Yellowcard: visst har det varit många måste-matcher denna säsong, men vill Timrå stanna kvar i slutspelet längre än 5-6 matcher så är det tvångs-seger i morgon kväll som gäller.
Andersson: Jo du har nog rätt, men man vet ju aldrig. Om man tänker så här då, om vi förlorar så måste vi vinna på bortaplan (det måste vi ändå göra en gång för att gå vidare). Men nu är det MÅSTE med kniven på strupen. Det kanske är den pressen Timrå måste ha på sig för att prestera där nere? Haha.. Ja jag vet inte jag.. Men jag tror vi vinner imorgon iaf.
En sak om fähunden Thörnberg föresten. Jag hoppas att han INTE blir avstängd av disciplinnämnden. Det känns oerhört överspelat (även om Lotvonen går på kryckor). Släppte huvuddomaren MP, rätt eller fel, tycker jag att det ska gälla.
Det finns förstås tre argument som motiverar avstängning: - HV:s förstalina slås sönder och det kan vi behöva - Den där hjändöda typen förtjänar rent personligen alla motgångar han kan få - Mindre risk för skador för Timrå i fortsättningen. Se exempelvis yxslashingen på Styf senast som denne klarade sig oskadd från och skipade rättvisa för direkt med en uppercut.
Dock, trots de tre attraktiva argumenten för avstängning så hoppas jag att sopan slipper en avstängning när nämnden släpar sig till mötet på måndag.
El Maco: Allternativet istället för avstägning, är att han borde själv få låna kryckor,,,,,men då får han väl ut en massa försäkringspengar han inte gjort rätt för,,,,,,
bisterfinnen: Syftade på det som hände på läktaren. Hur som helst så övervägde jag att vara krånglig på jobbet och ta ledigt, men har nu ändrat mig. Det får bli tvn.
Dicsiplinnämden kommer stänga av Thörnberg i ren skam över att han tilläts göra hattrick mot Timrå igår... Jävla pajas.. och jävla pajaser..
Säkert hans fel att Metallica ställde in spelningen idag som jag var på.. Fan vad sjukt.. 7-0 i baken å sedan ställer Metallica in.. Finns inte på kartan
Aldrig någonsin att Jönköping återbesöks efter vad som har stått att läsa på sistone. Sicken vidrig fittstad den har blivit. Vill aldrig se den igen och allra minst Kinnarps bortasektion. Dumma dumma vakter...
The Palm: personligen så kvittar det nu tycker jag ...ilskan har nästan lagt sig , men en sak klarar jag inte.
Om förseelsen sker på Torsdag , VARFÖR bestämmer dom sig inte förrän på Måndag , det är ju för dåligt. avstängd under utredning har jag hört att det heter , men det är kanske i ett annat sammanhang.
Beslut ska man ta INNAN nästa match. Att dra ut på det såhär sänker ju bara det (redan låga) förtroende folk har för denna nämnd.
Andersson: Ilskan över Thörnbergs fasoner får ALDRIG lägga sig. Om spelarna i laget accepterar att Lotvonen redan gått på sommarsemester och att Thönrberg får fritt fram till enkla mål - ja då blir jag jävligt brydd.. Då har vi redan förlorat denna kvartsfinal.. Borde man inte rita upp en måltavla på hans matchtröja? Borde det inte vara skottpengar ute på isen?
The Palm: nej inte över hans agerande , man blir bara trött på att det ska ta flera dagar innan man vet något , och frågan är om man orkar lägga energi på det . kanske lika bra att han spelar så kan nån lära han lite hyfs...
tipset blir dock en , ev. två matchers avstängning
Usch vilken helg, storstryk i Jönköping, ett Timrå IK som la sig platt efter 3-0. Spelarna trodde väl inte att det skulle gå att vända matchen. Vart tog det vägen? vårt "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp".
Men, men, nu kan det bara bli bättre, Låt oss gå för vinst i morgon kväll. Seger och vi är "på banan igen". Alla vet väl att det är den tredje matchen som är den viktigaste i en sådan här matchserie. (ler)
TikRikard: Dom som åker ner nu på onsdag skulle fasen ha betalt för att åka!Heder och klappklapp till er! Inte en enda gång jag sätter min fot i denna skitarena .....no way! Det var första och sista gången i lördags...
– De utnämnde mig till musikansvarig och jag är väl rätt allsidig. Det blir mycket Guns n’ Roses och Metallica. I den tredje kvarten blir det nog mycket Metallica och Nirvana inför match. Det är musik som gör att man får in lite rytm i blodet och att man pumpas upp.
Vad betyder bra musik för dig i omklädningsrummet?
– Det är skönt att lyssna på musik man gillar. Det hjälper en att komma igång. En extra pump för sig själv.
Vilken musik är tabu i ert omklädningsrum?
– Det skulle vara trancemusik, typ techno. Det hade inte varit så populärt. Finnarna vill bara lyssna på det hårdaste av det hårda. Man hör knappt vad som sjungs. Hårt och gärna könsord.
I samma artikel framgår det att HV-flickorna lyssnar på melodifestivalmusik. Ja vad ska man säga egentligen...
actionleif: Kroppsvisitering o avplockning av div. attiraljer av HV supporters till kvällens match borde vara av prio 1 nivå :) Minsta finger, ett hat ord om Timrå, så ut med dom i snödrivan.
Hahl Bundy: ja absolut!! Eller efter som vi är sverigers trevligaste supportar så ska vi bjuda på kaffe och bulla för att visa hur man beter sig som folk
Nu har vi lagt ut ett nytt Hockeypuls Studio där Joakim Lundström och Erika Udén-Johansson bland annat snackar målvakter - och vem som ska stå i kväll. Hör av er med tips och funderingar kring programmen och eftersnacken.
Bissett19: Det gnälls ganska friskt härinne på Ros o Nyström mellan varven, frågan är om inte Fahlman är den största fårskallen av dem alla...Ang. Thörnbergs ev avsttängning så inte är det disciplinnämndens fel om han i händelse av spel gör fler mål ikväll. Det var heller inte deras fel att Timrås flickscouter lät honom göra 3 i lördags. För TIK:s del hatndlar det om att skita i sånt o gilla läget, vill man slåss om medaljer måste man fixa alla motståndare, osjyssta som sjyssta...
Vad ni än gör SKRIK INTE ELLER VISSLA på Thörnberg ikväll, nonchalera honom, annars blir det en tändvätska för honom, och det behöver han inte, så dålig spelare är han inte tyvärr. En jävla fegis är han men hockey kan han spela. SKIT I HONOM, låt Oscar ta hand om honom med en Per Gustavsson tackling.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer