1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

När ska någonting hända?

« · 1038515 Till forumet


Sv: När ska någonting hända?
the_dude:
Kom med argument istället
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
diffe:
En del spelare sätter sin egen image före lagets seger. Det gäller att impa på talangscouter, fans etc, och det särskilt i WM, men värdet att spela hela matchen borde vara odiskutabelt och gäller även Strålman. Är man proffs borde man begripa vad som gäller för att vinna. Inte är det att gå till omklädningsrummet efter en halv period. Som proffs borde man också, trots en ålder av bara dryga 20 år, känna sig själv tillräckligt för att klara den psykiska päfrestning som spelet innebär.
Om du inte minns att Foppa inte kunde fullfölja slutspelet så är det inte mycket att snacka om. Foppa ville sedan inte spela i Tre Kronor med Gustavsson som coach. Grishockey.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
FairPlay: Du snackar bara massa trams, predika någon annanstans.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Blizzard: En spelare som bara spelar en del av en period och sedan lämnar till de övriga att vinna, borde själv inse att det var inte mycket han uträttade. När en spelare tas ut till en match räknar man med en full insats av honom. Om han lämnar in efter en halv period tror jag att han själv inser att det var mycket som blev ogjort. Att inte kunna spela hela matchen måste ses som sämre än att aldrig träffa målet! Om det dessutom ger straffet xX2min utvisning för laget vad säger då herr Blizzard?
Vad står det i din bibel?Skrev du den själv??
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
FairPlay: Du måste vara helt bakom!!

var kommer Foppa med i bilden??? Hur kan du ens dra en liknelse mella dessa 2 händelser??

Nytta eller inte nytta klart att han gjorde nytta murray kom in med fysik i ett blekt sverige han fick tom Anton att brottas med Ylva och det var nog inte i går som Anton gjorde det.

Jag tycker att vi ska lära av Murray, synd att pucken stanade vid en svensk spelare för om den inte gjort det då hade det varit en stenhård tackling ENDAST!!
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
FairPlay: Vi har en diskussion kring detta i Tre kronor gästboken också.

Men domaren gav Murray ett felaktigt straff eftersom bilderna tydligt visar att han tacklar axel mot axel. Ingen välbygd människa har väl ryggen där armen ska sitta och tvärtom

Sedan kan man väl tycka vad man vill om Murray för det men domaren gjorde ett misstag i den situationen.

Ingen i Sverige tyckte väl att Niklas Wallin var matchens lirare efter sin idiotgrej mot Schweiz. Han fick ett riktigt straff och ingen har protesterat mot det.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
FairPlay: hade inte Murray gjort svenska kycklingarna till kanadensare igår och reta gall feber på ryssarna hade inte vi haft resultatet 2-2, 59 minuter och 55 sekunder in i matchen....MURRAY GJORDE NYTTA och blev MATCHENS LIRARE tror inte alla dom var "biffälskare" jag är inte någon "biffälskare" mer tvärtom.. skippa skit snacket och läs klart bibeln.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Alla älskare av biffhockey:
Det Murray gjorde var inte till fördel för laget! Att han imponerade på en del biffälskare ändrar inte saken. Jag tyckte dessutom att han hade höger armbåge väldigt högt (strax under hakan på ryssen) för att man skall kalla det "en juste tackling".
Gustavsson kan knappast räknas som opartisk. Han var lagledere på den tiden då Färjestad spelade grishockey (komihåg Peter Nordströms justering av Peter Forsberg i slutspelet), så han måste tycka att det var en juste tackling både för sin egen del och för lagets.
Domaren stod trots allt betydligt närmare än ett antal åskådere och TV-tittare som nu tror sig ha sett allt!
Murray tog en backplats som Tre Kronor blev av med ganska omedelbart. Murray gjorde ingen nytta alls, bara skada
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Berglund:
Murray är min nya idol...han är riktigt elak hela han.

