1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580031 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26

1324229 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
pettsson: Ingen fara o du har rätt om att folk spyr galla efter matcherna som förlorats. Den trupp vi har eller hade efter alla skador .. och ledarna är de som ska vända detta med hjälp av oss supportrar. Men jag är rädd att Timrå balanserar på ruinens brant och att detta kan bli svårt att vända men det kan gå. jag har inte gett upp säsongen än.....jag kommer att stå där i morrn o hoppas på 3 p.

Vad jag vill se är en vision från föreningen som inte bara talar om målet utan även hur de ska nå dit, lite handlingsplaner typ...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
superfalle: Självklart. En förlust är en förlust och det är inte vad vi har råd med nu.
Känns väldigt surt med Halonen och Axelsson. Vad gäller första så var det norrmannen som var lite väl på. Det var han som började mucka med Pikka för att få ut honom ur spel också, och det lyckades också tyvärr.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
superfalle: Nån som vet om Ice projection är klart?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
pettsson: ja . de var en halvskaplig match . mot ett ganska lojt lhc . men de är liksom inte läge för hedrande förluster nu . en hedrande förlust ger 0 poäng . och de är poäng som vi behöver . inget annat
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
sarg ut: jag kanske överreagerade lite. Men det är annars så typiskt att det är efter en förlust som det ska klagas.
Men ok, ber om ursäkt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Frella: Klockrent
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26

Ambroo: Det som blir intressant är att se hur laget uppträder de två hemmamatcherna i veckan. Är det lika krampaktigt som tidigare lär inga nyförvärv i världen hjälpa det här laget utan då får vi förlita oss på att vi kan hitta tillbaka till ett bra bortaspel igen.

Det jag inte förstår är varför inte lokalmedia verkligen ställer TJ mot väggen. Vad hjälper enstaka intervjuer med Linkan då TJ är ytterst (enda?) ansvarig i den här föreningen? Det finns ju rätt mycket att ifrågasätta de senaste säsongerna.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Så länge T-J sitter kvar finns det inget hopp för TIK, Han ensam har kört allt i botten....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
pettsson: Jag kommenterade inte machen utan framtiden för Timrå IK o jag tänker inte hålla käft!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
pettsson: Det är ju just det som är problemet. Vi spelade stundtals mycket bra t o m, men trots det så räckte det inte och det mot ett lag som inte behövde förta sig nämnvärt. Sen är det väldigt svårt att vinna om man inte tar kampen på rätt ställe, dvs framför de bägge målen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
pettsson: Vissa delar av det som skrevs kan du inte påstå är oriktiga , eller ???
Du snackar om matchen , sarg ut talar om organisationen , två olika saker.
Att ta in en fystränare som kör individuellt är ett måste. Jag skrev redan i somras att Tord Johansson inte var den bästa när det gäller fysträning utan då skrev jag att TIK skulle titta på vad Pelle Ljungström har gjort för Giffarna.
Pelle kollar upp vad enskild spelare brukar ha för problem under en säsong och sedan lägger han en träning som passar just för honom så att inte problemet uppstår igen , enkelt eller hur. Tror att Pelle skulle passa in i TIK.
När det gäller att vara förhandlings lama så tar då TIK första platsen i alla fall .
Nu behövs det verkligen nya spelare både backar och forwards och inte en matchotränad Sonnenberg utan spelare som varit på G en längre tid.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
sarg ut: Till alla som vill klaga på matchen igår så tycker jag ni kan ta och stoppa era dumma ord nånstans mörkt.
Killarna kämpade svinbra. Första perioden gav prov på riktigt fint passningsspel och tempo. Första målet som föll åtta sekunder innan andra periodens slut ska inte lastas Ptikämäki på nåt sätt. Han täckte av skott och följde med blixtsnabbt på passningen. Tyvärr gled den retsamt in ändå.
I tredje återföll de lite till att gröta i sarghörnen och det var dåligt med passningsmöjligheter framför mål.

