1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581774 inlägg · 6215 ämnen

Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

1482817 · » Till forumet


Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

T T: Tycker lite synd om Challe, inte det mest tacksamma jobbet för honom. Att komma in med ingen tid alls att rätta till leden. Hoppas att man inte skyller på honom om det skulle gå åt skogen (den här kvalserien dvs).

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Äsch, ni övertolkar.  ;)

Challe var väl inne lite på samma spår när han pratade om Timrå som sitt 'andralag'. Var inte det en liten dissning av Modo förresten?  ;)

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

TT: Han får hoppas hur mycket han vill men då han skriver ut det på det sättet till allmänheten så förmedlar han en bild av att han har fokus på ett ställe man inte bör ha fokus på när man spelar dödsmatcher med ett helt annat lag.

Nu är det ju dock tur att vi slipper se honom mellan stolparna. Man bör inte tycka synd om den man ska sänka dolken i, då kanske man tvekar.

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Olle: riddarn skriver det han tycker...verkar inte finnas nåt filter där direkt. Det går direkt från hjärnan och ut i form av en tweet. Bedrövligt
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
T T: tänk dig. Vi leder med 2-1 i nästa match Lundström blir skadad inför tredje, Riddan släpper en tveksam puck och det blir 2-2 och han torksar på straffar.


INTE FAN HJÄLPER HANS TWITTER INLÄGG DÅ!! TÄNK!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Insåg precis att vi ska få spela en utomhusmatch emot Brynäs nästa säsong om vi klarar ES kontrakt!


JAAAG VILL SPELA ES IGEN!

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Olle: Jag har svårt för att bli upprörd, varför ska han inte få hoppas att också DIF håller sig kvar?
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
superfalle: Samma som för mig då. Nåt annat finns det inte energo till. Man är helt tom före och under matcherna. Mest bara plågsamt nervös. Medan man efter en ev. vinst bara har kraft att känna glädje för en kort stund. Sedan är det fokus på nästa match. Fokus ligger redan på nästa match här.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Kattgubben: Fast det där hör ju till sunt förnuft. Han får vara hur mycket djurgårdare han vill men han kan ju inte twittra en sån sak, nu. Jag hoppas att han aldrig mer gör en match i våra färger. Samtidigt vill jag be om ursäkt till linkan för mina onda aningar inför match. Han glider lika mycket som han gjort tidigare men han levererar mot DIF också, det räcker för mig.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
superfalle: så jävla sant, precis när klockan låter så jublar man som en jävla idiot sen efter 10-15min så har man gått över till nästa match. ingen ro alls, man bara ser framåt hela tiden!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Blizzard: finns ju en anledning att många klubbar kör med twitterförbud under playoffs.....
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Dream Team: Som de sett ut hittils så anus . Jag vågar inte andas knappt . Så fort slutsignalen gått vid en vinst så är man euforisk i några minuter innan man fattar att de måste fortsätta i samma stil hela vägen ut
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
yngwie: ja, sånt där går man bara inte ut med i en brinnande KS! spelar ingen roll hur mycker djurgårdare man är, sådär kan man fan inte göra!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Blizzard: Men sätt karljäveln på en enkel till Tjockhult.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Blizzard:

Som sagt, var glad att ni inte har riddarn mellan stolparna.

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
superfalle: Tre av fem matcher spelas hemma. Bra eller anus?
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
superfalle: ja fattar ingenting ja.

Nu går riddan ut och kör sympati med.

"Stefan Ridderwall @SteffRidderwall

Riktigt bra win av oss idag! Lider med spelare, ledare och fans i Dif. Hoppas vi båda kan hålla oss kvar!"

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Blizzard: Har också svårt att förstå vad som är så dåligt för svensk hockey om djurgården åker ur . Å andra sidan så skiter jag i de . Tre vinster till är de enda som betyder något just nu
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Äh, nu skiter vi i silvret och kör för sm-guldet ist!

Ja Kongo, jag har hybris. Kan man få ha det en (1) jävla kväll som Timråit under en säsong utan att sedan bli sodomerad av hockeygudarna??

Pliiiiiz!

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Blizzard: Det vore väl kanske snarare bra om ett stockholmslag åkte ur? Vanligt folk kan gå på matcherna utan en icke försumbar risk att bli misshandlade, matcher kan spelas på utsatt tid eftersom ingen kastar rökbomber på isen osv.

Klarar vi oss så får det andra laget vara vilket som helst, däremot vore det en känga i ansiktet på all uppblåst storstadsmedia om patrasket åkte ur. Det skulle gillas.

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Olle: förstår inte vad som är dåligt för svensk hockey! vad är det som är så dåligt. inte precis så man förknippar ES med Djurgården. de var längesedan det. och vi har ju AIK. ett sthlm's lag. var det dåligt för svensk hockey innan dom gick upp också eller?
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Nu gäller det för spelarna att inte tappa fokus på det de ska göra, det är trots allt femton poäng kvar att spela om.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

6 poäng - full pott! på två borta matcher där man var orolig för båda matcherna. Så jävla stark att ta SEX poäng i möten mellan Rögle och DIF borta. Fyfan vad starkt!

