1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-01-15

1113209 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
JimmyH: Stå på dig Jimmy. 250kg vet inte vad han pratar om i fallet Backe. 250 kilos bullshit häver han ur sig. Milt uttryckt.
Men Backe är en bra elitseriemålvakt, det är han. Det är ju liksom så det är.

Idag får han bekänna färg igen. Håller han nollan eller släpper in ett mål, då vinner vi denna otroligt viktiga match. Vill ha honom som ett matchvinnande bollplank idag :) Det vore väldigt skoj både för dig, mig och alla andra också.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snelhest131: Det var så lite så :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: tack :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snelhest131: Då ska jag ta ner dig på jorden o påminna om Djurgården borta, Rögle borta, Färjestad hemma osv osv.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Simmalugnt: ta det lugnt. får ju världens gåshud när man läser nåt sånt här om timrå :D
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Vissa dagar vaknar man bara och känner sig så jävla stark.

Det här är en sådan morgon.

Det är något stort på gång, det känns i luften ända hit ner till fjollträsk nord.

I dag kör vi över dem, skickar dem till kvalserien.

En kokande arena bär fram våra hjältar till en övertygande seger.

De kommer att sprattla lite i början, men vi tuggar vidare och maler på.

Vi är arga och frustrerade, detta skulle ju bara vara 3 poäng, vad händer?

Sen i den förhatliga 2:a perioden lossnar allt.

Sonny smäller på och sprider smörpassningar omkring sig, Backe spikar igen, Pyrret och Timo sniprar in puck efter puck. Styfen håller rent.

I 3:e är det defilering.

2 minuter kvar: Resultattavlan blinkar till: Brynäs-Frölunda 1-8. DIF-Modo 2-2


Nu jävlar gubbar och gummor nu kör vi. Detta är dagen som vi har väntat på hela säsongen, som vi har törstat efter.

VI ÄR TILLBAKA!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Dream Team: Låter ju rätt ok faktiskt. Jag tillhör de som längtar tills Bogg är tillbaka, tycker han är nyttig. Kanon även om Lehtonen spelar, han är grymt viktig! Fast jag tycker fortfarande han verkar ha lite väl vekt immunförsvar för att det ska vara självklart att satsa på honom även nästa år. Eller så är det så att höstens virusproblem (vi gillar inte virus i Timrå) försvagat honom och att det är det han lider sviterna av. Fast till syvende och sist lär väl frågan om förlängning kanske aldrig bli aktuell då risken är överhängande att han drar....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Dream Team:

Morning svärsonen.

Det var en rätt trevlig läsning om Nr 22 också, speciellt denna raden.
– Jag har sett tabellen, och vet vad som gäller.

Men ser ju bar ut på skadefronten, tänk om det kunde få vara så här hela säsongen ut, speciellt på def-gubbsen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Lite positiva ord angående skade- och sjukdomsläget i truppen. Saxat från Dagbladet:

"Kimmo Lotvonen spelar troligtvis inte. Däremot är Dennis Persson och Jesper Samuelsson redo igen. Ljumsskadade centern Håkan Bogg kommer även att testas på is i dag."

Och vidare:

"Backen Mikko Lehtonen dras med en förkylning, men kommer sannolikt att spela i dag ändå."
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
JimmyH: Anledningen till att man inte skrivit ett längre kontrakt med Nygårds är väl enbart det att Per inte har sin familj i Sundsvall utan att de fortfarande bor kvar i Stockholm/Tumba? Medans Challe tog med sig frugan och barnen till Sundsvall.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
250kg kärlek: Några kvicka svar bara:

"Vidare tycker jag att du är onödigt hård mot Johan Backlund."

Det säger Skarin hela tiden också. Jag måste skärpa mig.


"Varför anställer man en headcoach längre än hans högra hand?"

Jag har inte en aning men min gissning är att Nygårds ville ha ett kortare kontrakt. Det känns ganska naturligt att andretränare inte skriver allt för långa kontrakt eftersom deras personliga mål är att bli förstetränare.

Men jag har en känsla av att Nygårds trivs ganska bra i sin roll här. Han är den andretränare i Timrå som jag under mina år har sett som får ta mest plats. Kenta hade bara puckplockare här, han körde allt själv tex. Challe släpper mycket av träningarna till Nygårds medan Challe själv kanske mer bara observerar och infliker ibland. Challe känns mer som coachen och Nygårds mer som tränaren skulle man kunna säga.

