1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21

2269286 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Rallarn: Nej nej, det har blivit västra sitt. Komplett med sittunderlag som på den gamla goda tiden
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Sputnik: Känns som det skulle behövas ett bolagsbeslut på det?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Sputnik: Hoppas Modoiten Gäsp har kött på benen..

"Nja rätt starka rykten går om att sca gett nubben en gåva på över 5 miljoner för att just värva. Så att Åbergs lön skulle brandskatta dom är nog bara bs. Sen kan ju klubben ha ekonomiska bekymmer ändå men att sca's pengar är låst till värvningarför att klara sig kvar."
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Knylan: Däremot hände det en del i Oskars trupp som nog hjälpte till att vända skutan..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Rallarn: fuck🤮
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Bössa 68: Västra stå är stängt för besökare pga de nya restriktionerna.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Hassan: ja du har rätt,ingen kan övertyga nubben 😫
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
JanneH: Va? Oskarshamn gjorde det så sent som ifjol?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Bössa 68: För det kommer att hjälpa på vilket sätt tänker du…?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Just nu känns det som att man håller på med ett expriment med laget. Kan man ha två coacher som ska bestämma olika från match till match beroende på vem som har ansvaret den matchen, vad blir det för kontinuitet?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
JanneH: varför genomför ni inte en strejk från Västra stå å övriga fans? Hindra idioterna å gå in på arenan å kräv att nubben förklara hur klappkasst allt har skötts..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
JanneH: Alla lär väl fortsätta gapa efter mig, men mina synpunkter...

Freddan är en bra lagbyggare och ledarna har fått till ett hyggligt spel. Igår spelade man mycket bättre hockey än Malmö, men man saknade spets både på målvaktssidan och framåt.

Freddan är ingen matchcoach. Jag tycker alltid han varit dålig på att sätta ihop kedjor och backpar, samt han är snudd på usel att ändra en matchbild genom att förändra taktiken.

MoDo har i praktiken haft Viklund som tredjetränare. Exakt noll tränarerfarenhet, men ärligt talat så är den rollen knappast vad som gör någon gigantisk skillnad för ett lag.

Det största problemet tycker jag är lagbygget. Alldeles för bred trupp utan mer än en förstafemma som spets. Det är som att Nubben inte kunde göra sig av med hjältarna från i våras, utan istället återgäldade dem genom nya kontrakt. Se på KIK som för första gången inte köpte en jättebred trupp, utan istället hade råd med en spetsigare trupp som för första gången inte ligger i botten. Ja, man har varit känsligare för skador, men pengarna räcker inte till både bredd och spets för lagen med de minsta budgetarna.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Olle: väl rutet! INGEN annan SHL förening skulle behålla ledarsidan intakt efter en förlustsvit på 12 matcher. Skickar väldigt märkliga signaler till både fans och sponsorer. Vem vill backa en klubb som saknar ambitioner?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Matsg: Bortsett från backsidan som jag tycker är i klenaste laget defensivt så håller jag med. Vi har spelarmaterial som håller på SHL-nivå Rattie, Hanzl etc håller hög nivå. Plus vi har endel talanger som Lodin t.ex. Och inte att förglömma Svensson, Hartmann från HA. Men när laguppställningen såg ut som igår frågar man sig vad tusan dom håller på med på kontoret egentligen. Tycker tränarna gång på gång visar prov på att de bedriver någon slags utvecklingsverksamhet och inte satsar för att göra sitt yttersta för att hänga kvar i SHL. Varför Lodin med Andersson och Walli Frågetecken?? Rattie med Liljegren och Blomqvist Frågetecken?? Går inte bedriva välgörenhet hur länge som helst. Finns säkert spelare som kan lyfta sig och "ta nästa steg", men det kan de väl göra i fjärdekedjan isf. Liljegren t.ex gör det säkert jättebra i Västervik men vet inte varför man lägger så stora resurser på att försöka få in honom i en stor roll... Vi har ju folk så det räcker till och blir över även om vi går lite kort på centrar nu. Vi fick in en klasspelare till nu med Åberg så dags att spetsa formationerna nu kanske istället för att rulla på med mängder av olika konstellationer varje match. Matchcoachningen är också bedrövlig vet inte vad man ska säga där egentligen...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
gustav9: Ante tänkte inte i den här matchen och där är väl en stor brist, vi får se i nästa match hur Ante tänker men Freddan kanske även få påverka då.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
thorwald: Nubben kan värva bra spelare men det hjälper ändå inte när tränarna är inkompetenta. Alla förlorar i en sådan situation - spelarna, laget, supportrarna, och föreningen får lida för denna inkompetens.

