1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580987 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK

« · 2174410 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: vi vinner inte mot Västervik heller om vi spelar som mot AIK så vi bör nog hitta formen snabbare än så.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Spock: Äh, förstår att han tar alla chanser han kan i en sån här serie.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hahl Bundy 2.0: Ja jävlar vilka monstertrådar man spunnit i 🤤
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
fantasilos: Det vore fint om vi vinner de första båda hemmamatcherna och sedan tar en borta och avgör hemma. 4-1. Ännu bättre med 4-0 såklart men det blir svårt.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Själv tänkte jag att vi gör som förr... fyllesnack halva nätterna härinne där man löser världens problem med ett fantastiskt "intellekt" o stor humor. Sen är allt raderat vid lunchtid... 😅
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Truckerkeps?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hassan: Jag brukar ha på mig ditten och datten- hatten..
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Då bryter du mot ett flertal av forumets regler! Det får man inte göra! Fy dig! ;-)
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Tom Topp: Samtidigt är det inte världens svåraste uppgift att börja spela som Kristianstad. Vilket i praktiken är vad Solna gör från och med match 2.

Borta med vinden var spelet de hade i grundserien och in hade Mourinhos rostiga Chelskibuss parkerats vid egen blå.

Såklart en fördelaktig sak att kunna ändra spelsätt, men det var förvisso ett av de enklare att byta till.

Det är i den sista matchen som bussen börjar spela lite mer igen, vilket är ett måste då allt annat än vinst var semester.

På tal om vikten, se gärna matchen igen från 12 minuter kvar av tredje. Solna har helt plötsligt tappat allt och är genomgående totala nervvrak därifrån och framåt. Sedan slutar matchen som den gör.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
jå1: Småaktigt. Johan Hedberg skakade Americanos genom att vara en bättre tränare än Wallson. Det är värt riktig respekt.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Inför semifinalen väljer högst rankade laget motståndare bland de två lägst rankade lagen (baserat på tabellen). Spelas i bäst av sju matcher (H-H-B-B-H-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till final.

Sedan likadant i finalen.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Det är H-H-B-B-H-B-H som gäller för oss eftersom vi är högst rankade.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Inte den bästa videokvaliteten, inget ljud tyvärr. Precis som mig, om nån utan C-More abonnemang vill se repris från gårdagens grymma seger.

MOT SHL!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Hur ser upplägget ut i semi. Är det varannan hemma och borta hela serien eller?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Medhåll och tror som du. Nycklarna blir att ta nån seger i Västervik. Det är ju vår demonarena på nått sätt där vi inte har allt för många vinster. Liten arena med is som är uppkörd efter ett par skär bara. Kommer bli långt ifrån nån skönlirshockey i så fall. Så bara för våra spelare att borra ner huvudena, kavla upp ärmarna och göra skitgörat. Klyschorna ta ett byte i taget så maler vi ner VVIK!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Jag tror Bik tar Löven men det blir samma senario i finalen ändå. Timrå måste upp i kapacitet och förhoppningsvis så lossnar det krampaktiga spelet nu med hur vinsten igår blev.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
kulltorp: Tror som du ja
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
TiKTenkrat: Vi lär få(välja) Västervik i semi, jag tror att vi vinner den. Sen blir det Löven i final.
Där vinner vi inte om vi spelar som mot AIK.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Hassan: Så fort jag får lite tid över tänkte jag dra igång några diskussionstrådar om religion, politik samt Sveriges Coronataktik 👍
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Lub: Det går i vågor även här inne. På senare tid har det dock varit bra. Lite lagom med gnabb och känsloyttringar, men det hör ju till. Klart fan alla supportrar också är med lättretliga så här i slutspelstider. Det ska vara lite munhugg.

Jag tror att den gemensamma nämnaren är att så länge det snackas hockey här så går det bra, det är när det börjas med ditten och datten som det lätt drar iväg...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Jag tycker generellt att Timråforumet håller bra nivå, är få hjärndöda inlägg utan de flesta är på en rimlig nivå. Sen så kan man aldrig hålla med om alla inlägg som skrivs. Jag trivs med er andra i forumet och det ger iaf mig mervärde.

Jag trodde jag skulle behöva en veckas återhämtning sedan gårdagsmatchen, men nu börjar det pirra i slutspelsnerven. Hoppas grabbarna i laget känner samma sak.

Btw ngn Lövenit påstod i Modoforumet att fjolårets Löven är totalt överlägset årets Timrå. Var det inte 3p som skiljde i slutet? Ja ja, skit i det. Nu fokuserar vi på vårt. Ikväll blir det avslappnat hockeytittande på potentiella motståndare...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Nej men jag skall kunna ta om nån inte håller med mig också. Vet jag kan låta rätt brysk i tonen med. Ge och ta, precis som ett diskutionsforum skall va. Så länge vi håller klass på det hela och skippar personliga påhopp och dylikt. 👍
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Nä jag tyckte faktiskt tvärtom, att du blev lite bemött så. Nåja, knylan menade såklart inte det, han ville väl bara påvisa att han inte höll med om de förväntningar vi har på Freddans coachning
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Knylan: Jo där är jag med dig, blev lite felvinklat från mig med och att jag i text bara lyfte fram saker med negatitv ton. Givetvis är det en styrka att komma ur denna matchserie med 3-1 vinst. Leksand är väl ett praktexempel på hur man som lag kan ta sig upp och hitta vägar i slutspel även om man inte varit bäst i serien spelmässigt.

