1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608017 inlägg · 6214 ämnen
« · 791520 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå - Timrå IK 2006-11-25
Hannu Neimi: Prova.

Hannu Neimi: Måste Du skriva nåt negativt då? känns nästan som Du bestämt dig i förväg innan match att du SKALL hitta nåt negativt om tik!! ...
är det en vana du har?

Med den inställningen lär du lyckas..

RocknRolf2: Teemu Aalto var väl aldrig bänkad. Han var dessutom i många matcher inte ett dugg bättre än Kalle häromkvällen och drog på sig liknande pinsamheter till utvisningar som vände matcher, nästan värre tom.

Sv: Kenta: Våga satsa på våra juniorer
Teamreux: Man tycker att detta är en skam att inte släppa fram sina juniorer under dessa förhållande , när ska dessa få en chans om inte nu, när vi har poäng att ta av, och spelare skadade, vi kommer inte se en av våra juniorer i vårat A-lag på överskådlig tid ... isåfall skall vi nog byta tränare..

Sv: Positiva tråden
Paddan:
Nä, men en utveckling av det överlägsna grytkonceptet som jag anser vara oöverträffat ifall man vill se hockey på ett optimalt sätt.

www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=mot_nordvast.jpg

Herminator: Ska vi hålla undan från HV lär det behövas tre pinnar.

Kom igen nu gubbs!

Vad än som händer idag är det väl bäst att inte skriva något negativt om Timrå. Då stänger väl WEB LHF-planket.

tk75: tipper jämn och hårdkamp det blr 2-3 (C:

Friman SR: tipper jämn och hårdkamp det blr 3-2

Helg Ernest:
Skulle vara en perfekt placering, bara å gå genom Backås skogen till arenan.

RocknRolf2: Jag :-(... Ge inte upp... Du ÄR, FÖRBLIR och SKA vara en kvissla.... Vadan detta beslut??? Du håller väl antagligen på att uppgradera till RocknRolf3, vassare än någonsin får jag hoppas....;-)..???

nämen vafan... min närvaro här börjar hänga på en skör tråd... ni bevittnar the fall of rocknrolf2. Jubla ni som vill.

Nåja. Tips imorrn: 2-2

Friman SR: tre bra femmor. Synd bara att Koskinen får fortsatt förtroende trots pinsamheterna senast. Ifjol blev Aalto utskälld till och med av Kenta i press... Koskinens i förrgår var värre

Reality here, ingen soapopera detta:

Preliminär laguppställning
Målvakt: 31 Johan Backlund (35 Johan Asplund).
Första femman: 6 Anton Strålman - 29 Kimmo Lotvonen, 10 Oscar Sundh - 13 Peter Regin - 71 Jonathan Hedström.
Andra femman: 36 Pär Styf - 30 Petri Kokko, 14 Mikko Laine - 32 Riku Hahl - 19 Björn Svensson.
Tredje femman: 8 Sanny Lindström - 9 Kalle Koskinen, 16 Per Hallin - 17 Johan Andersson - 24 Magnus Nilsson.
Extraspelare: 2 Eric Moe, 21 Henrik Österholm.

Snott just för en stund sedan från www.timraik.nu ....

FORZA TIK, alltid, alltid...............

Helg Ernest: Long time ago.. Centrum is the shit, som man säger nuför tiden. Nära till allt, så att säga. Nästan allt..

Strindlund: Har du flyttat in till byn ?
Ja va faan, det är väll bara att asfaltera hela Söråker och ställa dit en jätte arena. Skulle säkert gå fortare för mig att ta mig hem från Söråker än vad det tar nu att ta sig dessa 2-3 Km

Parkeringen gör nog att fle stannar hemma och ser det på TV än att åka dit för att se live.

Fattar inte varför det skall vara så svårt att fatta att skall man norrut åker man till norra utfarten och lika åt söder.
Nu korkar ju korkskallarna som kör ut norrut men svänger söderut igen den södra utfarten, vilket resulterar i att det bara blir ett totalkaos och ingen kommer någonstans.

Helg Ernest: Rosböle? NEJ, på IP, nära mig, dessutom finns det plats till den som behöver sova över!

Strindlund: Varför inte i Rosböle ?
Inga parkerings problem

Helg Ernest: JA! Söråker, är ett bra förslag t ex.

Per HApps: FÖRUTSATT ATT DEN LIGGER I TIMRÅ kOMMUN SÅ BLIR DET NOG BRA!

Domarutbyte igen eller en ny rookie att släppa fram...?

Domare: KURMANN, Danny
Linje 1: SANDSTRÖM, Jan
Linje 2: JOHANSSON, Anders

Sluta exprimentera, det stör mig...!!!!!

