Fet-Ecke: Håller med där. Ritar han på för Timrå resten av säsongen vill han nog visa vad han går för. Även om det bara är för att få chansen i en större klubb ett par säsonger innan karriären tar slut så har vi säkerligen nytta av honom.
erathoo: Klass-spelare! Målskytt! Poängmakare! Problemen på sidan om kan säkert förbises i en halv säsong. Han vill nog visa omvärlden att han inte är sådan.
Kerstin_k: Problemet just nu med Pärssinen är att lagets bästa import, Oleg Petrov är skadad. Hur länge är osäkert men så länge han är det så lär de nog inte släppa honom. Tyvärr.
rödovithockeydy: Står det inget där eller på EV zugs hemsida så är det nog ett löst rykte bara. Kan absolut vara 0% sanning i det, jag har ingen koll. Minns inte riktigt vart ifrån jag fick det, nått hockeyforum var det i alla fall. Jag ville bara dela med mig av det och förhoppningsvis höra om nån kunde verifiera eller falsifiera påståendet. Vi fortsätter alltså att hålla tummarna för Pärssinen i Timrå.
rödovithockeydy: tittar man på EV Zugs hemsida så står det någonting iaf. Den som kan tyska kan säkert reda ut detta. Vad jag kan få ut är väl att han kom till Zug från IFK
lungan: Visst hoppas man på nyförvärv i nästa fönster. Jag snubblade över detta utlåtande när jag surfade runt lite i cyberrymden:
"Pärrssinen klar för ..... Timo Pärrssinen i HIFK (fin) är klar för TPS Turku Åbo det blev klart i natt enligt finskt media! Pärrssinen gör debut när grundspelet är färdigspelat och då får han ju hoppas på att TPS går till slutspel!! Just nu på nionde plats."
Är det ens samma Pärssinen som varit aktuell för Timrå, eller är detta ytterligare en Pärssinen? Jag har tyvärr inte kunnat kolla upp det här då jag inte är bevandrad i det finska språket. Men jag hoppas ju givetvis att Pärssinen fortfarande är aktuell för spel i Timrå.
Nu gäller det att vi inte sackar efter för mycket, vi ska till slutspel och där kommer vi gå långt om Jantunen och Pärssinen kommer till oss i nästa fönster, Jantunen kan göra mål det är inget att snacka om och det kan Pärssinen också.
Ang Pärssinen så har hans klubb hittat en ersätter till honom och det skapar ju för att han kommer till timrå också..
Manderville Neislen och Jantunen
Sloan Warg Pärssinen
Snacka om två riktigt grymma femmor.
Dessutom hoppas vi att den nye backen som nu pryar med Tik Är grym och tar över efter skadade Koskinen.
man brukar säga att med ngt ont brukar föra med sig något gott och nu verkar det verkligen som om något positivt börjar hända timrå i jakt på spelare.
Kämpan nu Timrå det är med det lag vi har idag som kommer se till så att vi antingen hamnar i SM-slutspel eller kvalserien. Vi ska till SM-slutspel för att ta Guld kom igen nu
Hoppet är det sista som lämnar en människa.
Öka takten sista kvarten alltså de sista 15 omgångarna eller 14 omgångarna. Krossa dif och ssk dessa näst kommande matcher..
Fet-Ecke: För bäst effekt skulle anti-busen inplanteras i vänster skinka, varvid själva hockeyspelaren sedan inplanterades i en antabus-pastill. Risken för bus vore då minimal, så länge man höll pastillen kvar i förpackningen.
TIKbiff: Ok jag söker jobbet, har själv spelat som junior. Jag lovar att "ta i" dom första 10 minuterna, så borde jag ju bli bäste Timråspelare eller??
Härmed är alla hockeyintresserade kallade att komma på audition hos Timrå IK, det vi söker är både backar centrar och forwards, även en bra målvakt om meriterna är dom rätta ( sökande ifrån IFK Göteborgs kansli göre sig inget besvär) Ni bör minst ha spelat i en andraliga för att göra er besvär.
Första pris ett kontrakt för resterande säsong med Timrå IK, OBS gäller även vid eventuellt kvalseriespel i vår, Inga klausuler där man får förhandlar med FBK under säsong är tillåtna.