Men på det hela taget en väl utförd match och mest slumpar som avgjorde i en tredjeperiod som till stor del bestod av hawaii. Timrå spelade BRA! Sen att två spelare (Anton Axelsson och Antti Halonen) fick lämna avbytarbänken med benskador är inget ni tar hänsyn till eller?

Så om du inte var på matchen eller såg den med egna ögon ska du bara hålla käft. Jag blir innerligt sur på folk som bara ska häva ur sig sina sk profetiska ord på vad som ska frälsa vårt lag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Nu är det dags att stoppa nedmonteringen av Timrå IK. Det här med för dålig grundträning visar sig hur tydligt som helst. Varför orkar inte laget prestera mellan de uppehåll som varit tro...och vem bär egentligen ansvaret??
Jo det gör naturligtvis sportchefen, fystränaren och spelarna själva. Att en del spelare skött sig bättre än andra ser man ju oxå.
Det är dags att röja upp i organisationen!! Timrå hade chansen att få en rutinerad spelare till reapris men som vanligt så visade man bara intresse.
Soppan med Corso, och fylleskandalen, velandet med sonnenberg, m.m. visar bara på hur dåligt en elitserieförening kan skötas när inte ens ledningen på kansliet kan samarbeta. Styrelsens primära uppdrag blir nu att lägga all kraft på att reda upp detta kaos som faktiskt råder i Timrå IK idag.

Förtroendet hos sponsorer o supporters måste återställas.

En ny sportchef måste anställas omgående och ett nät av scoutingpersonal måste lyda under denne o då går det inte ha en som inte vågar ta egna beslut.

Klubbdirektören måste vara just det o inte sportchef.
Budgeten för spelar köp får inte slängas bort på rehab spelare. Timrå ska inte behöva värva skadade spelare på gamla meriter utan friska vältränade som passar in.

Tränarstaben måste få tillgång till en trupp som klarar av att spela den moderna hockeyn som lill-kenta redan 2003 lanserade. Till det krävs en fystränare som har tillgång till hela eller större delen av truppen redan när grundträning startar.

Juniorlagen ska bli "de alla snackar om" vackert så men då måste fler lokala talanger utvecklas i ungdomslagen, hockeyhögstadiet och hockeygym för nu värvar vi lika mycket till J-lagen som till a-laget.

Målvaktsbiten måste prioriteras visste man att Lindbäck kanske skulle lämna så måste rekryteringen av en eller två målvakter med modernt spelssätt starta omgående och ingen nödlösning som skedde i år. Spelare som år efter år är frånvarande p ga skador måste antingen plockas bort eller så måste de få individuellt upplagda träningsprogram. Timrå har inte råd att betala för skadade spelare år ut o år in

vad vi vet så är det här näst sista året som elitserien, som den ser ut idag, spelas. vad som kommer sen vet väl egentligen ingen men nån form av förändring kommer att ske. Vill Timrå IK vara med i den nya utvecklingen så måste föreningen själv ta minst ett par kliv till i utvecklingen för att ö h t få vara med i svensk hockeys finrum annars är jag rädd att föreningen backar tillbaka till en undanskymd tillvaro.

Detta ska styrelse o klubbledning jobba med och då krävs det en hel del nya ansikten med både kunnandet att driva ett hundratalsmiljoner projekt samt ett genuint hockeykunnande som kan vända skutan i rätt riktning igen.

Jag är riktigt jävla orolig för min favoritförening
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
superfalle: Nu när jag ser matchen igen på reprisen så tycker jag ändå att vi nöter på ganska bra trots allt. Till och med Kolan faktiskt. Det blir nog bra till slut trots allt :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Bragd-Birger: Ja det hjälpte inte ens med chartrat flyg idag :-(. Men har det inte varit väl många skridskoskenor som fastnat i isen i år? Slipar Hussen fel...? Nu söker man allt som kan vara fel.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
mikenomad: ingen mening att du tar de där med diffe . har han bestämt sej för en åsikt så är de bara så . han har lovat mej att hela laget kommer att lyfta då corso försvinner . så de är bara att luta sej tillbaka och vänta på de stora lyftet . hittils har de blivit en poäng . men de lossnar nog snart
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Festligt med torsk och nygamla skador. Å andra sidan, båda sakerna var jag hyfsat inställd på. Nästkommande två fajter blir vattendelarna. Gör man någonting annat än en rejäl jävla holmgångsmatch mot FBK, så...kommer t o m en lallande fåne som jag börja hissa kvalserieflaggan.