En Sanny upphöjt i 10..minst.. Hulk on the ice..
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Murray matchens lirare hahaha fy fan va skönt
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Foyn: Jag fick ett anfall när jag såg hur Ovechkin dök när Bäckis va på han, och att Ovechkin sen får avgöra med 5 sekunder kvar gör ju att man vill åka dit och bara klubba ner han, så jäkla orättvist så de finns inte.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
arne19695: Du kan ju gå o gömma dig bakom den sten du kom fram från, chicken swede !!
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
By the way... Matchens citat: "Sa ju åt Morozov innan tekning att han skulle hålla upp huvudet, han är inte i ryska ligan nu " Ha ha ha Mr Murray... Pure evil....
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Uno Gordon: Ja Kovaltjuk och dom andra divorna lyckas väl som vanligt att inte vinna ett skit trotts all talang. När vann ryssarna något viktigt sist ? Näh det vore kul om vi kan följa upp denna match med en vinst mot Tjeckerna. Och sen ösa på i kvarten.
Är det bara jag som stör mig på ryssar/tjecker/slovaker ? De har en tendens att filma och åka runt å bete sig som allmäna arslen hela tiden. Man ser det ofta i VM. Även här hemma så har ju Modo haft några riktiga ärke töntar från slovakien... Jag vet inte ? Kanske det är dags att gå och lägga sig.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
arne19695: Det är väl du som är helt slut i huvudet och en idiot som inte inser att det var en klockren propp på open ice ifrån Murrays sida. Inga ojusthet i det alls. Det är en tung tackling som knockar Morozov. Men matchstraff? I helvete heller. En interference på sin höjd för att han går på en icke puckförande spelare. Absolut ingenting mer.

Och Strålman är en hjälte i mina ögon. Den där våta ängsmarken Kovaltjuk tror han kan fara fram hur som helst. Sverige skall spela fysiskt och tackla tungt. Vi skakade ryssarna och har växt in i den här turneringen. Jag är mäkta imponerad över insatsen och ikväll fick vi de kvittona som vi alla ville se.

Nu kör vi över Tjeckien!
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
arne19695: dummaste jag hört. den där tacklingen hade möjligen gett en 2a i nhl, matchstraff och avstängning här...bedrövlig nivå. sen strålman och kovalchuk ut för lite gruff är rent ut sagt skandal i mina ögon
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Snoop:"murray"=1 idiot, som inte hör hemma i hockey-wm !
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Foyn: Men de är riktigt jäkla tragiskt att Murray inte finns med mot Tjeckerna, domarnivån är ett stort skämt.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Foyn: Bra att han vänjer sig att spela i ett lag med backbrist.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Foyn: Aa man blir ju de, han får väldigt mycket välförtjänt beröm.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Snoop: Bagarn e fan kung ! man blir jävligt stolt som Tikare när den mannen går in och backar i Three Crowns mot ett hyffsat ryskt lag. Han e ju bättre än Sanny ;)
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
thha: Bagarn är bäst (Y)
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Snoop: Bagarn måste få ett långtidskontrakt hos oss,
han är ju som ett Kinderägg,tre önskningar i en, då han är kanon som center, kan spela back och i boxplay litar han till 100 % på sin susp + att han fått sin brorsa att hamna i laget!!!
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
thha: Japp bagarn kliver in o avlastar lite, men fyfan vilken underbar först period, de bästa som finns är att se ryssar grina ihjäl sig, dom gör inge att än att grina och de är så komiskt, skönt för Weinis o Mårten att få producera mot bra motstånd, de kommer höjja deras självförtroende ännu mer.
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Andersson som back nu?
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Västrabo: Dennis på gång! Perfekt!
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Västrabo: Tyst som i kyrkan??? Reklamera pastorn vettja. Jesper Samuelsson har ju just hänt...
Kommentera

Sv: När ska någonting hända?
Västrabo: Sovmorgon?
Kommentera

När ska någonting hända?
När ska någonting hända på värvningsfronten? Alla andra presenterar dagligen sina nyförvärv, men i Timrå är det lika tyst som i kyrkan. Är det tomrummet efter Nubben det beror på eller vad är det.Börjar bli ganska orolig inför nästa säsong om det inte kommer något mer nytt inom kort.
Kommentera

« · 1038515