1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580569 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2011-02-03

1345762 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Är det bara jag som som anser att Perras inställning den sista tiden mycket väl kan vara en bidragande orsak till tabelläget?? Ska inte tränaren vara den som löser problemen, eller iaf tar tag i dom med en positiv inställning.
Att peppa sitt lag i motgång är liksom en grundregel för alla tränare. Perra verkar tyvär ha gett upp totalt om vi ska gå efter intervjusvaren från Derbyt.

För övrigt ville jag och många med mig strypa kommentatorerna under Modomatchen... Ska man inte vara opartisk när man arbetar på den positionen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Olle, Bragd-Briger J Bravo: Tomas Pettersson. Det den gubben skriver kan vi glömma, han verkar inte kunna att dyft om idrott.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Bergius: Visst är det så. Gårdagens match räcker inte för att förnuftet i mig skall utropa Timrå till slutspelskandidat. Det är faktiskt tveksamt om jag ens på allvar tror att vi undviker KS. Matchen skänkte dock hopp om att Timrå, i händelse av en monumental uppryckning i spel och stabilitet kan vara med och fajtas kring strecken in i det sista. Helst det övre då naturligtvis.

Men i så fall krävs en spurt som raderar förra årets ur historieböckerna och det finns i dagsläget inte mycket som talar för det. Definitivt inte gårdagskvällen om man säger så, de tre pinnarna till trots.

Däremot är Pettersson underbar när han i sin slutkläm i det närmaste slår fast att Modo är underdogs till guldet. Härligt! Det det kan inte sägas eller skrivas nog ofta, Modo har ALLTID ett lag för SM-guld!!1 Att sen verkligheten behagar driva gäck med dem år efter år är ju näppeligen deras fel.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Bergius: Fy fan i i helvete vilken skööön gårdagskväll gott folk. Helt underbart att pissa på Modoliderna i deras egen ryggsäck. Åh vad var det jag sa i radion?Ni tömde väl spargrisarna och gick all-in på Timråseger??? Jag är en man som håller vad jag lovar!!!

Enormt härligt att läsa om Challes bitterhet efter torsken. Den självgode profeten kammade noll.

DET FINNS INGET HJÄRTA I MODO HOCKEY - BARA PENGAR STYR DESS MATCHER!!!

SAMMA DNA - INGET ALIBI - INGA BEVIS.

ÄLSKA TIMRÅ!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Herminator: Att tippa Timrå till kvarlserien tycker jag är en riktig analys. Precis som Rehnberg sa i hockeykväll så är vårt försvarsspel under all kritik. Det kommer bli oerhört jämnt i botten och vi har faktiskt näst sämst förutsättningar poängmässigt och även dålig målskillnad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Olle: Ankan, Wikegård och Renberg är alla hockeyfjollor. I samlingen saknades endast den störste av dem alla Virus "Kräks-på-TIK" Lindberg.
Samtidigt kan jag inte låta bli att njuta av att alla "Experter" räknar ut oss gång på gång. Hoppas att Glenn-bröderna lyssnade så kan lördagskvällen bli lika angenäm.
Överlag är det väl endast L-G Jansson på radiosporten som ser nyktert på Timrås möjligheter. Han tog dessutom, på en lyssnares fråga, ut Lander i sin Elitserie-dröm-femma i går kväll. Då var det nära att en liten stolt glädjetår trillade utför Herminatorns kind. Lander är elektrisk och ett föredöme så ung han är.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Olle: Det är faktiskt skrämmande hur lite insyn och koll kvällsdrakarnas tyckare och skribenter de facto har. Fattar dom inte hur klåpiga dom uppfattas, nu när folk faktiskt har internet och möjlighet att själva se i princip all hockey som spelas?
Antingen fattar dom inte själva hur lite koll dom faktiskt har, eller så skiter dom i vilket och bara kör på. 'Äh, dom som köper tidningarna är ändå inga hockeynördar', liksom.

Det är som när Wikegård och gänget sitter och levererar tvärsäkra analyser fem minuter efter en full omgång spelats. Som om dom hunnit uppfatta 5% av vad som ö h t hänt i matcherna?

