: Nyss hemkommen från MoDoland, och visst - de första 15 minuterna är bland det mäktigaste jag sett. Närmaste jämförelse må var Sovjet mot Östtyskland någon gång på 70-talets början...
Sedan kan jag meddela att den "riktige" Foppa vistades i Skrytbygget. Ja, inte han som tidigare var MoDoist - utan den legendariske, fotbollsspelaren, "Foppa".
nectis: Alla lag formtoppar och dalar under en säsong. Det som är viktigt är perioden där emellan. Om vi har en form topp som räcker över 11 matcher så är det fantastiskt. Det kan faktiskt vara så att vi inte alls är i form. Vi kankse är på väg in i en form topp. De matcher som var innan kvällens match har inte varit helt bra. Därför tror jag att vi nu är på väg mot en form topp. Att vi vinner trotts att vi inte har varit helt på tåna de senaste matcherna är en styrka inte nått annat. Och kom ihåg MAN HAR BARA TUR I TYNGDLYFTNING.............
Madde: Haha, gjorde dom en läktarflagga över sittplatsläktaren nu i MoDo? Det var väll ändå lite för busigt om jag får säga det själv. Det skulle vart kul att se MoDo fansens miner.