Jag kan eventuellt förstå den grejen, men har bland annat på grund av den problem med att befinna mig härinne längre. Är väl själv lite grabbig av mig, men inte SÅ jävla grabbig egentligen. Anser mest att detta forumet har blivit skitdåligt. Det har inte att göra med Timrå IK:s usla prestationer att man inte fixar att engagera sig här längre. Lite fler bögar härinne och kanske att man kan börja att bry sig mer igen...
Kongo: v Har redan mailat nubben om honom bland annat fär ett bra tag sen så jag kan inte göra mer än det tyvärr. Upp till nubben att följa upp om han är intresserad.
Sputnik: Är du med på att du kan skriva ett väldigt bra underlag till Nubben (eller vem som nu kommer vara sportchef) och att detta kan bli aktuellt inför nästa säsong? Det du skriver här är intressant att läsa, men påverkar utvecklingen ungefär lika mycket som att prata för sig själv i skogen.
Nubben tappa greppet hahaha ja pajasen har inte ett jävla rätt på 10år. När ska fanskapet lämna över till nån som hänger med och reser runt och kollar upp spelare som har tyngd storlek kan skjuta. Nä nubbens jävla värvningar liknar spelare för damhockey så där kan han kanske hitta rätt en av tio. Väntar på när han ska ge en förklaring i media vad som gått fel för 10året i rad nu.
Andersson: Har du inga ögon i ansiktet? Hallin är ett jävla blysänke. Ser man inte det är man totalt blicklös och speldum. Att han dessutom kostar skjortan och har en "framträdande" roll i päpä är piss och skit.
Andersson: Att de unga spelarna skulle vara ojämna är väl någonstans ändå väntat. I min värld är det värre att lagets kapten och bäst betalda spelare inte visar någon gnista eller vilja att leda genom sitt sätt att spela. Så har det sett ut under hela november.
Frella: Är det någon som förväntat sig att Hallin ska vara någon sorts poängmaskin så kan DOM avgå . Hallin bidrar med rutin jävlar anamma hårt jobb och runt 15 poäng framåt varje år .
luffaren: Vi kan inte åtgärda nåt så länge Hallin är kvar. Han kan ersättas av någon från J20 så som han agerar nu och ge utrymme för förändringar på ledar/målvaktssidan.
Sputnik: Snarare fel rutin. Hade vi bytt ut Hallin och Molinder mot två mer offensiva spelartyper som kunnat driva offensiven skulle de yngre kunna dras med i bakvattnet. Nu driver de yngsta offensiven och de rutinerade plockar ut lön.
Timrå IK slutar aldrig att förvåna en. När man aldrig tror att det kan bli sämre... el att botten är nådd... så nog kan dom alltid sjunka lägre. Alltid alltid. Häpnadsväckande el nåt...
Det får vara nog nu. Timrå IK är det nya IFK Sundsvall...once upon a time... typ.
Sputnik: Att vi har brist på rutin missade jag få med i förra mastodonta inlägg, där har vi verkligen en stor faktor till hur det ser ut just nu. Sen kan jag väl tycka att man inte kan lägga för stor skuld på Nubben just när det gäller icke värvandet av Söderström. Hur många kan med korten på bordet se att han skulle bli en sån "poängkung". Vill minnas att tongångarna innan säsongen härinne var att vi inte ville ha tillbaka Söråker Gretsky igen med tanke på det strätslukna insatserna han gjorde senast i Timrå.
JobbaPuck: Vad glad jag är när man valde att inte beställa eländet på cmore utan att istället åka på match i Västervik i division 1 då sponsorerna gått in och bjudit på biljetterna. Nu är det visserligen skillnad på division 1 och Allsvenskan men Västervik blir nog en tung nöt att knäcka i år om vi får möta dom i kval. Skaplig lirare den där Joakim Thelin i Vik är, gör 2 snarlika klassmål idag då han i en mot en läge äter upp backen och bara trycker sig fram och trycker upp pucken högt på målis. Nu är det ju visserligen skillnad på tuffhet hos backar i div 1 och Allsvenskan. Men Han driver verkligen på mål i alla lägen likt en kanadick. Han vill jag som jag sagt innan se I Timrådressen, men tyvärr fyller han väl inte nubbens krav på spelare som är 180 cm lång 75 kg lätt och vänster skytt. Han är Rightare 194 cm lång och 90pannor nånting. Och sen snackas det mycket ny målvakt härinne, visst nu var kanske Mattson kass idag. Men han har ju dock gjort gedigna matcher innan denna. Nej vi är för tunna och har för lite och brist på klasslirare så är det bara tyvärr. Vilket i sin tur gör att vi blir tunna i avgörande lägen. Vi är ruskigt inefektiva och våra bästa spelare är 17 år gamla. Nja Nubben måste verkligen rannsaka sig själv med tanke på hur laget är byggt. Han kan inte gömma sig bakom att vi har låg budget för lagbygget då det finns lag före oss i tabellen som har sämre budget men byggt "rätt". Suck!!!!!!!
