1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581764 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2012-09-15

« · 1516712 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

nectis: Här:

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
nectis: Ääääh de är upptagna med att klottra på arenan.
Bränn skiten och åk ni
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Simmalugnt: Jamen och nu låg dom i bakhåll och kasta sten på supporterklubbens buss
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
nectis: Patrik står först i kön. Synd att ni inte får gå ut då ni bara kunde sätta er på lilleman o kväva honom lite mjukt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
arnio: Timrå trea i tabellen tycker jag är JÄVLIGT värt oh nämna! Framåt bröder framåt! MORAAAAAAAAAAAAL!!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

jens_88:

Så de fortsatte på samma linje som i Skellefteå?

Det är ju nästan så man blir lite fundersam på om de har importerat "huliganer" på samma gång som de importerade spelartruppen?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Timrå Icon: Ja dessa två herrar har absolut imponerat jämfört med förra året! Molinder har ju för tusan nästan ett mål och en assist på två matcher nu! (Målet mot AIK vart ju tyvärr bortdömt). Och Hagos känner man ju inte igen på skridskoåkningen heller :)

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Djurgården torskade mot Troja kan ju vara värt att nämna (Leksand torsk mot Asplöven).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Roligaste på hela kvällen. 14-åringarna som skulle storma Timrås läktare efter matchen.

Nu står vi utanför arenan och får inte åka härifrån. På grund av att 14-åringarna står och väntar runt hörnet. Hahahaha.

Nu fick vi höra att dom lagt sig i bakhåll och ska kasta sten på bussen :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr: Frågan är ju om de ser så mycket med ett öga....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr:Jag hörde banjoklinkande i Fjollrövens arena i form av Rednex. Passande på något vis. 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
jens_88: honbarn* ska det såklart stå
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Patrik Källstr:

Varför jaga sugrör när det finns grovslang?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Skåååål esset!!! Vackrast och bäst!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

yngwie: Jamen då ska vi ta en till historie,
Era östrogen-stinnade h**barn till klack ville ju över och slåss också för ni inte kan ta en förlust :D Heart of hockey indeed

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Patrik Källstr:

Och vad ska Ni glädjas åt då?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Fyfan vilka oattraktiva fans ni har! Brudarna borde komma till Modoklacken och se äkta vara!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Skååååååååååååål! Sveriges snyggaste lag vilken moral!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
arnio: MoDo-röv....?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Simmalugnt: Skål my man! Jag har ät- och drickdag idag :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
yngwie: haha bruden håller för näsan, fetröven måste ha pruttat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
yngwie: Haha!! Den där snubben rastade "fuck you" fingrarna flitigt ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
yngwie: Nämenvaihelv.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Sitter alltid skönt med en seger, även om det nu var i OT över Nolaskogsarna. Nu tycker jag inte att Timrå kom upp i samma flås som mot Gnaget, troligen är MoDo klassen bättre än 08,orna. Men nu ler vi åt detta, hoppas på första 3 poängaren mot Lakers.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr:Joo du, där sa du några sanningens ord. Undertecknad hade dömt ut laget anno 2012/2013. Vi har startat med 2 vinster av 2 möjliga och varav ett av lagen var hatmotståndet Modo. Det är fruktansvärt viktigt att vi får en bra start av denna sässe. 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bigthelin: Ja det märkliga är att det är helt otippade som höjt sig som Hagos och Molinder.
Självförtroendet och konditionen måste varit usla ifjol
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Timrå Icon:

Om vi forsätter från gårdagen med tolkningar så skulle man kunna tolka det som att han är rädd för att Modo ska bli avhängda tidigt. ;) Skål broder!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Timrå Icon:

En bild säger mer än tusen ord.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr: Ja, Modo borde testa att vinna en match. Det är rätt kul faktiskt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr: Ja så är det.
Man får vara glädjas över det lilla
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

dr-nix: Hade jag haft ett Svenska spelkonto hade jag lagt in en hundring på bortaseger till 30 gånger pengarna med knappt tio minuter kvar. Vilket var tur att jag inte gjorde med tanke på att det blev kryss efter full tid. Men mer som illustration att jag hade den där varma mysiga känslan i magen att vi hade goda möjligheter att plocka hem det. En väldigt väl använd inpetalning för pay per view.

