1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Hassebo: Ingen som gjort bort sig känns det som.. Bara deras så kallad vakter som inte kan göra ett bra jobb

actionleif: Det är inte första gången vakterna i Kinnarps är i fokus. En motanmälan MÅSTE göras för att markera mot dessa hitler jugends, även om det inte leder någonstans.

Man vill inte ha bortasupporters i KA. Ett upprop mot placeringen av bortasupporters torde få et snabbt genomslag bland alla supporters i ES.

Tikinmyheart: Namninsamling med andra ord? :) Bara lägga ut på alla lags gästbok och namn kommer hagla in!

Mina noteringar från matchen.. Alla är troligtvis skrivna, men ,men.

Jag har alltid tyckt att Backe är en sömning målvakt som inte håller för ett slutspelslag , han har troligtvis flest målvaktstavlor i ES , det går inte att ha en sån målvaktr i ett slutspel...

Försvaret är pinsamt dåligt och jag tror att både Lello och Pyrret hamnar i Indianerna eller Kärpät, ingen av dom har en gnutta chans i nhl som dom spelar nu...

Petter Rönnqvist och hans Kanal 5 gäng har jag hatat ända sedan kvartsifinalerna mot modo 2007 , han (rönnqvist) hatar verkligen TIK och som om det inte vore nog så är alla riktigt inkompetenta och kan inte ett skit om Ishockey egentligen ....

Nästa säsong behövs storstädning , tror att hela föreningen Timrå IK behövs rensas för att få till en slagkraftigare förening (lag)

Om Kenta är bästa och kyligaste coachen i ES måste Challe vara den mest irriterade och inkompetenta jag vet om , det finns ingen grundtaktik , det har det i min mening inte gjort på hela säsongen , vi har levt på att vi fått mål sent , turliga mål eller individuella prestationer ...

Wandell är fortfarande kvar i USA , vet inte om nån måste slå han i huvudet så han får tillbaka medvetandet att han inte lever i 1 kedjan i Dallas längre , utan nu krävs det att han presterar , det måste spelare som Tenkrat och Hynning också göra ...

Visst kan jag för att låta positiv skriva 1-1 i matcher vi tar dom på måndag , men då skulle jag ljuga ...

Var förberedda , för vi åker ut i kvarten det är helt uppenbart jag skall kopiera denna text när vi åkt ut i kvartsfinalen , och dessutom blivitg helt överkörda av ett starkt och lojalt lag...

TAck och Godnatt för den här säsongen...

Tikinmyheart: Jag ringde och gjorde en polisanmälan det första jag gjorde när jag fick tillbaka min telefon.. Ska dom skulle ringa upp mig idag så skulle vi prata mer om det.

actionleif: Bra...tycker inte ni ska släppa det. Det är stor skandal hur det får gå till!

7-0, ren förnedring. Man är ju inte förvånad, skickar man iväg Kokko, Koskinen och Lindström och sätter in allsvenska backar istället så är det klart att det inte håller i ett slutspel.

Vinsten här uppe satt dessutom betydligt längre inne än vad deras gjorde nu där nere, så på måndag kan lika gärna hemmasegrarna vara historia.

Sen att Nubben och Hahl vann över Lule gjorde inte kvällen ljusare heller. Men den segern var åtminstonde mer svårtagen.

Vakter ja, får man antällning där efter hur grinig man är eller? Sen håller de varandra om ryggen så var beredd på att både polis och vakter kan sitta och ljuga i rättssalen (har själv varit med om det). Se till att ha rejält med vittnen, men det hoppas jag att ni har.

Tikinmyheart: Motanmälan i all ära! Men lite egensinnig rannsakan är nog aldrig fe;)

Några TIK.are hade tippat i sig en skaplig mängd alkohol kan jag tro, utan att för den skull vitsorda detta i sak. Jag blev själv vittne till en riktigt stor och kraftfull TIK-supporter som var mycket upprörd över att enligt egen utsago ha blivit kallad "fetknopp" av en vakt efter någon lindrig incident. Med en druckens klarmod hängde denne supporter som en igel efter några poliser och ville absolut göra en anmälan...