Nu är det nog! Låt den här tråden självdö. Det här är inget "Avgå alla!1! !!1 !", det här ett AVGÅ ALLA! Den här klubben är bortom all räddning. Det är bara till att gröpa ur betongplattan i ladan och vattenfylla den och vips har vi det badhus som det suktas så svårt efter.
Och snälla Timrå IK ställ in det där fåniga publikutvecklingsmötet, alt. att suppklubben uppmanar till bojkott, men där finns det väl ingen stake. Det är mest tröjor och dekaler. Det finns bara ett svar och en enda sak att göra för att locka tillbaka publiken - VINN HOCKEYMATCHER!
El Maco: distriktet klarar sig bra med ett gymnasium med riksintag. Men utan vettigt representationslag i distriktet lär inte de bästa söka sig hit. Nu verkar man satt hela föreningen i klistret igen. Kanske bör fundera på att flytta över hela ungdomsverksamheten till Kovland och rädda vad som räddas kan.
Trollboy: det är inget krav på att spela i Superelit, nej. Flera klubbar med juniorerna i elit är licensierade av förbundet och alla i Superelit har inte riksintag. Det är kvalitetskrav men inga krav på serietillhörighet. Dina bobbar kan väl göra ett eget försök?
El Maco: nu fick jag inte svar på min fråga om man får behålla riksintaget på hockeygymnasiet om man åker ur superelit? Önskar svar från någon som inte spelar banjo. Behövs inte juniorerna i alaget? Är det juniorkvalet efter övriga kval?
oldboy: J20 kommer klara sig Trollboy. Vi har ju dessutom rejäl juniorspets i Ā-laget att ta hjälp av i ett kval. Dina bobcatsjuniorer lär däremot få fortsätta möta Vännäs.
{3405}: Varför inte bjuda in hela distriktet? Ta en diskution med Kovland, Njurunda och bobbarna om distriktets mål och vision. Två månader fick den här tråden vila, trodde i min enfald att den skulle vara begraven nu. Nu hänger hela hockeymedelpad på en skör tråd. Hur blir det med hockeygymnasiet om j20 åker ur superelit?
El Maco: Som sagt går laget bra så kommer folket oavsett pris men nu går laget jävligt dåligt och har så gjort en lång tid. En familj på 4 pers får punga ut dryga 900 lappen för långsida, svårt att locka ut andra än hardcorefansen sett till pris och vad man får för underhållning för slanten..
Frella: Vinner vi matcher och slåss runt (högre) streck kollar säkert gärna betydligt fler på en match mot Asplöven. För Timrås skull. Nästan alla som åker ut till Isstadion gör det för hemmalagets skull enbart tror jag. Vissa lag har bortafans (LIF, AIK, kanske Löven och bobbarna såklart) men "vår" publik tror jag har mer problem med att vi inte gör mål än med att Oskarshamn kommer till stan istället för Leksand.
Kongo: Då har det rört sig om enstaka matcher. Jag skulle vilja se ett test under en längre period. Problemet nu utöver underhållsvärdet är väl att det endast är Leksand, Björklöven och Sundsvall som skulle kunna dra folk oavsett pris. En rätt grå serie helt utan profiler.
250kg k?rlek: Är det en kostnadsfråga som gör att man inte går på matcherna? Tror många som har råd prioriterar annat för att det är så jobbigt att se laget torska.
Frella: Frågan man som förening bör ställa sig är om det är bättre med tomma läktare än att fylla platserna till underpris? När produkten inte visar mer kvalité kan jag tycka att man måste börja någonstans. I det här fallet att locka fler människor till arenan. En bra början. Dessutom är jag övertygad om att grabbarna (som till stor del består av juniorer) tycker det är häftigare och dessutom växer med folk på läktarna än så som det sett ut senaste tiden, lite mer än på J20-matcherna. Typ.
JobbaPuck: 100kr inträde oavsett plats. Se till att fylla långsidorna istället för att folk sitter utspridda. När underhållningsvärdet varit ruskigt lågt i åtminstone 5-6 säsonger vore det på sin plats att iaf visa på goodwill mot de som fortfarande krigar sig ut till arenan.
Tycker man ska begränsa antalet sittplatser så publiken kommer ner på de lägre raderna och blir mer "kompakt" vilket gör så att det upplevs som mer publik och möjligtvis bättre stämning
{3405}: Jag tycker att bortasektionen ska flyttas, sen att klacken centreras på nuvarande västra stå. Detta skulle leda till att fler kunde delta istället för att klacken ska trängas uppe i ett hörn som den gör idag.
Jag kan eventuellt förstå den grejen, men har bland annat på grund av den problem med att befinna mig härinne längre. Är väl själv lite grabbig av mig, men inte SÅ jävla grabbig egentligen. Anser mest att detta forumet har blivit skitdåligt. Det har inte att göra med Timrå IK:s usla prestationer att man inte fixar att engagera sig här längre. Lite fler bögar härinne och kanske att man kan börja att bry sig mer igen...