1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598775 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Dahlén har mycket talang och det är synd att han inte litar mer på sin egen förmåga istället för att se ut som en skrämd hare som måste dra invecklade passningar eller åka cirklar bakom mål så fort han får pucken.

nobbe333: Knappast så troligt. Emil Berglund gick ut senast idag på Twitter och var rätt sur på folk som ifrågasatte valet av Dahlén som kapten.
Det fanns ingen bättre ämnad enligt Berra. Han om nån lär ju veta vad Dahlén går för bakom stängda dörrar..
Tror inte Jonte hade varit en så uttalad dragningskraft hos spelare att fortsätta i Timrå om han var en "översittare".

Labban: Så länge inte spelarna ger 100% så spelar det ingen roll vilka dom spelar med. Var är den höga kravbilden på varandra som man hört under hela säsongen?
och som sagt, vart hittade Nubben PW? otroligt svag värvning.

Tror det är jätteviktigt att inte bli gnällig och sprida panik. Matchen vanns trots allt och det är en ny chans att visa att de kan spela hockey på söndag. Börjar man bli missnöjd och letar fel så lovar det inte gott. Nä de måste ut och spela hockey med glädje som de gjort tidigare under säsongen. Den enda som verkar obrydd är Lodin. De andra ser jättenervösa och krystade ut. Syns bland annat hur de fipplar 1000 ggr/ sekund med pucken i offensiv zon för att leta pass. Lodin tycker jag gör det bra som är kylig och vågar utmana på egen hand även om det inte alltid går hem.

Bragd-Birger: Har hört rykten om att Dahlen är väldigt bestämmande och har stort inflytande på hur 5:orna ska se ut och att det är lite turbulens inom laget angående detta. Har ingen aning om att det är sant men tydligt är ju att spelet inte funkar som det ska göra.

Matsg: ja, defensivt finns det inte mycket att anmärka på. Det är från uppspelen och framåt det kärvar. Behövs att några börjar ta rygg på Lodin nu. Nästan löjligt hur han sticker ut offensivt.

Matsg: Nu vänder det eftersom ABs hockeyexpert sågar Timrå! 👍😬

Matsg: Det sägs ju att bra offensiv vinner matcher, men bra defensiv vinner mästerskap. Hoppas den tesen håller. 🙏

ST har då inga krav på Dahlén
Betyg 3 fast han var i princip osynlig
Likt Zlatan är han medias gullegris

lincoln: Ja domarnivån överlag är horribel och har varit så under hela säsongen. Men förra matchen var vi väldigt klumpiga i många situationer och fick skylla oss själva. Men jag förstår vad du säger och håller med.

{297}: 50 nyanser av svart.
Imponerande att du orkar.

{297}: Kvällens hjälte var ju Lindewall. Smällen han fick med några minuter kvar såg riktigt illa ut och att matchen för hans del var över. Nej, då biter han ihop och halvvinner en viktig tekning i egen zon i slutet.

Bragd-Birger: Tycker det är starkt att vi klarar av 5 utvisningar med en bra defensiv och bra målvaktsspel. Problemet ligger mer i offensiven där i stort sett ingenting fungerar i två matcher i rad nu. Skönt i alla fall att ha Lodin som levererar då det behövs.

söder över: Jo fast han fick inget vidare understöd. Att han bara står still och slår puckar i mål är bättre än att åka soloräder och fastna i sargen. Han är ju trots allt bra på att pricka mål från stillastående.

{7043}: Jag vet inte.... men jag skrev ett inlägg i ett slutspel typ 2005.
Man kan inte ge sex tvåor till ena laget och en till det andra, i en kvartsfnal!!! Imatch som inte ens är ful. Det är så jävla tondövt så att man smäller av.
Ja, jag vet att man som domare inte ska kompensera etc, men men det är ju för fan vad de sysslat med i hundra år.

Hur är det möjligt att TIK spelar 6 gånger fulare än AIK i denna match och förra?

Det är så här man som domare avgör matcher. Nio ggr av tio hade AIK satt en puck på sina sex överlägen. Vi hade ett, upphackat av periodpaus.

Fy fan vad jag vill kräkas trots vinst

{297}: Samtidigt är jag beredd att hålla med föregående talare. Säsongen vi gick upp var vi underdogs trots serieseger. Hade inte mycket att förlora. Denna säsong har vi tydligt uttalat SHL som mål och det förväntas mycker mer både utifrån och pressen spelarna sätter på sig själva.

De senaste 2 matcherna har varit riktigt krampaktiga och spelarna är så fruktansvärt rädda för att förlora.
Hoppas att Timrå tar sig vidare till Semi nu och förhoppningsvis är en erfarenhet rikare om vad som krävs och kan lätta på axlarna lite. 🙏

ser ut som vi är NERTRÄNADE

Labban: fast Lööke åkte mer griller ikväll än han gör med Dahlén...

