Pätr: Håller med dig, personligen tycker jag Kapanen gjort sitt i Timrå, vi vet vad han kunde när han var som bäst, vi vet också att det skulle vara en otrolig chansning att ta in honom som förstemålis igen med tanke på hans historik. Nu har han i och för sig varit hel denna säsongen men han har INTE varit i sån form som när han storspelade i TIK, frågan är om han kommer upp i den igen? Nej chansa på Kimmo som förstemålvakt nästa säsong ser jag iallafall som lika stor chansning som när man tog hit Oksa. Nej scouta en ny förmåga som tar plats i kassen nästa säsong istället. R.I.P Kapanen, det kan bara bli sämre om du kliver in i kassen här igen.
redline: Jag hoppas att Rämö kommer att stå för Timrå nästa säsong. Visst skulle man få hit exempelvis Johan Holmqvist skulle jag inte sörja och han ville faktikst till Timrå inför den här säsongen. Angående målvakter råkar jag veta att Björn Bjurling är klubblös... (skrämselhicka nån?)
Ja...håll tummarna nu för att det löser sig med Benda, om det blir någon mer vete fåglarna....men kanske det kan bli bra, vad tror Ni om dessa PP-femmor:
PP1: Aalto Styf
Nilsson Benda Manderville
PP2:
Strålman Koskinen
Carlsson Nielsen Hallin
...OM vi får loss Benda KAN det nog bli ok nu när Hallin (snart) är ok och Nilsson + Styf är tebaks.
erathoo: Problemet med dina PP-femmor är att det inte finns någon direkt målskytt (dock inte så konstigt eftersom det inte finns någon sån i TIK i nuläget). Hoppas verkligen att det kan lösa sig med Saarela.
Nää precis...vet det,men Hallin "stänkte" ju in nåra i början, minns Ni "lobben" ???,tror dock att Nilsson kan komma igång nu, men visst....ett kungarike för en målskytt ;)
Bo Bly: rättelse, Benda är tysk. Benda har tydligen varit klart bäst i Litvinov den här säsongen, och producerat fullt godkända 25 poäng (9+16) på 25 matcher. För att sätta siffrorna i lite perspektiv så har förra NHL-stjärnan Robert Reichel gjort 18 poäng i samma lag. Vid möjlighet så skriv flerårskontrakt med karln! Vi kommer ju ändå behöva leta nya centers efter den här säsongen.
RocknRolf2: Jan Benda är ett mycket bra namn. Frågan är om dom lyckas få loss honom innan fönstret stänger. Icke den roligaste av köpsituationer, då tjeckerna givetvis vet hur stressad Nubben är. 'Jaså, ni betalar inte mer...nja, då vill vi nog avvakta lite...'. Spännande är det.
Bragd-Birger: japp, vi kan inte annat än hoppas. Det känns i alla fall positivt att affären tydligen kan gå i lås redan ikväll. Då kan dem ju inte vara alltför långt ifrån varandra.
RocknRolf2: Vill se Timrås Hemsida explodera likt nyårsfyrverkeri av nyheter ikväll...nåja senast i morron då...vill vill vill....!!...Kan sonen önska sej en levande elefant i julklapp så må ju jag kunna komma med den blygsamma önskningen tycker man!!
RocknRolf2: Ha inte allt för höga förhoppningar på att vi får hit Jan Benda, det känns i mina öron som ett långskott. Det vore en lyckträff om den går in.
Men det kanske dyker upp någon annan urintressant man.
JimmyH: Sundlöv har en fylld penningbörs och är på centerjakt! Han kanske rentav snyter Benda framför näsan på Nubben. BIF var beredda att hala upp 1,5-2 miljoner för ett 6-månaderskontrakt med Nikolishin. Sen får ni inte glömma bort att ävenherr Carlsson från siljans strand är på spelarjakt...
RocknRolf2: Men herregud, hjälp. Letar du nyförvärv på eurohockey.net och går efter hur många poäng vissa spelare gjort? Isåfall skulle Peter Ström varit en spelare som öser in poäng.
RocknRolf2: Hoppas verkligen det blir ikväll .så har vi nån dag till på oss för att fixa nåt till.. förvärv minst 2-3 behövs för bestående förbättring..
Jag kastar tärning. Tärning ett är för nationalitet, tärning två för vilket land han spelar i.. så får jag se vilken kombination det blir. Oj så spännande! Sedär, en finländare. Hoppsan, lite oväntat.. men Schweiz säger tärning två. Finns det nån sån spelare måntro...?
skurknnn: Skämtar du? Benda har jag sett i massor med internationella mästerskap och har alltid diggat hans spelstil. Minns han som den där jävligt spelskicklige tysken med tjeckiskt klingande namn. Han är dessutom ett jävligt respekterat namn och har varit stjärna i europeiska storklubbar. Att han dessutom producerar fortfarande (mer än spelare som Reichel) ger en fingervisning att han inte är nån föredetting som han som du tog upp.
RocknRolf2: Förresten. Petr Leska har också varit en aktad spelare som öst in poäng. Varför gick det som det gick i ES? Bryan McCabe, varför blev han bänkad i HV ? Varför öser han in poäng i NHL nu ? Finns hur många exempel som helst. Varför skulle Jan Benda lyckas i ES ?
skurknnn: Klart det finns inga garantier. Men det finns det inte för någon spelare. I leskas fall så hade han aldrig varit utanför Tjeckien innan han kom till Sverige. Han sket väl på sig som Laakonnen. Jämför det med Benda som varit lite kors och tvärs och dessutom har internationella meriter som få, om ens någon har i hela elitserien. Det talar för att han inte pissar i byxan vid ett miljöombyte. McCabe tog väl inte elitserien på allvar. Vad vet jag?
Benda är inte 100 % säker men det är som sagt ingen. Men Benda har alla förutsättningar att bli ett stort tillskott för Timrå, inga tvivel om det.
Håller med dig, personligen tycker jag Kapanen gjort sitt i Timrå, vi vet vad han kunde när han var som bäst, vi vet också att det skulle vara en otrolig chansning att ta in honom som förstemålis igen med tanke på hans historik.
Nu har han i och för sig varit hel denna säsongen men han har INTE varit i sån form som när han storspelade i TIK, frågan är om han kommer upp i den igen?
Nej chansa på Kimmo som förstemålvakt nästa säsong ser jag iallafall som lika stor chansning som när man tog hit Oksa.
Nej scouta en ny förmåga som tar plats i kassen nästa säsong istället.
R.I.P Kapanen, det kan bara bli sämre om du kliver in i kassen här igen.