1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2008-10-02

« · 1069754 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Per HApps: Ett bevis på att psykiatrin inte fungerar i Sverige samt ett bevis på att evolutionen kan gå bakåt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Hade det gått att resonera med dig hade jag utvecklat och sagt att det egentligen inte var något jättefel på utvsiningarna han tog på TIK: Det är bara det att med fingertopskänsla måste man i en jämn match kunna titta åt båda hållen. Han avgör matchen genom att ge er fördel mer än dubbelt så många gånger. Kallas att skapa flyt i matchen, kallas att lägga rätt nivå...kallas att låta spelarna avgöra. I en match som i stort sett är jämn får MoDo en enorm fördel nör man får spela pp i stort sett hela tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Per HApps: Nja, med tanke på i vilken gästbok han hänger är jag inte så säker på att det är modoliderna som haft otur.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

lincoln:
Spödden är en mingis, det var bara slumpen att han föddes till Modosupporter, hade han vuxit upp Sörberge hade han ändå varit en mingis som retat gallfeber på Modoklanen med sina tics.

Vad det beror på vete fasiken, men forskning visar på att trasiga leksaker i barndomen i kombination med betong i sandlådan och avsaknad av vänner i ungdomåren kan bidra till detta abnorma beteende.

Tyvärr finns det inget botemedel, en gång mingis alltid mingis, oavsett klubbtillhörighet, otur för Modofalangen att behöva dras med dylika medlemmar.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
lincoln: haha, det var en högst oväntad och underhållande replik! Den tackar jag för!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: haha!! nej det är klart att du inte är en lärare!
försök inte nu spud.. inte ljuga, du fick ju aldrig vara med i laget.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Hälge: Nej det var ingen straff. Det enda man skulle kunna önska sig av Persson är att han är konsekvent matchen igenom, åt båda hållen. Jag säger inte så mycket om utvisningarna som Timrå åkte på. Man förtjänade nära nog samtliga. Men man tycker att nivån skall ligga på samma nivå åt båda hållen. I och för sig släppte han mer och mer ju längre matchen led och i slutet slapp många spelare undan.

Nu hade det säkert spelat mindre roll. Jag tycker att Timrå förlorar mot ett snäppet vassare lag idag. Åker man inte skridskor så vinner man inga matcher, så enkelt är det. Har man inte koll i egen zon så ringer det förr eller senare.

Tänkte också på vilken saknad Pärssinen lämnar efter sig. Efter hans skada har man ju knappt sett röken av Hynning. Han behöver verkligen någon som kan servera honom och där har inte Jonte lyckats ännu. Apropå Jonte. En match till att bocka av i "matcher som han förtjänar att göra mål i". Han har ta mig fan slitet och kämpat till sig ett mål snart, det tycker i alla fall jag. Även om hans spel i övrigt lämnar en hel del att önska.

Idag faller vi på uselt markeringsspel. Persson (Dennis) får ta på sig 1-1 målet alla dagar i veckan. Varför började han snurra runt efter TIK-spelaren när hans mål var att täcka upp för Modospelaren som rusade mot mål? Nej, han övertygar inte på mig. Visst måste väl Moe hålla en högre klass än honom?

Vi spelade bra boxplay och stod upp mot Modo på bortaplan. Det är ju trots allt (även om det smärtar mig att erkänna) inget sopgäng vi åkte iväg och försökte ta poäng av.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Ditt monotona tänkande verkar föreställa sig att dagens Timrå var ett normalpresterande Timrå. Tillbaks under stenen med dig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: jaha och om timrå kommit upp till normal standard så hade modo fått en ny torsk men vi kommer igen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Haha. En modolid som beskyller Timrå för tråkigt spel. Fuck, du skulle inte ens komma undan med den repliken om du levererade den till en SSK-supporter på bortaplan. Modo är ett av seriens tristaste, menlösaste lag och har så varit den här sidan nittitalet. Basta.

Annars tar jag torsken med jämnmod. Givetvis hade en seger smakat mumma, ungefär på det där sättet som en Finlands-viktoria i hockey-VM alltid gör. Deras sveda, vår belöning.

Nu måste vi få tebaks Lehtonen å det snaraste. Vill inte köra röjsåg så här inför helgen, men det finns väl nån back man gärna skulle vilja peta neråt i hierarkin.
Pärssinen också efterlängtad, inte minst av Hynning. Inte fan kan hockeygudarna fuckat upp ännu en disk i den timoska ryggen. Verkar absurt i s f.

