1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581166 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2008-03-01

995460 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
lungan: Hittade lite humor i Moras GB:

Sv: Övrigt
Springsteen @ New JerseyIgår kl. 18:32
SIVASN: I kväll håller man på mora !!!!

The Boss har humor eller nåt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
73Sjöbba: Han är borta sedan matchen mot DIF. Varför vet jag inte.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
73Sjöbba: Sträkte sig i förförra matchen!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Nybbe: Är det någon som vet varför Styf inte spelade igår?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
htikare: Detta måste vara det bästa som har skrivits på länge... vi som har sett de flästa matcher ser att vi har dom sämsta backar i elitserien !!!!!omständigare får man leta efter och dåliga på att åka skridskor.. tröga uppspel??? blir det inte bättre till nästa år så behöver vi inte ens fundera på Guld Silver Brons... varför då värva bra forvards som inte kan komma till sin rätt.. en gåta
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
El Maco: Kan man se intervjun med Challe någonstans.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
El Maco: jaa, det är väl bara att försöka spela iaf. mdod har haft timander borta nästan hela säsongen och detr har gått bra och massa andra kuggar har varit skadade.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
El Maco: Det är mycket som är pinsamt här ikväll.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Klistrar in i befintlig tråd:



"Pinsamt!
Mycket pinsamt uppträdande av Challe i intervjun efter matchen i Canalplussändningen. Satt tillsammans med fyra kompisar varav två idrottsskribenter och alla blev vi mycket häpna över Challes uppträdande under intervjun.
Verkade vara helt "borta" och ironisk till reportern och hur han kan uttala sig att han var nöjd med insatsen och att alla gjorde sitt bästa är pinibelt.
Att man har skador och därmed inte har det bästa laget är en sak men man ska väl ändå kunna försöka med det lag man har.
Han skulle kunnat sagt nåt i stil med att "idag var vi inte alls med och visade dålig vilja och inställning. Pääjärvi och Lander försökte dock i alla fall, men resten var väldigt bleka"
Helt rätt att de sågade Challe i studion efter intervjun. Mycket dåligt uppträdande Challe. Inte bra för Timrå..."

Timråit H-sand Idag kl. 01:39
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Är det den här sidan som kallas "Gnällbältet"
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: När det gäller vårt stillastående backspel såinidikerar der verkligen iallafall till näsata säsong att vi behöver backar som andra typer än en del av våra nuvarande.. är rejält rappa påde på rören o i tanken...

våra uppspel går verklig sakta mellan varven liksom PP... o vissa backar dra ner temot rejält så vi hinner forchekas fast itället för att gå til anfall....detta må ändras vid kvartsfinalspelet om vi skall Ha en rent teroretisk o gärna sportslig också chans att kunna gå vidare till en semi...mycket rappare backspel o uppspel finns hos topplagen över lag..

Sanny tycker jag dock håller generellt bra nivå ..han o hans persolighet inkl viljan i spelet...kommer att saknas mycket o synas troligen nästa år när man tänker på att det är just han o Kalle som behöver ersättas nu för nog behövs 2nya rejäla backar vid säsongen början..ibland har det ju hänt att vi drabbas av oväntade skador..


Men Nog skkall vi vä kunna överarska lite redan i år o pyrre o Henning håller ihop....det är inte många av våra forwards som är så bra att sätta skotten strax under ribban...vi har många som skjuter hårt men inte pricksäkert men Hynning har handleder....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: ...och om och om och om och om.......
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one:

När jag ändå skrivit så många negativa inlägg, så kan jag lika gärna skriva ett till.

Vad tillför Lotvonen dagens lag?
Han är som en grå massa som åker omkring där ute på isen och är snäll. Har börjat kalla honom för Bamse, stor och stark, men alldeles för mesig.


