1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599843 inlägg · 6212 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
Bragd-Birger: Jag ogillar verkligen detta transferfönster... vilken idioti! Vart finns det positiva?

Bragd-Birger:

Vi kan väl starta en insamling här i GB och visa Nubben vårt stöd... ;-D

Bragd-Birger: japp, vi kan inte annat än hoppas. Det känns i alla fall positivt att affären tydligen kan gå i lås redan ikväll. Då kan dem ju inte vara alltför långt ifrån varandra.

RocknRolf2: Vill se Timrås Hemsida explodera likt nyårsfyrverkeri av nyheter ikväll...nåja senast i morron då...vill vill vill....!!...Kan sonen önska sej en levande elefant i julklapp så må ju jag kunna komma med den blygsamma önskningen tycker man!!

Ann: haha jo., ikväll blir det till att sitta och uppdatera förstasidan! Med lite tur ramlar det in någon till också.

RocknRolf2: Ha inte allt för höga förhoppningar på att vi får hit Jan Benda, det känns i mina öron som ett långskott. Det vore en lyckträff om den går in.

Men det kanske dyker upp någon annan urintressant man.

RocknRolf2: Bara att invänta tomten ! ( c :

Benda verkar ju inte göra så mycket poäng

Forza Nubben alé alé alé...

JimmyH: Sundlöv har en fylld penningbörs och är på centerjakt! Han kanske rentav snyter Benda framför näsan på Nubben. BIF var beredda att hala upp 1,5-2 miljoner för ett 6-månaderskontrakt med Nikolishin. Sen får ni inte glömma bort att ävenherr Carlsson från siljans strand är på spelarjakt...

JanT:Ja dom har höjt priset på Benda från 33000 euro till 55000euro nu

JanT: Fast alla vill väl spela med med Timrå IK, vad jag har förstått ;)

mikaelkarlsson:Förlåt 50000 eoro ska det va

mikaelkarlsson: Länk?

mikaelkarlsson: Eller vet du bara ändå?

kalle anka:Aftonbladets hockeyblogg

mikaelkarlsson: Blogg? Och då är det troligt?

mikaelkarlsson: Jaja, jag tror inte att det sitter i pengarna för TIK.

kalle anka:om det är troligt vet jag ej, hoppas dom är beredd att betala

kalle anka: Är inte allt som står/sägs i media sant.....?

norrland: Nää, det är det faktiskt inte förstår du. Fråga pappa din så får du höra för pappa har alltid rätt.

JimmyH: Jo iofs känns det lite för bra för att vara sant. Men med rätt betalt så. Frågan är bara om man hinner.

mikaelkarlsson: 50000 euro låter inte så vansinnigt farligt ändå.

Går Benda till Brynäs eller Leksand är det ju bara tragiskt. Men det har jag svårt att tro.

kalle anka: Sant, pappa ljuger aldrig för sina barn. Bara när dom på julafton när dom ska till kiosken och köpa tidningen :-)

RocknRolf2: Men herregud, hjälp. Letar du nyförvärv på eurohockey.net och går efter hur många poäng vissa spelare gjort? Isåfall skulle Peter Ström varit en spelare som öser in poäng.

RocknRolf2: Hoppas verkligen det blir ikväll .så har vi nån dag till på oss för att fixa nåt till.. förvärv minst 2-3 behövs för bestående förbättring..

Jag kastar tärning. Tärning ett är för nationalitet, tärning två för vilket land han spelar i.. så får jag se vilken kombination det blir. Oj så spännande!
Sedär, en finländare. Hoppsan, lite oväntat.. men Schweiz säger tärning två. Finns det nån sån spelare måntro...?

Totalt ogrundat är detta vill jag bara påpeka.

RocknRolf2:lite mindre än en halv miljon bara

skurknnn: Skämtar du? Benda har jag sett i massor med internationella mästerskap och har alltid diggat hans spelstil. Minns han som den där jävligt spelskicklige tysken med tjeckiskt klingande namn.
Han är dessutom ett jävligt respekterat namn och har varit stjärna i europeiska storklubbar. Att han dessutom producerar fortfarande (mer än spelare som Reichel) ger en fingervisning att han inte är nån föredetting som han som du tog upp.

