1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
Bragd-Birger: Jag ogillar verkligen detta transferfönster... vilken idioti! Vart finns det positiva?

RocknRolf2: Jan Benda är ett mycket bra namn. Frågan är om dom lyckas få loss honom innan fönstret stänger. Icke den roligaste av köpsituationer, då tjeckerna givetvis vet hur stressad Nubben är. 'Jaså, ni betalar inte mer...nja, då vill vi nog avvakta lite...'.
Spännande är det.

25 poäng på 30 matcher ska det vara.

Bo Bly: rättelse, Benda är tysk.
Benda har tydligen varit klart bäst i Litvinov den här säsongen, och producerat fullt godkända 25 poäng (9+16) på 25 matcher. För att sätta siffrorna i lite perspektiv så har förra NHL-stjärnan Robert Reichel gjort 18 poäng i samma lag.
Vid möjlighet så skriv flerårskontrakt med karln! Vi kommer ju ändå behöva leta nya centers efter den här säsongen.

Pätr: Bjurling har skrivit på för en klubb i Schweiz enligt uppgift i Aftonbladet.

Pätr:

Nää precis...vet det,men Hallin "stänkte" ju in nåra i början, minns Ni "lobben" ???,tror dock att Nilsson kan komma igång nu, men visst....ett kungarike för en målskytt ;)

Positivt med en klasscenter kan vara att andra kan pytsa...
En center har ju en ganska viktig roll som spelmotor...

Hallin har ju visat att han kan hitta maskorna...
Mandy likaså.

Kanske det kan lossna för nån fler med en ny bra center.

Crippe? (Jag vet att det finns många som hatar mannen... Ni behöver inte vädra det)

Regin?

Ström (om han blir kvar)

Nytt blod... Ny teknik... Högre tempo än Kryckan.. Nya ideer o varianter från centern kan ju faktiskt ge en bieffekt på andra oxå....

Förresten.... Vem har hört att "det kan vara klart med Benda i kväll" ????

erathoo: Problemet med dina PP-femmor är att det inte finns någon direkt målskytt (dock inte så konstigt eftersom det inte finns någon sån i TIK i nuläget). Hoppas verkligen att det kan lösa sig med Saarela.

erathoo: Ingen Kapanen det blev en Tjeck.

Ja...håll tummarna nu för att det löser sig med Benda, om det blir någon mer vete fåglarna....men kanske det kan bli bra, vad tror Ni om dessa PP-femmor:

PP1:
Aalto
Styf

Nilsson
Benda
Manderville

PP2:

Strålman
Koskinen

Carlsson
Nielsen
Hallin

...OM vi får loss Benda KAN det nog bli ok nu när Hallin (snart) är ok och Nilsson + Styf är tebaks.

GO TIK !

redline: Jag hoppas att Rämö kommer att stå för Timrå nästa säsong. Visst skulle man få hit exempelvis Johan Holmqvist skulle jag inte sörja och han ville faktikst till Timrå inför den här säsongen. Angående målvakter råkar jag veta att Björn Bjurling är klubblös... (skrämselhicka nån?)

Pätr: HM. Det kanske är så att Kimmi kan tänka sig nästa säsong, med Tik, men tror inte Nubben vill satsa på Kapanenen på sikt.

Pätr:
Håller med dig, personligen tycker jag Kapanen gjort sitt i Timrå, vi vet vad han kunde när han var som bäst, vi vet också att det skulle vara en otrolig chansning att ta in honom som förstemålis igen med tanke på hans historik.
Nu har han i och för sig varit hel denna säsongen men han har INTE varit i sån form som när han storspelade i TIK, frågan är om han kommer upp i den igen?
Nej chansa på Kimmo som förstemålvakt nästa säsong ser jag iallafall som lika stor chansning som när man tog hit Oksa.
Nej scouta en ny förmåga som tar plats i kassen nästa säsong istället.
R.I.P Kapanen, det kan bara bli sämre om du kliver in i kassen här igen.

TIKbiff: Känns lite konstigt det här med Kapanen. Jag var helt övertygad om att han hade gjort sitt i TIK och höll på att varva ned. Nu pratas det om nästa säsong????????