Vi har ju dessutom blivit lite falskt invaggade över våran promenadseger i serien, nu är det ju som sagt slutspel och nästan en annan sport som sagt. Ser vi bara till att vinna detta slutspel så äre i grund och botten skitsamma hur vinsterna tas, bara SHL som gäller!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
TiKTenkrat: BIK gör nog sitt och går vidare ikväll, då kommer vi att möta vinnaren utav Västervik och Södertälje. Det är självklart att välja Västervik/SSK där före Löven enligt mig, tror ingen ifrågasätter det faktiskt.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Jag tror att det är svårt att ändra något under match, naturligtvis kan man gå ner på folk och spela dom som är hetast. Men det som coacherna har misslyckats med under säsongen är en B-plan på hur vi ska spela mot lag som checkar hårt, och gör det trångt framför eget mål. Där lyckades Blomqvist ändra aiks spel från match ett till match två! Snyggt gjort!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
TiKTenkrat: Yepp, jag håller på Västerås ikväll...
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
jå1: Ja men vad tycker vi? Först, vilka går till semi? Jag själv är 99% säker på att BIK gör det, men SSK och Västervik känns öppet. Om det blir SSK så känns valet givet för Timrå att möta dom i en semi. Men om Västervik går vidare, är det självklart val då?

Dröm hade väl varit att få möta Västerås i en semi..
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Haha, ser nu att jag missade ett ”har” i den där meningen.

Nej, givetvis, ständig utveckling ska eftersträvas. Jag menade nog mer att jag tror att det där med ”matchcoachning” kanske är något vi supportrar lite hittat på som en faktisk egenskap för att skapa lite mer mystik och action runt tränarrollen. Inte så konstigt i sig, då vi i stort sett bara har det vi ser utspela sig på isen att utgå ifrån.

I slutändan är det ju bara ett tillfälligheternas spel detta, framförallt i ett slutspel med det massiva favorittryck vi har på våra axlar. Ju bättre grund man har att stå på, desto mer tur har man med tillfälligheterna. Ungefär som Stenmark sa någon gång, att ju mer han tränar desto mer tur har han. Freddan har påtalat flera gånger att de från tränarhåll inte lägger sig i så mycket i framförallt det offensiva spelet. Det är mer bara att fördela roller, vilket är gjort sedan länge och sedan se till att den rollfördelningen efterlevs och fungerar. Sen tänker jag mig att tränarna mer ser till linjerna i matcherna, och snackar med berörda spelare om de ser att det inte fungerar.

Mycket har fungerat minst sagt bristfälligt i den här matchserien, men nu städade vi programenligt av AIK med 3-1. Det är synd att gnälla, men det är väl bara att lyssna på vad PW sa efter matchen igår och hur odramatiskt det är för en sån som han att det ser ut såhär. ”It’s the playoffs”, och så vidare. Elva vinster är det enda som räknas, som sagt.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Olle: Nej absolut faller inte allt på Freddan! Givetvis fanns också en motståndare som ville annat med, men min kritik hos Freddan ligger väl i att han sällan agerar när det går troll som sagt. Minns Freddan själv sagt när han fick frågan vad han vill utveckla, att det var just att kunna bli mer aktiv under matcherna och försöka hitta vägar att ändra en matchbild etc. Nu hönde ju lite grejer i 3:e och då fick vi ju utdelning med! Så hoppas denna serie blev en lärorik en som kan hjälpa laget att tro på sig själva igen!

Jag själv som supporter kan ju utveckla mig med och inte alltid pränta allt där känslorna får ha överhanden. 😅

Hur som haver så finns det bara en väg nu, och det är uppåt! 🙏
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Om du mena att jag kör med härskarteknik så ber jag om ursäkt, inte med mening i så fall.. Skall erkänna att jag kan vara rätt bristfällig i att få fram i det skriftliga ibland. Knylan m.fl härinne har ju en mästerlig förmåga att beskriva och utrycka sig. Framförallt att inte skriva i affekt som en annan många ggr. 😅
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Olle: En hel del boxplay, och framförallt spelade vi på ledning i 50 minuter. Ett grått och grötigt ställningskrig sett över 60 minuter, plus att vi bara fick ett enda PP. Med andra ord perfekta förutsättningar för att en sån som Dahlén ska få begränsad speltid, då de situationer han annars får sin speltid helt enkelt knappt existerade. Dessutom syntes det ju från månen att han var lika avslappnad som en fiolsträng ungefär.

