1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600323 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
persson: öga för öga, tand för tand!=P Så ser gärna en knätackling!

Blizzard: haha "säkert ett kvinnligt kön, annars är det väl diskriminering".. som en riktigt bitter surgubbe=) härligt!=))

Yellowcard: skjut han i luftstrupen, sen kanske vi kan skicka in lotvonen på kryckorna så han kan sätta sig på thörnberg:)

Yellowcard: Men de är ju så jäkla töntigt, det ska ju gå mellan 50pers innan någon liten tant bestämmer om det är straff lr inte (säkert ett kvinnligt kön, annars är det väl diskriminering) Och dom ska ju ha godkännande från var och varannan person innan dom ens får peta på den där video frekvensen! Skit dåligt aggerat!

Blizzard: Men nu får vi chansen att skada tillbaka iaf.

Hahl Bundy: fattar inte!? Deras jobb är att kolla en jävla spelare! det är slutspel hockey varannan dag! Och dom skjuter upp det till Mån/tis, vad fan är detta för skämt!! Det ska ju fan vara klart på en piss sväng. Deras jobb FFS. Sverige i ett nötskal!

Per HApps: Fjollan Thörnberg spelar imorgon.

Tycker han borde vara avstängd i väntan på att Disciplinnämnden fattar beslut på Måndag.
Lotvonen spelar ju inte.

Essvikare: Skulle precis länka ;P

Känns helt sjukt att han får spela... Skall man granskas så bör man inte få spela

jens_88:

jag har hela introt på mobilen, men vet inte hur jag lägger upp den, maila en adress nån så kan jag skicka på den

Ambroo: F-låt, men Leif Keiski? Colhetsfacktor?, tyvärr kan inte se något colt i en avdankad diva och föredetting, som inte ens orkade träna så han skulle bli så bra som han trodde han var själv,,,

persson: Tyckte mig läsa att han spelar.

persson:
Säger som gamle hermann fasthuber, Thörnberg kan ta och skita sig i arslet.

Ingen som hört något angående thörnbergs framtid i slutspelet?

Yellowcard: Det vore fräsigast att bara kalla Leffe Keiski för Leif. Där snackar vi coolhetsfaktor...

Info om resan!
Vi kommer att sälja Baguetter och dricka!
det kommer att bli ett matstopp efter vägen
plats är ännu inte bestämt!

Lördag 7/3 kl 16.00
Jerusalems IK - Timrå IK
350 kr + Entré
Anmälda: 38
Avresa:
E.ON: 6.00
Timrå C: 6.10
Navet: 6.30

Blizzard: sen på en del säger man... uhmm.. typ "Kenta Nilsson!" Därför då passar inte efternamnet in nå mer. Ungefär som om efternamnet skulle göra spelarna "cool" eller nåt. Jag menar, skulle MPS vara lika cool utan Pääjärvi? "Magnus Svensson" haha ICKE!! Nån borde forska i frågan!

actionleif: När slänger du upp tifo filmen då? ;) För oss som inte såg den så särskilt bra :P

actionleif: Sen säger många Le"c"htonen, med ett jäkla "c" och "h" uttal, men man ska egentligen säga enkelt och bra "Letonen" (enligt en finsk jag prata hockey med förut)

Blizzard: Annars är ju Pyrrele ett vanligt uttal.

Yellowcard: haha, ja, satt och tänka på dte någon match (när vi spelade tråkigt) man säger fan efternamnet på alla! låte ju helt fel att säga mika nu!

...Hm, Mika betyder också nått roligt ;-)

Frella: Länkar åt dig

Blizzard: Hej pojk, tycker förövrigt det är ganska komiskt att man alltid "måste" säga efternamnen på spelarna=) Kan inte alla bara börja säga "Mika" så slipper vi detta haha.

Frella: hoppas det , men varför inte slå juniorlaget en signal nu när de börjar bli lite folk på backsidan?

Ska man gå efter vad Challe säger inför matchen imorgon på timraik.se kan man lätt få för sig att Moe kan komma att spela?

"Finskalektion:

Säg efter mig... P Y Ö R Ä L Ä
Pyyyyyyyörälä

Så är det. Tror faktiskt att fler folk i det här landet säger Pöyrälä än Pyörälä.

Men det är i sig ganska logiskt. För Pyörälä är inget vackert namn och det låter inte riktigt klokt.
Men så är det med många finska namn, vilket faller sig ganska naturligt när ett av de vanligare namnen är Jukka.

Det sägs att det finns en finsk hockeyspelare, som lirat på lägre nivå, som heter Jukka Mutta.
True story. "

Även att "pyörä" betyder cykel på svenska, ganska likt Pyörälä =) Hihi

Uno Gordon: tror förresten att det räcker med en glasspinne

Uno Gordon: jag kan betala en bra slant för de så jobbet måste vara mitt

Är det någon som har matchen ifrån igår förresten?

Uno Gordon: 10 frislag?
Du Får träna lite överkropp eftersom det borde räcka med 1. :)

Uno Gordon: Dom flesta gör det nog gratis ska du se..

Yellowcard: Ge mig en kompositklubba och 10 frislag på Thörnberg så är han over and out sedan. Jag gör det helt gratis.

Andersson: Å ena sidan så vill man ju se honom avstängd för den där avsiktliga bentacklingen. Å andra sidan så vill man ju se honom på banan igen så att någon får en chans att avsluta hans patetiska karriär.

Någon som vet vem som dömer rond två?

Andersson: Ja hoppas han blir avstängt 3 matcher och Timrå tar dom 3 och går vidare så han får ta skulden :D

Yellowcard: hoppas på ett snabbt beslut av disciplinnämnden , och att de inte blir nån Thörnberg imorgon.

Hahl Bundy: Thörnberg måste fått sand i f***an eller nåt, så jävulska dum i huvet den karln är - hoppas det blir slakt imorgon!

jens_88: Det får du fråga Wennerholm om.

Lindström: Ingen respekt för Davidsson så länge han inte pratar ren svenska. Han har ju haft drygt trettio år på sig och så svårt kan det inte vara.

Snoop: sant .. han vill bara lira hockey .

jens_88: De är väl bara läsa tidningarna då, står väl om foppa var o varannan dag.

Snoop: Håna Modo? Jag undrar hur det är med karlns fot ju!

jens_88: Håna modo så mycket du vill, men ärligt tycker ja inte om när man hånar en av sveriges största hockeyprofiler genom tiderna :P

Paddan: Hur är det med Foppas fot?

Paddan: Johnny Depp

Tvåtallar: Man tackar!! Jo lite därför man vill att ni ska spöa Jerusalem oxå!! :)

Hahl Bundy: Apropå något helt annat, varför ser Pär Styf ut som en emoversion av en blandning mellan John Travolta och Peter Stormare på Dagbladets slutspelsbilaga.

Janken: Han vrider in lite lätt med höger ben för att träffa.
Han hade kunnat svänga av om han velat ser man på reprisbilderna.

Janken: Tänk, det tyckte jag redan från start. Att Thörnberg istället för att undvika, går in för att träffa.

Tvåtallar: Lotvonens skada var inte allvarlig och Moe gör förmodligen comeback står det i ST?

« · 1137243 · »