Men.. Inga rookies, inga nya domare alltså...?

Inga juniorer, inga nya hockeyspelare alltså...?

Hmmm......

Per HApps:
Ja ja ja.............ditt prat har jag hört förr.
Cyklat klart?

friskan:
Det blir inte så dyrt som du tror. Tro mig..

Per HApps:
Hoppas du har en stor börs också.

Strindlund:

Det gör inte jag.
Jag tokälskar Timrå IK, vår fina arena i den lilla lilla byn i den lilla lilla kommunen.

Jag bara njuuuter av läget just nu.

Red-line:
Sopgäng i en sophall ;)

Go natt på Er, snart har jag ett färdigt förslag på Arena med 40 loger, restaurang med 100 ätande i arenan och 8200 platser. Men som sagt det är inte jul ännu :))

Strindlund: Jepp, totalt värdelösa...

friskan: Jag hatar Timrå. Jävla säckgäng...

Dags att lufta av Positiva Tråden...........Kom igen nu jävla gnällsupportrar och stötta det lag vi har.

Ligger vi på 18:e plats eller så?

Heja Heja Heja Timrå.....Timrå IK är de -----

kennas: Och tur är väl det! (8^(/)

uhahl:Sluta gnäll på lagledningen, dom bryr sig inte om vad ni säger i alla fall.

uhahl: Vilka juniorer ska spela då? Är det någon som sett en juniormatch? Nämn någon som borde få chansen.

Moe går in på 6 backar i dagsläget men frågan är om han är fysiskt rustad för en 50 -55 matcher i ES + slutspel + ev JVM och andra J-kamper. Jag tycker Kenta gör helt rätt - nu får han bra träning och återhämtning. Jag tror faktiskt att man pratar Moe om just det, framför allt Micke A. Samtidigt måste vi få igång en alldeles för matchotränad Koskinen för han kommer att behövas framöver. Fortsätter Styf som sist så är snart Moe med igen och Styf får ta upp konkurensen igen för att gå in på 6 backar igen. Bara bra det för Styf.

Håller inte Kalle K måttet fram till decemberuppehållet d v s att ingen förbättring av formen sker ja då är nog Styf taggad , om dom inte värvar nån ny back förstås... sen har vi det där med skador oxå som kan ställa till det....

vad gäller övriga juniorer så tror jag faktiskt att det är väldigt få som skulle färga in i ES idag, Sjölund är en av dem som skulle kunna göra det...

65selander: såvill , chänsle , iblan , avpolleterade?
Du dricker väl inte alkoholhaltiga drycker med 66Berglund?

wap.hockeysnack.com
Albert: Som Brynäsare är man less att bara junisar får chansen istället för att värva avpolleterade finnar, slovaker... MEN låter man junisarna få chansen såvill dom spela i Brynäs. Boorken har lite chänsle för det. Minns inte vilken match ni i nutid som Morin hade ÖVER 20min. Tror Alcén härjade runt i samma match. Man måste våga chansa iblan eller om det beror på att vi är snåla ;-/

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
andyo:
Och jag är redan framme.

73Sjöbba: Antar att du är ironisk där så jag skiter i å kommentera :)

uhahl: Asså jag vet inte riktigt längre. Förut var jag också en som var irriterad över att Kenta å Nubben inte tog upp några juniorer. Men det är jag inte längre för framtiden har visat att de gjort relativt rätt i sin bedömning. Just nu leder Timrå serien och jag är ytterst tveksam om man gjort det om t.ex. Oscar Johansson och Henrik Österholm spelat i a-laget istället för t.ex. Björn Svensson och Oscar Sundh eller i princip 2 stycken andra forwards i truppen - Men det finns ju inga bevis för det, utan bara spekulationer.

Jag litar på både Kenta och Nubben fullt ut nu i alla fall när det gäller juniorer.

tror inte det bara är Kenta som är feg när det gäller att använda juniorer,tror att nubben har en liten del i detta han med.

andyo: Och jag tror att Nubben inte kan ett skit om hockey. Han har ju sagt att juniorerna inte är tillräckligt bra för ES

Laken: Håller med dig men jag förstår också varför Kenta gör som han gör i alla fall när det gäller just Eric Moe. Han är ung och man vill inte matcha honom allt för mycket eftersom hans utveckling kan bli lidande då. Ni kanske inte tänker på det men Eric Moe går fortfarande på gymnasium och har rätt till att få göra annat också. Ni kan ju räkna med att han kommer att få spela fruktansvärt mycket nästa säsong - om han spelar på samma nivå (eller högre t.o.m) fortsättningsvis också.