In med Rämö, Benda och Saarela så ser det i alla fall lite bättre ut...!

Ann: Man hoppas ju det, men med tanke på det arbete man nu lägger ner på att knyta till sig Benda så känns det inte så, men är väl därför de vill ha klart ikväll, för de lär väl ha ett backupalternativ som de kanske kan knyta till sig ifall det skiter sig. Och då har man ju bara fredagen på sig.

Frella: Tror du inte Nubben har någon på lut som vi inte riktigt vet om? Är ju en förhoppning iallafall...Blir spännande dagar fram till fönstret stängs..

Ser man till de olika artiklar som varit nu under denna vecka, så känns det som att det enda förvärv som dyker upp detta fönster är Benda. Förståeligt iofs att man lägger allt krut på en förstacenter. Men ska han producera borde man ju ha någon som kan sätta dit pucken också.

TIKbiff:Tack för hjälpen är värdelös på länkar o dyligt

mikaelkarlsson:
Och här är länken...

118118:Benda kan bli klar ikväll, men Kimmos kalpa säger nej tyvärr

kennas: Så vad? Pär Djoos har jag sett 2 ggr på en vecka den här säsongen handla i en ICA-butik i Gävle...

kennas: Och ?

RocknRolf2:

Ja, det skulle smaka bättre en julskinkan :D

Absolut vi håller tummarna. För övrigt är han (Benda) en bra center eller den behövlige målsprutan som vi behöver någon som vet?

Lindström nr 27 hoppas jag särskilt också på. Honom vill jag se i ACTION i A-laget efter JUL.

Nä god natt på er alla drömmare - dröm er bort så kanske vi imon vaknar upp till ett eller två nyförvärv.

PS. Jag vet inget om några nyförvär så tolka inte detta fel. Ds.

Måste bara kommentera Benda igen. Känns otroligt om han skulle komma, vilken kanonvärvning! Förutsatt att han inte plötsligt tagit helt slut så är det här en spelare som lätt går in i förstakedjan och kan styra powerplay.
Fan vad skoj att dem är ute efter en gammal favorit, det var vad som behövdes!
Fixar Nubben den här affären ska han ha en eloge. Benda lär vara apdyr, han har garanterat tjänat feta cash i princip hela sin karriär (särskilt i Ryssland), men om han fortfarande är i samma klass som förut är han lätt värd den ekonomiska chansingen. Går knappast att hitta bättre center på marknaden nu.
Tänk er Benda och ett par nya spelare till. Då jävlar!

Johan J: EN Brynässpelare var på Konsum Extra i Timrå och hadlade.

Det är möjligt att någon skrivit det tidigare. Som kuriosa till Jan Benda-affären kan nämnas att tysken säsongen 94/95 gjorde 4 matcher med Binghamton Rangers. Har ni hört det förut? Den legendariske Dmitri Starostenko representerade klubben samma säsong!

Ett annat viktigt "nyförvärv" kan ju vara att publiken tar sig tillbaka och skapar den där sjätte spelaren som kan vara så viktig, istället för att sitta hemma och sura eller vad folk nu kan tänkas göra...

Plus ett par nyförvärv såklart. Underskatta inte DIN värdefullhet på läktaren!

Tycho: Håller med. tycker Asplund är ganska jämn med Oksa!! så Rämö/asplund skulle säkert vara en bra kombination.. Okså..Han har ju samma storlek som Oksa 187 cm..men räcker rutinen? är bara 19....
Ja varför skulle inte en målvakt kunna slå igenom ung..Zäta gjorde det!!

Kerstin_k: värvar de en 2-3 spelare så känns det åtminstonde som att de försökt ordna upp saker och ting. Sen vet vi ju inte om det hjälper. Det återstår ju att se hur det blir det här.

Laken: Citerar stolt mig själv...

"Tycker inte att Oksa har varit så dålig som vissa här på forumet vill få det till, men helt klart har han inte kommit upp till en standard som räcker för en förstemålvakt.

