1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582212 inlägg · 6215 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13

« · 2389809 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: Huvudkontoret i Stockholm är väl fortfarande butter över att vi nollade Surgårn
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: helt sjuka siffror! Hur räknas 5 mot 3, dubblas den tiden när man har 2 utvisade?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Hockeyleksing: Alltså jag kan bara uttala mig om det jag sett, vilket är Timrå. Vi har tagit vissa onödiga utvisningar och spelat stora delar av flera matcher utan puck. Så att vi ligger på minus är inget konstigt utifrån hur det sett ut på isen. Gällande HV har jag ingen aning eftersom jag inte sett deras matcher.

Det man dock kan konstatera är att vi straffats väligt hårt av domarna i inledingen av säsongen, och jag hoppats att det blir ändring på detta.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: samtidigt går det inte riktigt att säga att man ska ligga på minus efter som man spelar som man gör hv71 ligger helt i andra ändan. När man ser det där så känns det faktist som att något är lite galet. Att timrå skulle spela så mycket fulare än andra köper jag inte. Ser faktiskt illa ut för domar kåren det där
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
sargad: Svensson har väl en rejäl bössa? För mig han fick in ett par hästasparkar i mål förra säsongen?
Det han i så fall skulle ha i arsenalenr väl kylan och förmågan att få iväg skotten i precis rätt tid.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
sargad: Stenqvist känns som ett fynd! Bra scoutat där av Nubben!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Zäta75: Backfokus:
- Sheriffen ser man med blotta ögat är dominant(tänk om han hade ett vapen i släggan också, då jäv..., har kommit till många bra skottlägen sista matcherna)
- Strömberg gjorde klart bästa matchen av de jag sett
- Erixon utan onödiga/billaga utv är riktigt habil
- Lalle ställde till det för sig någon gång för mycket för min smak men "ska" också spela med högre risk än många av våra andra backar
- Eronen får jag inte riktigt grepp på, lite svårbedömd, men för mitt otränade hockyöga känns det som han bidrar i nivå med Filuren ifjol.
- Stenqvist gillar jag ich det känns som det finns potential i honom Lite mer fys på honom och det kan bli riktigt, riktigt bra.

Övrigt: JayJay, nu tar man(jag) för givet att han ska spela på den här nivån, landslagsklass!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Ser att Malmö är 3:e bästa lag i PP statistiken!
Gäller att skärpa sig, MÅSTE sluta att ta meningslösa utvisningar!
En positiv sak till i matchen mot Leksand, Erixon tog inte sin obligatoriska meninglösa utvisning! Trendbrott? Hoppas!😊
Krossa Malmö!💗🤍💗
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dagen efter tankar:

Trots 0 poäng var gårdagen ett fall framåt. Vi spelade bra mycket tightare i mittzon, hade högre passningstempo och slarvade rent generellt mindre. Tycker att vi har bra koll i det statiska spelet i egen zon(förutom några rullningar) och är hårda framför kassen och hjälper JJ. Gott så.

Tyvärr måste man ju komma in på temat utvisningar. Bedrövligt att vi inte får med oss några tvåor senaste matcherna. PP skapar momentum och bryter motståndarnas diton, så det finns inte bara ett värde i att göra mål utan pckså i att skifta matchbilden till ens fördel. Givet detta gör vi det riktigt bra igår.

Jag har tittat på speltid i specialteams (alltså inte bara antalet utvisngar, utan faktisk speltid i pp/pk) och helvete vad vi ligger på minus där. Att vi ska ligga på minus köper jag sett till hur spelet har varit, men fan inte i den utsträckning som siffrorna visar. Jag har lagt med en bild där detta syns. +/- indikerar antalet minuter i diff/ match som man lirar i PP eller PK. I vårt fall snittar vi 4,2 minuter mer i PK än i pp, vilket är sjukt mycket.


Vi gör det dock inte bättre för oss genom att ställa upp riktigt skevt i PP. Om man nu har ligans bäste spelsinne(JD) i sitt lag då får man fan ta och försöka få ut max av det, vilket innefattar att bygga upp rätt komplement kring honom och spela honom tills han kräks(well well). Så här finns det saker att jobba på.