(Lite extra festligt blir det när vi i klacken öste ut superlativ över vissa HV-spelare som skulle fått "fetknopp" att framstå som flickscouter på barndagis.)

Polisen bad i alla fall gång efter gång denne supporter att cirkulera. Icke. Tjatet fortsatte och polisen blev allt mer irriterad… Vet inte hur det gick. Men det osade ingripande lång väg.

Sedan förstår jag Hassebo. Deras pissläktare för bortastå är en skymf!

Och jag såg och kanske hörde, när han skrek ut sin vrede över detta skit. I all uppståndelse är det väl inte omöjligt att någon tolkar budskapet väldigt fel... Gårdagen var ett magplask på alla fronter.

Och några av deras vakter hade faktiskt en lite överspänd attityd. Men absolut inte alla. Nu lägger jag ner alla minnen av ”fucking” Jönköping!

Dessutom kommer jag aldrig mer att skandera ”Herren Gud”, ”Herren Gud”, Herren Gud” i HV:s jävla hockeykyrka. I går fick vi svar på tal direkt när vi TIK:are mangrant utmanade det andra budet: "Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn " 0-7 var en fingervisning utav guds nåde;)

Giv oss nåd och låt oss krossa dessa äckliga hockeykryp på måndag!

Smokey: Timrå är ungefär lika dåliga som Detroit f.n.

mikenomad: Så illa är det inte ännu;)

Min Wodoodocka av Törnberg ligger nu i framför snöslungan som jag frenetiskt försöker starta...

På måndag laddar jag med nattvard utan bröd.

Smokey: Ring om jag ska komma med startgas.

73Sjöbba: Den går på lustgas för högsta effekt;)

Anonymous: Sen vad är det för fega vakter som gör gripanden i periodpaus? de borde gjort gripanden i direktsändning så att de blev dokumenterade.

Använd mobilerna och filma nästa gång, så att ni hjälper era kamrater.

Jag kunde lätt ha betalat fyra papp för en sådan, i mitt ärende.

Hassebo: fördjävligt men vi krossar dom på isen imorgon - vi ska vara som ett flöte upp till ytan lika fort som vi ramlade... Nu gäller det skippa gnället på spelarna ! och var den där sjätte utspelarna - nu visar vi dom !! att Timrå kan gå på vatten och åka fort på is och göra MÅL !! FORZA Timrå ! ! Älska laget i nöd och i /med LUST ! SKRIK ER HES

"Timrå IKs säkerhetsansvarig har sagt att de fyra personer som vi fick hämta i häktet efter matchen är avstängda även på hemmamatchen på måndag"

Om detta blir verklighet blir det nog ganska tyst i hallen i morgon.

Så händer det grejer igen. Jag välkomnar återförenandet mellan Pyörälä och Pärssinen.

Jag brukar vanligtvis vara väldigt restriktiv med att framföra budskap jag inte satt mig in i … Men i går gjorde jag ett klassiskt undantag. Vad stod det på den störa banderoll vi TIK-supportrar visade upp före nedsläpp i går?

Sedan tycker jag att vi borde damma av en annan klassiker vid lämpligt tillfälle…

FALL PÅ KNÄ INFÖR UNIVERSUMS HÄRSKARE!
Gärna med tillägg som:

Förlåt oss för våra synder (0-7) så som och vi förlåta alla skyldiga utom Thörnberg.

Giv oss frid. VINN!

250kg kärlek: Dessutom verkar Moe vara tillbaka. Också det en positiv nyhet.

250kg kärlek: Skönt. Hoppas att han får ut mer av att leka med Pärssinen än Hynning och Wandell. Den kedjan har varit ganska seg under dom här två matcherna.

Tycker att det där är nog det bästa sättet att formera trupperna. Då får vi fyra bra och välkomponerade kedjor. Me like it.