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Ros på Twitter: "Djurgården kommer åka ut. Svårt att ta in det. Inte bra för svensk hockey."

Nu börjas det. Lite tidigt kanske men ändå.

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Timrå Icon: Mjaaaa. Där håller jag inte med. Det är en skillnad mellan att falla enkelt och att filma men jag kan hålla med om att djurgårdarna föll enkelt väldigt många gånger i den här matchen.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Timrå Icon: Mesta mästarna får göra det.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Olle: Jag tyckte Djurgårdarna filmade något otroligt
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Blizzard: Ja inte skulle jag vilja vara utan Modo i ES heller.
Nånting skulle fattas mig då.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Bra. Och kul Tt vara där.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Hahl Bundy: I'm here, I'm here! Och jag måste bara få bryta ut i ännu ett blygsamt JJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA innan jag kan gå vidare med livet. Helt sjukt egentligen. Men jag var faktiskt aldrig riktigt orolig, bara en sån sak! :) Värre då för frugan som från köket, när jag för andra gången i hennes frånvaro (adress köket för henne även den första gången) skriker mig hes, något bistert säger: "-Varför får jag aldrig se några mål!?" Då hade hon, medan jag satt kav lugn i soffan, gång på gång nästan i panik när hemmalaget fick längre och längre anfall på oss nästan vrålat att det skulle bli måååål, få uuut pucken!!!!

Som jag sa, det är härdande att hålla på Timrå IK. Som läget varit den här delen av säsongen så formar ju måste-vinna-hela-tiden-känslan ALLT man företar sig. Men på ytan är det lugnt som i en filbunke. Och egentligen vågar man ju inte säga nåt positivt alls ännu, för då får man bara tillbaka det i arslet med råge.

Fokus: Nästa match. 0-0, inget vunnet. Vi börjar där.

Slut! Frågor på det!?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Timrå Icon: Nice! :)

F.ö älskar jag mina modoiter ikväll! Fan vad jag vill möta dom igen, dom andra lagen kan dra åt helvete!

Sv: Apropå ingenting...

bj21:Samma här håller också på Timrå i denna match

Modoante

Svara | Gilla

  Idag kl. 16:36


Sv: Apropå ingenting...

NuMo:Oerhört konstig känsla men jag sitter och småhåller på Timrå!

bj21

Svara | Gilla +1

  Idag kl. 16:24



Wayne Gresky: Hahaha, snyggt Timrå! :D

Bittesehr

Svara | Gilla

  59 min sedan


Modoante:

 

Grymt imponerande även om Djurgården reducera nu.

yngwie

Svara | Gilla

  58 min sedan

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Hahl Bundy: Jag har två skärmar så...touché farfar! ;)
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Blizzard: En av dem skulle funka!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
jå1: varma pilsner skall avnjutas i välbehag, inte i den vidrighet som kvalserien innebär. Därav bara tre öl under match :)
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Rooster23: Djurgården föll ofta lite lätt men det var kanske inga rena filmningar? Endera försökte dom utnyttja trycket från DIF-publiken eller så går dom, bildligt talat, på knäna. Vi kan väl säga så här, till skillnad motför orden från klacken "stå upp" så simmade dom hellre på isen.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Olle: Hann du bara med 3? :)
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Timrå Icon: ska åka på Örebro och Karlskoga!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Olle: Jag klarade av att kolla o skriva i 1 perioden men sen var det stopp.

Då var det FOKUS PÅ SKÄRMEN.

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Hahl Bundy: Jag har kräkts lite och det var ju ett jävla slöseri på dom 3 öl jag hann dricka under matchen!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Hahl Bundy: Nej vi läser SAOB.

[av lat. imponere, eg.: lägga ngt på ngn l. ngt, av in- (se IN-, pref.¹) o. ponere, lägga, ställa (se PONERA); i bet. 5 har, liksom i t. imponieren, anslutning skett till fr. imposer, av in- (se IN-, pref.¹) o. poser (se POSERA); jfr eng. impose. – Jfr IMPOST]

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
4k på seger efter första satt fint till 3.40!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Murley bra igen (mot ES-lag)
Robinsson dålig igen

som sagt bort med Robinsson, förläng med Murley om pengen är rätt. och scouta en bra icke-Eu på Robinsson's bekostnad!
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Blizzard: Näe. Jag och Ambroo fick inte fara.....
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Hahl Bundy: Lif darrar nu.
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Olle: Nu är man ju enögd men jag tyckte djurgårdsspelarna kastade sig i många situationer...
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Vad hände....tuppade alla av eller är alla o kräks?
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Hahl Bundy: Nu är det borta :)
Kommentera


Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324
Olle: Och Örebro kan nog definitivt släcka drömmen om ES nu. Men de får gärna vinna på tisdag...
Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Blizzard: Nu hoppas jag väl iofs att man, från ledningens sida, ser till att spelarna ser nästa motståndares förra match. Men ändå vaket av Önerud!

I 1:a och 2:a blir vi ju definitivt rånade, i 3:e släpper domarna på spelet mer, kanske att vi kommer undan med en del där, jag vet inte. Det är svårt att sitta och försöka vara objektiv när man precis fått kåtslag av segern.

Kommentera

1482817 · »