Jag ställer in mig på kval mot Djurgården ( har samma problem som oss ) men om vi klarar oss kvar så måste vi göra en radikal förändring på ledarsidan för att kunna etablera oss på SHL nivå.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
thorwald: instämmer fullständigt. En total gissning från min sida men känslan är att nubben driver Timrå ungefär som man kunde göra för 15 år sedan. Glida in i omklädningsrummet och säga några väl valda ord i paus, jag menar vilka sportchefer håller på så idag? Det sker väl inte på daglig basis från nubben heller men det sker ju, det säger han själv i intervjuer.

Det kanske behövs en omstart, som du säger? Men ska man göra det så måste vi ner och vända i allsvenskan igen (Freddan lär aldrig få sparken så länge vi håller oss kvar) och hur många år tar det sen tills vi är redo för SHL på riktigt? 5-10 år?

Nubben satte sina sista slantar på en lam häst och nu måste alla vänta ut loppet innan någon kan lägga ett nytt bet.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Olle: Klarar vi oss mot förmodan kvar skulle jag gärna se en helrensning bland ledarna. Ska vi vara i SHL behöver vi vara mer professionella. Det är synd det kastas bort mycket talang inom laget genom att anställa gamla kompisar både på ledarsidan och spelarsidan. Kanske borde börja med sportchefen om jag ska vara ärlig. Allt gott om Nubben men att han inte rör tränarna trots uppnbar inkompetens håller inte på denna nivå.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Nisse1: frågan är om Timrå IK egentligen vill spela i SHL? Om man verkligen tycker att klubben borde spela där utifrån förutsättningarna. Inför förra säsongen var det högtravande ord, man var minsann redo denna gång, vi skulle sikta på play in osv. När pucken väl släpps är vi hela ligans axelryckning, ett stort skämt. Experterna tappar hakan i bordet och skräder inte med orden då dom säger att försvarsspelet är naivt och förvånansvärt dåligt för att vara SHL. Pendeln har svängt lite. För fem år sedan ryckte vi på axlarna åt klubbar som Oskarshamn. Idag är vi mer ett Mora och Oskarshamn är där vi borde vara.

Är det Timrås mål att etablera sig i högsta ligan? Är det nubbens ambition? Retoriken är ju så att vi skall vara i SHL men det man gör i handling skvallrar om något helt annat tycker jag. Freddan sitter säkert, nubben ska hellre avgå själv innan tränaren får sparken. Tränaren står och snackar julbord med ett leende efter en supertorsk i en sexpoängsmatch. Helt fel mentalitet tycks genomsyra hela den sportsliga sidan av Timrå IK och det ser ut att kunna bli vårt fall…igen.

Man kan inte klandra ligan heller om man hellre ser lag som HV71, Modo eller löven på den där SHL-platsen. Vi gör inte speciellt mycket för att motbevisa detta.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Kom ihåg å sitt ner boys. Nämligen står ni upp så är det större chans att ni blir smittade.. Jävla joll
Låst ämne


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
RasmusVS: Läser på hockeynews att SHL-lagen bara kommer att släppa in folk med årskort och loger nu efter de nya restriktionerna.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Icingpucken: Hade varit tusen gånger rimligare att anställa honom där slutmålet är hans nuvarande roll, men att han får börja med U16, J18 & J20 för att "bli varm" och lära sig på jobbet, kanske på deltid till en början till och med.

Tror att en otydlig ledare kan skapa mer oreda än nytta i den situationen vi befinner oss i.

Att anställa en analytiker/analytisk tränare hade varit den rimligaste åtgärden, eller åtminstone en riktig videotränare, håller inte att ha Zajkowski som målvakts/videotränare på den här nivån (videotränare fick han ansvaret för att Hirsch skötte det tidigare).

Min gissning är att det inte jobbas jättemycket med att analysera statistik, bryta ut "typstiuationer" för vanliga misstag de gör eller att justera spelet med hjälp av avancerad statistik. Något typ alla flesta SHL-lag gör idag.