Jag tror och hoppas att Nygårds förlänger.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Friman SR: Håller med :D kan du inte åka på alla borta matcher också :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
250kg kärlek: "Samtliga matcher jag bevittnat i EON har resulterat i vinst..." Kan du inte gå oftare snälla????
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15

Jimmy: Först nu har jag läst ikapp din blogg. Dina bloggar är så pass innehållsrika och intressanta att dessa kräver lugn och ro och en stunds eftertanke. Din blogg som du döpt till "Fy fan vad rättvist" är precis som alla dina andra bloggar, helt fantastisk. Däremot skulle jag vilja att du utvecklar några detaljer i bloggen.

I tider där det går lite sämre är det lätt att utse syndabockar. Jag är ofta snabb att kommentera mindre bra insatser och också ge en hel del syrliga kommentarer. Men det du skriver i din blogg om träningen och den fokus våra tränare hade inför matchen mot Luleå känns enormt bra. Jag tycker mig kunna tyda att Challe och Nygårds har ditt fulla förtroende, trots att Timrå ligger pyrt till och att förluster (när de blir för många) oftast leder till ett allmänt missnöje. Jag har förespråkat att Challe trots uteblivna resultat skall fortsätta träna Timrå och få laget på rätt sida igen. Challe är duktig. Han om någon reder ut det prekära läget vi satt oss i. Men till min fundering: Jag läser att Per Nygårds har ett kontrakt som löper denna säsong. Challe har ett år till. Varför är det så, och vad händer efter säsongen? Nygårds har väl varit Challes vapendragare under lång tid och skulle inte han få förnyat förtroende, vad händer med Challe då? Och igentligen, varför anställer man en headcoach längre än hans högra hand?

Vidare tycker jag att du är onödigt hård mot Johan Backlund.

Du skriver bl.a. i din blogg att: "Backe gör en okej match, han är utelämnad på tredje målet och de första två har han ingen chans på. Men någon omöjlig räddning hade behövts för att få mer än godkänt."

Det känns som att jag försvarar killen 24 timmar om dygnet, att jag skulle vara en släkting som försvarar honom eller en flickvän. Men så är det inte. Jag tycker bara att en så pass bra målvakt skall visas mer respekt än den han får av dig och dina gelikar. Söker man fel, då finner man dem. Du Jimmy är väl den som stått upp och försvarat Backe mest, i den bekantskapskrets som du beblandar dig med. Johan Backlund har den senaste tiden varit magnifik i målet och kan inte beskyllas för Timrås förluster.

I övrigt är jag med dig. Senare idag finns jag på plats och det bådar gott. Samtliga matcher jag bevittnat i EON har resulterat i vinst. Jag utgår från att det blir samma sak idag.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Dunc: Det är ju det jag frågasätter. och inte tycker han förtjänar
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: Precis så ja!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: Flopp och flopp. Det beror ju lite på vad man hade för förväntningar på honom, fast främst på om man förstår värvningen eller ej. Han kom in i truppen enbart för att bredda och det har han gjort, men därmed inte sagt att jag imponerats av honom på något vis för nog hade jag trott att han skulle vara lite mer transatlantisk i sin speltid.

Så länge vi har skadeproblem så kommer han som sagt av allt att döma vara kvar.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Loma: Mao spara pengarna framöver :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: På lördag så är förhoppningsvis både Sonnenberg och Samuelsson tillgängliga och då har vi tolv forwards som går före DiCasmirro. Sen finns det väl hopp om Bogg inom en snar framtid och även Hynning kanske. Allt beror nog på hur tidigt nån av de två sistnämnda är redo för spel.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: håller med dig
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: DeCaz "ljuger". Han skulle bidra med tacklingar och döda utvisningar.

Har inte sett skymten av honom i BP och tacklingarna lyser med sin frånvaro. Han verkar ha svårt att placera sig och Skogs bidrar tametusan mer i det offensiva spelet än vad han gör. Så här långt en floppvärvning av herrar sportchefer. Å andra sidan har han inte heller ställt till med något heller.

Måste finnas bättre spelare för 100 000/mån.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: Ja, jag reagerade också på det han sa om rättvisa hockeygudar. Hade hockeygudarna varit rättvisa hade Timrå legat etta och vunnit minst tre SM-guld :P
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: Och hur många gånger sa han inte att det var MPS trots att det var Lander? Galler = MPS tydligen...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: Hur många är nöjda med Dee Caz? Jag är det inte.
Han borde få gå. Ta in en annan för tid finns, men däremot inga pengar kanske. Tänkte inte på det.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: Ja det var en vansinnigt usel kommentator, jag har för mig att han har förpestat tidigare TIK matcher också. Jag kan inte sätta min finger på hans dialekt, men det låter inte som om han kommer uppe från lapphelvetet iaf vilket gör gårdagens supporterskap i Luleå en smula märkligt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Var det någon fler än jag som såg matchen på Tv igår? Vad var det för jävla hönshjärna som refererade?