Angående Corso orkar jag inte bry mig om hans göranden, annat än det som har med en ny klubb att göra. Han måste bort nu, och ledningen måste ha något hyfsat kvalificerat i ersättningsväg. Att enbart förlänga med Murley räcker inte.

Annars håller jag med skribenten som efterfrågade kommentarer från TJ. Jag tycker att det är bedrövligt att det är knäpptyst från timråledningen (undantaget Linkans svävande dimridåer). Hur fan ska man hantera detta delikata läge?

Ja, herregud. Under alla andra uppehåll börjar man febra efter hockey när man slickat sina sår, men den här gången har jag paniskt räknat ner dagarna. Jag vill inte alls att den här skitserien ska rulla i gång igen. Ingenting - förutom då dom 'rehabiliterade' spelarna - pekade åt ett positivt håll.
Perra ser helt trött ut. Nej, jag tror inte att han tycker att det här är kul och inspirerande alls. Och nej, jag tycker inte han har fog att känna sig nöjd med särskilt mycket. Odisciplinerat spel, fruktansvärt PP och BP. Att vi bränner åt helvete för mycket chanser kan han inte lastas för, men övriga brister är han åtminstone medskyldig till.

Jaja. Överlevnad is the shit, verkar det som. För jävligt egentligen, för på pappret och i spelet inledningsvis fanns det tecken som tydde på något helt annat. Nu gäller: bygg om, bygg rätt. Bort med allt dökött och skadebenägna spelare. Ta ett rejält grepp om fysbiten. Jag har svårt att tro att den här truppen ligger på den övre elitseriehalvan konditionsmässigt. Och det måste Timrå göra. Vi kan kanske inte köpa dom dyraste spelarna, men vi kan i a f se till att dom spelare vi ställer på isen är optimalt preparerade. Förhoppningsvis får vi påbörja detta ombygge med elitseriestatus.

Avslutningsvis: hockey är en skitsport!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Nisse: Enda sättet att vända på skutan är att sluta dalta med Corso. Nu har tränarna beordrat honom att ha semester, när han egentligen skulle ha delat ut parkeringsböter utanför Eonhallen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
mikenomad: En fundering jag har, som känns rätt befogat den här säsongen är: hur många fel har den här styrelsen och de som jobbar närmast inpå begått? Det är många saker som förefaller mycket märkliga när man ser tillbaka på det som hänt. Har styrelsen och dess närmaste medarbetare kunskapen att driva detta 100-miljoners företag på ett professionellt och framgångsrikt sätt?

För var dag som går, ju mer osäker och tveksam blir jag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Hej diffe! Du skrev igår att du inte kunde se Corsos strhet. Tja, en liten detalj behärskade han bättre än någon annan i Timrå IK, nämligen att göra mål. En ack så viktig detalj dock....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
El Maco: Nu måste det snart i frågasättas , Var är diciplinen.
Hur fan kan man snacka till sig en tia ??) (nr 63) Hur i helvete kan Skoogs ta en tia till när vi redan fått Annti skadad ??? osv osv.
Man sparkar Corso och då tror man att man satt ner foten ledningen. Men men. Vi ligger sämst till i utv ligan !!!!! Diciplin eller ??? Vi är sämst i box-play,sämst i power-play !!!!
Alla jäv.... skador , ja visst , men är det bara en tillfällighet`???
Jag känner inte igen Timrå !!!
Timrå ska stå för fart, styrka, mod, och ett jävlar annama. Jag saknar faktiskt allt av Detta.