250kg kärlek: Skönt att vi inte lägger oss ner och dör! 7-0 i baken och en helvetesresa för supportrarna skall inte knäcka oss. Vi vinner imorgon! Vi hade jävla oflax igår med avsluten - hade t.ex. Styf satt sin efter 1 minut hade det nog blivit en helt annan match, vi hade ju hur många lägen som helst vi borde ha satt. Skönt att Moe är tillbaka också!

Simon Bank:
"Det känns som att HV 71 kan förlora mot Timrå, men inte som att Timrå kan slå HV 71.
Timrå behöver en inbjudan för att vara med."

"Match två av den här kvartsfinalserien var inte en utklassning vilken som helst. Det var matchen då mästarnas målvakt växte till ett monster, när förstakedjan vräkte in mål och Timrås förstakedja lika gärna kunnat lösa biljett till frisörsmässan i hallen bredvid."

Så rätt han har efter matchen igår.
Men Nya tag. Nya förutsättningar.
Nu kör vi!

250kg kärlek: Och Sonnenberg på kanten, bra det! Han var skit dålig igår.

Så här spelade TIK i de fantastiska slutspelsmatchena mot MODO i kvartfinalerna förra säsongen:

Första femman:
Petri Kokko
Kalle Koskinen
Timo Pärssinen
Riku Hahl
Mika Pyörälä

Andra femman:
Robin Jonsson
Sanny Lindström
Oscar Sundh
Johan Andersson
Anton Axelsson

Tredje femman:
Pär Styf
Kimmo Lotvonen
Petr Tenkrat
Peter Regin
Fredrik Hynning

Fjärde femman:
Sebastian Erixon
Eric Moe
Björn Svensson
Anton Lander
Magnus Pääjärvi-Svensson

Yellowcard:Alltså jag tar inte den stora förlusten på så stort allvar. Intentionerna i går var riktigt bra. Jag tycker Timrå var det bättre laget i en och en halv period. Dessutom var laget bättre på ett sätt som ger mig goda vibbar inför fortsättningen.
Hv spelade inte dåligt i går men Timrå spelade bättre. När det sedan rann iväg så hade laget endera kunnat säkra upp och grisa eller fortsätta spela ett spel som jag tror passar Timrå som lag bättre.

Det enda negativa att förlusten blev så stor tror jag är bortaspöket och spelet. Det hade inte varit fel att lyckas knyta ihop säcken och göra en målmässigt ritkigt jämn match. Det är väl antagligen att bortaspöket fått sig ytterligare en törn, i övrigt tror jag att laget tar detta med ro.

Moe tillbaka innebär ytterligare en back som vågar kliva på och stresa snabba HV-spelare. Om Moe också spelar disciplinerat kommer det bli en tillgång till laget. När det sedan gäller förändringarna i femmorna så känns de konstelationer som står att läsa i dagens ST mer naturlig. Jag hyser gott mod vad gäller morgondagens möte. 

Hahl Bundy: Timrå Kan inte vinna mer mot HV så är det bara...
ledsen å säga detta men så är det.

Timrås formationer verkar vilsna. skulle hellre köra juniorer, wandell hynning och tenkrat gör inte ett skit rätt, dom har ingen match vinnare numera, det är helt öppet vem som gör målen. trist trist, och inför nästa sesse försvinner alla haha

vad blir kvar!

ett bottengäng, men thomas johansson sitter säkert
bra att dom spra pengar hahhahaa
pinsam

250kg kärlek: Tja, det kan ju vända till nästa match också. Detta kan ju ha blivit till något bra i slutändan. Timrå kanske åker ner och kör som fan för att det absolut inte ska hända igen samtidigt som HV är invaggad i en falsk trygghet. Risken finns ju att HV underskattar Timrå nästa möte i Jerusalem. Allt är, som bekant, möjligt i hockey.

Ska Åke Lund stå i morgon? Jag hoppas nästan det. Jag hoppas att han kliver fram som en outsider och utmanar de stora grabbarna om bästa målvakt i slutspelet. Att han växer fram som en demon för HV. Att han blir vår Liv.

