1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582246 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2007-02-24

« · 840158 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
verkar vara ett jävla tryck i Swedbanken!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
RocknRolf2: Jo, det är nog rätt så väntat trots allt. Med tanke på att MoDo väl bygger allt sitt spel på att kunna vinna på hemmais så ska det som jag ser det mycket till för Timrå i det läge man befinner sig i att komma och nagga dem på poäng. Nej, en garanterad förlust ska det inte vara. Titta själv, reducering till 3-1 nu. Två mål ska det nog få skilja, men inga 1-8 som i höstas. Det var pinsamt värre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Hv 71 Har stabilt målvaktsspel idag.
Nr Startar Namn GA Räddn. Räddn.% Mål Ass Utv.min Istid
30 * Erik Ersberg 3 8 72.73% 0 0 0 -
35 Kimmo Kapanen 3 7 70.00% 0 0 0 -
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team: Det ligger nog en hel del i det du säger, signaturen Lungan hade också en tänkvärd analys igår. Jag har lagt in den här nedan. Läs och begrunda!

"Ja, att vi nu ser en epok som är över är helt klart. Kenta har byggt upp ett fantastiskt lag men nu finns de inga mera ess i rockärmen inte vad killen visar i allafall.

Har ända sedan svackan började i vintras förundrat mig över varför Kenta inte agerar i Båset, vilken anna coach som helst skulle möblera om femmorna, men inte Kenta inte.

Ja att vi får en ny coach är något vi nu kommer att få till nästa säsong och jag hoppas verkligen att de är Calle Berglund som är våran nye tränare, ju mer jag tänker mig honom som tränare för Timrå desto bättre känns det. Detta är en herre som är ny, vilket bör innebära att han verkligen brinner för detta dessutom har han som mål att träna i utlandet samt att bli förbundskapten för landslaget och får att nå dit måste man prestera. Så i Challe har vi en kille som kommer driva Timrå till fin fina framgångar.

Timrå har gjort näst minst mål i hela Elitserien, detta problem fanns redan förra året. Att vi sedan tar hit killar som Pärsinnen och Sundh och Svensson som gjorde eller har gjort otroligt många poäng under deras senaste säsonger i andra lag, helt plötsligt slutar producera måste vara en påverkan på Kenta.

Vad bygger jag detta på då?

Jo i början av säsongen då Sundh och Svensson fortfarande kanske inte var riktigt hemma i Kentas coachning så producerade de, se även på Laine kom in som en frisk fläkt och producerade sedan kom Ryno in och produerade och tillsist kom Niskanen och han producerade han med.

Men så fort dessa killar kommer in i laget och tillämpar sig Kentas Coachning så slutar de upp med att göra poäng! Är detta ett sammanträffande NEJ, detta har hänt allt för många killar i laget denna säsong för att detta Argument skall vara helt ohållbart, visst beror de på andra faktorer med men Kenta har en viss del i det hela.

Så Tack för allt KENTA, men som sagt Nu är de slut.

Om vi ska nå framgång denna säsong så hänger de på spelarna inte KENTA för han har redan slutat för längesen!!! Han är en Ispinne i båset som frusitfast....

SKÄRPNING, Det är i år det gäller grabbar, skit i KENTA kör för KLUBBEN, Den som ni har valt att spela för och ni vill väll inte framstå som primadonner?

Ni har ett jobb och det är HOCKEY, VISA DET!!!

HITTA FORMEN, så vinner vi GULD.

HUr kan ett lag som är heltoslagbart i 21 omgångar bli såhär darrande och ostabila. Fråga inte mig jag har inte svaret!"
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
RocknRolf2: snart kommer 3 - 2...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
ÄlskarTIK: Oj vilken skräll...men nu har vi målat klart för idag.

Vidare kan vi nog gratulera SAIK till platsen i KS.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
dagens mål alltså
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Nu vänder vi......härligt Knivsta-Sundh
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Äntligen mål!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Timrå måste värva en målis som kan utmana Backis, tror han blir bättre med konkurrans, nu finns det ju ingenting.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team: Alltså det ska inte behöva vara så väntat. Vi ska vara jämna med Modo, vi ska fan inte behöva inkassera garanterat förlust på förhand som det är nu. Backskadorna duger inte som ursäkt, det här är för svagt!