Gång efter annan sa han att det var Skogs som gjorde självmål, men priset tog han i slutintervjun med Omark. "Om det har funnits rättvisa hockeygudar så hade ni vunnit matchen efter ditt 3-2 mål", för ni var ju det bättre laget".

Herreje sicka kommentatorer de har på pay per wiew sändningarna.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
JonasD: Mika spelar med Timo? =)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: hahahaha, tur att man har valt Timrå, mognare och snällare klack får man leta efter. vi är typ ensam om att heja på vårat lag isf att hata motståndarna :P
extra pinsamt är det ju att sjunga att man hatar ett lag som inte ens är med i matchen ^^
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: Jag såg den matchen och kommer ihåg händelsen. De han inte skandera "ut med packet" så många gånger för V-ås spelaren satte sig i båset nästan innan domaren han göra tecknet för pack out.

Dessutom låter så jävla illa när det är skånska inblandat:)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: Ett av de sämre klackframträdande var när Miffonna mötte Västerås hemma.
En Västerås spelare lyckas hårt uppvaktad slå en puck out varav utvisningen kom som ett brev på posten.
Då hör man Mif klacken skandera: "Ut med packet! Ut med packet!" ungefär som om han hades slashat ner ett Miffo, så där rent kallblodigt. :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snoop: Det finns ju en viss derbyrivalitet mellan Luleå och SAIK.
Ungefär samma som vi hade med Sundsvall Hockey för några år sen.
Men ja... det är sundsvallsnivå att hålla på som dom gjorde igår. Det är extremt löjligt att skrika hatramsor mot ett lag som spelar en helt annan match. Varför inte älska och stötta det egna laget i deras match istället.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snelhest131: Jajjamensan de gjorde dom de, dom jublade som dårar när de plinga till på tavlan att Djurgårn gjort mål och efteråt skrek dom hata skellefte ;P
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snelhest131: Åk på Sundsvall hockeys hemmamatcher så får du till leda höra "Vi hatar Timrå" och det händer ibland även när Åkerlund och/eller Samuelsson spelar för dem.

DET är pinsamt uppträdande.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snoop: vaa? skrev dom verkligen hata Skellefteå? ^^ det va det pinsammaste jag hört :P
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snoop: Jag håller med dig helt. Sen gäller det att vi sopar och håller rent framför vår egen dörr också.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: jag tycker de är rätt löjligt att skrika hata timrå för att timrå gör mål, och lika löjligt är de att skrika hata timrå för att bara en luleåspelare får utvisning efter gruff, och de är sundsvallsnivå när dom står och skriker hata skellefte i en match mellan Luleå - Timrå :P
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
RTS: Varför kommer det sig att Oskar får så mycket mera speltid? Tror du att det är en tillfällighet? Glöm det.
Skulle han få spela i samma omgivning så skulle han vara mer effektiv än Björn Svensson detta sätt på lång sikt.
Det handlar enkelt om två olika speltyper där det gäller att utnyttja båda, på det som de är bra på.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Snoop: Varför det? Är det för att de skanderar "vi hatar Timrå" var och varannan minut? Eller när domare Sjöberg åker fram till Modig och förklarar varför han dömde mål, och när klacken därefter så vackert sjunger "slå han på käften"? :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Tikinmyheart: Ja men utdelningen då?
Oscar Sundh gör mål på 4,2% av sina skott medans tex Mika Pyörälä gör mål på 16,1% av sina.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Haha sitter o ser Luleå - Timrå igen och fan vad Luleås klack får en att skratta, dom måste ju vara den mest pinsamma klacken i es :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
RTS: Oscar ligger på 5:e plats i TiK:s interna liga när det gäller skott på mål.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: vi kan ta resten av den disskusionen via meddelande istället.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: Nej det är jag inte.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
RTS: Hur säker är du då? Du kan ju inte vara 100%.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: jag också
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
RTS: Har ej kanalen.

Sen hoppas jag att du har riktigt fel ang. Bagarn.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Finns det ingen statistik som visar effektiviteten skott/mål på spelare?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Hahl Bundy: Sätt på Canal + matchen går just nu.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
dr-nix: Ja det enda man inte kan kalla Pääjärvi än är en målskytt.

Visst många bränner lägen men inte i närheten i samma utsträckning som Sundh.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
dr-nix:

Wandell är en drällputte. :)

Vi behöver en center...
Kommentera

1113209 · »