Gillar vibbarna laget utstrålar så här långt. Ett jävligt intressant lag, med en nästan ogreppbar potential. Detta har alla förutsättningar att bli en kul säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Det där funkar inte... Påståendet att MoDo spelade dåligt är visserligen korrekt, men att något annat skulle vara att vänta är bara att lura sig själv. Njut av de få säsonger ni har kvar i Elitserien. Med det här hemmaspelet åker ni antagligen ur redan i år
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
250kg kärlek: Och era spelare ser rädda ut inför nästa..

men allvarligt, är ni inte oroliga? TIK ifjol hade fart, tyngd och viss finess, kvar finns inte mycket av det, utan det är sarg ut och haka för allt vad tygen håller.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
berra: Eran nya finne la sig så fort det var nån nära.

Ne som jag sa, om MODO hade kommit upp i någon standard hade detta slutat ganska så illa för er.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Är du på riktigt?
Jösses - Det här med frigång har gått längre än vad jag trodde...
Byt galax för fan
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

spud: Jag konstaterar att Modo verkade mer skitnödig att vinna detta derby än Timrå. Föreföll som att Modo hade något att vinna i kväll medan Timrå mer spelade "av" - och drog lärdom av - matchen.

Med slutspelet senast, i färskt minne, så förstår jag att ditt favvolag hade mer att spela för.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: tja vilka filmningar tänker du på då??
sen var inte modos spel så väldigt bra heller och spel en man mer vad kallar du det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: tja vilka filmningar tänker du på då??
sen var inte modos spel så väldigt bra heller och spel en man mer vad kallar du det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
rödovithockeydy: Nej jag är inte tyskalärare, och jag har spelat hockey, vad nu det har med saken att göra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: du måste vara en sån där ensam person i skolan, en sån som inte har några vänner.
Förmodligen har du aldrig spelat hockey i hela ditt liv heller.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Oj oj....ticsen kommer tätt nu...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
powerTIK: Jag tror inte att det skulle vara straff när Lander kom fri.

Om länken fungerar så titta på paragraf 508.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
250kg kärlek: Ja det var ojämt om man bortser spelet. Laget som äger pucken stora matcher får ofta den fördelen att man fåt utvisningarna med sig.. Det måste ju t.o.m du inse.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: som jag skrev i ett inlägg nån modd fick för sig att radera: du är en sån som gör det lite roligare med hockey =)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
powerTIK: Nej man ska inte ha straff när man får till ett ostört avslut, men det visste du väl?

Du får nog ta och titta på matchen igen, tycker persson kom ifrån matchen med godkännt. Däremot var han snäll mot er att trots ni höll på att fiffla med bytena hela matchen lyckades få avsluta kampen utan en spelare på botbänken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Per HApps: Inga problem, 400 med frakt.

Tik idag, långsamma, hakning fasthållning, filmning, sarg ut/icing, tråkigt styrspel.. Saknar ni inte de tider när ni faktiskt spelade hockey?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

spud: I ett derby med massor av känslor inblandad borde t.o.m. du inse att antalet utvisningsminuter var ojämnt fördelad.

Favör av hemmaplan agvjorde bedömningsnivån i flertalet situationer. Som sig bör.

Grattis till segern. Väl mött då det gäller något.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Såg du matchen själv kan man ju undra ??? många av dom så kallade fasthållnings utvisningarna var ju helt horribla det räckte ju att modo spelarna la sig ner så tog Persson ut en TIKare dessutom skulle Timrå haft straff när A Lander kom fri snacka om dommar tavla
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Du förnekar dig inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

spud:
Om jag skickar pengar, skulle du vilja vara så snäll och skicka ett signerat ex?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
lincoln: Du såg inte matchen eller? Om du tycker domarn göra några misstag? Vilka/vilken tik utvisningar var fel? Modo hade all puckkontroll och ni hade alla fasthållningar och hakningar.

Med ert spel får ni nog ruskigt svårt framöver. Om Modo ens hade haft en halvbra dag hade det inte ens varit tennissiffror.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
På något vis önskade jag att Modo skulle satt 5-3 i sitt sista powerplay - än att matchen slutar 4-3 på det här sättet matchen slutförs av båda lagen.

Konsekvent dömt av Persson, faktiskt.