Tycker man kan kräva mer av en utländsk import.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: Men snälla, vi har fattat att du tycker de spelade dåligt, och har gjort det "hela" säsongen. Vi har hört det om och om och om och om och om och om...........
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
bäver:

Detta började redan i 2:a omgången mot LHC borta. Laget vek ner sig redan då.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: men ser du inte något som helst samband med halvfart och många matcher med väldigt kort om folk.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Gud vad jag saknar Pyörälä och Pärssinen i Power Play :-/
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: Inkluderar det challe och laget?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
73Sjöbba:

En match? Det är ju var och varannan match.
Förövrigt har jag redan nämnt att dom som åkte till mora gjorde det bra.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: Jag tycker att det är konstigt att vissa supportrar lägger så stor vikt vid denna match, dom enda jag tycker synd om är dom tillresta supportrarna.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Det är bara att konstatera att vissa supportrar tycker det är OK med spelare som går på halvfart,

"vänta in slutspelet"

Vad är det för idioti?
Spelar vi så här har vi inget att hämta i ett slutspel.


Omgång 52 och vi har fortfarande inte hittat ett vettigt uppspel.
Som det ser ut nu räcker det för motståndarna att forechecka så är vi över.


Jag hoppas att Challe har lärt sig läxan till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Springsteen:

Vad f-n menar du med det? Jag såg väl på teven!!! Idiot...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Dream Team: Vart var Styf ikväll?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
HV71 Kommer få välja mellan 7an och 8an. De lag som blir 2a kommer få välja mellan dom 2 sämsta placerade sen alltså 6, 7 eller 8 beroende på vad Hv71 väljer. Sen får 3an välja mellan dom 2 lagen som är kvar så får de lag som slutar 4a ta de lag som blir över!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
glenninski: är ganska säker på att lag 1 väljer mellan lag 7 och 8 så har det i alla fall varit förut.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Frella: Om vi ska kunna få MoDo eller LHC på lotten i kvarten lär det krävas en sjätte- eller sjundeplats i tabellen. De lagen är inte mig emot heller. Men MoDo är såklart drömmen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
mrchong: Då får vi väl hoppas att vi kommer på sjätte plats så att HV kan undvikas och MoDo har en chans att välja oss. De brukar vi ju i alla fall spela rätt så jämnt med även om de i dagsläget känns som ett nummer större än oss. Men är det någon gång som våra spelare brukar vara motiverade så är det mot MoDo. Tror inte de skulle välja något annat lag än oss oavsett vilket det andra laget skulle vara som de skulle få välja på.

Nu var det någon som nämnde att det finns två versioner om hur valet av motståndare ska gå till. Lag 1 väljer mellan lag 7 eller 8 eller Lag 1 väljer mellan lag 5, 6, 7 och 8. Någon som fått klarhet i vad som gäller? Nog borde man väl ha hört något i media om man ändrat system kan man tycka.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Frella: faan ja tänk om vi fick möta modo ändå.. vilken dröm då får vi kanske vår revanch för kvarstsfinalförlusten från i fjol? :-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
mrchong: Färjestad är det lag jag absolut inte vill ha, visst deras målvakter är darriga. Men tror de kan gå riktigt långt i år. Linköping eller Modo vore drömlottningen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Frella: hoppas! men håll med om att det skulle kännas bättre om vi fick möta antingen färjestad eller linköping än HV71.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
mrchong: Du ska nog se att i ett slutspel så kommer Hahl vara sjukt jävla bra, det är det han väntar på nu, liksom övriga i laget verkar göra, förutom då Lander och Pääjärvi.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Frella: hehe jag ska åkså ta mig dit.. som alltid men jag vill ae ett mer taggat timrå då. alltid bra med en bra avslutning så att vi slipper möta HV71.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Frella: kan inte låta bli att imponeras av mora såhär i slutet av ES.. samtidigt som man ser timrå komma till spel med.. hmm vad var det dom sa sju juniorer eller nått sånt.. så rent logiskt ska ju timrå förlora.. men jag kan inte låta bli att bli irriterad på vissa sk stjärnor som inte visar nån vilja alls.. att skylla på att man är sliten håller inte. hur ska det i så fall gå i ett slutspel där det är match varannan dag?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
mrchong: Jag tänkte gå, men har ingen förhoppning på varken vinst eller ett intensivt och hårt jobbande Timrå.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Tycker ni backe gjorde det bra på två första eller?
hade han spelat i Brynäs eller Luleå så hade dom kapat vid fotknölarna i direksädning.
Dom flesta utom gallerpojkarna och koko får underkänt inklusive backe!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Nu orkar inte jag med denna överdrivet negativa "vi-har-torskat-mot-mora-och-platsar-inte-i-ett-slutspel"-stämningen. Kvällen kommer ändå bara fortsättas med massa gnäll om challe, hans system och den där intervjun.

