1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596729 inlägg · 6213 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Faen.
Ingen Guldbagge till Lennart Jähkel.
Men han är nog glad ändå ikväll.

bisterfinnen: Ja. Ni var ovanligt bleka må jag säga...

{8181}: boost, Boost, BOOOOST...
Det här m å s t e ge råg i ryggen.

Vore gött för sniperduon Johan P-John W att få hänga en balja. Känns som det finns ketchupeffekt att hämta där.

Förutom givna Dahlen vill jag plussa för Lauritzen(lysande pass till 1-1 o defensivt samvete) och Lööke(bäst fart under grillorna av alla i kväll?).

palleparling: Håller med. Det var riktigt kul att se Stene idag.

gud: Nämen Tjena mittbena det var inte igår 👍😉
Skål tamjefan... 🍻🍹😁

En på det stora hela väl genomförd bortamatch mot ett mycket svagt hemmalag. Gillade verkligen forecheckingen, som var genomtänkt och betydligt bättre avvägd än tidigare. Man behöver inte rusa hela tiden, utan ibland är det viktigare att täta mittzon.
Riktigt skönt att få lite utdelning också. Samt att Ohre fick göra en rakt igenom stabil insats.

Men man ser fortfarande stora brister. Uppspelen klickar lite för ofta, med väldigt märkliga bågar från forwards. Backarna försöker sätta igång spelet snabbare nu de senaste matcherna, och då måste forwards vara mer konsekventa och smarta i sina åkvägar. Nu blev det en del onödiga fastspelningar i egen zon. Mot ett bättre lag hade det straffat sig mer.

Roger måste ha ett snack med EP. Alldeles för krångligt spel från honom. Drar ner tempot i PP också. Enklare, snabbare, rakare.

Sen: tacksamt att Modo inte bara var usla utan också så odisciplinerade. Klubbfest utan dess like, vilket bara slog tillbaka på dom själva. Märkligt ändå, hade dom använt energin till att åka griller istället kunde det ha blivit match av det här.
Men, det blev det inte. Vi rundar av kvällen med att mysinkassera tre välbehövliga pinnar och tackar Modo för gästfriheten.

Hockey är en underbar sport!

Grattis! det behövde vi. nu är laget på gång tror jag och spelarna på..

Webmaster: Antagligen kommer vi att få spela slutspel i år igen. Men finalen mellan ettan och tvåan når vi nog inte.

Rättvist. ..timrå spelar riktigt bra
denna match. ..allihopa
..spela så här varje match
då blir de kalas

Skön seger och Dahlens mål och energi visade vägen. Grymt viktigt med heta spelare och en eloge till Ohre som klev in o skötte sig utmärkt.

Hoppas detta ger självförtroende till övriga och att vi hittar tillbaka till glädjen och energin i spelet igen.

Nu ska även våran hackkyckling ha beröm! Stene var riktigt bra idag, han gick in i närkamper och det va det längesen man såg han göra! Han åkte även skridskor idag! Stort + till han, det behövde han för framtiden och självförtroendet.

sargad: Inget snack om saken ikväll. Ni var bra, vi var pinsamma.

Dundee: Tack! Skönt med en 3a äntligen. Men sanningen och säga vore det pinsamt att inte vinna mot den här kvällens Modo. Vore man lite konspiratorisk lagd kan man undra om det fanns något kinesiskt spelsyndikat på läktarn.

Usch vad skönt, halleluja...
Tur att skröder inte skadade nån.

{297}: Jag tänker baske mig ta åt mig äran för denna femetta! Inte kört eller sett nånting av matchen... det var inte igår direkt... o vad händer? Får man aldrig se Timrå igen??? Kanske säkrast om vi ska vinna fler matcher o gå upp.

Em mycket väl genomförd match av Timrå IK! Ingen nämd, ingen glömd.

Heisenberg: Ohre ska ha beröm också. Bra att du nämner det. I kväll spelar vi med energi och ett större mod. Tryggt!