...Och om man skulle försöka efterlikna detta så kunde morgondagens kedjor se ut så här:

Timo Pärssinen
Mika Pyörälä
Martin Sonnenberg

Oscar Sundh
Johan Andersson
Anton Axelsson

Petr Tenkrat
Tom Wandell
Fredrik Hynning

Björn Svensson
Anton Lander
Magnus Pääjärvi-Svensson

Kommentarer?!

keni:
Vilka pengar sparar Timrå, kan du berätta?

keni: Hur skulle du fira om Timrå IK någon gång vinner SM-guld?

Saftkalas ala Jim Jones?

keni: Du har inte många rätt idag. Hur mycket förlorade du på spelet igår? Verkar för mycket för din plånbok.

"inför nästa sesse försvinner alla haha"

Jaha spelar det nån roll i såna fall eftersom du sågar dom så mycket?
Sen försvinner inte "alla" som du säkert vet.

Laken: Bogg?

Han har ju, tycker jag, varit rätt så stabil under kvartsfinalerna. Han tekar ju bra om inte annat.

keni: Timrå kan vinna mot HV och kommer säkert göra det redan i morgon. Däremot har vi fortfarande rysligt svårt att få till det på bortaplan. Men som jag sade tidigare, jag tyckte mig se intentioner i gårdagens bortaspel som såg positivt ut. Med det spelet och lite flyt så ska vi kunna störa HV i Kinnarps.

Däremot tycker jag att våra mest tongivande spelare inte varit bra. Jag kräver mer från spelare som Wandell, Pyörälä och Tenkrat, för att nämna några. Om dessa spelare inser att vi spelar kvartsfinal och samtidigt tar fram sin vinnarskalle så kan det här bli bra. HV ser betydligt mänskligare ut i år än förra. Den tyngd som var en av de bidragande orsakerna att HV vann SM-bucklan förra år finns inte i årets upplaga.

Sen varför bytte inte Challe ut Backe mot Åke vid sisådär 3-0 eller nått?

Anonymous: Jag tycker att Jimmy har en bra motivering till det i sin blogg.

keni: Vi är inget bottengäng, vi är i slutspel!
Dessutom, jag har varit extremt kritisk till klubbledningen under säsongen, det ska gudarna vet. MEN vi ska också vara tacksamma att vi har en så pass ekonomiskt ansvarstagande ledning!
Alltför många klubbar får problem, eller går till och med i konkurs beroende på en klubbledning som satsar utan att tänka efter - före.

Dessutom, vad menar du med att alla försvinner till nästa säsong? Vad har du för belägg för detta? Vad jag vet så har både MPS och Sonneberg redan förlängt...

TÄNK, innan du skriver!

keni: Fan vad less jag blir! Hur rik klubb tror du Timrå IK är? Klart som fan dom gör så gott de kan. Sparar pengar? hur menar du? För att dom ska sänka spelarbudgeten nästa år, just för att det är LÅGKONJUNKTUR, goddammit! Brynäs sänkte sin budget inför denna säsongen iår spelar dom Slutspel, förra året KS! Penga kåta fan, byt lag!

det ska gudarna veta - nedan!

Kerstin_k: Jag försökte efterlika konstellationerna så mycket som möjligt, och förra säsongen var inte Bogg med. Men om du vill, byt plats på Lander och Bogg då. ;-)

250kg kärlek: Ja jag sitter och tittar på matchen nu (spelade in den) och första perioden är klar. Hade vi bara satt våra chanser hade vi ledat och vi var det bättre laget. Igår tyckte jag också att vi var det fram till Dennis Persson tacklade bort Tedenby framför målet.

Jag kan på något konstigt sätt ändå se positiva ting med förlusten.

1. Det blir förändring i kedjorna, jag tycker t.ex. inte att Sonnenberg passat så bra som center och första-femman har ju bara gjort en besviken på det senaste. Jag välkomnar förändringar i kedjorna, när nu Pärssinen och Pyörälä får lira tillsammans kan det ju inte gå fel=)

2. Hade vi förlorat med 3-0 hade det varit mer knäckande än att förlora med 7-0. Att förlora med 7-0 känns så komiskt overkligt att det inte ens går att ta på allvar - det märktes också på Styf igår i intervjuen när han direkt sa typ "detta har vi redan skakat av oss" och skrattade och skämtade.