Kenta har ansvar för anfallsspelet. Tänk om Kenta!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team:(mobilsnack) låter som timrå är bra tama i avsluten i övik, slarvas mycket med avsluten,inga större svårigheter för Modo att reda ut timrås attacker mot sitt mål.kom igen nu Timrå i sista perioden in med 2 - 1...proppa hasse jonsson..:):)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
In med Machulda
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
underkänt till alla... IGEN
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
RocknRolf2: 3-0 tack vare Backlund och där försvann alla chanser till poäng. Väldigt väntat, men såklart trist att vi gör mål på egen hand.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
...och att kalla Magnus Svensson för "powerforward" är ett dåligt skämt. Ingen power där inte. Får kicken, som han borde fått för länge sen...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team: Nog för att jag håller Kenta högt......men ibland undrar jag vad/hur han tänker.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
åååååånnnnnneeejjj johan backlund.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Nu är det kört..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
tbse: jo absolut, det är slutspel som räknas. Så länge vi slipper Färjestad är jag nöjd...

MB: ytterst märklig coachning ja. Dessutom är det lurt att man inte vaskar om i formationerna lite oftare när alla nu samtliga är så inkompetenta framåt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
MB: När t.o.m sopan Hedin åker åttor kring honom så är det kanske läge att tänka om.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
dr-nix: Ser ut som de återigen viker ned sig. Verkar som om dom åker omkring och väntar på slutspelet, (vinner luleå idag så är ju slutspelsplatsen definitivt klar). Det där med att vi är Timrå och vi ger aldrig upp verkar ju inte funka. Frågan är vad det beror på??
Robert Carlsson som center.....jojo han ska spela ytterforward och inget annat tycker jag.
Nä ned på 3 femmor i värsta fall 2 femmor i 3:e och visa lite jävlar anamma!!!

S Erixon spelar med J-18 idag..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team: jo, man får ju hoppas att spelarna får en nystart när slutspelet väl börjar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
RocknRolf2: Men alltså Ryno som back....killen ska ju inte vara innanför egen blå någon gång, och honom sätter man som back??????
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
RocknRolf2:

Men som tur är så vinner ju inte alltid seriesegraren guld längre:)
Vem vet vad som händer i slutspelet!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
dr-nix: Ja, det verkar rätt så kraftlöst i offensiven. Kanske det kan vara så att vi inte riktigt vågar tycka på i offensiven riktigt som vi borde. Den jobbiga skadeperioden har förstås satt ner självförtroendet hos spelarna och gör dem kanske tveksamma att våga gå framåt precis som man istället vågade när det gick som bäst. De segrar man tagit nu på slutet har kanske inte riktigt har inneburit den kick som man hade önskat eller hoppats på vad gäller detta.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Wennerberg är förresten topp 5 sämsta Timråvärvningen i modern tid. Hua!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
prioriterad defensiv träning framför offensiv? man undrar...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Röda Tallen: 4:e också, i och med att Timrå är elitseriens tamaste lag framåt. Timrå har varit kass med målskyttet två säsonger i rad nu, nånting är LURT
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Det som känns tyngst är ju ändå att TIK inte verkar vara speciellt farliga. Man får några lägen men sätter ingen riktig press på MoDo (om det går att lita på kommentatorerna på webbradion).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
nectis: Fem perioder utan mål, känns som det är tungt med målskyttet........Ironi!!!!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
3:e platsen kan vi glömma nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team: usch vad trist med ett så fruktansvärt uselt målskytte, ja det existerar ju inte ens!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
nectis: Ohh vilken tur!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Så synd att släppa in ett mål så sent i perioden. Timrå måste höjja sig nu om dom ska ha någon chans. KOM IGEN NU TIMRÅ!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Röda Tallen: Jaha, så kom 2-0 som på ett brev på posten. Ur ingenting, som det kändes. Det är kanske så att orken börjar tryta för Timrå i det här läget?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
nectis: Så när 3-0 inte 3-0 :D
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Röda Tallen: samma insats på att timrå gör 2-2 i tredje, Men förlorar på förlägningen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ååååå 3-0 nu... va fan hände?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
hm-_-
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
200:- på att det slutar 2-0
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Röda Tallen: Bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
nu blir det tungt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
FAAAAAAN!!!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Röda Tallen: Det var i och för sig en pik mot Modo snarare än en nedvärdering av grabbarnas insats ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
En 100:- på att det slutar 1-0
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Kerstin_k: Att klara 3-5 i två minuter är allt stort. Då spelar det ingen roll om motståndet heter Färjestad, Modo, Södertälje, AIK eller nått annat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Kerstin_k: Ja det skulle vara riktigt, KlasKalas det! =)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Röda Tallen: Frågan är om det är så stort att klara ett 5 mot 3-läge mot Modo. Finns ju liksom en anledning till att dom ligger där nere i Powerplaytabellen :)

Nu återstår det bara att göra nått eller några mål. Det vore väl kalas?
Kommentera

« · 840158 · »