Kul o höra nr 54 lovorda modos anfallsspel o att de vill spela snabbt. Vi tar gärna såna segrar. Betänk vi förlorat mot Växjö och whatnut senast trots vi vann skotten 33-15 typ. Så skäms inte över dagens torsk.
Tack för ett härligt derby, sett ifrån soffan i Göteborg
Bragd-Birger: Utan att ha sett matchen så får ni mer än gärna göra skjuta i magplattan mot oss. Vi vill ha derby nästa år också, tror vi är i större behov av poäng just nu än vad ni är. Börjar bli ett ganska betryggande avstånd nedåt nu till de 2 sista platserna.
Bragd-Birger: Alltså surt att torska mot lillebror såklart. Men med tanke på hur det såg ut så är jag inte orolig. Vi leker med Modo 80% av matchen och borde ha vunnit lätt. Vi vinner en sån här match 99ggr av 100. Men idag var det en sån dag.
{5647}: Det är svårt att ta Modo hockey på allvar. Ni gör indianare i eget slott, er coach står och skriker på en blåst icing, ni vinner matchen på ett hopslag. Ni vinner 1/10 såna här matcher, grattis ni vann på lotto. Ikväll tog ni ner oss i allsvenskan igen, för Timrå gäller det att hitta nivån igen och för er gäller det att be till gud resten av säsongen. Vi har ju ändå 70% av ordinarie backsida på skadelistan, era backar är så här dåliga varje dag.
modomille: Sylvass analys. Det är ju också den enskilt största anledningen till att Modo vann. Egentligen. Lägen fanns till kvittering och ledningsmål.
Men grattis till segern. Ni behöver poängen där nere i botten just nu.
{5647}: ditt lag skapar INGENTING, men du tycker att det är en enkel seger bara för att samtliga avslut från motståndarlaget inte håller godkänd nivå?
Jag vet att du bara är ute och fiskar efter reaktioner, men försök gärna att göra en nykter analys - annars är det nog bättre att du går och lägger dig.
{297}: ja, riktiga Berglund-handledare på dom två ikväll. Tam, Weidin, Dahlén.
Men jag tycker att vi sumpar matchen på lite dåligt fokus från start. Vi släpper gejm-plänen från dom senaste 4 matcherna och börjar fuska och ivra bort oss. Förståeligt till viss del, derby å allt det där, men: med vår patetiskt svaga backsida atm var det inte supersmart.
Hade Timrå hållit sig kyliga idag hade vi tagit det här. Modo drällde ju något sanslöst, och vi fick fler A-chanser i den här matchen än vi fått totalt på Växjö sedan dom gick upp. Riktigt, riktigt svagt att inte profitera på det.
Men, kul för modo att få vinna ett derby. Och nyttigt för Timrå att ändå få inse att det g å r att förlora i banjo-borgen om man verkligen försöker.
{5647}: Du är förvånad mest hela tiden, det är för att din världsbild inte överensstämmer med alla andras. Så det är inte konstigt att du inte förstår. 1 vinst på 5 matcher och ni drar upp en banderoll om sm-guld sen står ni där med megafoner för att få igång publiken i ett derby? 😂
Man förstår att det är stort för lillebror att vinna när t.o.m. sektledaren är inne och hälsar på. Jaja gör vi inte mål på alla öppna chanser så är det svårt att vinna. Vi skakar av oss detta och går mot nya segrar.
vonDöbeln: Sällan jag skriver här inne. Men jag behöver säga, det är roligt med Derby, roligt att vi spelar i samma liga och för Norrland är det bra att vi båda är där.
Det finns rötägg i alla lag, i vårt Modo och i ert timrå. Men en sak, oavsett resultat på isen är att både timrå och Modo behövs i SHL.
Modo gjorde mål, inte Timrå. Resultatet ljuger tyvärr inte. Som sagt, kan ta en förlust idag. Hade varit mer orolig om vi inte hade chanserna, men självklart borde vi kanske gjort fler mål men sådan är sporten. Nya tag på lördag!
Att sätta sina lägen är ju också en skicklighet, era toppar var för dåliga när lägen gavs, ren HA nivå på avsluten.