EXPLORERSMÅLAND: FORZA Timrå ;)

MODO Hockey - Timrå IK 1-5

Matchvinnare ikväll....
Ohre....
Kollektivet...
Dahlen....
Vi KROZZA MODO IKVÄLL!!!
MåndagsFESTEN har börjat BOTTEN UPP!!!
🍻🍸🍹🍷

Grattis till en välförtjänt seger ikväll. Vet dock ej vad vi sysslade med idag men som jag skrev tidigare gör ni en bra borta match och vinner klart rättvist idag.

Härligt att se den glädjen hos spelarna efter slutsignalen! Nu vänder det!!

innekillenskomp: tycker iofs att man kan vara en god vinnare, i första derbymatchen såg det ungefär omvänt ut även om vi spelade lite bättre då än vad Modo gör nu. Vi har dessutom bjudit på en drös chanser den här matchen och hade dom trillat in så hade det varit en helt annan match. Tycker inte att vi, på ledinskt vis, "pissar" på någon i den här matchen. De jag verkligen unnar en sur förlust är inte fansen utan Skröder och Johansson.

Smokey: Tack det ska jag tänka om om jag är i Ö-vik någon gång, tyvärr har jag inte sett några kvalitéer på brudarna runt solbacka än men när man ser alla släktingar i timråklacken så tvingas man se de positiva i damerna ändå ;)

1-5. Vilken kväll!!!

Vad tyst det är i SKABBRÄVEN ikväll... 😜😁😉😎

Riktigt fin match idag! Hoppas vi fortsätter så resterande del av säsongen nu. Tack för ikväll Timrå ik och bra match av ohre!

Bragd-Birger: men snacka om att det är skilda världar för Dahlén och EP nu. Den ena stekhet och den andre iskall. Jag unnar verkligen EP att ta sig ur sjukdomssvackan. Han var värd ett bättre JVM och sedan en bättre omstart.

Bragd-Birger: Ja inte spelar vi någon hockey ikväll i alla fall vet ej vad dom sysslar med. Men ni gör ju en riktigt bra borta match med. Det skall ej glömmas bort.

Som tur är det ny match på onsdag bara ladda om och komma igen.

Gavelo: Förlåt! Riktigt äckliga brudar har betydande kvalitéer om man jämför med en modoit. Så vi ska vara rädda om vokabulären;)

Bragd-Birger: Västervik ligger under och Tingsryd har oavgjort. I kväll knaprar vi. Avståndet ner till sopgänget bakom växer ju också.

innekillenskomp: Nä det skulle jag aldrig göra, men jag hade hoppats att vissa kunde vara mer mogna, men han kunde ju stava rätt iaf.

Precis så här ska vi spela....
Dödahokkey....
Inget jävla trams...
Kötta fan...
Det ska göra ont...
Så jävla skönt att man fick slippa skämmas som mot BOOBS förra sessen...
🍻🍸👏💪👍👊👌🍹🍷🍺
Ikväll rinn dä lätt....
SEGERLÄTT... TJOHOOOO..

Gavelo: det är match då kan det sägas både det ena och det andra, ta det inte personligt

Flinten till coach ser glad ut :)

Smokey: Den här utvecklingen på matchbilden såg man inte direkt komma. Skönt att ha lite medstudsar nu!

Herregud, så usla Modo är. Fortsätt så.

Smokey: Äcklen...

Jaaa såja!! Så jävla rättvist eftersom vi vill spela hockey och modo bara går ut och kör fulspel

MODO Hockey - Timrå IK 1-4

MÅÅÅÅÅÅÅLLLLLLL LÖÖKE!!!!🍻🍻🍻🎈

Smokey: S k ö n t!

Smokey: 1-4.... Klart å betart!!!!

Där satt spiken.

1-4 och Modo filar på TT ädfällning. Molinder missar först ett friläge men Lööke krossat äcklen:)

Ludde hälsar och tackar.

Yess!!! Bra Nilsson!

Jippii. Nu kan det bli seger!!

MATCHBOLLEN IN RAGAD!!!!!! 😵 😵 😵

{297}: Skicka bås-Johansson också. Han har mycket grus i snuset.

« · 1792855 · »