RocknRolf2: Japp, han är nog lösningen på Timrås problem.

RocknRolf2: Förresten. Petr Leska har också varit en aktad spelare som öst in poäng. Varför gick det som det gick i ES? Bryan McCabe, varför blev han bänkad i HV ? Varför öser han in poäng i NHL nu ? Finns hur många exempel som helst. Varför skulle Jan Benda lyckas i ES ?

Bo Bly: Vad menar du med att det blev en tjeck?

skurknnn: Gnäll inte på allting, gen han en chans

skurknnn: Klart det finns inga garantier. Men det finns det inte för någon spelare. I leskas fall så hade han aldrig varit utanför Tjeckien innan han kom till Sverige. Han sket väl på sig som Laakonnen. Jämför det med Benda som varit lite kors och tvärs och dessutom har internationella meriter som få, om ens någon har i hela elitserien. Det talar för att han inte pissar i byxan vid ett miljöombyte.
McCabe tog väl inte elitserien på allvar. Vad vet jag?

Benda är inte 100 % säker men det är som sagt ingen. Men Benda har alla förutsättningar att bli ett stort tillskott för Timrå, inga tvivel om det.

Laken: Ja det undrar jag med ingen kimmo men en tjeck????

En penga tjeck för Benda eller???

Apropå tjeck.

Ni vet varför Sverige torska mot tjeckien i VM?

De va dumma nog att muta dommarn med en tjeck:DDD

Riktigt dåligt skämt men jaja lite skoj kanske?

RocknRolf2: Dessutom rejält välväxt så han klarar det fysiska spelet också till skillnad från Laakonen o Leska som var betydligt mindre till växten..

General_Moisio: Ja Brynäs vill uppenbarligen också ge honom en chans ser på deras gästbok att de önskar sno honom från tik..Nubben Go!!

Tiden börjar rinna ut, marknaden är begränsad. Regin kliver in som center. Timrå spelar kvalserie...

Sune:
Jo tjena..
Tom Rockgrabben spånar i nyförvärv och för en riktigt bra debatt

men du ska "spöka" på du..

Jobbigt för dig att inte kunna gnälla på laget nu
när det är uppehåll??

gud:

Anser du att Timrå har ett så pass bra lag att dom undviker kvalserien? 1 1/2 dag återstår och ingen spelare har dykt upp. Klubben har tappat Krykov och det blir svårt att ersätta honom. Om man nog skulle lyckas hitta en likvärdig så är vi i samma situation som innan. Vi behöver 2-3 spelare av klass vilket vi inte kommer att hitta. Det ser INTE bra ut!

Sune:
Andas...Så ska du se att det kommer att bli bra detta..

Laget idag är för bra att hamna i kvalserien..
och bättre kan det bara bli..

Men som sagt..Bli inte allt för förvånad när det
kallas till pressmöte eller något bekräftas via
hemsidan...

Andas in...Andas ut..

gud:

Jag kommer spöka för dig i lång tid framöver!

Sune:
Du är en riktigt mogen man du..

Spöka på..men gnäll inte när det blåser mellan dina öron..

Sune: Gärna Regin som center..men han behöver några NYA bamsingar
på sidan som kan ta smällarna så han får utrymme för sin teknik som
är riktigt riktigt bra.
Men han har samma förbättringsbehov som Crippe..STYRKETRÄNING!

htikare:

Regin spelar ju jättemycket fysiskt.. Jag tycker han ser kul ut när han smackar på tacklingar på 100 kilosbackarna.. Det ser ut som om man kastar fjädrar på dem...
Men ge Regin några kilo till. Så han har lite tyngd i sitt fysiska spel. Då kan han bli riktigt farlig....

...Väntar på PRESSMEDDELANDE(N)...

Laken: Misstänker att vi får svettas till imorgon, för att sedan kunna presentera antingen en bomb, eller ingenting =)

Frella: Ingenting vore också en bomb. Eller som Lundell sa; en inställd konsert är också en konsert.

Frella: Jag förväntar mig inte EN bomb utan flera, innehållande en målvakt samt några forwards...

« · 638884 · »