1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03

« · 2301919 Till forumet


Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Det är väl lika bra att addera ytterligare en trea till samlingen, nu när vi ändå håller på?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Knylan: står på jobbet nu och Fyfan vad nervositeten svämmar över redan nu. Skakar när jag tar klunk av mitt halvljumma kaffe. Men jag tror på vinst ikväll, måste bli vinst. Vi vet, vi kan, 10-0 Timrå!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
russkiy medved blyat: 3 enkla mot dynglaget ikväll. Chilla.🤤
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
snushane: har försökt mannen men de här jävla koffeintabletterna funkar alldeles för bra nu.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Ang. hur det blir med Paigin och hur Timrå bör agera så lär väl inget iaf hända före helgen. Vi kan mest troligt dra nytta av honom i minst ytterligare 3 hyperviktiga matcher utan att förlora nåt anseende för det.

Vidare kan jag ändå tycka att det är ett förbunds uppgift att avgöra. Visst, jag håller med om att Ryssland ska sanktioneras till reptilstadiet även om det innebär smällar även för oss eller enskilda individer.

Men såna beslut ska väl ändå inte tas av oss var och en, av lekmän som inte alls har med såna frågor eg att göra. Tas nu det här beslutet att spelare i svenska klubbar inte berörs och Timrå väljer att ha Paigin kvar så får man tycka vad man vill om det men ansvarsfrågan, såväl moraliskt som juridiskt, hamnar i förbundets knä.

Jag menar, var går annars gränsen? Jag har en chef som är både rysk och svensk. Hon har svensk man och barn och har bott här i ca 8 år. Ska min arbetsgivare avskeda henne och kräva att hon flyttar åter till Ryssland?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Helt sjukt egentligen. Jag gillar inte Putin men ska men tror man verkligen någonting blir bättre i den delen av världen om man låter oskyldiga ryssar ta smällen? Ukraina framställs som en demokrati, men det är dom inte. Dom har stängt ned tre tv-stationer som öppet kritiserat presidenten och även fängslat oppositionsledaren. Om två skendemokratier ger sig på varandra varför ska vi i omvärlden lägga oss i? Låt oss hjälpa flyktingar så mycket vi kan, men att låta oskyldiga drabbas bara för att två diktaturer är i luven på varandra? Nej tack.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Labban: att kalla Rysslands invasion av Ukraina för ”två diktaturer är i luven på varandra” är så extremt missvisande, och du spelar ner allvaret och Rysslands vidriga agerande något oerhört.

Hatar att bli politisk på forum som dessa, men en sådan kommentar kan jag fan inte lämna oemotsagd.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: Känns som att du lyfter en icke-fråga. Sverige kan absolut bidra till att införa sanktioner mot Ryssland som land, men att agera på ett sätt som direkt skadar individuella människor lär ju inte falla i god jord bland befolkningen.

Så länge det inte uppdagas att de ryska spelarna i SHL/HA aktivt bidrar till krigsföringen så blir de kvar. Timrå IK som förening har inget moraliskt ansvar i detta, så att agera omoraliskt och skeppa iväg Paigin som straff för något han rimligtvis inte är inblandad och skyldig i vore däremot att agera omoraliskt.

Såg att det fanns några riktiga dårar som hävdar att det är skandal att han får vara kvar både i Måndagschatten och i STs kommentarsflöde. Några använde bevisligen paraply när det regnade hjärnor.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: Vi är i ett extremt viktigt läge nu där det är en kamp för klubbens vara eller icke vara i SHL..
Lämna politik åt sidan och tänk sportsligt nu.
Paigin bör definitivt stanna i klubben. Det moraliska tänket tar vi EFTER kontraktet är säkrat.
Putin drar inte tillbaka sina trupper för att vi skickar hem vår ryss men våran klubb har betydligt större chanser att hålla oss kvar om han stannar, så Paigin stannar... punkt.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Jag hatar alla kineser och dom ska lida så mycket det går. Allt pga pandemin startade där.