Men bra fysiskt spel av Modo. Varför smäller inte Hedström, Mäkiaho, Sundh med flera på?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Per HApps: Han är helt jävla underbart kass!! fattar fan inte vad Nygårds såg hos honom.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

Timrå gör en gedigen insats. Trots många tongivande borta óch en domare som inte höll för trycket föll man med smickrande siffror. Laget gör inte en av sina bästa matcher rent taktiskt men laget visar ett enormt krigarhjärta och många av spelarna visar stundtals hur bra man kan bli.

Jag andas en enorm positivism. Detta lag är bättre än många experter och andra trott.

Modo, och dess supportrar...tja, väx upp, släpp sargen. Vinsten ikväll var större för er än nederlaget för oss. Måhända är lillebrorkomplexet nu raderat?!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Rytter: Jo jag vet...men såg du Sundströms minspel mot domare? Han skällde som en bandhund och åkte efter och snackade i minst en minut
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

Ursäkta mig, men Dennis Persson må fan ta mig vara den sämsta backen I Timrå IK på denna sida av 2000. Låna ut han till Kovland resten av kontraktstiden.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Grymt bra fingertoppskänsla av domaren. Ingen ful match, men det ena laget har mer än dubbelt så många tvåor. Robin åker ut tio minuter för 1 sekunds protest, medan Sussie Päiviranta hänger på domaren i en minut efter MoDos första (FÖRSTA!!!!) utvisning. TIK har då haft åttiotvå tvåor.

Sundström - Vilken grym hockeyspelare - liten idrottsmänniska - Grym pasningsläggare - Makalös gnälljävel och fantastisk kärring. Tål inte se fanskapet hur bra han än är

Näe, Persson - det här är inte ok!! Agera Domarbasen!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
lincoln:

Vet du ens vad dom bägge spelarna sa till dommaren. Tror fan att Robin åker på 10 minuter ifall han häver ur sig nått olämpligt, på en sekund ska du nog se att man kan säga tillräckligt för att få en 10:a.

Det är ju inte så att det är tiden man snackar med dommaren som är avgörande ifalll man ska få en 10:a eller ej.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
MoDo kändes lite hetare och var också lite effektivare.

Jag tycker att flera spelare var för osynlig för att man ska kunna vinna en sån här match, t,ex Mäkiaho och Hynning (utom i slutet av matchen).

Nu hoppas jag att Lehtonen är tillbaka nästa match.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Sören Persson sänker ju Tik idag så skicka en blomsterkvast till honom alla modo fans 24 min mot modos 8 såg inte helt riktigt ut och nog skulle väl timrå haft en straff när Lander kom fri men icke och Backlund blev påkörd två gånger utan åtgärd näe fy fan Persson borde KANSKE få döma på korpnivå men det är ett stort KANSKE
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
friskan: ok jag ser inte matchen,men om så är fallet så är det förbannat tråkigt med enögda domare,men en uddamålsförlust överlever vi
trots allt vi gör ju många mål alltid nåt positivt,blir nog bättre när vi får tillbaka skadade backar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Nämen allvarligt, det här är inte ok!!
Man kan inte åka på dubbelt så många utvisningar i en match som inte ens är bråkig eller där något av lagen är fulare än det andra.

Berätta för mig, nån som vet - hur Robin kan åka ut tio minuter på 1 sekunds protest (eller va det var), när Sundström efter MoDos första utvisning förföljde domaren i 1 minut???????? Berätta för mig nån som kan.

Tycker mindre och mindre om MoDo för varje minut jag lever. Sundström är en bra hockeyspelare men verkar vara en otroligt liten idrottsman, en otroligt stor pajas och en jävla megakärring
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
fighter:
Nej det är sant......men domaren måste se båda lagens fadäser.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Faan...In med den Hynning!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
friskan: ahh det blir väl stryk mot nolaskogarna idag,man kan ju inte vinna jämt,speciellt inte när vi aldrig får vara skadefria.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Detta kommer aldrig att gå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Enögding Juh.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Kom igen och ga om nangang!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Att vi MÅSTE bli utvisade HELA JÄVLA TIDEN!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Om Dennis Persson kunde sluta upp med att spökmarkera och om de andra backarna kunde få sig en karta över den egna zonen så skulle vi ha haft ledningen. Men 2-2 är väl ok...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

Vore Dennis Persson ett flygplan, hade han fått flygförbud.

Kommentera

« · 1069754 · »