Angående backsidan så skulle jag inte vara så kaxig som Timråit, den är ganska medioker och när ett HA lag ofta lyckas checka fast och vinna puckar ja då är det ju illa. Indianare tyckte jag bägge lagen såg ut att bjuda på. Det var ju knappast så att ni gjorde en fläckfri defensiv insatts mot ett HA lag.
Kommer du ihåg vadet kring Dickinsson, kan du ge mig en uppdatering såhär efter halva serien hur värdelösa Aagaard, Dickinsson, Woods har varit och att de aldrig skulle hålla för en andrakedja i SHL.
Rytter: Ni var utklassade ikväll spelmässigt punkt. Kom inte med ngt annat trams. Vem som helst så att vi brände 30 lägen i slottet. Men såna matcher kommer ibland.
Rytter: skillnaden är väl att MoDo har en svag backsida på pappret, och uppvisar heller ingen defensiv perfektion.
Timrå spelar heller inte perfekt defensivt, men du verkar ha missat att vi spelar dagens match med 4 seniorbackar, varav 1 av dem är så pass skadad att han inte är med på träning utan endast kör match.
Det är direkt makalöst att vi inte är dyngsist sett till hur vår skadelista sett ut denna säsongen.
Rytter: Nej men tänk på att vi har Didrik strömberg och Per Svensson borta, Erixon spelar förmodat skadad och Lyytinen var sjuk senast igår typ och spelade nog på tabletter. Förståeligt att backsidan hade det tufft ikväll.
Men ja,backsidan är tunn och Kapanen kan prata om att spela in vårra unga backar, men det måste värvas för det.
Rytter: vadå Dickinson, Woods och Aagard inte skulle hålla? Det finns väl fortfarande en chans att ni hamnar i kval eller hur? Tror vadet gällde att Boyce skulle göra fler mål än Dickinson och förlorar jag så ska inte en spänn gå till er skitklubb, visst var det så vi sa?
Vår backsida är bättre än medioker när vi har fullt lag, det är inte eran och det vet ni ju själv.
Ja men det var inte hur backsidan såg ut och vilka som var borta vi diskuterade, jag svarade olle som påstod att vi var värdelösa defensivt idag och bjöd på mycket. Samma gällde ju Timrå i denna match, backsidan klarade inte av att vara tillräckligt stabil, ni fick långa anfall på er och orkade då inte slå om till offensiv och skapa tryck. Då spelar det ju ingen roll ifall ni hade haft alla med eller bara juniorer då det är prestationen i denna match vi pratar om.
Inget av lagen gjorde någon större match defensivt så det hade kunnat bjudas på många mål åt bägge håll.
Roligt att vi bara hör om A-chanser som ni själva missar men inte tar upp t.ex Woods styrning strax utanför på öppet mål.
Tycker det var en rätt jämn match där bägge lagen hade perioder av spelet och ska bli kul att kolla skottkarta och zon-tid sedan för att se ifall ni verkligen var överlägsna som ni verkar tycka.
{297}: Ta och lugna ner dig nu va, att klanka ner på våran backsida och köra min pappa är bättre än din pappa snacket är bara löjligt, jag förstår att du skriver så för att på något sätt dämpa sin besvikelse men herregud ta förlusten som en man ist, solen går upp i morgon också.
{10015}: Modo gör en bra bottenlagsmatch. Ni har lite tur med studsarna, ni fångar motståndarna på en dålig dag och håller undan en hel tredjeperiod mot ett topplag så det är 5/5 där för Modo. Sen får ni ju vara ödmjuka och se att det här var ett undantag, inte en trend.
{297}: Det skiljer 4 poäng mellan oss i tabellen. Varför skulle ni inte kunna hamna i kval då? Ni er ett mjukt lag med en allsvensk backsida. Era tilltänkta stjärnor levererar inte utan blir uppätna av våra backbjässar
KulltorpsOlli: Sån jävla typiskt att ni ska ha sån otur i avsluten bara. Attans! Om ni sluppit möta försvar med en målvakt hade ni säkert toppat tabellen. Så små marginaler är det.
Stå upp istället bara? Varför är du så här när ditt lag uppträder dåligt?