Är det så det ska vara? Fan är det för jävla tankar??

Ryska befolkningen är ju för i helvete förtryckta av Putins regim. Dom gjorde misstaget i att rösta fram honom för 20-25 år sedan för att dom trodde han skulle bli deras räddning från fattigdom. Putin ändrar flera grundlagar och gör så att han kan sitta hur länge som helst utan problem. Han dödar oppositionen med gift eller slänger ut dom från 7 våningshus. När ryssarna nu får se vad som händer i Ukraina så samlas 100 000-tals demonstranter runtom i Ryssland och begär putins avgång. 7500 hittills är gripna och frihetsberövade.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
vonDöbeln: Jag tar upp en fråga som bl.a lyfts av Olle lite längre ner, dock i en låst tråd
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: Tycker bara att det är konstigt att förbundet lägger över det på klubbarna. Vi är ju i stort behov av vår ryss, säkert som Västerås är av sina osv. Ska vi behöva ta ställning till att skicka hem en rysk medborgare som kanske hatar Putin mer än vad vi gör?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Nu är vi här igen. 6-poängsmatch och vi sitter och diskuterar om ryssar verkligen borde behandlas som människor fortfarande. Vad fan är det frågan om? Man måste skilja på sak och person, det gäller i alla aspekter av livet. Paigin är på inget sätt medskyldig till det som händer mellan Ryssland och Ukraina, så varför ska han bli straffad? Hans spelande i SHL gynnar inte Ryssland som nation överhuvudtaget.

Låter som en trasig skiva kanske men kan vi inte ha ångest över hockey istället? Jävlar vilket mörker om vi torskar ikväll. Om vi därimot lyckas vinna ikväll kommer mina tankar flaxa iväg mot play-in och SM-guld, underdogen som legat och ruvat i botten hela säsongen tar plötsligt språng och klöser sig hela vägen. Då hade vi nog till och med fått en rubrik i aftonbladet, eller iaf nämnas i förbifarten då dom skriver om annat lag.

Ikväll kör jag med dubbla kalsonger, det lär behövas!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: tycker det är helt rätt. Förbundet har nu sagt sitt att ryska spelare får spela i ligorna. Nu är det upp till klubbarna som har ryska spelare att agera. Och klubbarna som har ryska spelare kommer inte sparka någon.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Håkkybåkky: Tycker inte det är missvisande för det är precis vad som händer. Man kan inte bli demokratiskt genom att förtrycka opposition, alla ska ha rätt att få komma till tals i ett demokratiskt land. Sedan försvarar jag inte krig, men jag har noll sympati för Ukrainas regering efter att ha läst vad som pågår bakom kulisserna.

Dom det är synd om i den här soppan är oskyldiga Ukrainare och Ryssar.

Jag vill inte prata politik mer så det blir mitt sista inlägg i ämnet
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Fast jag tolkar inte det så. Jag tolkar det som att förbundet redan har bestämt. Sedan är det väl alltid upp till varje klubb hur de väljer att göra med enskilda spelare, ryssar som andra nationaliteter och det förbundet säger att de isf stöttar klubbar oavsett vilket val de gör i frågan.

Ser inte att det läggs nåt moraliskt ansvar på Timrå i det här fallet och har mkt svårt att tro att vi blir stigmatiserade om vi följer gällande regler och låter honom spela kvar så länge förbundet säger att det är ok. Tycker det ur moralisk och mänsklig synvinkel vore betydligt vidrigare om Timrå satte sig över sådant och agerade utifrån nåt självherravälde i frågan.

I dessa tider är det väl viktigare än någonsin att vi alla sluter upp bakom gemensamt tagna beslut och inte var och en springer runt och skapar egna sanningar som vi agerar efter
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Svensson och Eriksson verkar vara tillgängliga till matchen
Eventuellt får vi även tillbaka nån av de sjuka.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
BlackBay: Det blir kanon med 6 backar åtminstone.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: Fokus på det sportsliga tack. Vill man läsa och skriva om politik och krig finns det andra forum.