Saknas en ledare som kan utmana gamla strukturer i hela organisationen, framförallt den sportsliga. Känns som att vi kör ner i samma dike varje gång.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
luffaren: Jag vet inget om hur Molinder utför sitt jobb och stör mig inte så mycket på just den anställningen. Men att behålla en chef/ledare bara för att den personen är omtyckt av de anställda om inte verksamhetens mål samtidigt uppfylls är inte en bra idé.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
mikenomad: Amen!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Icingpucken: Vet du vad laget/spelarna tycker om Molle? Tror inte det. En ska bort, en hjälptränare in så löser det sig.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Återkommer till att anställningen av Molinder är något av det märkligaste jag varit med om. In kommer en snubbe utan några som helst tränarerfarenheter i en roll som är så sjukt luddig att det saknar motstycke. Man lärde sig uppenbarligen absolut noll och ingenting förra gången man var i SHL. En tredjelänk med rutin från tränaryrket, om det sedan rör sig om en mer analytisk person eller en person som är mer individuellt inriktad kvittar, men en person som har varit med som tränare på rimlig nivå och kan tillföra, komma med vettiga infallsvinklar och åsikter. Inget ont om Molle som person, men man går fan inte från ett jobb som försäkringsförsäljare till SHL-tränare som första tränarjobb.

Nubben hade inte sett SHL sedan man åkt ur tydligen då han trodde att sega, tunga, snubbar var vägen att vandra och blev förvånad över att motståndarna kunde åka skridskor.

Man blir less. Vi har långt mycket bättre spets den här gången än senast, men det är fasen en avgrundsdjup skillnad mellan spetsen och bredden just nu.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Årets bästa julklapp kan komma från nubben iår och det är att Freddan får sparken så sjukt jävla besviken på klubben, följt de i närmre 25år de här är det sämsta jag varit med om, man har ställt upp med att göra otaliga tifon stöttat laget i vått och torrt, åkt land och rike runt men vad gör man tillbaka inte ett jävla skit mer än att HA också är en bra serie åker vi ur pga att ingenting händer utan vi har samma ledare osv kommer jag bränna mina Timrå saker
Z - klubba
Kapanens klubba
Regins tröja
Pikkarainens tröja
Handskar
Hjälm
Det finns inget värde i det längre så otroligt sjukt besviken
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Modano: Håller med och man kan lugnt påstå att klubben inte alls var mer förberedd den här gången heller. Alldeles för mycket kompisskap och klia varandra på ryggen mentalitet. Oprofessionellt helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Janne Magnusson: Dahlen gav Freddan Nubben två frislängar till SHL båda kastas bort. När verkligen kom ikapp hur klapp kass föreningen är på alla områden från tränarna sportchef ledning mm. Ta bara Strömberg här har man haft 4 månader på sig att agera värva på en usel tunn back sida förutom 2-3 st. Nu kör man med 6st som blir helt slut körd och sämre match för match rent jävla dårskap.Vad händer om Svennson blir skadad Nubben??? Ska du spela då eller kompisarna Freddan Ante SKANDAL på menlöshet i klubben
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
mikenomad: Lander kan bosätta sig där nere för evigt. Ta med Freddan o Nubben också!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Det tråkiga med gårdagens match och årets upplaga av TIK är att potentialen är skyhög i den offensiva delen men helt under isen gällande försvarsdelen. Dom matcher vi kuggat i försvaret så vinner vi ju. Vi har för bra statistik i både PP och BP för att vara ett bottenlag egentligen. Problemet är ju att Ante K misslyckats totalt med att sätta ett försvarspel tillsammans med Freddan. Som jag skrev inför säsongen. Ge Ante K ett 5 årskontrakt var ett tjänstefel av nubben.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Artikel i ST idag om hur sjukt bra Lander trivs med både hockeyn och livet f.n. Skulle tro att chanserna att han inte utnyttjar sitt +1 på kontraktet är hyfsat minimala...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Janne Magnusson: Känns som vi saknar ledarskap både på isen och i båset. Detta lag och dess coacher blev aldrig synad ordentligt när Jonte Dahlen fanns där och rädda upp allt. Endera genom att peppa upp de andra/alternativt skälla ut dem eller genom att smälla in några matchavgörande mål
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Tänker inte kommentera insatsen eller personers vara eller icke vara utan konstaterar krasst att mitt hockeyintresse är nere bra precis på noll. Oavsett seger eller förlust, gårdagen berörde mig knappt.

Vi får se hur det ser ut framöver omgång 45 el nåt men troligast har vår miserabla start redan förstört vår grundsäsong. Det var där och då det skulle agerats, en 4-5 matcher in i förluststreaken.