Han åker ju bara och letar upp sitt läge och väntar när han kör 1 linan...

Dräller med puck på offensiv blå och står stilla...

Jag tycker att han kom mer till puck med fart ikväll och fick oftare lov att bära upp i spelvändningar.

Dahlén och Lundin måste få upp rörelse och längre passningar i 5-5 spelet...

Som det är nu är det bättre att dom har en spelare med sig som inte är i behov av anfallskamrater för att producera...

Jacob Johansson jubileumspelar. Det tackar vi för.
Stor applåd!!

Nu måste ledare och spelare ta ett snack om hur man hittar rätt anspänning. Ring mäster Lill-Kenta och Manderville så får de hålla en föreläsning om hur man approachar viktiga matcher. Nu har vi mentalt hamnat fel 2 matcher i rad. Alla förstår att det är nyckeln om vi ska få ett trevligt slut på det här slutspelet.

AIK var tydligt bättre än oss meeen... dagens zebraflock vill jag på sin höjd se på Animal Planet nästa gång. Vi ska komma ihåg att det var på håret att de efter 5 minuters granskning hade hittat ett sätt att döma bort första målet också. Tur att dom inte videogranskade AJKs skott i burgaveln i 3e. De hade säkert kunnat dömt mål efter några minuters videokikande... puuhhh.
Med det sagt måste spelare o ledare släppa domarinsatsen fort, mycket fort och fokusera på annat.

13 - 5 i PP till AIK, samma domare i alla matcher hittills.

Zäta75: är vi normalt så mycket sämre än aik? Medan dom har spelat i allsvenskan har vi varit uppe och vänt i SHL en gång redan. Vi ska klara av slutspelstempot. Har du sett matcherna BIK - Västerås? Jag tycker inte något av lagen presterar sämre än vad AIK gör just nu. Västerås har dessutom haft ganska oflyt med domaren.

Jag minns matcherna mot Leksand innan Karlskrona. Snacka om natt och dag jämfört med det vi ser nu.

Kan man tänka sig att spelet inte blir lika krystat nästa match, nerverna släpper lite och prestationsångesten minskar och man kan spela ut? Iaf jag hoppas det blir så för nu leder man med 2-1 och kan spela mer avslappnat. Nu kör vi för seger, detta var kullen vi skulle över bara.

Pjuh. Uttrycket "komma undan med blotta förskräckelsen" har sällan varit mer passande. Det är blyklubbor och motsolsslipade skridskor där ute.

Tjatar om Jonte, men något är fel. Antingen något fysiskt (skada) eller mentalt (problem att hantera pressen). Hoppas nästan på det förstnämnda, annars är han nog i ett riktigt bekymmersamt läge vad gäller den fortsatta karriären. Men: oavsett innebär hans nuvarande spel att Timrå saknar såväl en producerande 1a-femma som en härförarande kapten just nu. Fortsätter det så skulle jag tro att Timrås chanser att gå upp minskar med 50%.

Tack som fan till JJ för en helgjuten och sjukt stabil insats! Precis det som var absolut nödvändigt en sån här kväll. Nu hoppas vi på bättre hjälp från dina utespelare på söndag.

Fy faen. Vem var det som "längtade efter slutspel"? Klart överskattad företeelse. Ge mig serielunk och myshockey istället.

Hockey är en frustrerande sport!

Lööke blev fullkomligt mosad i sarghörnen. Han behöver snabba lirare som Dahlén som kan ge understöd runt sig för att komma till sin fulla rätt.

Zäta75: Nej Dahlén och Lodin blev ingen lyckad kombination. Tror inte ens dom slog ett pass till varandra. Lodin är ett lok som kan driva mycket på egen hand. Dahlén driver ingenting just nu för tillfället och är extremt beroende av sin omgivning. Ska man laborera om lite till inför söndag? absolut, kan ju inte bli sämre spelmässigt direkt.

{297}: jag delar din uppfattning om ledarstaben...

Timrå har varit ett självspelande piano hela säsongen men när det hettar till så håller det inte.

Även om vi slår AIK nästa så tvivlar jag på att vi rår på nästa motstånd...

De övriga frånsett kanske SSK är för tighta defensivt för den hockey i det låga tempo som man har som högsta nivå nu så jag är skeptisk till att det blir något avancemang i år.

Det finns 6,9 hack till att hämta men det ska man lyckas med också...
Nja...

Men men!

En match i taget!

På söndag har man en ny chans att komma i gängorna.

Jag tror det räcker med att Lööke får upp fart och får lite avslut för att hans kedja ska bli ett hot.

Walli

Hartman

Reinis

Dahlen

Med och sedan är man igång igen och kör söder motståndet.

Zäta75: Ja dagens experiment gav ingen utdelning. Mellan 3de och 4de kan de laborera lite men inte 1a och 2a.