God natt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
mrchong: Finns väl ingen anledning att när vi snurrar på tre femmor och är klara för slutspel att ta ut sig match efter match? Vi har snurrat på lite folk en lång tid nu och att då begära att laget ska ta ut sig för att ev nå en fjärdeplats och ändå få möta FBK verkar sådär i min värld. Bättre då att spara på krafterna, få tillbaka lite folk och komma ut som ett nytt hungrigt lag i slutspelet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Frella: Så då tycker du inta att publiken ska gå på sista hemma matchen mot brynäs heller?? det är ju liksom ingen ide när laget inte ens försöker vinna.. Det finns ju faktiskt folk som betalat för att se skiten så man kan ju som publik kräva att laget ska göra sitt bästa.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
TIKbiff: Det kanske han gör. Men jag har en högre ambitionsnivå än så. Ingen jävla Skogs i Timrå - TACK!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
mrchong: "ja man kan ju inte vara nöjd med spelet när man förlorat med 4-1 mot mora.."

Resultatet ger inte alltid en rättvis bild. Frölunda förlorade hemma mot Luleå trots vunna skott med 41-17, om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Forts Dessutom, jag kan inte förstå på vilket sätt vi fans skulle må bättre av att han kapar sina spelare i direktsändning? Däremot borde han kunna uppträda på ett mer korrekt sätt mot media, inte minst för varumärket Timrå IK:s skull!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Springsteen: Har inte du varit uppe för länge nu? Kanske dags att sova.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: ja man kan ju inte vara nöjd med spelet när man förlorat med 4-1 mot mora.. inte efter våra sk stjärnspelares dåliga insats i kväll. även om man har så många skador så tycker man ju att dom som återstår ska visa desto mer.. men tydligen så funkar det inte.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
MB: Kan inte du skicka ett printscreen till mig då? Hade varit kul att se om du är lika tuff mot Thomas Johansson som du verkar vara mot oss andra.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
MB: Herregud, att man ens orkar bry sig över sånna här saker då det är så jävla uppenbart att laget skiter i resten av matcherna i grundserien. Man åker ner och spelar av matchen utan att dra på sig skador. Samtidigt så blir vi jävligt nedertippade både av experter och här på HS, så vi har ett bra utgångsläge i slutspelet.

Forza Challe, mer ironi och sarkasm.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Taurus: Nöjd och nöjd. Kunde varit bättre. Vi blev inte nollade iallafall. Bara för att inställningen inte alltid är på topp betyder det inte att vi måste sparka tränaren. Tycker bara det är löjligt att man håller på och bjäbba och repetera samma saker flera gånger om.

"CHALLE SKA BORT, HAN OCH DET JÄVLA SKITSYSTEMET", "SÄMST BACKAR I SVERIGE", "INSTÄLLNINGEN ÄR BÄTTRE I J20" osv.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Fan tröck bort efter intervjun, vad sas det om Challes uppträdande?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
The great one: Å vad vet du om det ??? JÄVLA IDIOT .......
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Vet inte om de har uppmärksammats Rok Ticar fick assist på vårat ändå mål idag! Sen att matchen blir som den blir förvånad mig inte för 2 öre, vi saknar 8 spelare och möter ett helltaggat Mora borta! Då ska man inte vara förvånad om det blir förlust, de blir då inte jag!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Hoppsan vilken kapning av Challe. Det positiva med Challe är ju att han står bakom sitt lag i alla väder, lite som Mourinho faktiskt. Men det förhållningssättet utstrålar inte så mycket ödmjukhet. Jag är dock övertygad om att Challe använder helt andra ord i omklädningsrummet.
Kommentera

995460 · »