Nej, mycket skit matas man med. Eller matas och matas, man kan ju välja själv om man ska vara där och gapa. Men patetiskt är det likförbannat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Johnny Bravo: Ankan, Wikegård och Renberg tyckte alla att Timrå kunde vara enormt nöjda över att 2:a perioden inte var 5 minuter längre för då skulle Modo ha vunnit. Vilket okvalificerat bajsprat, alla 3 perioder är exakt lika långa och Timrås usla spel i 2:a släpper in Modo i matchen. Att dom skulle ha dominerat övriga 40 minuter är ju bara skitsnack.

Modo har Bartecko och Nagy, i övrigt tycker jag man har mycket bra koll på vad de andra gör på isen. Efter ledningsmålet har dom väl ungefär en bra chans att utjämna. Om svartvadet säger att man medvetet sparade energi för att möta Timrå i 2:a så kan ju inte ens dom ha varit speciellt överdrivet självsäkra?

Sen tycker jag att du har helt fel angående Skogs, Granath och Halonen. Den första syns inte längre i sitt agerande på isen, i hans fall är det positivt. Granath och Halonen skulle gå in på 6 backar i vilket ES-lag som helst.

Sorry, ser nu att hela texten är Petterssons ord. Ja vad ska man säga? Han dömer ut 2 av våra 3 bästa backar och har uppenbarligen inte sett mycket Timrå i vinter. Ändå kostar han på sig ett värdelöst blogginlägg i media. Det säger väl det mesta om vad den clownen kan om ishockey.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Bragd-Birger: Japp orättvist mot Halonen, tycker jag.
En av dom få backar jag vill ha kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Bragd-Birger: I samma tidning skriver Mr. Nyström om Frölunda och hur de ska hamna i KS och åka ur.

Problemet med journalisterna i dag, de måste sticka ut med sina åsikter och sitt tyckande. Det blir som du skriver en massa ordbajseri.

Men som sagt, våra backar imponerar inte....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Johnny Bravo: Faktumet att Tomas Pettersson tar upp Granath och Halonen men utelämnar Karlsson gör att hans åsikter väger luft för mig.
Han kan mycket väl ha rätt i sak - att det blir Kvalserien - men den där analysen var mest ordbajs.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Var det inte Linkan som hyllade sina backvärvningar o var kanonnöjd inför säsongen??

Dagens XP, Tomas Pettersson:
"Slutresultatet var annars högst obegripligt. Modo var på alla punkter (utom målvakten) klassen bättre än Timrå.

Kanske var det just därför Timråspelarna efter slutsignalen ystert skuttade i famnen på varandra som om de just vunnit SM-guld.
Jag säger bara skutta på medan ni har chansen, grabbar. Trots den här segern tror jag det blir en ruskigt tung fortsättning på säsongen.
Slutspel? Nope.
9:e-10:e plats? Icke.
Kvalserien? Absolut.
Och sanningen är att med den här backbesättningen är risken överhängande att Timrå får fullt upp att ens överleva kvalserien.
Backar som Skogs, Granath, Jokela och Halonen må alla ha rutin och gjort sig hyggliga namn på olika sätt - men bra elitserieklass håller de verkligen inte.

Det var en total gåta att Modo inte lyckades utnyttja alla deras oräkneliga misstag bättre än vad de gjorde.
Är det något som behövs i den dallrande slutstriden runt strecken så är det ett bra försvarsspel. Det har inte Timrå. Därför lär det gå åt helsike."
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
nectis: Ta en afterwork till 21.30 ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Det är mitt fel att Timrå gör dåliga andra perioder.... Jag kommer alltid hem från jobbet lagom till andra perioden och då vänder det alltid...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
T T: tycka vad man vill om Wikegård kan man ju....men ganska underhållande är allt ibland :-P
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Paddan:

Jaha, men nu släpper vi det där, verkar som det är utagerat nu.
Även slipsnissarna har sina dagar.

Frölunda nästa skalp?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Ett mirakel att vi vann igår. Vi var bra i ungefär 17 minuter, sedan överlevde vi resten, mycket tack vare en fantastisk Lander. Perras matchning är förresten helt obegriplig, principen verkar vara "ju sämre du spelar desto mer får du spela" och det stämmer väl överens med vilka som har mest istid i Timrå den här säsongen:

Mattias Karlsson 21.54
Mikko Jokela 21.54

Lönen är nog också en faktor till att dessa herrar matchas stenhårt. Lön och uselhet betalar sig om man vill spela i dagens Timrå IK.