Modos första mål var jäkligt snyggt. Power playmålet också elegant i och för sig men då sög de ändå älgballe i power play merparten av matchen så där är jag i snitt mindre imponerad. Timrås alla tre mål var mer frukten av rakt, enkelt och tjurigt spel. Larssons mål var på sätt och vis distinkt men det var ändå inte så att man tänkte "vilka handleder" när han skyfflade in den. Bagarns kom efter Molinders läggning på mål som gick igenom Starkbaum och sen en tokvräkning av seriens mest självuppoffrande spelare som tryckte in den även om han hade tre-fyra olika nationaliteter Modoiter över sig. Öneruds mål var en jävla stänkare. Inga onödiga pass där inte, transport över hela planen och så schmack i krysset så österrikarens vattenflaska höll på att hamna på läktaren.

Jag tyckte det såg mestadels bra ut i egen zon förutom felräkningen (eller upprullningen) vid första målet. Jag anar tydliga grunder i hur laget spelar i mittzon och hur de transporterar in puck i anfallszon. Helt annan ordning och reda än Modo. Vi tog kampen bättre dessutom. Så en droppe kreativitet i Timrådrickat eller kanske lite mer offensivt självförtroende så kan det bära lite längre än en tolfteplats...

Men visst, det kanske är dags att fälla ner pungen och landa. Det är inte omöjligt att vi mött två av seriens sämsta lag i inledningen.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Härligt att läsa att ni är glada:) Kan behövas några vinster så här i början för att kunna hänga med mot slutet!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Riktigt fint med ännu en seger!! :) Tycker dessutom att det var riktigt skönt att Bellissimo bevisade mig fel denna match. Han höjde sig i mina ögon idag även fast jag fortfarande tror att det är plockhandssidan som är hans svaghet. Idag slapp han visa upp den så mycket som tur var.

Annars var det väl lite som förra matchen. Mycket som ser bra ut men sen när det kommer till avsluten finns det mer att önska (inkluderar ej Önerud!! Jävlar vilket skott!). Även så blir passningarna inte helt bra ibland. Men förhoppningsvis sånt som snart sitter bättre efter några matcher.

För övrigt ligger vi 3:a i tabellen nu. Mot slutspel!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
dr-nix: Aha. Jag syftade på både 2:a och 3:e målen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Timrå Icon:Nope det var Molinder, Bagarn och Rhodin som var inne på isen.  (edit pratar alltså om 2-2 målet för att undvika eventuell förvirring).

Spännande match, trodde ärligt talat inte vi skulle vända matchen. Det är väldigt viktigt att plocka så många poäng som möjligt i matcher som dessa för det kommer inte bli en enkel säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
pefr: och prickade en knytnävsstor lucka ovanför målvaktens axel. Att han inte gör sådär varje match, dumt av honom.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
dr-nix: Aha var det Bakerman? Såg fel. Tyckte Önerud var där
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Det var inget direkt fösskott han drog iväg Önerud... Tjoff sa det bara.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Timrå Icon: Det var Bagarns mål, Molinder sköt men pucken gick aldrig in utan det var Bagarn som slängde sig och tryckte in pucken. 

Eller var det något annat du syftade på?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
arnio: Oerhört viktigt för de här grabbarna. Lule-way!!

Modioterna tömde arenan på en kvart
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Episkt och enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bragd-Birger: Domaren - Timrå 2-3 !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: nu ligger ni före både mästarna och modoiterna, snyggt jobbat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
arnio: Vi tog tre raka i fjollröven 10/11
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
hubbenorlen: Önerud och Molinder for PRESIDENT!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Snyggt! Onödigt att tappa en pinne, men ändå bra att göra 3 mål på Modos överjävliga målvakt.

Ner på knä, modolider!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
jå1: Fan va bra, 2 fjoårsspöken knäcka direkt i 2 första omg
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
pefr: Roligt att töntkommentatorn har haft fel målskytt på de två senaste Timrå-målen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
bisterfinnen: Tack! Grattis till en
Kommentera

« · 1516712 · »