Perk: I så fall blir det efter denna säsong. Det som talar emot är Hedströms val att fullfölja kontraktet och hur mycket hans sista år faktiskt är värd.
Personligen har jag hela tiden trott att Hedström kommer att avsluta sin karriär i Skellefteå. Jag skulle tro att Timrå får betala ett högt pris om föreningen väljer att släppa Hedström redan nästa säsong.
Sagan som nådde anticlimax då någon/några SAIK-supportrar (eller vad man ska kalla dem) hängde en docka med en snara runt halsen med en text som berättade att det var Hedström som hängde där. Starkt av Hedström att återvända till den stad där några idioter gav uttryck för sitt hat.
Men men.
Kerstin_k: För mig känns det som att Nordqvist är minst lika mycket powerforward som Hedström. Dessutom har Nordqvist lyckats få sitt namn i poängprotokollet vid 5 tillfällen (Hedström har 2 assist). Dessutom har Nordqvist fått vara frisk och dessutom inte dragit på sig avstängningar.
Även om poängskörden inte är direkt avgörande så tror jag att den har en viss inverkan. En forward av Hedströms och Nordqvists rang bör synas i protokollet (i positiv bemärkelse).
En rejäl chansning av Luleå om det skulle visa sig att man är med och budar om Hedström. Men i ett Luleå, som redan är rejält sargad, skulle det förvåna mig om man chansar med Hedström.
Uno Gordon: Om det blir tal om nya spelare i Luleå är jag säker på att det är Nordqvist det handlar om.
Hedström är ett alldeles för osäkert kort för att "våga chansa". I så fall skulle han varit med i uppbyggnadsfasen som en spelare som passade in i årets lagbygge, och redan där varit föremål för en förhandling (antagligen inte Timrå emot).
Nej jag tror att Hedström kommer tillhöra Timrå "until the end". Antingen lever han upp till de högt ställda förväntningarna klubben/supportrar har på honom och på så sätt blir kvar. Eller så är han så anonym så ingen annan klubb har ekonomiska muskler att lösa honom från det mest idiotiska kontrakt Timrå IK skrivit.
Jag skulle sätta en slant på det senare alternativet.
En inte alltför vågad gissning är att Nubben bestämt sig för att ta farväl med Jonas Nordquist. En spelare som antagligen kom till klubben för spel i förstakedjan. Nu harvar väl han på i tredje, rätta mig om jag har fel.
DJ Hemp: Jag respekterar din hållning och ståndpunkt. Jag kan aldrig pådyvla någon människa mina åsikter. Vi har mycket gemensamt. Men i denna fråga är vi definitivt inte överens. Mina vänner håller jag allra högst oavsett etniskt ursprung, hudfärg, nationalitet, lagtillhörighet etc. Respekterar man mig så respekterar jag som regel personen/erna tillbaka. Jag tycker det är givande att kunna umgås med andra lags supportrar också. Men jag vet att den uppfattningen går isär bland många skribenter härinne. För mycket dansband och gulligull är töntigt enligt förespråkarna av hardcore-kulturen.
Men det bestämde jag mig för några år sedan att strunta i. Det är möjligt att jag är jävligt mycket mainstream och ett konsumerande popsnöre som har en skruvad uppfattning och smak. Men så länge jag mår bra så tutar jag vidare.
Antingen bara älskar man min attityd och personlighet eller så fullständigt avskyr man mig. Jag kan kompromissa men inte förändra mig till någon jag själva verket inte är eller kan stå för. Då är det bättre att vandra på krokiga stigar.
Hellre dårskap och äventyr ibland än att ständigt klampa runt i andras fotspår.
SKÅL PÅ DIG!
DJ Hemp: Jag tror faktiskt att Jonte har mer att ge. Den stora frågan är om han kanske inte tar tillvara på det bättre i en annan klubb. I Timrå känns det som han kört fast.
Mycket tycks sitta i huvudet på honom, så har i alla fall jag tolkat det. Han hade en bra period i Timrå efter sin proffs-sessior, då han också gick ut och berättade hur bra han mådde och hur rätt det var att ta beslutet att återvända.
Den glädjen saknar jag idag hos Jonte.
DJ Hemp: Jag är inne lite på samma spår. Däremot ställer jag mig undrande om det verkligen är så som Uno uttrycker det. Kan det inte vara så att Hedström skulle kunna hitta tillbaka till lite av sitt gamla jag med ett miljöombyte.
Trivs verkligen Hedström i dagens Timrå IK. Kan det vara utomliggande faktorer som gör att Hedström inte levererar på det sätt man önskar.
Jag vill inte tro att Hedström är slut som ishockeyspelare.
Bergius: Skulle det vara aktuellt skulle jag tro att klubbarna kommer överens om någon form av 50/50 deal. Har svårt att se hur Luleå är beredd att betala de pengarna. Det skulle trots allt frigöra en del slantar för Timrås del.
Sälg hedström, det är inte en lagspelare, glömeraldrig att han dissade timrås tränare i slutspelet i fjol, det gör man aldrig mot sin arbetsgivare eller!!!