I övrigt tycker jag att Svensson gjorde en riktigt fin insats igår, samt att LaLeggia måste skärpa till sig. Förväntar mig också mycket mer av Wedda, även om han av naturliga förklaringar inte riktigt är där än. Man bör dock ha i bakhuvdet att hans kanonsäsong hos oss var i ett jäkligt svagt SHL, och nu är den mycket bättre rent defensivt. Då såg jag honom som en topp5 FW i ligan, vilket kanske är fel förväntansbild idag. Men lite bätrre bör han kunna spela.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik:

Ja det borde va en självklarhet
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tigerhjärta: Tycker domare skall få ta bedömningar om de ser på mediakuben att de missat nått uppenbart eller va lite osäkra.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
snushane:

Det var 2 otroligt bra målvakter igår, det hade lika gärna kunnat bli seger för er, tyckte ni var bra igår. den klassiska klyschan " små marginaler "

Ni kommer igen
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
DenRöda: går inte hålla på ursäkta sig hela tiden med en massa om!! Vi måste kunna lära oss sätta dit puckjäveln helt enkelt!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tigerhjärta: Det är inte på grund av domarna som vi förlorar matcher, så mycket kan man säga. Sen har det varit några extremt frustrerade bedömningar, ungefär på nivån där ni råkade ut för Rödins ”tripping” som gjorde att ni torskade matchen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Nu när man har lugnat ner sig och har matchen bakom sig så vill jag bara säga


…Jag vet fortfarande inte varför man valde att skicka in kedjan med Wedin Lander och EP i PP:et
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Halloran skadad, ska undersökas imorgon...Fan då
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tigerhjärta: våra utvisningar, framförallt igår, var väl inte så mycket att bråka om! Men när vi åker på två höga klubbor, som också är så kraftiga att spelarna åker och byter direkt, plus att domarna bara står några meter ifrån! Då blir man förbannad! Och så har det väl varit i dom flesta matcher, att det känns som att dom har två olika nivåer! Dom får gärna vara petiga, det gör ingenting, men dom måste vara konsekventa!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Mcmac: Jag förstår, det har du nog rätt i.
Såg dessa höga klubbor. Den vid tekning kan jag kanske förstå att man missar pga. mycket att hålla koll på vid en tekning. Däremot den framför kassen är bedrövlig att de missar! Det bör bara minst 4 ögon som håller koll på spelet framför kassen i ett sådant läge..
Vi hade en liknande i gårdagens match, förstår inte hur domarna missar höga klubbor framför kassen, det skall inte ske...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tigerhjärta: Folk är bara bittra, såklart finns det inte konspiration mot oss. Dock blir det lite bensin på brasan när det var två solklara höga klubbor igår till synes framför näsan på 4 domare när vi redan inte haft PP på typ 5 perioder.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Timråiter, har en fråga!
Jag, likt säkert många andra, lyssnar på Sanny&Svensson podden. Hörde att de tog upp att flera timråiter klagar över att domarna är hårda mot TIK men släpper mycket utvisningar som de bör få med sig.
Inte bara hört detta i podden, utan det raljeras rätt friskt även på Twitter.
Vad är era tankar kring detta? Stämmer det, eller är folk bara bittra? Och om det stämmer, vad tror ni det beror på? Tillfälligheter?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Zäta75: Igår hade vi rätt många kvalificerade målchanser som normalt sett ska vara mål. Detta tycker i a f jag är en liten skillnad mot för hur det såg ut mot t ex Örebro.
Bättre effektivitet igår och/eller en Armalis i "normal" form och vi hade vunnit den där matchen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Öndulat: Jag tycker att Per Svensson var vår bästa back igår. Han verkar vara fri från sjukdomen i kroppen nu och ha kommit i form igen. Glädjande, han behövs i bra form. Stenqvist var väl okej också. Tycker det såg lite lamt ut när han fick fri gata mot mål och bara la en lös backhand helt fri, där kunde han gjort bättre och sedan kan han skjuta oftare och bättre också. Annars bra i positionsspelet. Eronen är tyvärr svagare hittills än vad jag hade hoppats. Didde gjorde en bra match igår och även Erixon ok. Laleggia hade väl inte en av sina bättre matcher och var direkt svag i vissa situationer.

Skjuter man 30 skott på mål bör man åtmistone göra 1-2 mål. Armalis storspelade tyvärr igår.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
kulltorp: Vi var på inga sätt utspelade igår, vi vann skotten med 31-28 på bortaplan och det var en jämna match. Om vi satt våra chanser kunde vi lika väl ha vunnit. Däremot vill jag se oss tillbringa ännu mer tid i offensiv zon och förbättra uppspelen. Där finns det en stor potential. Hoppas att Ante och övriga tränare är rätt personer för att åtgärda detta. Jag tror på laget och på 3 poäng imorgon mot Malmö!

För vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Öndulat: man ska komma ihåg att Leksand ligger 2p eger Skellefteå som ligger 2a men vi har spelat 2 matcher mindre. 4p efter Växjö men med 1 match mindre spelad. Och i går hade lika gärna timrå kunnat ta 3p. Så det är små marginaler. Timrå kommer gå bra i år.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
kulltorp: 👌
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Var påväg att skriva ett inlägg igår direkt efter matchen men kände att jag inte hade nånting positivt eller ens nyanserat att skriva. Igår kväll var det verkligen nattsvart.

Idag känns det bättre, inte mycket förvisso men lite skillnad i skriverierna blir det nog.

Först och främst, domarna, fy fan vad uselt. Det här behöver granskas av någon helt utanför. Visst är jag färgad men vad i helvete? Helt orimligt att man missar två höga klubbor.

Annars ser spelet bättre ut idag. Ett fall framåt men det känns jävligt surt ändå. EP måste sätta dom där lägena han får. Men kan inte klandra insatsen i helhet för att vi förlora och även fast det känns som en undanflykt så laster jag gårdagens torsk på domarna. Vi hade kunnat vinna igår trots domarna men med jämnare domarnivå hade vi fått mer rum att andas. Sen påverkas säkert spelarna också då man inte får något med sig trots självklara situationer.

Sist men inte minst, ge ante och hemvändarna en chans. Vi ser ju att kapaciteten finns där, det är egentligen en helt ny formation som ska spela ihop sig. Fjolårets hjältar behövde tid för att komma in i grejerna dom också, eller minns vi inte att ifjol vid den här tiden hade vi inlett med en 14 matcher lång förlust-svit. Jag är skapligt säker på att efter 15 omgångar kommer det se jävligt annorlunda ut, nu efter 8 har vi redan hunnit se förbättring.

Vill också tro att vi är det lag som presterar sämst jämfört med de spelare vi har vilket i min positiva hjärna betyder att vi har störst utvecklingspotential. Wedda som vi VET är jävligt bra har liksom inte gjort nånting alls än.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Pinaceae: Hahaha, jag förstår att många tror att ngn hackat mitt konto. Men icke. Den gamle räven Kulltorp har sett ljuset.

Jag vet bara att det jag såg igår var ett tungt, starkt Timrå IK som jobbade stenhårt genom hela matchen och vi kunde mycket väl ha tagit alla tre poöngen. Leksand i bra form fick slita hårt för sin vinst.
Hellqvist sa också att det var 2 skickliga lag som möttes och att det var en bra hockeymatch, trots lite mål.

Grunden var onekligen bra.

Felpassen var färre, fokuset bättre, arbetsinsatsen oerhört mkt bättre, spelet utan puck mkt bättre, man höll i hela matchen.

Sedan kan saker bli bättre.
Målskyttet absolut.
Albin har stora problem med tempot vilket får stora konsekvenser när han ska bära sin kedja.
Hartmann vet man har lång startsträcka men nu måste han börja vakna till.

Vi får inte heller glömma att vi blev rånade på två PP igår(höga klubbor) där sannolikheten för minst 1 mål fanns.

Nä, fortsätter laget på detta spår så ligger vägen(tabellen) öppen.

Anser jag. Pöss!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Linkovich: jupp tänk skillnaden på tex Dahlen som fick en hög klubba i ansiktet i går var solklar utvisning. Han åkte till båset utan och gnälla utan och förstärka. Men så fick han ingen utvisning med sig heller. 😥 Hade han slängt sig hejdlöst och nästan dött som shinamin så hade han antagligen fått ett pp med sig. Så domarna har uppmuntrat till det här rätt länge nu. Att vara fair play som tex Dahlen tjänar man inget på. 😥 Filmningar måste man ta tag i nu på allvar annars ser snart hockeyn ut som fotboll.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Zoogin62: våra "usla" återvändare tryckte faktiskt ner Leksand i egen zon, det var bara tillfälligheter som gjorde att dom inte fick utdelning! Det var kul att se. Wedda har en bit kvar till formen, man får hoppas att han inte åker omkring och är orolig för axeln! För har det satt sig i huvudet då har han verkligen problem! Sen så har vi ett lite ojämnt lag, en del spelare håller helt enkelt inte shl klass. Men det är bara andra säsongen också!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
kulltorp: Har du hittat till plantan eller är det någon som hackat ditt konto? ;-)

Skämt å sido, uppfriskande att se dig i "team" tålamod.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tom Topp: Ja, tycker man borde kunna se något positivt, tråkigt när allt måste va nattsvart!
Säsongen är ung och laget är på väg åt rätt håll!
Vi är besvikna på återvändarna, men det kommer att bli bättre.
Tänk positivt så blir ångesten lättare att hantera!
Timrå IK! Röd o Vit Hockeydynamit! 💖🤍💖
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Farsang: Håller med, det här kommer att bli bra. Försvaret ser mkt bättre ut. Börjar vi sätta våra målchanser också så kommer vi bli svårslagna.