Det är inte en förlust borta mot Malmö innan jul som sabbar den här säsongen. Som det ser ut nu är det här ytterligare en grundsäsong i SHL där vi mer eller mindre träningsmatchar inför allvaret i april nån gång
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Kerstin_k: Jag håller med dig, med facit i hand skulle han gått redan i våras.! Det är Nubbens ansvar nu.! Men han är för trött för att vilja göra nåt. Han har ju sin kiosk och trav att tänka på tillsammans med Djurgårdaren Challe. Sen är ju HA rätt så trevlig liga.!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Villervalla: Det som är mest oroande är ju hur tränarstaben match efter match inte förmår laget att vara påslagen direkt vid nedsläpp. Oavsett dignitet på matchen. Igår hade man, mer eller mindre, kastat bort matchen inom fem minuter bara på grund av att man var nån annanstans mentalt.

Det känns ju sådär när vi inom några månader ska spela sju totalt livsavgörande - nåja, en smula överdrivet kanske - matcher mot Djurgården.

Näe, även jag börjar luta mot att äktenskapet mellan Timrå IK och Freddan borde avslutas. För allas bästa, faktiskt. Man kanske ska inse att det var en sommarflirt i allsvenskan som skulle ha stannat vid det.

Inte för att ett tränarbyte kommer att aktualiseras. Det är ju trots allt Timrå IK vi håller på.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Nisse på Mon or: Nu vet jag hur det går till i ledningen och coaching, Freddan måste bort.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Såg inte matchen, men läst ikapp händelserna här på HS. Kollektivt beröm till alla er som skrivit i kväll. Mestadels mycket konstruktiva reflektioner. Ofta efter förluster blir jag lite trött av att läsa alla ogenomtänkta kaskadvomeringar(vilket de lätt blir när man är i affekt) men som sagt i kväll delar jag ut 5 getingar till HS-församlingen.

Kan det här ledarna med ungefär detta lag undvika negativt kval i vår så är vi nog många som får äta upp våra hattar/kepsar. Vore fördjäkla fint att jobba i sig den rutiga Wigen i mitten på mars... med en Johnnys starka Habanero och lämplig dryck skulle det kunna gå.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Ingen i ledningen verkar heller begripa att detta usla spel, med denna usla inställning som vissa spelare har i match efter match, kommer sluta med i princip "tomma" läktare. Starkt jobbat. Men det är nu, säger genierna på fb i "Timrå i vått och torrt" som vi ska stötta Timrå IK. Dom som är kritiska är inga riktiga supportrar. Stötta på, ni naiva...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
kattan: Det förutsätter jag att han har, därav min frågeställning. Jag hade verkligen velat höra hur han ärligt tänker efter en sådan här match.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
10-20 sista 4 matcherna...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
kattan: Vi har varken spelare eller ledare som leder laget. Tro faan att det ser ut så här. Nubben har misslyckats igen tyvärr.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Vill Timrå IK egentligen hänga kvar? Inget försvarsspel som fungerar trots flera års "sättande"..ett jävla hattande med kedjorna...en ny spelare sen seriestart trots uselt resultat.. Är styrelsen nöjda?...är Torines nöjd? Fredant är nöjda...är Nubben nöjd?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Tyrattie: Nog har Nubben ett finger med i spelet när det kommer till hur hans värvningar ska användas. Det är ju allmänt känt att han har en hel del att säga till om när det kommer till sånt här.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Olle: Det är så oproffesionellt allting i föreningen Timrå IK. Ett gäng halvtrötta anställda med Nubben vid rodret. Det finns inget ankare. Och nu är då jag helt säker på att Freddan och Ante bör avgå, för det här kommer ALDRIG fungera. Och jag tror många av spelare känner att Freddan och Ante inte har spetskompetensen för det här. Psykologi ska man inte underskatta i ett lag. Det måste in en ledare i båset för fan.!!!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Puckat: För att hälla ännu mer bensin på elden. Men om vi lyckas hålla oss kvar i år, så är det inte på grund av coachningen, jag är snarare rädd för att det just är tränarteamet som kommer orsaka att vi åker ur, igen. Allt är på riktigt häpnadsväckande. Jag frågar mig själv, hur tänker Nubben, när han ser sin absoluta spetsspelare bli placerad med Liljegren genom hela matchen, utan resultat?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
liljegren..tbax till västervik tack
alvarez...bort ..vem vill ha han??
olofsson.....de e kört
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2021-12-21
Lär man sig inte i coachskolan att spela de bästa spelarna med varandra och matchar dessa hårt istället för att hoppas på något slags mirakel där iskalla spelare skall vakna till liv genom att spela med bättre?
Låst ämne

2269286 · »