Avgå Perra!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: så där nu är jag hemma!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
T T: Renberg säger att timrå vinner av en "schlump", jag säger att Renberg är ett kötthuvve.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Vars tog du vägen tobbe_d?
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Timrå Icon: Var jävligt arg tidigare, men hade ändå tippat förlust så, och nu sitter hag men en öl och frugan ligger i sängen så kan inte vara nöjdare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
superfalle: Ska vi vara ärliga så finns såna överallt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: Jo men jag kan också bli bitter och elak ibland då vi förlorat. Men landar ganska snabbt igen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Timrå Icon: ja . allt de där är bara ett behov av rivalitet . vi mot dom . många har nog suttit och smyghållit på modo i något slutspel någongång sen timrå åkt ut . fast just de här med enögdheten har jag lite svårt för må jag säga . visselorkaner vid varje närkamp som inte slutar med modovinst
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Timrå Icon: Finns säkert många trevliga i Timrå också.
En av dom verkar vara du, roligt att det finns supportrar som kan snacka utan att tjaffsa. Den här matchen är liksom glömd och nu ser vi framåt.
Har öppnat en Norrlands nu jag med, en gammal hederlig favorit, fast bäst på sommaren ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: Min bäste vän är MoDoit så jag har svårt att känna de där hatkänslorna faktiskt. Och det säger jag inte bara för att vi nu vann. Det finns många trevliga i Ö-vik
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: Här är det hederlig Norrlands som gäller :-). Tror jag ska kasta tombrken på grannen. Han är Täljesupporter ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: precis . jag ogillar modo också . jag mår psykiskt dåligt då man tittar på en modo match och publiken skriker efter utvisning om skröder får ett felskär . skulle dock tycka att de var tragiskt om modo skulle åka ur .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Timrå Icon: Dricker själv en Mariestads på burk ;) Skål på dig din gamla vapendragare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
superfalle: Okej, jag ogillar Timrå. Om det är bättre för dig?
Skulle aldrig vilja att ni skulle åka ur, vad vore det utan derby mellan Modo-Timrå :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: Ur burk ;-). Skål på dig!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: släpp de där med att hata timrå . en liten norrlandsklubb . hata något vettigt i stället . frölunda , hv , lindköping . aik . och malmö , där har du något vettigt att lägga krut på
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Timrå Icon: Skit i flaskorna, nu drick vi öl.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Olle: Ja håller med. Men den tog iallafall fokus från flaskorna som också var min tanke :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Timrå Icon: hehe nej om dom bara kniper om det så ska dom nog komma undan ;)

Tror vi lägger ner den här diskussionen innan det spårar fullständigt :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: Näää inte hatar du Timrå inte. Känn efter långt in i MoDo-hjärtat. Du tycker bara väldigt illa om oss...just nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Det kommer att bli en rysare till slutet.
Hjärtat säger slutspel för Modo men hjärnan säger att det avgörs i sista omgången.
Modo förlorar mot AIK som undviker kvalserien och Timrå vinner hemma mot DIF och går om Modo.
Jag hatar Timrå, men de sista åren har satt spår...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Olle: Ja annars är de ju lätta att smuggla in för somliga ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Johan J: Ja eftersom jag inte är en sån "äckelgubbe" du talar så måste jag ju säga att jag heller aldrig har sniffat i en sån. Bara det faktum att man befinner sig på en offentlig toalett ger mig obehagskänslor.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Timrå Icon: Haha jag satt faktiskt och klurade på den själv :D Om man bara färgade dom röda så skulle ju effekten bli densamma. Totalt äckel och kväljningar. Dessutom skulle ingen skadas av dom där mjuka sakerna heller!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Johan J: Det luktar väl ändå redan fisk i Frölundaklacken på lördag? Hehe
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
President, general och Mark Messier blev det.   :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Olle: Aldrig öppnat en. Luktar de illa? Föreställer mig en massa äckelgubbar som står och sniffar dem. Bajsblöjor kan omöjligt någon tända på.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
Olle: Kanske går att sälja i souvenirbutiken? Röd & vit hockeydynamit!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
superfalle: Klart du får vara med går ju att bjuda in personer till en konversation:)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
tobbe_d: Skål.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
tobbe_d: aha . en kille med stake . kul , synd att man inte får följa eran komversation .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2011-02-03
General: Självklart:)
Kommentera

1345762 · »