Lite tålamod tack! :-)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Zoogin62: bra skrivet! En del här inne behöver ta lite luft innan dom häver ur sig!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: Lule fortsätter filma sig till utvisningar www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/WRROGd/shl-luleas-brendan-shinnimin-anmals-for-filmning-igen

Att de säger att de tar avstånd men att shininimninii fortsätter tvivlar jag på. Det kanske blir andra bullar nu dock..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
DenRöda: var hittar du XG-info?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Zoogin62: Hur många inlägg är det som skriker om avgång? Återigen en skribent som överdriver. Tycker det är massvis med inlägg som ger saklig kritik. Att sen vissa skriver i affekt får du helt enkelt tåla också.

”bYt laaGg” 🥴
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: Att ingen av situationerna leder till utvisning är helt oacceptabelt. Första situationen fyller kriterierna för 2 + 2 så mycket som det är möjligt.

Horribelt!

När Timrå var helt överlägsna i HA brukade motståndare komma undan med allt utom just dessa höga klubbor, eftersom de är brutalt uppenbara. Men det här kanske är straffet för 4 - 0 mot Stockholms "stolthet".
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
DenRöda: Tittar man på lite mer avancerad statistik så var Timrå ett mycket bättre lag igår. Högre xG. Leksand överpresterade medans vi underpresterade.
Fortsätter vi såhär, så kommer vi öka all typ av statistik och storstjärnorna i vårat lag kommer hitta rätt framför mål. Vi kommer klättra i tabellen. Fanns flera tillfällen igår där Dahlén-Pettersson hade mycket fina kombinationer. Synd bara att det inte kunde leta sig in i mål.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
DenRöda: Äntligen en med framåtanda!😊
Jävligt trött på alla medgångssupportrar i detta forum, verkar som om dom "måste" spy galla oavsett hur matchbilden ser ut!🤢
Är det möjligen ett sätt att dämpa ångesten eller har sobrilen tagit slut? Kanske både och?
Det är varken bra eller kul att förlora matcher och jag önskar också vassare anfallsspel, Men faktum är att vi tar ett ordentligt kliv framåt denna match, men det blundar man för!🤢
Vill påstå att denna match är säsongens bästa hittills och ett stort kliv framåt.
Oerhört jämnt och små marginaler som avgör.
Hade lika gärna kunnat va 3 poäng till Timrå. Leksand hade marginalerna på sin sida, inte Timrå, tyvärr.
Gällande utvisningarnas vara eller inte vara vill jag inte yttra mig om, men även om Leksingarna inte gjorde mål, så hade de naturligtvis betydelse på matchens utveckling i stort.
Jag förstår inte vad som driver er "medgångssupportrar" framåt?
Naturligtvis så måste man få ge konstruktiv kritik, men att gapa och skrika samt ge sig på vissa individer och kräva av gång etc. är ju bara löjligt, "sandlådenivå" vill jag påstå! 🤢🤢🤢
Vi har endast spelat 8 omgångar, vi har vunnit 4 av dom.
Alldeles för tidigt att ta ut kvalångest i förtur!😊
Till alla tidigare nämnda: Timrå IK behöver inte er, byt lag!🤢
Till er andra och laget: Nu kör vi över Malmö imorgon! 💗🤍💗
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Häftigt att många är så uppgivna efter gårdagens förlust! Igår var Armalis större än hans eget mål. Marginalerna i avsluten var inte på våran sida. Jag är inte orolig alls. Leksand ska verkligen tacka domarna för gårdagen. Har dom haft såhär mycket tur förut? Spelar vi såhär imorgon så kör vi över Malmö totalt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
hockeyärnice: det här laget går inte för fullt varje match. Och det är Antes förbannade ansvar att se till att spelarna ger allt i varenda jävla byte. Och klarar inte karln av att få laget med sig bör karln avgå och lämna över spakarna till nån annan. Tveksamt om Ante är en headcoach egentligen.!?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Nubben måste ju vara slut som sportchef nu? Två slagpåsar har han byggt i år, bra jobbat!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
AndersB: Folk surrar om att vi behöver backar som är spelskickliga, nä vi behöver någon/några som kan gå på mål.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Kerstin_k: enda gången Timrå kunnat ta guldet
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Kerstin_k: Jag är en av de som var tveksam redan under sommaren när man storsatsade på hemvändarna. Bra spelare, visst, men det är ju lite utav en klassiker att hemvändare underpresterar och är ganska rejält överhypade. Spelare som hade kunnat spela i KHL/NHL/NL nu och man funderar ju på om de har det i sig att grisa i SHL. Dock har vi väl ändå ett bättre lag än in fjol på det stora hela, det borde gå att vända denna skuta, men det krävs mer vilja och hårdare jobb. Är inte orolig än, men med tanke på att vi varit sämre i stort sett hela tiden än motståndarna måste något ske som får gruppen att få ut mer av sin kapacitet än ca 75% som det känns som vi får nu.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Kerstin_k: Andas lite och låt spelarna hitta sin plats/form.

