Dream Team: Gissar att den tar ungefär som bortasektionen här i Gävle och Läkerol Arena, dvs 200 personer. Dock tycker jag att sektionen i Läkerol Arena ser ut att ta närmare 140 pers kanske. Blir trångt och mysigt på lördag med andra ord :)
Ålrajt, då är den traditionellt knepiga andraperioden till ända. Verkar ha osat hett, dock inte värre än att Backlund gör som han brukar - håller tätt. Dags att gå in i tredje och visa vem som är kung i det här länet.
DJ Hemp: Pratade nyss med sambon som är på plats i Modo och Timrå är fortfarande trygg(även om jag nu inte tycker det låter som så på kommentatorerna)...så jag litar på sambon jag :))
Nu tar vi dom i tredje....TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA...
Red-line: När man verkligen minst anar det så dyker det upp ett "grattis-sms" från MoDohåll. Jag citerar (källan kan kvitta): "Timrå är bra alltså. Grattis!"
Ja, än så länge är väl inget vunnet ikväll, men det kanske berättar lite mer om den matchbild vi har. Kan vi bara lyfta spelet i tredje perioden så ska vi väl kunna ta poäng iaf.
Per HApps: Frölunda suger verkligen. Otroligt att man inte kan prestera alls på hemmaplan. Blir intressant och se hur länge 'Sveriges bästa hockeypublik' håller i när det inte är eriksgata.
Kerstin_k: Tack Timrå IK! Nu sover man gott inatt igen, fasen det ser ut som om man kommer att vara utvilad långt, låååångt in i denna säsong, kanske hela!
Tallarna växer upp till himmelen ! Molnen nådde vi för länge sedan.
5 poäng till och vi har skrapat ihop lika mycket som LHC behövde spela en hel säsong för att åstadkomma säsongen 1999/2000. 25 poäng till och vi avancerar till plats 12 i elitseriens maratonliga och klättrar då förbi gamla hederliga Björklöven. Annan intressant statistik är att: - 2 Övertidsvinster och vi passerar 3 lag i maratontabellen över övertidsvinster. - 2 straffslagsförluster till för att ligga 1 i elitseriens maratonliga över straffslagsförluster.. kanske ingen eftersträvansvärd topplacering och numera inte heller möjlig att ändra på. - 3700 mål för att komma upp i maratontabellenstopp för gjorda mål ( sug på den ni som inte vill se tallar växa upp till himmelen ) !
Kerstin_k: Jag var också där och kan bara bekräfta att dom 15 första minuterna var full jämförbara med dom ryska klapp-klapp-klapp-kedjorna på 70-talet. Helt underbart lir! Modo-spelarna var statister i det läget.
Vilken jävulsk skön vinst & fy fan va ja har ont i halsen efter den här matchen, skrek innan matchen, i pauserna och i princip nonstop i matchen. En smäll man får ta är att ha ont i öronen pga trumman men det får man fan i mig ta, är bara glad att Olle inte missade trumman å träffa mig istället :)
Var det ett TIK-tifo på sittplats till höger om klacken? Doska upp nån bild på det för fan! =)
Är redan sugen på nästa bortamatch nu & ska givetvis med till Gävle, är det någon som vet på ett ungefär när bussarna går från E.on Arena?
andyo: Skaplig hall förresten, förutom flashalsen när man skulle ut och att det var bara 2 korvkiosker utanför bägge klackarnas kortsida som hade kilometerlång kö