KulltorpsOlli: Tycker vi från nästa match bör gå tillbaka till ordinarie femmor och hålla oss till det. Det har fungerat bra tidigare och kommer förhoppningsvis göra det igen. Som Göran Hartmann sa ikväll behöver vi två snabba forcheckande forwards i varje kedja. Det hade vi inte ikväll.

Zäta75: Precis AIK har steppat upp. Det har inte Timrå gjort. Tycker Timrå har ett bättre lag, men AIK när de spelar som bäst är ett bra lag även dem. Dags att lägga snacket om grundserien bakom oss nu grabbar. Ny match på Söndag.

KulltorpsOlli: Jag har samma känsla. Hybris i både för- och efternamn. Kvällens insats var väl inte helt klappkass rakt igenom, men spelet man presterat så länge spelet gällde nåt är som bortblåst. Totalt! Hoppet finns i att vi nu lyckas med att vinna över oss själva och ta oss vidare så kanske den värsta ångesten släpper, att vi inte har allt att förlora längre. Om, jag säger om vi går vidare, för ännu är inget vunnet trots ledning med 2-1 I matcher, då kanske vi kan få spela ut igen och hitta något som åtminstone liknar spelglädje.

Vi alla vet..hur bra vi kan spela♥️
eller...taktik o såsa oss igenom kvarten
sen full GAS i semi..final..hehe👍

The great one: Förstår att det ser ut som det gör om spelarna åker runt och tänker att det är ett uselt motstånd. Alla lag i slutspelet kan slå Timrå om dom inte ger allt. Ser ju ut som att 90% av laget är covidsjuk med en släng av rännskita.

ionloo: Ja eller 5-1 första matchen i kvarten där allt gick för enkelt tydligen. Vår kapten måste steppa upp nu för att ta ett exempel. Hur många skott hade han på mål idag?

{297}: I ett slutspel är alltid Aik mycket bättre än i grundserien. Därför tyckte jag att vi skulle tagit Västerås istället. Men vi ska vinna mot Aik. Sedan kommer det att bli bäst av 7 och lite mindre press.

Vem hade trott i euforin man kände efter 8-0 på hovet att det nog var bland det sämsta som kunde inträffa så gör i efterhand. AIK har nog det resultatet uppklistrat i omklädningsrummet någonstans

{297}: Det som är mest oroande är att vi är helt utan en förstafemma. Lagom till slutspelet dessutom.

Va ha hänt mä Dallas?
Vem kann väck hann ur koman i finn glädjen å måle igen?
Uppladdat:

500x0-537e5a3e-46e0-4d31-8442-cb14836f1575.jpeg

{297}: Vi vinner matchen. Det kvittar hur.. Det är det spelarna måste lära sig om de ska ta sig till SHL. Om det ser ut såhär mot AIK, hur tror du då det ser ut mot Västervik och Löven/BIK? Det kommer bli tight som fan. Nej det är dags att de släpper diademet och inser att matcher kommer sluta 3-2 och 2-1 efter förlängning framöver.

Zäta75: sorry men det där är helt enkelt inte sant. Det finns INGET lag som passar oss så bra som AIK, vi har haft en sån förkrossande dominans mot det här skitlaget hela säsongen. Den här skiten är helt och hållet på ledarstaben, laget faller ihop fullständigt när vi ska vara som bäst.

Hassan: hahaha!!!! Huring!!!!! ❤️❤️❤️❤️

{297}: Eftersom jag tyckte AIK var ett obegripligt val och står fast vid det så tror jag att de kan vara nålsögat att ta sig igenom för oss. Tar vi oss vidare tror jag det kommer se bättre ut

Tar vi oss igenom denna kvarsfinal
så Släpper det ♥️
...

{297}:

Det kan ju lossna då detta är ganska tydligt att det sitter mellan öronen på spelarna. Jag tror det är hela målsättningen som gör sig påmind då serien varit transport. . Hela säsongen heter ju ” vi skall upp” Det jag vill säga är att detta är en ganska naturlig reaktion.

Gott med två vinster nu. Bara å fokusera på att ta nästa match.

KulltorpsOlli: Fast det är fan slutspel för domarna också. Huring dömde ju bättre bakfull än vad dessa gökar gjorde.

fermo: Härlig seger och otroligt viktig! Men nu står vi inför den svåraste av alla matcherna och för att vinna den behöver vi spela på topp. Bra kämpainsats av hela laget ikväll men vi kan bättre.

{297}:

Uselt motstånd? Som du skrivit själv flera gånger, slutspel är något helt annat. Nä, oerhört viktigt vi vann ikväll. Annars hade säsongen varit över som det känns.

{297}: 100procent bifall från mig tyvärr!

Starkt försvarsspel i sista...
de vi gör bra..håller dom på utsidan
bäst i dag... jakob johansson

Kerstin_k: Det var att jag bytte till rödvita kalsonger ikväll som gjorde att vi vann. Ämnar att ha dem på söndag och resten av slutspelet också.

« · 2172777 · »