3. Denna förlust är nyttig på många olika sätt - det är bara att kolla igenom matchen och analysera misstagen - felpositioneringar i försvarsspelet och individuella misstag som alla kan rätas till. Alla är nog medvetna om sina misstag och kommer göra allt för att räta till dem.

4. Kommer ni ihåg hur vi agerade efter utklassningen mot SAIK? Vi trodde vi var bäst i världen och spelade därefter 2-2 mot SSK osv. osv. Förhoppningsvis kommer HV71 (dom kanske är för rutinerade dock) att också leva på den här vinsten och tro dom är bäst i världen.

5. Imorgon möter HV ett fett taggat Timrå som vill visa svenska folket och hemmapubliken att vi inte är ett lag som skiter i publik och sponsorer och som också spelar för Timrå med ära och hjärta. Imorgon kommer Timrå täta till i defensiven och spela smart - vinst med 3-1!

KENI: Ingen verkar hålla med dig! Hur tänkte du egentligen?

Yellowcard: Du beskriver det hela rätt bra.

Jag förlorar hellre med 7-0 där det finns tecken till bra spel och rätt inställning än att jag förlorar med 2-3 mål där man får gäspa sig igenom matchen och dessutom fäller en massa svordomar för ett taffligt spel. Styfs rätt avslappnade intervju tycker jag avspeglar harmonin i truppen, trots storförlusten.

Säkert ingen i Timrålägret som var överlycklig efter förlusten men jag får känslan av att detta var en relativt enkel förlust för grabbarna att skaka av sig.

11 vinster kvar...

T T: Ja han har en en åsikt, "inte Backlunds fel" är det det som du tycker är motivering? Tycker fortfarande man borde bytt ut Backlund.

250kg kärlek: Ja och dessutom jävligt nödvändigt att vi åker på den här förlusten på en gång på bortaplan, hade ju varit värre om det stått 2-2 i matcher sen kommer den här förlusten på onsdag i tredje bortamatchen. Nu har vi tid att reparera misstagen och finslipa detaljer, 7-0 speglar inte matchen för fem öre. Som du säger verkar harmonin i truppen vara på topp - detta är inga problem för grabbarna. Kanske de till och med skrattade åt det efterhand "haha va fan gick fel?". Det hade nog jag gjort iaf. I torsdags bevisade Timrå vad de kan, inte igår.

Anonymous: Men hur står det till med läsförståelsen? Försök igen.

Anonymous: "Det var alltså inte hans fel att vi förlorade matchen men jag anser att Magnus Åkerlund ska stå på måndag. Det är nämligen aldrig bra att ett lag få göra så mycket mål på vår målvakt, just därför så var det bra att HV inte fick träna in sig på Åkerlund också när spelarna ändå mer eller mindre gett upp matchen i slutet."

Blizzard: "Det är nämligen aldrig bra att ett lag få göra så mycket mål på vår målvakt" precis, man borde bytt målvakt.

Laken: Pyörälä ska i alla fall spela center.

kennas: Ja, jag har ju honom som center nedan.

Anonymous: Vad hade kunnat uppnås? Att Åke Lund hade murat igen och visat sig minst lika duktig som hans kombatant, Liv i HV-målet. Fine, problemet var bara att Timrå låg under med 3-0 och att matchen i så fall gått förlorad oavsett. Eller kanske hade Åke fått en lika omöjlig uppgift och släppt en massa puckar bakom sig och vips så hade även han haft ett menatlt underläge i senare matcher. Om Åke hade visat sig omutbar så hade han gått in i morgondagens match full av självförtroende. Men om detta hade gått åt fanders hade vi haft två målvakter som gjort entré i målet med halvtaskigt självförtroende.

Jag tycker det var tokbra att man lät Backlund fortsätta. Men i morgon hoppas jag att Åkerlund får börja matchen.

Laken: Jag såg det, det står på st nätbilaga.

« · 1138280 · »