Varför vänta på FCZ ? Ta chansen med Timrå IK i vår.
Stor risk att von schantz är ungefär som M. Mätsiranta.. Mycket hellre nån från a-svenskan. Kan direkt komma på 5 namn på backar som direkt skulle gå in o förstärka tik. (dock vet man ju inget om ev. elitserieklausuler) Likaså på forwardssidan finns flera guldkorn i a-svenskan ..
Vill egentligen inte lägga mej i eran diskussion, men det finns ju allsvenska spelare som förmodligen har elitseireklausuler och som har klart bättre meriter än von Schantz.
Dream Team: Jag tror inte att detta är vad vi behöver. Det lär väl bli en nödlösning som slåss om en plats i sista backparet. Jag hoppas hellre, om det nu visar sig att han inte är tillräckligt bra, att en junior får chansen. Och det vet vi ju alla att det kommer att hända...
Handlingskraft vet jag inte heller. Det var ju han som tog kontakt med Timrå. Men visst, det kan ju vara ett oslipat guldkorn som helt faller innanför ramen för Timrå IK's värvningsstrategi. Då blir jag glad, men jag tvivlar.
"Kalle Koskinen är borta på obestämd tid. Nu testar Timrå IK hans landsman Matias von Schantz, 25. Koskinen väntar på magnetröntgen för att kolla sin ömmande axel. – Det har inte hänt någonting på en månad. Nu hoppas jag få göra magnetröntgen så fort som möjligt, så att vi kan få reda på hur länge jag blir borta, säger den reslige backen. TIK ger nu en okänd finländare chansen att slå sig in i truppen, lagom till att transferfönstret öppnar igen den 23 januari. Han heter Matias von Schantz. – Han ska vara med oss i två veckor. Det är han själv som tagit kontakt med oss och vi vet inte så mycket om honom. Men vi vill ge honom en chans att visa upp sig, säger Timråtränaren Kenta Johansson. Matias von Schantz är hockeyfostrad i Espoo Blues, för att sedan ha prövat lyckan i bland annat Jokerit. Han har även lirat hockey i danska Herlev och norska Comet under kortare perioder. I övrigt har det handlat om spel i finska division I."
Ett ofinskt namn detta, i stil med vår hjälte Krykov. Om det är något att hänga i julgranen återstår väl att se. Dock visar det hela på handlingskraft, vilket är bra.
Nu har det äntligen börjat lossna för nyförvärven.Fredrik Warg duger Peter Regin har värkligen kommit igång,blir en stjärna nästa år!!Wennerberg o Ström har spelat upp sig.Strålman blir även han en stjärna nästa år.
Nej det är dom gamla som sviker iår,Aalto,Sanny,Styv,Nilsson,Svedberg,Crippe,Ghan och Robban.
Laken: Skriver man glada saker lägger man till ett ; ) Ironi är när man skriver nåt som ska göra läsaren lite osäker, tänka en stund, men till slut förstå att det inte är allvar, fast kanske...
Laken: Jag hoppas att verkligen vi satsar på j-spelare . Män hur skall vi bli av mad våra dåliga spelare , vi kan väll inte förstärka med nya och inte bli av med dom dåliga, ingen vill väll ha dom som det värkar
Kevin O Shea: Helt andra förhållanden att jämföra sparkade brynäs spelarna med det som gäller dom i NHL/AHL .. visst kan även dom lagen släppa spelare men då är det spelare som dom klassar som hopplösa fall , som inte finns en chans dom ens kan förstärka AHL laget med
för dessa spelare som det handlar om kostar inte NHL lagen nå större pengar att ha som försäkring om blir skador eller hjälpa AHL laget ha en chans vinna Calder Cup
WarhawK: Fast å andra sidan var det väl inte så många under förra transferfönstret som trodde att Miettinen och Wahlberg skulle bli tillgängliga. Saker kan hända som inte ter sej så logiska...
Först blir man deprimerad när man får läsa om årets siffror. Fast när jag tänker på vart föreningen var för tio år sedan så tycker jag nog att det har gjorts en jäkla resa! Så lite glad kan man nog vara ändå.