Utan Paigin minskar våra chanser att stanna i Shl från 40-50% till kanske 20-30%. Det han har visat de första matcherna har varit direkt avgörande för Timrå. Detta vet naturligtvis ledningen och laget också. Han stannar i Timrå.

Ny 6-poängsmatch ikväll. Vi har verkligen momentum och det känns som om våra chanser är goda. En seger ikväll vore guld värd inför de många hemmamatcherna som kommer. Då har vi verkligen häng på både Brynäs och Lhc och är bara 3p bakom.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Då ska vi se. Broc Little har 1+1 på elva senaste, Linköping har vunnit en av sina åtta senaste matcher. Man är ju van vid att alla dåliga trender som går att brytas bryts mot just Timrå så jag räknar kallt med noll poäng idag efter hattrick från Broc Little.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Någon som vet hur man fixar biljett om man vill se matchen live i kväll på bortasektion?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
BlackBay: Fan, jag tror på fullaste allvar att det går bättre när Erixon inte är på isen.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Dubbeld: Erixon är väl okej men han är också rätt lam i sina ageranden. Känns som vi växer väldigt mycket av att folk spelar fysiskt och rejält och fullföljer situationer, där tycker jag Erixon lämnar mycket att önska.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Dubbeld: Jag sa samma när vi hade bohm. Med han ombytt så förlorar vi. Erixon känner jag är både bra och dålig. Vissa matcher en av de bästa i laget och matchen efter är han en säkerhetsrisk.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Jahoppgummisnopp då var det dags att kika närmare på kvarvarande matcher för oss, Cluben, DIFFEN, Brunäs och Rödhökarna.

Har räknat ihop vad kvarvarande motståndare för respektive lag har för poängsnitt (har skiljt hemmamatch från bortamatch för alla lag) och tagit genomsnittet av detta. Ett bra schema är således ett så lågt poängsnitt på motståndet som möjligt.

Har gjort detta baserat på 1) poängsnitt hela säsongen 2) från uppehållet i november och framåt(när vår monstersvacka avslutades) och 3) från årsskiftet

Intressant att se är att vi och Cluben verkar ha bäst schema, oavsett vilket poängsnitt man utgår ifrån.
Samtidigt ska man komma ihåg att DIFFEN har haft bäst eget poängsnitt under denna period, så nedanstående tabell säger bara något om motståndet(inte om oss själva). Dock borde det ge någon typ av fingervisning kan man tycka.

Vi håller tummarna för poäng ikväll, och drömscenariot 3 pinnar. För egen del blir det match på plats idag i Cloetta.

FORZA TIK!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
thorwald: Samtidigt såg man ju också på Paigin att ju längre matchen led desto fler misstag gjorde han. Inte så konstigt när man spelar 30 minuter men jag har hellre Erixon på isen och en fräsch Paigin än situationen som uppstod mot Malmö. Så här i efterhand tycker jag att det är smått otroligt att vi tog poäng mot Malmö med det laget vi ställde på isen.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Det är inte helt ovanligt att ett lag som är decimerat gör bra uinsatser. Det har hänt Timrå många ggr.
Detta är psykologi. Det blir : "nu slår vi ur underläge och ingen förväntar sig att vi ska kunna vinna"- läge mentalt.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
kulltorp: absolut, sen fick vi ju hjälp av att Malmö var så handlingsförlamade också. Tror inte tisdagens insats hade räckt mot många andra lag i SHL men det var väl helt rätt tajming att ha soppatorsk i så fall, maximal utdelning för oss. LHC blir svårare och DIF tror jag blir en riktig nöt att knäcka.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Magsjuka på Ante Karlsson enligt ST. Bara hoppas att det inte hunnit sprida sig till resten av gruppen 😬