Ni såg säkert hur pass mycket vi klagade innan ”vårat” Brynäs ”kom igång”

Nu säger jag inte att vårat lag är säkert från kvalspel. Men det är en bra bit påväg. Samma sak med att ni har en bra bit påväg att bli ett bra lag.

40 omgångar till och allt kan hända, många nyförvärv kan komma in och många tränare kan få kicken. Inget är skrivet i Sten :)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
söder över: Fy fan för att vara Timrå-supporter alltså. Vi har det bästa laget i mannaminne, sedan visar det sig att våra hemvändande stjärnor inte alls kommer upp i nivå. Alls.

Det är fan som en pungspark att behöva stå ut med det här. Idag var det ändå ett fall framåt. Det SÅG mycket bättre ut stundtals. Pettersson hade bara behövt förvalta nått läge så hade matchen sett annorlunda ut. Men va fan gör det när hesafredrik ljuder? Inte ett jävla piss.

Problemet är ju att Timrå inte har råd att fara och vänta på att spelet ska sitta. Timrå behöver rada upp ett par vinster, skaffa sig lite utrymme i tabellen och få lite arbetsro. Men fan vet om dom har kapaciteten till det? Snart måste man börja intala sig själv att "fyra sista segrarna" är allt som räknas.

Det är ett mörker. Även om det är tidigt på säsongen. Men rätt vad det är är det inte längre tidigt. Och då är det kört. Ekonomi att göra något truppmässigt finns inte heller, vad det verkar.

Ante har en jävla uppförsbacke. Han behöver bevisa för alla att han är rätt man att skapa ordning i kaoset. Jag är tveksam till att han har det i sig alltså. Har Timrå inte åkt runt och letat en massa saker sedan han kom hem igen?

Nåväl, nog med negg i lagom affekt. Jag tar ändå med mig att det var ett fall framåt idag. Vägrar ändå tro att Timrå ska vara så här usla. Ny match imorgon igen. Spela likadant, göra mål på lägen och inte söka passning jämt. Det MÅSTE gå.

Snart borde också nån expert nämna Johansson i samma mening som Tre kronor, världsklass eller NHL-nivå. Han är ljusglimten just nu.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: jag är så jävla avtrubbad. Jag såg detta under matchen med och givet bedömningsnivån med tanke både på Wallis tripping och Landers hooking så är det här korruption. Det finns inte en möjlighet att 4 domare missar dessa situationer. Återstår gör således inget annat än korruption.

Men även om så är att domare ska ha ett kuvert med pengar, signerade puckar till familjen eller vinst på rätt lag efter att de satt ett resultat på oddset som utgör bonusen den här veckan eller oduglighet som uppdragsgivaren låter vara helt accepterad och snarare skyddar än försöker komma till rätta med så går det inte att göra ett skit åt det utan att någon läcker lite och det kommer fram vilket det är som gäller.

Om man svarar med hårdare spel själv så slipper man åtminstone bli ägd på isen…

Lite som på den gamla goda tiden.

Det domarna blundade för tog andra betalt för.

Önskvärd utveckling?

Nä men gör ett satans jobb då så finns inget jävla behov att jämna ut orättvisor…
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tycker man borde anmäla den första incidenten till disciplinnämnden; Såg det inte så klart under matchen men han har verkligen ingen anledning till att dra upp klubban så långt innan pucken ens är nära han.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
söder över: Uppspelen såhär långt är på HA-nivå.

I de flesta fall kan man på förhand räkna ut hur ett "anfall" ser ut.

Långpass ifrån back som når någon snubbe i mittzon. Denne försöker på egen hand ta sig över offensiv blå. Eftersom passen är lättläst ligger motståndarlaget med tre pers vid denne ensamme kille som blir totalt mosad i sargen och pucken glider ned och plockas upp med enkelhet av motståndarnas backar.

Aldrig någonsin att någon försöker stoppa och vänta in lagkamraterna som ligger långt bakom eller leta sig in mot mitten för att hitta ytor, nää här ska det minsann klämmas fram via sargen.

Misslyckas 9/10 gånger.
Låst ämne

« · 2389809 · »