Kollar man på istiden för den matchen för att se hur fördelningen såg ut så är det fan helt sanslöst att se hur mycket Albin Lundin egentligen spelar, och i stort sett alltid spelar. Men just i fredags, herregud. Över 8,5 minut i tredje.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: tycker det är svårt att lägga ansvaret helt på spelarna eller helt på coachen men jag tycker att det var plågsamt tydligt att vi inte var förberedda på den här matchserien, inte ens i närheten av förberedda. I minst två av dom fyra matcherna är vi så långt ifrån en insats på 100% att vi förmodligen borde ha förlorat en match till. Man kan argumentera för att AIK var mer påslagna eftersom dom kom från play in-spel men det är ju vår första match som är den enda som egentligen är komfortabel också. Nu är det bara att blicka framåt och hoppas på att slutspelsknappen definitivt är på. Sånär som på några enskilda misstag i defensiven så ser ju den riktigt bra ut.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Precis. Synpunkter på förbättringsområden kan man bemöta bättre än genom härskarteknik
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Knylan: Steppa upp skrev jag väl. 😋
en Ledare eller spelare bör väl aldrig luta sig tillbaks och anse sig "färdigutvecklad" 😉
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: När han steppat klart då? När har han ”gått i mål” och blivit den där kingen av ”matchcoachning” som vi tydligen drömmer om?
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Har hört att han är lite konflikträdd, vilket kan synas i hans coachning som du säger.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Otto1: I just det att inte spela Jonte jättemycket när han uppenbarligen inte är "där". I övrigt vill jag poängtera att jag håller med Sanny rätt mkt, Freddan är verkligen inte sinnebilden för en modig coach. Han behöver våga sig utanför sin komfortzon i mycket större utsträckning när det bränner till längre fram i slutspelet
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Instämmer!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Det var väl också matchen vi hade en hel del boxplay? Naturligt att spelare som Dahlén har mindre istid då, oavsett hur hans dagsform ser ut.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
mikenomad: Jo det håller jag med om även om Timrå hade många boxplay och därav i te kunde matcha Dahlén så hårt? Nej står fast vid att Freddan måste steppa upp i sin matchcoachning ändå. Nu blir det en till nivå upp i semi!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Den där jävla knappen alla snackat om och sökt efter... Den satt alltså på Patrick Wiercioch!
Jag ger mig fan på att Nubben vetat om det hela tiden.
Tycker att han sett lite lurig ut under slutspelet;)
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Otto1: Snarare en modig coachning kan jag ju tycka
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Otto1: Ok. Håller med där! Men sen spelar väl alla vår Boxplay in som vi hade den matchen..
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Sanny syftar på match 3 på hovet, menar att Freddan bara spelade Dahlén 14 minuter där.. Han kan inte ha sett hur Dahlén spelade.. Han förtjänade inte mer istid där!

9.36 in i podden.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Sputnik: Har inte lyssnat in den men en punkt i Sanny och Svenssons nya podd lyder - Timrås fega coachning..
Nu blire semifinal, då gäller det både för spelare och coacher att steppa upp!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Klart man vill att det ska vara sprudlande hockey, vi ska göra en massa mål och motståndaren inte har någon chans.
Klart man är orolig när inte spelet klickar i som man vet att det kan göra.
Det handlar inte om att göra mest mål i sluspelet, vinna skytteligan eller målvaktsligan för den delen. Det handlar om att vinna 11 matcher. Varken mer eller mindre. Ibland kan det se klappkasst ut och ibland kanonbra, men så länge man vinner så når man målet.

Klart vi behöver göra fler topprestationer för att ta oss hela vägen, det inser jag också, men vinner vi ändå är det en jäkla styrka!

Det jag tar med mig från igår:
PW: Efter så långt uppehåll förstod man att han skulle få en dipp. Hoppas han börjar komma ur den nu!
Dahlén: glöden i ögonen efter 2-3, kan han ha vaknat?

Tror det var en sjuk anspänning i gruppen inför kvartsfinalerna. Hoppas de ska kunna njuta mer i semin.

11 segrar, 8 kvar!
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Spock: Fast han erkände dock att det var ett sätt att försöka störa Timrå. Han gjorde sitt bästa för att vinna kriget helt enkelt, både på och av isen.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
KniveN: vaknade upp med en väldigt skön känsla över segern igår. Trodde ärligt talat inte att det skulle gå efter gnagets 3-1 mål. Då var det ridå ner.! Men detta Timrå överaskar gång på gång, som ett kinderägg! Laget har en jävulsk potential och nu hoppas jag att proppen lossnat på riktigt efter en skakig kvartsfinal. Tyckte mig se i Jontes ögon efter hans mål att nu jävlar! Att "Patrick the hatrick" fick scora var enormt viktigt tror jag för han och laget. Man såg glädjen hos alla.!
Hoppas grabbarna vilar upp sig i veckan med bara lekträning så benen är pigga till semin.
Löven och Bofors blir det väl i andra semin, dom får gärna slita varann i stycken så det bara är slamsor kvar åt oss i finalen.😊😋
Det vore ju underbart att få se Timrå i SHL till hösten igen. Vi hör hemma där! Ha en bra dag alla sköna Timråfans. Det ska jag ha. Myyyys.!
Rött och vitt alltid rätt.
Låst ämne

Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
söder över: bra namn där! Patrick the hattrick! 😀
Låst ämne

« · 2174410 · »