Sen en annan grej. Ser ni att Eric Moe lider? Att han har tråkigt & klagar över att han har så lite istid? Näe det tror jag inte, han ser & lär sig väldigt mycket ändå.

Ge Moe lite tid för fan!

Sen kan man ju diskutera hur många minuter & viktiga skeden Kalle Koskinen, Svedberg & Styf ska spela eller inte... Men jag tycker att om man ska ha kvar nån av dom så ska det vara Styf för han har ändå högre högstanivå än dom andra två herrarna, även om Styf kan spela skitdåligt också - vilket dom andra två också gör. Sen så är det en annan viktig sak som Styf har men som inte svedberg har och DEFINITIVT inte koskinen har längre - Snabbheten, Styrkan och Uthålligheten.

Sv: Anti-Virus?
JimmyH:Mycket bra inlägg håller med om allt.

ernie eagle:Men herregud jag trodde du kunde lite ishockey i varjefall.Skulle alla dom du räknat upp spela i Timrå har vi ju alldrig gått upp i elitserien.

Sv: Behåll Lill-Kenta
...Stanna Lill-Kenta!
Varför undrar ni nu? Jo, jag tror helt enkelt inte att vi kan få tag i en bättre ishockeytränare!
Den enda bristen jag kan komma på är just hur han hanterar Timrå IK's juniorer. Men de positiva egenskaperna (t.ex. att skapa lagsammanhållning o.s.v.) överväger med råge detta!

Om inte Kenta vill fortsätta så bör man slå en signal till Stephan Lundh. En liknande tränarkaraktär.

Laken:
Bara det nu inte blir så att Moe lessnar och går till en annan klubb nästa säsong.
Undrar hur bra styf och kalle kommer att vara nästa säsong?

Jag blir så j-vla förbannad!
Lill-Kenta är alltför FEG för att våga satsa på våra egna juniorer, vår egen framtid! Eller fanns det någon annan orsak till att Moe inte spelade senast?

Ja, jag kommer att maila honom angånde detta ämne inatt, så får vi se vad jag får för svar...

Det är prestationerna på isen som ska avgöra hur mycket speltid man får, inte namnet på ryggen!

JimmyH: Ja håller med dig, föreningen måste ta ansvaret.
Utdelningen är för dålig och man måste fundera varför det blivit så.

Sv: Omröstningen
El Maco:
Varför skulle jag göra det? Bara för att jag tycker att Koskinen och Styf är sämre backar är Moe betyder ju inte med automatik att jag anser att Kenta skall bytas ut.

Moe's största problem är att han är fostrad i Timrås ungdomsled.

Pratade med en inom TIK's ungdomsarganisation på IKEA för 1 timme sedan och han tyckte att det var en gåta att Moe satt på bänken.

-Han är fjärdeback i Timrå, och att inte han får spela är en gåta.

Koskinen är en koloss på lerfötter och Styf har blivit en glidare, tråkigt men sant.

lungan: Du har helt rätt... Att säga att Virus hatar Timrå det är dumt, däremot så ogillar han Timrå så till dem milda grad att det lyser igenom när han kommenterar, han vill inte Timrå någon framgång och det sitter i hans ryggrad sedan TIK's matcher mot Brynäs när Virus spelade där...

Ehuru denna tråd nu handlar om huruvida ÄLSKADE TIMRÅ IK tar till vara sina juniorer är TRÅDKAPNING, vilket jag finner svårt att förstå att det måste uppstå.... Seså, skapa en ny tråd då för bövulen!!!

Men, tråden är kapad och JimmyH har rätt... De spelare EarnieEagle räknar upp som "Varför spelar Hansson i Kalpaa o.s.v????", de dög inte, de platsar inte helt enkelt som det har blivit...

Frågorna som finns i detta läge gällande juniorsatsningar i en elitklubb är....

- Har vi verkligen råd i detta viktiga, prekära och tuffa tabelläge att ge någon junior chansen i just denna viktiga match?
- Har vi råd i längden att INTE ge juniorerna chansen?

Dilemma visst, men första frågan besvaras nog med nej p.g.a tusen olika skäl, ekonomi t.ex, och den andra finns tyvärr bara i baktanke...

Men TIK kan göra bättring, definitivt... Börja med att låta Moe spela mot Luleå i morgon t.ex...

FORZA TIK.......alltid, alltid..........

Sv: Spelarbetyg hittills
Denna tråd funkar när Talangscouten m.fl ska såga Machulda efter 20 secs speltid och höja Moe tillskyarna efter skapligt med speltid faktist.

Nu undrar jag bara vart man kan hitta aktuell statestik över spelarna?

Kramer m.fl. Nu är det så att jag tycker så illa om Virus så kan inte denna tråd handla om honom

« · 791520 · »