Just nu är vi sämst i ELITSERIEN tyvärr, må det vända !!!!!!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
El Maco: skit i den där tomten . han har de nästan lika jobbigt som oss . ett annas sätt att hantera de bara . projektioner kallar de för tror jag
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud: Arbetsdomstolen? Du är rolig du. Sluta slå knut på dig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
hovhas:
Det där är så idiotiskt att man orkar inte ens besvara det.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud: Grattis nu har 10 öring ramlat ner. Det var detta, exakt detta som Ni i M0d0 använde Er av när det gällde Freddans kontrakt med Malek. Vakna upp och inse att livet ser ut så här, sedan behöver Du inte vara sur att M0d0 inte hade pengar att köpa loss Corso från Timrå när han sparkades. Ett sådan här ärende kommer aldrig, jag säger aldrig till AD så länge Timrå betalar hans lön och Corso gör som han blir tillsagd.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Nu är det dags att:

1. Sparka tränarduon
2. Sparka fystränaren
3. Ta in Corso, gör honom till lagkapten
4. Ta in en J20 femma
5. Hitta en lämplig (ung) tränare som vill nåt (och kan engelska)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud: Din kunskap ? har du hittat mamma än????? och jag vill upplysa dig man kan göra vad som helst, ni kunde ju det kicka spelare ,och skicka ut dom utan fallskärm ut i den stora världen utanför Ö-vik, jag tror att dom står på eran parkering ännu, , för dom har väl inget jobb än? jag tror att dom blir stjärnor i ett annat lag, vad tror du ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Nisse: Då är du inne på ett område som kallas provocerad uppsägning, det är många arbetsgivare som fått lära sig vad det är via AD. Om du/ni tycker det är värt att prova det, så gör det!
Corso har väl väldigt tydligt aviserat att om någon jävlas med honom så jävlas han tillbaka. Han kan säkert sitta ut detta kontrakt i ren illvilja, och då har ingen vunnit.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Spud är Timrås svar på Krister Lindarv och en helt vanlig banjolirare i Modo. Bättre torska hårt med stolthet än att ta en pinne och skämmas.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
El Maco: Jag varken försvarar eller fördömer våra tränare men ang. Perras loja intryck i intervju så tänker jag bara: ja men vad ska han göra? Skadorna bara hopar sig, han får inga nyförvärv och förväntas göra underverk med ES tunnaste trupp. Klart man står lite uppgivet och smågarvar. Vad ska han göra liksom...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud: Nu lägger Du av med Ditt enfaldiga argumenterande. jag håller med dom som skriver att man skall negligera det Du skriver men nu kan jag inte längre. Corso är anställd av Timrå IK som ishockeyspelare. det står ingenting i hans kontrakt att han skall spela i 1;a, 2;a eller i PP eller i BP. Det står att han skall vara tillgänglig på matcher, träningar och övriga aktiviteter som klubben anvisar, och med det har man hittills menat sponsorträffar o.dyl. det är detta som jag menar klubben skall testa till sitt yttersta för att se om parkeringen, program faller under den rubriken. Allt, jag säger allt går att driva till sin spets och få folk att "frivilligt" bryta ett kontrakt. Det är ändå en viss skillnad mot att bevilja betald ledighet i Canada. Du kan ju börja med att kolla av M0d0 och deras metod när det gällde Malek.....Förstsått eller för svårt ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
El Maco:
Eller när gabbe säger att dom måste stå mer framför mål.
- men vilken hindrar dom ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26

En skön tränarfloskel som plockas fram ibland är påståendet "vi tror på det vi gör". Jag tror att Challe alltid trodde på det han gjorde. Tror våra två vörmlandspöjkar på det här egentligen?