Karri Rämö var på G till Timrå för ett tag sen. Nu ligger han 5:a i finska ligans målvaktsranking med ca 93.5% räddningar. Dock har han bara spelat 11 matcher och fungerar som andramålvakt i HPK.

Kanske kan gå att byta Oksa mot Rämö som förstemålvakt.

Tycho @ Umeå/Schtaaan 2005-12-10 17:29 "

Tycho: Ja, tycker nästan att han verkar intressantare att plocka hit än Kapanen!

Laken: Tur det är någon som är inne på min linje... ;) (Det var jag som skrev om Rämö och hans räddningsprocent)

Tror det skulle vara ett Kapanen guldkorn inför framtiden nu när inte Oksa riktigt upplevt till de omänskliga förväntningarna... ;)

geggelundin: Känns ju skönt att även föreningen är villig att satsa lite för att få hit någon duglig spelare. Får hoppas att man har medel att locka hit Benda med.

Herminator: ÅTERBENDARE!! ...om några sådana här värvningar går i lås då kommer säkert
mycket av åskådare som stannat hemma på slutet..direkt att återkomma och hjälpa till att delvis betala värvningarna.
Då är vi en bra bit över 5000 direkt!!

Benda. Kanske kan det vara något? Det återstår att se.. men magkänslan känns bra. Erfaren spelare som lirat på hög nivå en längre tid.

dr dängroth: Jawohl!
Jan kommer säkerligen att Benda in puckarna i nät, he heee.

Maalivahti O A PM TO NP VO TP H PM/h TO%

Rämö Karri, HPK 11 608.58 18 268 1 3 4 2 1,77 93,71

1,77 mål emot sig, 93,71 i räddningsprocent, andremålvakt i HPK!
VÄRVA NUBBEN, VÄRVA!!!

Pätr:
Det är klart att det är ironi!
Han kräver ju en toppspelare ur någon av OS trupperna.. Sverige, USA, Kanada, Finland, Tjeckien, Slovakien eller Ryssland.
Annars bör alla i klubbledningen avgå....Förlåt.. SKALL alla avgå...
Om en sådan spelare presenteras skulle han möjligen.... Jag menar möjligen kunna se en smula positivt.. Men med reservation för att det går fel... ;-)

RocknRolf2:
Fick du med dig all packning från Halmstad?

Karri Rämö - Visst var det någon som skrev att han hade över 93% i räddningsstatistik denna säsong? Var kan man i så fall se det?

Pätr: Ja, om inte annat som jag skrev tidigare. - Det kan bli en spark i arslet åt resten av spelarna.
Dvs. en rejäl vitamin injektion.

RocknRolf2: När du är så positiv får man nästan för sig att det är ironi.

Helg Ernst: Nä, han kanske inte är den målskytt Timrå behöver, men tillsammans med exempelvis Saarela skulle han nog kunna uträtta en hel del.

RocknRolf2: Ja, det vore väl nått att få i laget. Vart kommer ryktet ifrån? Finns väl ingen tidning som skrivit om honom, eller?

Den här killen har alltså varit stjärna i klubbar som Jokerit och Ak Barz Kazan, så sent som för nåt år sen. Sedan dess har han inte varvat ner utan fortsatt på toppnivå. Han har dessutom 3 os, 7 vm och 1 world cup i bagaget.
Han har spelat back stundtals också i karriären vad jag vet

Smokey:
Många härinne borde uppsöka en doktor...inom en snar framtid.

Epidemiska utbrott behöver stoppas.

Sjukdomsbilden klarnar. Recepten skrivs.

Bend over- Här kommer Jan Benda.

JAA! Benda? Allvarligt? Nej ju jävlar

Tro det eller ej, men det har alltid varit något av en personlig favorit i VM, han har alltid varit typ bäst i tyska landslaget! Grymt skön spelstil, detta är en klasspelare vi snackar om! Ett givet förstacenteralternativ för den delen också.

Det här var den mest positiva nyheten på längre! Bättre än såhär är typ omöjligt att hitta nu, vi snackar europeisk toppklass!

Pätr:
Stefan Liv är född i Polen om jag inte missminner mig.
Polen har väl inte rosat marknaden med sin Hockeyexport..

« · 638884 · »