www.st.nu/2022-03-03/timras-tuffa-avbrack--tranaren-missar-kvallens-match
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: ajdå! Precis när försvarsspelet började sitta!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
josha840: Paigin fixar försvarsspelet på egen hand ;)
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Bara hoppas han fått i sig någon dålig mat då, tajmingen finns ju bara inte om vi ska åka på massa sjukdomar denna jävla vecka.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Synct: En hockeybyxa rymmer ju rätt mycket ändå..... bara att skita brallan full i julmust och hoppas att det rinner ner i damasker.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tippade 4-2 till Malmö sist. Gick ju bra tillslut! Gör om samma process, tippar 4-1 till Linköping idag😎
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
palleparling: Vårt hopp blir att vi för andra matchen i rad sätter defensiven och spelet i mittzon utan puck som mot Malmö. Tunga Malmö tog sig knappt in på kassen mot våra fysiskt mindre backar, och de fick knappt komma med fart genom mittzon. Löser vi det har vi tillräckligt god offensiv för att skapa tillräckligt. Men även om LHC inte öst in mål, minst i serien faktiskt, så kommer vi få det väldigt tungt om de får bygga fart.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Sedan skulle det ju inte skada med mål eller två i powerplay ikväll. Det är på tiden. Vore mumma om Åberg kunde trycka dit en. Tycker han varit bra i spelet i övrigt, och assistena kommer ju, men vore härligt med lite nätkänning igen
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Enig. Skulle vilja se honom gör en skön dragning/accelerera föbi och trycka upp trissan i taket. En grym individuell prestation liksom.

I det övriga spelet är han riktigt riktigt bra
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Malmö tar in Peter Andersson som coach
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Ingen Ante, Ingen vinst
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Labban: Ingen Boyce, ingen vinst*
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Bra artikel i ST om Paigin. TIK förhåller sig till Hockeyförbundets syn. TIK stöttar Paigin på alla sätt, och tänker naturligtvis använda honom. Arbetstillstånd behövs, och ex.vis många ryssar jobbar i Sverige. Ska alla ur landet? Naturligtvis inte.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Propagandus: tur TIK spelat mot MIF då...
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Ja då kanske Tim får lite mindre istid i alla fall om inte Ante coachar...😁👍!
Tim har till det han presterat fått lite väl mycket istid. Lite mer istället på Filip o framförallt ryssen.
Men kanske inte uppåt 30 minuter men 25 ska han då kunna bärga!👍
Tror på bra vinstchans om vi fortsätter som sist.
LHC känner nog mer press än oss tror jag.
Vi avgör i öppen kasse!🏒👊👍
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Timråit H-sand: om JJ är på humör och om vi spelar samma grishockey som sist, då kan det gå bra!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
3714 mot brynäs
kom igen..nu...öka
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Propagandus: Vore rätt så korkat av Brynäs att släppa honom till konkurrent i detta läge.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tom Topp: Lageggia nära att förlänga med Timrå enligt Aftonbladet.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Hade inte tänkt att åka, men kunde inte hålla mig och är på plats i Linköping ikväll tillsammans med en vääldigt exalterad 7årig grabb, som sken upp som om vi skulle åkt till Lisseberg. 😎😊

Vi var på plats senast och då blev det vinst. Minns dock inte vilka kallingar jag hade på mig då.. 😱
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tonymontana: LaLeggia skulle det givetvis stå. Men jag tycker han absolut är en av 2000 talets bästa backar i Timrå. Om han skulle kunna slipa till defensiven litegrann, så är det är en super back.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tonymontana: Sätt en bra defensiv back bredvid honom alá Didde, har väl inte haft världens bästa förutsättningar den här säsongen precis..
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Sputnik: Jobba hårt o ät puck i afton !!
Biljett på bortastå eller bortasitt (sektion E?) ?
Blev ingen livematch för egen del tyvärr.
Låst ämne

« · 2301919