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Nisse:
Det var fan ta mig det klokaste som sagts denna vecka!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud:

Du är så jävla kass så jag skulle dra på dig en smäll, det är sant det.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Simmalugnt: Jag tror verkligen att många här inne tror att det ska gå att hota corso att träna med jlaget annars får han ingen lön.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
El Maco: :) Vissa här inne har ju efterfrågat att jag ska skriva några inlägg efter modo förluster och inte bara efter MODO vinster, så till er kan jag bara önska att ni njuter nu!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
fighter & Timrå Icon: det är klart att man ska ställa in sig på kval. Idag visade man ju dock lite energi men samtidigt så händer det inte mycket i offensiv zon. Ett blekt LHC har inte större problem med att hålla undan i slottet. Att vi sedan har domaren kraftigt emot oss hjälper ju inte heller. Inte heller därför vi torskar. Sen 2 skador till på det här och ja...det ser mörkt ut.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud:

Om du tror att det är det som allting handlar om så är du ÄNNU dummare än jag trodde.

Sköt du ditt så sköter vi vårt.

Och spela inte oskyldig, det du håller på med är högst medvetet.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
John K: Förlåt då. Men jag är så löjligt trött att se han på isen. Fan valfri back från Kovland skulle kunna gå och spela med mer självförtroende. Men på tisdag sitter man tvångsmässigt på sin plats och bara längtar till att matchen ska ta slut.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud: Synd att du inte har några kompisar att gråta ut hos utan måste komma hit efter sjätte raka förlusten.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Hälge: Håller med dig. Han har en bit kvar till normalklass.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud: Vem fan har pissat i din sminkväska då? ;)

Var glad åt en pinne mot AIK istället!

Jag önskar att Timrå också kunde överprestera på det viset ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Simmalugnt: Jag vet att kunskap inte är så populärt här, men att det ska bli denna storm för att jag upplyser er om att det inte går att tvinga lagets dyraste spelare att stå på parkeringen/juniorlag/what ever är inte det lite överdrivet?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26

Simmalugnt: Att ni ens orkar bry er om spud ? En massa löjliga inlägg som bara är till för att provocera ?

Ignorera trollet istället !

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Simmalugnt: Det blir iaf lite småmysigt med Modo och TIK i KS.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud:

Du ska väl förihelvete inte mässa om sakligt. Ditt glashus ligger redan i ruiner.

Försvinn, kryp hem till modoboken, fast där är du ju inte heller önskvärd ditt äckliga jävla troll, det är ju därför du hänger här.

I en perfekt värld så skulle Tomten ha IP-bannat dig från HS.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Frella: Gnäll inte på Corso. Gnäll istället för de som försatt oss i den här soppan, nämligen Tomas Johansson, Christer Eriksson och Linkan. Dom skulle haft klart med ny klubb eller ha förhandlat fram en lösning med Corso innan dom sparkat honom. Med tanke på allt annat som dom gjort fel är det väl inte konstigt att även detta misslyckades. Vänta bara och se om Corso hittar någon ny klubb och Timrå inte offentliggör den ekonomiska uppgörelsen, då har Timrå betalat stora pengar. Jag tycker också att Timrå skall sätta hårt mot hårt och kalla hit honom bums, han kan sälja program, ta betalt på parkeringen o.s.v. men flatheten lyser stark hos klubben. Var är klubbdirektören i detta läge ? Två gånger har han varit framme, " vi ligger trea, vad är problemet" och "fyllepresskonferansen". Nu när det verkar brinna överallt i klubben är han totalt osynlig. Det är nu han måste fram och tala till folket, inte nickedockan Linkan som inte får ha en egen åsikt. Undra hur tränarna mår i detta läge ? blev det som dom förespråkades i våras när dom värvades ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
spud: Gud vad skönt att Modo bara 1 poäng med sådana välbetalda spelare och stjärnor !
Har du en förklaring? eller grinar du ,som du gör när du har tappat mamma på matchen samt NAPPEN
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-12-26
Ambroo: Är det jobbigt när boa är stängt och åtgången vart lite större än planerat? Eller har du något sakligt du vill komma med?
Kommentera

1324229 · »